Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

myymä
Eli mut voi laittaa listaan myös näin

myymä.....kp1/28(-39).......yk1....2haaveissa..........terolut

Siksi siis vasta yk 1 koska käytimme ehkäisyä viime kierrosta mutta menkkojen poisjäännin vuoksi jännäilin josko olisin siitä huolimatta raskaana.. nyt on ehkäisy jätetty pois :)
 
no niin...soitin aikaa gynelle ja tuli vasta huhtikuun loppuun :kieh: ei tule tutkimuksia tässä kierrossa, paisi jos venyy kierto taas lähemmäs 70 päivää :headwall: torstaina soitan vielä peruutusaikaa, se olis 25. 3..toisaalta liian aikasin, mutta gyne sanoi ettei ole paljon väliä, mitkä kiertopäivät on..em tiedä miksi..

terot varmaan käyttöön, jos kierto taas venyy :headwall: kertokaas viisaammat, että otetaanko ne terot oviksen jälkeen tukemaan luteaalivaihetta, vai mitenkä?? olen lukenut että ne voi estää ovulaation niin, mitäs sitten kun ei tiedä koska ovuloi ja syö niitä niin eikös se ole ihan turhaa??? jos ottaa clomit rinnalle niin tietääkö sillon varmasti päivän jollon ovuloi, ettei sitten ota teroja liian aikasin?? oon ihan hoopo näitten asioitten kanssa, en halua syödä turhaan mitään niin haluaisin tietää niistä vähän enemmän :eek: :saint:
 
tullut taas tän päivän aikana tosi paljon uusia.. moikka vaan kaikille ja tervetuloa :wave:

mä en sit yhtään mistään saanu niit clomeja.. soittelin tosi moneen apteekkiin aamulla.. yhdessä sanoivat et tällä viikolla pitäis tukkuun tulla ja sit vasta apteekkii.. mut mun pitäs torstaina jo saada eka syötyä :| minähän en jää yhtä kuukautta oottaa.. soitin sitten lääkärille ja se sanoi että 2 vaihtoehtoa.. joko odotat yhden kierron että sitten saa clomeja tai otat toista lääkettä.. vaikea arvata vastaus.. lääkäri soitti apteekkiin uuden reseptin jonka hain tänää.. ne on femar nimisiä.. 5tbl 24?.. kuulostaa oudolle kun lukee että käytetään mm rintasyövän hoitoon :eek: uskallankohan syödä niit ollenkaan..
 
Suikku mä huomasin sattumalta tuon sun femar-kirjoituksen. Kyllä uskaltaa syödä, femaria voidaan määrätä clomien tapaan ja mun lääkäri sanoi, että he lapsettomuusklinikalla käyttävät nykyään pääasiallisesti tätä femaria, siis clomien sijaan. Mulle ko. lääke määrätty seuraavasta kierrosta. Vähentää siis tilapäisesti oman estrogeenin tuotannon, jolloin aivolisäke saa 'hälytyksen' ja alkaa tuottaa itse lisää, jolloin munasolu alkaapi kypsyä.

Onnea kaikille pinon naisille plussauksiin :heart: :heart: :heart:

Huom! Lisään vielä jälkikäteen tähän viestiini, että femar-lääke ei tosiaan ole sama kuin clomit, mutta samaa tulosta tavoitellaan eli munasolun kypsymistä sekä irtoamista, mikäli näihin apua tarvii. Sivuvaikutukset kuulemma ovat yleensä vähäisiä, siis ainakin tuollaisina muutaman päivän kuureina. Niitähän siis otetaan kuten clomeja vain alkukierrossa, muistaakseni viiden päivän ajan minulla. Mun lääkäri on myös lapsettomuuteen erikoistunut klinikan johtava lääkäri, lääketieteen tri ja ties mitä :D Mutta lääkäreiden mielipiteet tunnetusti voivat vaihdella paljonkin.
 
