Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tänne taitaa vihdoin olla ovis tulossa =) tai ainakin eilen sain jo aika vahvat viivat tikutettua ja simpatkin laitettiin matkaan. Harmi vaan että nyt tulee pari välipäivää,kun ollaan anoppilaan menossa. Sunnuntaina päästään vasta seuraavan kerran pupuilemaan :| .
 

Perjantai 23 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



maaruska............4/28............yk 8..........kolmas.........ei vielä mtn
Piglet...................4/27...........yk7..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............6/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............8/28.............yk13........kolmas..........clomit+luget
Sydänö................9/n.27..........yk20kk.....toinen...........ei vielä mtn.
mama-84.............10/28............yk19........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................11/??............yk 5.........esikoinen......clomit
suikku..................12/29-32......yk11........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................13/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...16/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
juttis.....................22/??...........yk1..........esikoinen
pilvilinna...............16/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
haavemamma73...23/26-32.....yk11........esikoinen.....clomit
Rosetta................24/38-48.....yk 9..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Linna....................26/28-78.....yk4..........esikoinen......clomit
Tähtisäde............30/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............30/35...........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss...........32/30...........11/07......esikoinen.....clomit
Julietta.................36/37...........yk 1.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............38/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku.................41/26............yk..........neljäs...........clomit+terot
ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............17.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
[/colour]


 
Äh, nyt mä sain poistettua koko edellisen viestini ton nimimerkin takia..
Siis jos mukaan pääsisi tällainen pian 30v täyttävä tytteli. Esikoisemme on vasta 7.5kk, mutta vauvakuumetta pukkaa. Miehelle en tietty ole asiasta vielä maininnut =) Esikoista yritimme 1.5 vuotta ja raskaus alkoi sitten inseminaatiosta. Nyt haluasin että lapsemme (jos sellaisia meille lisää suodaan) saisivat pienen ikäeron joten minun puolesta uusi raskaus voisi alkaa vaikka heti! Tosin epäilempä niin käyvän. Ehkäisyä emme käytä, mutta luomutärppi on jotenkin niin kaukainen ajatus. Lisäksi suuri hidaste tässä on myös se että kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet ja imetän edelleen ihan kunnolla. Siispä menkkoja odotellessa kuumeillaan! :)
 
Voi Helvetin helvetti :headwall: :headwall: Kp 8!!!!!! ja verta. Mä en oikeasti jaksa tätä. Olin jo hurjat 2päivää vuotamatta. Mä unohdan koko typerän vauvahaaveilun kun ei sitä kuitenkaan meille suoda oten miksi kiusata itseään. Haen ne e-
pillerit niin ehkä, huom. ehkä, sitten saisi olla edes muutaman päivän vuotamatta kokoajan.

Voi saatana sanon minä. Jos nyt olisi sitä tupakkaa niin voitte uskoa että mun tupakkalakko loppuisi tähän.

tupakkalakosta, laihduttamisesta, lääkkeistä ei yhtikäs mitään hyötyä. Vuodan vain sitä saatanan verta joka helvetin päivä.
 
Solina83, Kurjaltahan tuo kuulostaa :hug: inhottavaa jos juuri ajattelee että pääsi verentulosta ja sitten taas falskaa :( Mulla niitä on ollu loppukierroissa, joskus yhtäsoittoo alkaen 10 päivää ennen menkkoja..

