Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tervetuloa uudet mukaan keskusteluihin! :wave:

MAM2: muokkasin listaa. Pahoittelut erheestä. Toivottavasti menkat tulee pian ja seuraavat hoidot tuo avun. Tsemppiä! :hug:

Ellalle ja Lauralle :hug: , toivottavasti plussat selkiytyisi tai menkat alkaisi pian. Jaksua molemmille!

on: koko ajan pelkään menkkojen alkavan ja tuntemuksia on, mutta vielä ei ole alannut. Ovis on ilmeisesti tapahtunut, kun kerran heti ei terojen jälkeen vuoto tullut. Mahdollisesn oviksen mukaan vuoto pitäisi tulla ma tai ti.

Tsemppiä kaikille! :)
 
MAANANTAI 5.10.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Laura-vm86.........72/?...........yk6...........................................
Areliina...............70/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 70/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 64/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............64/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 57/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................42/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .41/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...40/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Ella-83............... 38/24-26.......yk11..........kolmas.........Homeopatia
Sharona...............35/28........yritystä 1v 3kk.....esikoinen......
Ansku-82.............31/30..............yk10.............................Clomit
Patricia................31/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
MAM2.....................31/31...............yk 9..........toinen......clomit, femar
Silent whisper.....30/.................yk 5.........................................
Syyshortensia.....28/24-30........yk9..........toinen............Terot
Neitim.................27/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................25/??.............................kolmas...........Clomit
Devi....................23/27............yk12..........esikoinen.......Terot, Clomit
Titityy80...............21/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
wannabemama.....15/30-50........yk10..........esikoinen
Yöperhonen..... ....11/28............yk21.........esikoinen......Terot
Jonetta...................9/28-40.......yk3............toinen.........Terot
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Garden............................................. yk2............toinen
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona...........20.5.10
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?


 
Jonetta: Ovistikkupakkauksista löytyy ohjeet kiertopäivien mukaan, milloin kannattaa aloittaa tikuttaminen. Jos kiertosi heittelee, niin kannattanee aloittaa lyhyimmän kierron mukaan tikutus ja varautua usemmalla pakkauksella ja useamman päivän tikutukseen. Terolutien vaikutuksesta ovulaatioon on monia tietoja. Ymmärtääkseni ovulaatio on mahdollista ainakin ensimmäisten terolut-päivien aikana. Toiset lähteet sanovat, että terot ei estä ovulaatiota, toiset lähteet taas sanovat päinvastaista. Itselläni on menossa 5 terokierto, kun ensimmäiset 3 ei vielä auttanut. Nyt alkaakin jo näyttämään hyvältä ja mahdollisesti ovulaatiokin alkaa olla jo ainakin enemmän mahdollista kuin aiemmin. Tsemppiä! :)

Kauniita unia kaikille!
 
Tulihan se täti sitten, eli kp 1/24-46. Lisäsin taas pidemmän skaalan kerta taas tulikin pidempi kierto, 37 päiväinen. Multa loppui homeopaattinen lääke. Nyt tarkkaillaan kuukausi pari, miten kroppa toimii. Jos kierrot pitkittyvät taas, niin sitten aloitetaan hoito uudestaan vahvemmalla annoksella.
 
Miula alkaa olla terokuuri lopuillaan, keskiviikkona viimeinen nappi. Tänään vessareissuilla on paperiin jäänyt jo hieman punertavaa, joten nyt pliis, tarkoittakoot se todellakin sitä että menkat alkaa loppuviikosta viimeistään...

Alan nimittäin olla sitä mieltä että tää kierto on jo tarpeeks pitkä. :headwall: Pisin kierto tästä tuli nyt.
Kalenteria kun selasin niin hoksasin että miula ei ollu menkkoja elo- eikä syyskuussa. Miehen kanssa sitten koitettiin siitäkin vääntää huumoria, mutta tiukassa kyllä oli...