suikku: onpa jännä juttu et sulle määrättiin Femaria. Tosi erilaiset käytännöt tuntuu olevan eri lääkäreillä. Lääkeopas (siis Pharmaca Fennica) kertoo Femarin käyttöaiheiksi ainoastaan rintasyövän hoidot ja nimen omaan sanoo että se on kontraindisoitu ennen menopaussia.
Mulle määrättiin eilen myös clomit ja törmäsin samaan saatavuusongelmaan kuin sä. Apteekista soitettiin lääkärille joka ne mulle määräs (dosentti, gynen ylilääkäri, tutkinut lapsettomuusasioita), ja hän sanoi nimen omaan että vastaavaa valmistetta ei ole, että pitäisi vaan clomit löytää. Tein sit tänään uuvuttavan soittokierroksen ja kävinkin muutamassa apteekissa, ja yhdestä peräkylän apteekista sit löysin täydet 20kpl. Mutta tietty mikäli Rva Aniliinille on klinikalta noin sanottu, niin vaikee sanoa...? Kertoiko se lääkäri sen lääkkeen sivuvaikutuksista tms mitään?

Kangasalalla oli tänään päivällä muuten Suoraman apteekissa ainakin vielä yks vajaa (18kpl) purkki clomeja jäljellä. En sit ottanut niitä kun olis jossain vaiheessa mitä ilmeisimmin loppuneet mulla kesken. Mut sieltä kannattaa kysyä jos on hätä ;)
 
Olen pahoillani, en tänään ehdi hoidella noita päivityksiä. Olin yliopistolla 12 h ja vielä pitää tehdä hommia! Huomenna sitten, paremmalla ajalla. Lisäksi sain tietää, että siskoni on ollut jo pitkään väkivaltaisen narsistin uhri (oma poikaystävä, nyt tosin eronneet!), joten olen vähän sekaisin raivosta ja omasta syyllisyydestä... :ashamed:
 
Rouva Aniliini kiitos vastauksesta.. silti vielä vähän ihmetyttää.. mut on niitä muutkin ilmeisesti syöny.. yritin netistä lukee.. mietin vaan et onko ihan hirveen terveellist syödä jotai syöpälääkkeit..

Aubrieta en suoraan lääkärin kans puhunu ku en voinu soittoaikaan soittaa töissä ku olin, ni oli apulainen (itsekin lapsettomuushoitaja) jutellu lääkärin kans.. hirvittää hirvittää..

Pantalaimon :hug: miten se sun syy voi olla? tuo on kamala tilanne.. oon kerran eläny tollasessa suhteessa nuorena ja se on ihan hirveää.. onneksi siskosi sai voimia lähteä suhteesta..

kamala ku en tieä uskaltaako noit syödä.. kääk :eek:
 
Kopsin nyt tuolta toisesta pinosta johon kirjottelin, kun en jaksa erikseen joka paikkaan samaa asiaa rustata, sorry! :ashamed:


Tuosta seurantaultrasta :eek: ; Kun minulle ei ole sovittunakaan mitään seurantaultraa, ainoastaan käyn taas kp 21-22 verikokeessa, thats it! :|
Mutta sellaisen kunnon tempun tänään tein, että soitin terv.hoitajalle ja ruikutin että hänen täytyy mulle lääkäriltä saada vielä yks 3 kierron satsi teroja, jotta saan nyt sitten yhteensä neljä kiertoa putkeen touhuilla clomien ja terojen kanssa! Josko sillä rupeais saamaan jo tuloksia aikaan... Haaveet siitä omasta pikku nyytistä on niin valtavat, että valmis tekemään ihan mitä vaan sen edestä.. :heart: Eli gynehän sanoi mulle viimeksi, että nyt tämän kierron jälkeen (jossa käytössä clomit+terot) mennään tarkempiin tutkimuksiin, vaikka meillä tulee yritystä vuosi täyteen vasta toukokuussa. Mutta jotenkin tuntuu, että haluttais miehen kanssa vielä jonkin aikaa yrittää näin kotikonstein, vaikkakin lääkkeet onkin siihen rinnalle saatu, onneksi. Kynnys mennä tutkimuksiin on kai ainakin toistaiseksi liian kova. :ashamed:

Nyt töihin, palataan taas! :p
 
Hei vielä suikku. Femar on estrogeeninalentaja ja käytetään syövän hoitoon, koska estrogeeni esim. rintasyövässä edistää syövän leviämistä. Sitä siis käytetään syövän hoidossa silloin, kun estrogeeni pitää saada alas. Lapsettomuustapauksessa tarkoitus on estrogeenia tilapäisesti alentamalla saada oma estrogeenituotanto vauhtiin. Lääkärini nimenomaan sanoi, että syöpälääke-nimitystä ei pidä tässä tapauksessa säikähtää, vaikka se voi aluksi kuulostaa hurjalta.

Kyllähän hormoneihin vaikuttavat lääkkeet minua ainakin mietityttää aina, mutta luotan kumminkin tässä tapauksessa lääkärini asiantuntemukseen. Tsemppiä sinulle ja selvittele asiaa vielä lisää, mikäli tuntuu epävarmalta :heart:
 
Heipsan kaikki. Täällä on ollu paljon puhetta teroista ja clomeista. Itellä on clomien lisäksi teroja kaapissa. Mutta niitä gyne sanoi että ei tarvitse ottaa jos clomien avulla ovuloi, koska menkat tulee jokatapauksessa. Joillain on ilmeisesti terot tukemassa loppukierrossa omaa keltarauhashormonituotantoa (<-piiitkä sana). Mutta olen kans kuullu että estää ovulaation jos ottaa liian aikasin. Siitä ei pitäs kai olla haittaa vaikka ne alottaski vähän myöhemmin.

Sirpula Clomien käytössä pitäis kyl ehdottomasti ultrata munikset, koska niissä on se vaara että siellä kehittyy monta rakkulaa ja tuloksena voi olla monikkoraskaus. Eihän kaksoset vielä niin pahat mutta olen kuullut hurjiakin määriä (neljäki rakkulaa) että on muodostunut, ja se on sitten jo tosi riskaapelia. Mulle gyne sanoi että antaa kyllä heti yhdyntäkiellon jos monta rakkulaa näkyy. Mulla kävi ekassa clomikierrossa hyvin, oli yksi rakkula, nyt ei yhtään :( Nyt vissiin annosta sitten nostetaan...
 
heippati.. täällä flunssan kourissa.. yskittää ja lämpöä oli töissä jo 12 aikaan.. oli kiva olla neljään väkisin töissä.. nyt sit mietin et jaksanko viel huomisen kun sit alkaa pääsiäinen.. en oikein tiedä..

kiitos hirveästi Rouva Aniliini kiva kun kerrot tosta lääkkeestä..

Pilvilinna kurjaa ettei se enää auttanutkaan, siis sama annos.. jospa nyt auttais kunnolla :)

Sirpula toi on tosiaan vaarana et tulee monikkoraskaus, siis tosissaan monikko.. sen takia kannattais vaatia seurantaultraa.. onneks mulle on jo varattu se..
 
Hei vaan kaikille ja oikein iso ja lämmin tervetulohalaus uusille! :hug:

Olen tosiaan pahoillani, että meni vähän eilinen sivu suun. Huh, mikä päivä! :eek: Nyt onneksi jo parempi mieli, kun juttelin siskon kanssa ja hänellä kaikki ihan hyvin. Luojan kiitos, että onnistui jättämään sen kusipään. Tosiaan, tämä jätkä vaikutti kaikista ihan älyttömän mukavalta, hauskalta ja kivalta. :kieh: Mutta eipä sitä koskaan tiedä, mitä tapahtuu, kun muita ei ole paikalla. Onneksi ei tosiaan ehtinyt satuttaa siskoani pahemmin, vaikka tietenkin itsetunnon paikkaamisessa menee aikaa. :( Mutta on se mun sisko sellainen taistelija! :)