Polilla tänään käymässä ja kp9 limakalvo 5mm. Positiivista sentään että se näyttäs vahvistuvan kokoajan, liki 2v sitten kp8 2,7mm ja vajaa vuos sitte kp8 3,5mm. Pitäis olla ovulaation aikaan 8mm, mutta tuskin on. Ainoo vaihtoehto siis ois joku piikkihoito :| joka maksaa 20e päivä ja 5 päivää on pistettävä kp5 alkaen. Mistähän merkistä vois olla kyse, kun en siinä tajunnu kysyä..?
Teroluteista ei antanu paljookaan toivoa, ei kuulema auta muuhun kun tiputteluun. Mites niiden tuoteselsoteessa sitten on sanottu että käytetään endometrioosinki hoitoon? Nyt on nimittäin sekin sitte todettu ja nähty.. eli jonkinlainen selitys kaikille oudoille kipuoireille ja omille epäilyille löyty. En tiedä kumpi vaan on pahempaa, epätietosuus vai tieto tollasesta v*tun taudista :( 2cm endometriooma vasemmassa munasarjassa. Jos alkaa kasvaa niin joudutaan leikkaan! Toistaseks sovittiin että katotaan nyt ensin niillä teroluteilla mutta sitten tohon rankempaan kun ollaan valmiita... nyt en sit vaan tiedä uskallanko jättää seuraamatta tota rakkulaa, ettei vaan kasvais siellä hillittömäks ja sit lähtis jo koko munasarjaki, apua :eek:
Tiputteluista sano sen verran että voi tarkottaa ettei ovulaatio ookaan ollu kunnollinen (?) ja keltarauhanenkin jää heikoks.
Limakalvon ohuus on mysteeri. Hoikilla yleisempää mutta oon ollu aina samankokonen (normaalin alarajoilla) ja menkat oli kuitenki ihan erilaiset nuorempana.

Uudet kilpirauhas- ja keliakiatestit maanantaina. Niillä kuulema ths raja-arvona 3, sen vähemmistä, varsinkin jos alle 2,5 joutus kuulema melkein jokaisen siellä laittaan tyroksiinilääkitykselle..
 
Sydänyö Olen lueskellut täällä taustoilla tätä palstaa, jutellut olen enemmänkin lapsettomuuspuolella. Silmääni pisti että kerroit viimeisessä viestissäsi oudoista kipukohtauksista joille löytyi nyt sitten syy, voisitko kertoa tarkemmin? Itselläni oli ennen clomilääkitystä kipukohtauksia aina "olemattoman ovulaation" aikaan ja juuri ennen menkkoja. Ei pystynyt istumaan ja kipu kesti n. 15 min- puol tuntia. Takaraivossa on kokoajan pelko että jotain siellä täytyy olla vikana muutakin kuin ovuloimattomuus, kaiken lisäksi menkkakivut alkaa jo n. 4 päivää ennen vuotoja. Olisin tosi kiitollinen jos kertoisit oman kokemuksesi. :attn:
 
Solina83: Voi kuinka raastavaa! Voimia.. :(

Sydänyö: Kuulostaa tosi rankalta. Piikkihoito on aika kallis, ja varmasti myös epämiellyttävä. Toivottavasti et siihen joudu, mutta jos se on edessä, niin parhaassa tapauksessa vain yhden kierron. Jaksamista! :hug:
 
Joo, mulla niitä oireita (tiputtelut, vas. m-sarjan "kiristävä paineentunne", en osaa kuvata paremmin!) oli jo kesästä 06, ja vielä seuraavana talvena kun menkatkin meni omituisemmiks ja niitä ihmeen kipujakin rupes useemmin oleen niin heräs endoepäilyt. Mitään erikoisempaa ei kuitenkaan ennen tätä ollu näkyny, vaikka eihän se lievänä ultralla näykään, ja enkä tiedä näkyykö edes muuten kun endometrioomat.. Onhan se tavallaan helpotus ettei tarvi enää selitellä ja ihmetellä oireitaan, kun joku muukin on syyn nähny eikä esim. epäiltäs kaiken olevan jossain mun korvien välissä ;) vaikka eihän toi diagnoosi mikään kaikkein miellyttävin oo...

Muistaakseni viimeks joskus viime vuoden puolella oli kipukohtaus ovulaation aikoihin, mahaa kouristeli niin että menin sohvalle lepäämään mutta meni ohi n.15 minuutissa. Yks kohtauis tuli yhdynnän jälkeen ja se olikin pahempi, niin etten pystynyt juurikaan liikahtaan enkä suoristaan jalkoja.. se "ilo" kesti puolisen tuntia ja mietin jo että onko keskellä yötä lähdettävä ensiapuun.. aamulla kaikki oli niinku ei mitään ois ollukaan :eek: Oon arvaillu että noi on saattanu olla jotain kystien puhkeemisia ja kipu tulee siitä kun niistä valuu verta/nestettä vatsaonteloon (näin oon lukenu).

Kipulääkkeitä en oo joutunu ottaan menkkojenkaan aikaan. Ristiselän ja koko lantionpohjan jomotukset alkaa noin 5 päivää ennen menkkoja, tukala olo ja semmonen inhottava jännite kohdun seudulla pahenee päivä päivältä, kunnes "laukeaa" vuodon alkaessa. Ekoina kuukautispäivinä kipuja on lähinnä vaan ponnistaessa, eli esim. pöntöllä. Joskus täytyy myös istuutua melko varovasti kun kohdunkaulan alue on herkkänä.

Endo on kuulema hyvinki yleistä, moni ei vaan koskaan tiedä siitä kun ei aiheuta oireita eikä kaikilla vaikuta raskaakstulemiseen.

Niin, kallistahan se piikkihomma on, mutta ei oikein jää vaihtoehtoja kun ei käy Clomifeenikaan sen ohuen limakalvon (ja ton endon?) takia :( Onneks on edes se kelan maksukatto max.600e/vuosi.. Äidillä jolla myös endo, autto aikoinaan (yli 30v sitten..! :whistle: ) Terolut, joten katotaan nyt eka oisko niissä mitään vaikutusta.
 
Sydänyö kuulostaa hyvin tutulta nuo sun oireet. Ensimmäiset tuli sillon pillerien lopetuksen jälkeen, tasan kerran on tullut yhdynnän jälkeen ja kipu oli todella kovaa, tämä tapahtui viime kesänä. Sen jälkeen oireita on tullut satunnaisesti, toissa kierrossa ei ollut ollenkaan kun oli ensimmäinen clomikierto, toisessa clomikierrossa kipukohtaus tuli taas ovulaation paikkeilla. Ja nyt kun menkat alkoivat taas vaihteeksi, tuntuu ulostaessa sellainen paineen tunne ja se ettei kuukautiset pääse "purkautumaan" ihan kuin siellä olisi jokin joka estää veren pääsyn ulos :( Täytyypä taas kertaalleen puhuan kolmannessa seurannassa lekurille, tuntuu vaan niin turhauttavalta kun on joka kerta eri lääkäri... toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...
 
Mä nyt tänne kirjottelen vaikka en olekaan saanut teiltä "hyväksyntää" et pääsen joukkoonne. Eli taustasta vielä sen verran et minulla PCO ja aikoinaan miehen siittiöissäkin todettiin jonkinlaista hämminkiä. Clomeja popsin monta kiertoo, mut ne ei auttanu ku ekan kierron. Sit alotettiin piikittely ja samaan kiertoon inssi, jolloin sit tärppäs.
En ole kahlannut koko ketjua läpi, joten en ihan tiedä missä kukin täälä menee, mut sen voin sanoa että ne epätoivon ja surun tunteet mitä minäkin ehdin sen reilu 1.5 vuoden yritätmisen aikana kokea ovat vieläkin muistissa. Päätin etten ala "hötkyilemään" tän seuraavan kanssa, mutta silti takaraivossa elää pelko siitä että joudun taas kokemaan ne samat tunteet. Tiedän, eihän reilu 1.5 vuotta vielä ole mahdoton aika, mutta kyllä se pitkältä tuntui. Toivon kaikille tänne kärsivällisyyttä ja uskoa siihen että kyllä se plussa sieltä tulee (myös itselleni :D ) Sais ne menkat vaan kohta alkaa!!
 