Päivitin tuon listan, mutta jos jotain meni väärin tai joku puuttuu, niin olen pahoillani. :ashamed: Sanokaa heti, niin korjaan! :)

Tosiaan, tosi mukavaa, että näin moni on löytänyt tämän pinon! =)

suikku: Hienoa, että sait korvaavan lääkkeen! :flower: Koska sun pitäisi alkaa sitä syömään? Paranemisia sulle! :hug:

Sirpula: Ymmärrän kyllä, että kynnys mennä hoitohin on iso. :hug: Aika kummallista, ettei sulle annettu seurantaultra-aikaa! :eek: Mistäs sen nyt tietää, tehoaako lääkkeet tai tuleeko hyperstimulaatio? Aiotko tikuttaa ovista?

ON: Viimeisiä teroja viedään ja sopivasti pääsiäissunnuntaille pitäisi tädin tulla. Ihanaa, kun pääsee uuteen kiertoon. :D Saa taas alkaa jännätä. :) Nyt tää lähtee syömään pizzaa ja katsomaan Greyn anatomiaa (se menee nauhalle)! :wave:
 
Pilvilinna, Pantalaimon & suikku: En o,e varannut vielä sitä seuranta-ultra aikaa, enkä kyllä uskokaan että sitä tyylin ensi viikolle edes saisin! mitähän maksaa yksityisellä sellainen? Mulle se gyne sano että kun kp 21-22 on se verikoekontrolli, niin siitä näkee että onko tapahtunut ovulaatio vai ei. Mitähän tässä nyt oikein uskois ja mitä ei?! :eek: :headwall:
 
=) Mutta,mutta...Osaisko teistä joku sanoa et voisinko käyä ihan vain tk lääkärillä jotta hän kirjoittaisi mulle tero reseptin?Vuosi sitte oon synnyttäny ja poika saatiin terokuurin ansiosta ;) Vai pitääkö mun käyä samat tutkimukset uudestaan ku mitä sillon ennenki?Syksyllä mulla oli km ja se raskaus alkoi ihan luomuna.mulla on pco joten en jaksa uskoa et vauva tulis ilman noita teroja.Tahtoo vaavin =)
 
Hei Sirpula Anteeks mun ei ollu tarkotus pelotella sua :ashamed: Ultran hinta vaihtelee yksityisellä aika paljon paikasta, mulla on maksanu n.50?. Kuulema ne vaihtelee 50-100? paikkeilla, riippuu vissiin kuinka kauan viettää aikaa lääkärin kanssa. Siitä verikokeesta kyllä näkee että onko ovulaatio tapahtunu mutta sitä ei tosiaan näe montako munasolua on irronnu. Kannattaa varmaan yrittää ainakin ekoissa kierroissa käydä seurantaultrassa ja kysellä vähän toisenkin lääkärin mielipidettä. Muutaman kierron jälkeen sitä seurantaa ei välttämättä tarvita, jos sopiva annostuu löytyy ja kehittyy yksi johtomuna. Tsemppiä kovasti :heart: :heart:
 
Hei vaan. Taidan tulla teitin seuraksi, kun ei toi raskauden jatkuminen oikeen ota sujuakseen. Kolmatta haaveillaan ja edellinen keskenmeno oli 10/07. Nyt on pantu pillit pussiin ja odotellaan kesää. Pakko saada kroppa ja kierto kuntoon. Eka lapsi sai alkunsa luomusti, mutta tokalle sain terot ja clomit. Clomeja en ehtinyt aloittaa kun tulinkin raskaaksi. Sem jälkeen vaikeudet onkin vasta alkaneet. Ei auta terot ei. Töihin palailen elokuussa ja vaavi saa ilmoittaa itsestään kesäkuusta lähtien. Terolutit menossa vielä kaksi kiertoa ja sit gynellä käymään.
Nää on herkkiä puheenasiheita, mutta totista elämää. Kaikille mä toivon nyt plussarikasta kevättä!!! Ja toivottavasti avusta on apua,vai mitä ;) Omasta navasta vielä että meitä on siis kuusi keskenmenoa kohdannut josta kolme kaavittu. Alkais kyl jo oikeesti riittämään.
 