Muisku no tottakai me sut tänne "hyväksytään" höpsö :D mulla on eka inssi varmaan ens tiistaina.. syön vaan clomeja siihen, mahtaakohan niillä vaan onnistua? mulla lievä pco ja lievä endo jonka ei pitäs vaikuttaa raskautumiseen kun kohtu on pehmeä ja ihan normaali (vatsaontelossa vaan endoa) miehen simpat ok mut takertuu vähän toisiinsa.. jännittää ihan hirmusti.. pelottaa ettei se onnistu ja vieläkin joudutaan vaan yrittää.. vuosi jo mennyt.. kirjoittele vaan tänne :)
 

Lauantai 24 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



maaruska............5/28............yk 8..........kolmas.........ei vielä mtn
Piglet...................5/27...........yk7..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............7/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............9/28.............yk13........kolmas..........clomit+luget
Sydänö................10/n.27..........yk20kk.....toinen...........ei vielä mtn.
mama-84.............11/28............yk19........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................12/??............yk 5.........esikoinen......clomit
suikku..................13/29-32......yk11........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................14/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...17/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............17/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................23/??...........yk1..........esikoinen
haavemamma73...24/26-32.....yk11........esikoinen.....clomit
Rosetta................25/38-48.....yk 9..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Linna....................27/28-78.....yk4..........esikoinen......clomit
Tähtisäde.............31/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............31/35...........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss...........33/30...........11/07......esikoinen.....clomit
Julietta.................37/37...........yk 1.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............39/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................42/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
ertsi

Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............17.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
[/colour]


[/quote]

 
ääh meillä inssi lähestyy.. hui.. aamulla suht vahva viiva jo ovistestiin :/ miten voikin jännittää kun tiiän et toiveet nousee vielä vaan.. eilen leivoin vadelma suklaamoussekakun :p tänään maistellaan.. käytettiin eilen mein elukkaa ulkona.. naapurit kävi ihailee sitä :D rapussa sai pari lasta silittääkin sitä, niillä oli varmaan päivä pelastettu =) toinen sanoi että ihana tollanen :D tänään varmaan yritetään taas valjaisiin ja ulos..
 
Kiitti Linna listauksesta ja suikulle myös tervetulotoivotuksista! Mä vaan sillä kun oikeestaanhan meil ei varsinaista yritystä vielä ole ja kun edes tiedä että tarvitaanko mitä apuja sitten niin että kuulunko mä varsinaisesti tänne, mut sit kun tiedän et toi PCO on ja ekakin raskautuminen kesti niin melki veikkaan et luomusti ei toinenkaan tuu. Voihan se PCO helpottaa raskauden myötä, mut mulla kierrot oli tosi epäsäännöllise. Saatto olla jotain vähä reilu 20 päivää, joka siis huono raskauden kannalta, tai sit kierto oli esim. 90 päivää!! Yritä siinä nyt sit metsästää ovista...niin jos sellainenkin olis ollu, mut kun en ovuloinu itestää. Ootan niitä menkkoja ku kuuta nousevaa just sikskin et näkis et jatkuuko kierrot entisellään vai oisko raskaus ees vähän säännöllistäny niitä.
Suikku sen verran luin sun taustoja et sulla siis PCO ja endo. Tosta miehen siittiöiden pikkuviasta tuskin on inssissä haittaa kun se kuitenkin pestään ja jäljelle jää parhaat.
Mäkin jännitin inssiä ihan kauheesti. En oikeestaan ees oottanu tuloksia kun kuitenkin onnistumisprosentti on yleensä melko pieni, mut niin vaan kävi et heti ekalla tärppäs! :) Musta teillä on hyvät edellytykset onnistumiselle. Jos sä vaan ovuloit, niin sehän on pääasia ja hyvältä siiis näyttää sen suhteen. Pelkillä clomeilla siis voi onnistua yhtähyvin kuin "vahvemmillakin" tropeilla. Mulla noi clomit ei oikeen tehonnu, siks piikitin mahaani hormoneja jotka sit tehoskin paremmin. Olikos sulla sit mitään irrotuspiikkiä käytössä tai mitään luteaalivaiheeseen lääkettä? Sori, mä en oo tosiaan lukenu kauheesti tätä ketjua...pari ekaa sivua vaan...kun toi pikkunen ei jätä juuri aikaa tehä mitään rauhassa, ni en oo siis perehtyny missä täälä mennään. Onko sulla nyt sit ultraa viä ennen inssiä vai odotteletko vaan ovistestiplussaa?? Onks siin jotain et jos sitä ei tuu niin sit ei inssiäkään? Ootteks kunnallisella vai yksityisellä? Me oltiin väestöliitossa ja ultrattiin kyllä joka välissä, mikä tietty oli hyvä mut kallista! No, rahahan ei ratkaise mitään tässä asiassa!
 
Hei te comien syöjät! Onko teillä clomi-oireet helpottanut ekan kierron jälkeen? Mulla on toka kierto menossa ja tupla-annoksella, eikä pahemmin oireita. Ekassa kierrossa oli jo tässä vaiheessa (kp 28) kaikki mahdoliset oireet.. Jees, mukava homma.

Mua pelottaa ensi viikko, jos ei tule menkkoja eikä plussaa, niin kyllä ottaa koville.. Täällä flunssassa kärvistelen ja odotan. :snotty:
 
suikku: Ihanalta kuulostaa toi sun kakku! :p Toivotaan parasta inssiin!

Muisku78: Sulla ei siis saatu aikaan ovista clomeilla, mutta saatiin sitten piikeillä? Oliko ne piikkihoidot rankkoja? Minä tässä suunnittelen jo, mitä seuraavaksi, jos ei tää tupla-annoskaan riitä oviksen aikaan saamiseski. Ehkä helpottaa sitten vähän pettymystä, jos on joku suunnitelma valmiina. Kyllä, olen suunnitelma-friikki.. :kieh:
 
Muisku ei oo mitään irrotuslääkettä.. oottelen vaan ovis+:aa ja sit soitto klinikalle ja sit samana tai seuraavana tehdään inssi.. eli ei mulla oo ultraa, varmaan vaan sit inssiä ennen (oiskohan).. mulla on tullu ovis ilman clomejakin mutta syön niitä et se olis laadultaan parempi ja varmasti tulisi.. kun joskus en saanut +:aa testiin.. viime kierrossa söin teroja ja ne ehkä pidensi luteaalivaihetta joillakin päivillä.. joo ja ilmeisesti jos ovis+:aa ei tuu ni ei myöskään inssiä (kai) mulla kuitenki nyt joka kierto tullu ni luulis nytkin tulevan.. me käydään yksityisellä klinikalla.. kallista on ja murehdinkin joskus rahan menoa varsinkin jos se ei onnistu mut ukko sit puhuu et sillä ei väliä ole tälläsessä asiassa..

Linna oli kyl hyvää kakkua :p aika makeaa vaan.. helppo tehdä.. mä söin nyt toisen kierron clomeja ja kuumia aaltoja tulee mut mulla kierto viel alus ni en osaa sanoo tuleeks oireita sit myöhemmin.. toivottavasti oireettomuus johtuiskin raskaudesta :D
 
suikku: Jee! Hyvin se inssi menee! Minäkin toivon salaa, että kun viime kierrossa oli hirveästi oireita eikä tullut edes ovista, että oireettomuus ois merkki siitä, että lääkkeet toimii. Tämä päättely ei kyllä perustu lainkaan järkiseikkoihin, pelkästään toiveeseen. :)
 

Yhteistyössä