...ai niin... mun piti kysyä, että onko teistä kenellekään käyny niin, et menkat alkais ennen viimeistä terolutpilleriä? Must oli outoo että edellisenä päiväänä kun olis pitänyt ottaa viim. alkoikin vuoto ja kierron pituus oli vaan 25 päivää kun se mulla on norm. terojen kanssa 28. Mikähän taas kieroilee... :/
 
singa: Tervetuloa mukaan! Sua on kyllä koeteltu kamalasti, :hug: . Mulla on alkanut menkat vasta neljä päivää viimeisestä terosta, joten en oikein osaa auttaa. :/

nahe: En usko, että tk-lääkäri kirjoittaa terolut-reseptiä. Tosin, mä olen kyllä joskus saanut tavalliselta lääkäriltä reseptin kuukautisten siirtämiseen, mutta en sitten tiedä mikä ero lääkkeissä on. :ashamed: Kannattaa ehkä soittaa terveyskeskukseen ja kysyä. :)

JJ-t: Clomien kanssa yleensä on se seuranta-ultra, josta tietää ovuloiko vai ei. Mulla ainakin gyne sanoi, että voin alkaa syömään teroja, kun ei sitä johtofollia näkynyt. Mutta tosiaan, terot voivat estää ovulaation, joten se kannattaa varmistaa ensin jollain lailla, jos haluaa taata mahdollisuudet tärppiin! Onko sulla ovistikkuja?

ON: Tiistaina ja keskiviikkona vähän tuhrutteli, mutta luulen, että se johtui pupuilusta. Mulla on ollut aiemmissakin kierroissa samaa ongelmaa. Nyt sitten vaan odotellaan tätiä. Tylsää...

Mitäs muille kuuluu? Ihanan aurinkoinen päivä ulkona, mutta minä vaan kökin sisällä koneen ääressä. Pitäisi kauheasti kouluhommia tehdä. :|
 
nahe kuvittelis kyllä et saisit sen sieltä tk:stakin kun edellinen niillä on alkunsa saanut.. ja kerran tutkimuksissa käynyt.. ei kai ne uusia taas tee.. mutta en kyllä ole varma kun en tk:ssa oo näissä asioissa käynyt.. niin ja saahan tänne ängetä :)

singa kamalan monta keskenmenoa sulla :'( toivon kovasti et apu löytyy ja pieni pysyy mukana loppuun asti..

Pantalaimon juu siinä kyllä kestää ennen kun saa itsensä kunnolla kasaan tollasen jälkeen mitä siskosi on kokenut.. ja niinhän ne taitaa yleensä olla ulkopuolisille oikein mukavia ja ihania mutta suljettujen ovien takana ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.. onneksi asiat selvisi.. niin ja tänään sen ekan napin sit söin :) hiukan jännitti.. ja nyt ei tiedä mikä on sivuoire kun muutenkin vähän sekava olo kun flunssaa yrittää.. ainakin oon juossu vessas useasti.. hmm.. tiedä sitten..
 
suikku: Kiitos tuesta! Ja hurjasti tärppionnea nyt tähän kiertoon sulle! :hug:

Mitäs mieltä olette, pidänkö tuon päivityslistan ekalla sivulla (ja siirrän sen vaikka siihen aivan sivun ekaan viestiin) vai kuljetetaanko sitä juttujen mukana? Kumpi olisi selkeämpi, minulle on oikeastaan aivan sama.

Hauskaa pääsiäistä kaikille!
 
Pantalaimon ehkä jos se on siin etusivul.. jos sitä aina siirtää mukana ni, tai no melkein sama.. kumpi sulle helpompi.. meitä kuitenki tääl ainaki viel aika vähän ni ei sillee haittaa vaik mukanakin kulettaa.. kuin vain.. mitä muut mieltä?

Munarikasta pääsiäistä kaikille :D
 

Yhteistyössä