 
Pahoittelut Ellalle menkoista ja Lauralle negasta :(

Oletko Laura käynyt gynellä pitkien kiertojen takia? Sorry jos olet jo kertonut siitä mutta olen tosiaan uusi täällä :wave:

Syyshortensia - Toivottavasti edes siellä täti tajuaa pysyä poissa!

ON: Täällä tuhruttelee edelleen jo neljättä päivää! Alkaisi nyt ne menkat vihdoin kunnolla kun on kerran alkaakseen :headwall: Alavatsaa on kyllä juilinut koko päivän menkkamaisesti, eli eiköhän ne sieltä kohta tule..
 
En oo gynellä käyny kun pistivät tavan lääkärille mikä ei tutkinu mitenkään, totesi vaan et ei tätä millään lääkkeellä rueta hoitamaan et kun oot noita pillereitä syöny (ja ennen tätä olin kertonu et oli samaa ongelmaa pahempana ennen pillereitä). Keskiviikkona arvelin soittaa perhesuunnitteluneuvolaan jos sieltä sais apuja ja jos ei saa niin sit kyllä varaan yksityselle ajan. Alkaa tuo pää levitä oikeesti tän kanssa :'(
 
Kiitos ohjeista!!! Alotin tänään tikutuksen täältä saamien ohjeiden mukaisesti. tänään on kp 10. Kontrolliviiva oli tumma ja toinen viiva haaleampi. Tämä ei varmaan tarkoita mitään?? mulla alkamassa tosiaan viimeinen tero-kuuri nyt kp 15, mutta aattelin aloittaa sen omavaltaisesti vasta sitte ku oon bongannu ton oviksen, ettei nuo terot vaan estä sitä..toivottavasti nuo terot auttais.. meillä menossa nyt yk 3. jännittää ja pelottaa jo valmiiks ettei tärppääkkään. Kuinkahan monta kertaa kannattais olla muuten esim. viikossa yhdynnässä jotta raskaus olisi mahdollisinta.. jostain luin ettei kannata olla joka päivä ja jostain taas että kannattais olla joka päivä.. mitähän uskoa..
 
TIISTAI 6.10.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Laura-vm86.........73/29-70...........yk7...........................................
Areliina...............71/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 71/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 65/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............65/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 58/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................43/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .42/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...41/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Sharona...............36/28........yritystä 1v 3kk.....esikoinen......
Ansku-82.............32/30..............yk10.............................Clomit
Patricia................32/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
MAM2.....................32/31...............yk 9..........toinen......clomit, femar
Silent whisper.....31/.................yk 5.........................................
Syyshortensia.....29/24-30........yk9..........toinen............Terot
Neitim.................28/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................26/??.............................kolmas...........Clomit
Devi....................24/27............yk12..........esikoinen.......Terot, Clomit
Titityy80...............22/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
wannabemama.....16/30-50........yk10..........esikoinen
Yöperhonen..... ....12/28............yk21.........esikoinen......Terot
Jonetta...................10/28-40.......yk3............toinen.........Terot
Ella-83............... 2/24-46.......yk12..........kolmas.........Homeopatia
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Garden............................................. yk2............toinen
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona...........20.5.10
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?


 
Jonetta: Haalea viiva ei ymmärtääkseni tarkoita mitään. Tsemppiä tikutteluun ja oviksen metsästykseen! =) Ai niin, pupuiluohjeita on monia ja riippuu ohjeen antajasta. Meille gyne ehdotti joka toinen päivä -rytmiä ja liian itsensä tarkkailun unohtamista. Juu, tosi helppoa unohtaa kroppansa oireineen ja iltatyöt vähän haittaa rytmiä, mutta useampi kerta viikossa yritetään. ;)

Ellalle iso ja lämin :hug: menkkojen johdosta. :( Jaksua uuteen kiertoon. Toivotaan, että kroppa on löytänyt kuitenkin toimintakykynsä.

Lauralle myös :hug: negan vuoksi. Toivottavasti saat pian ajan ymmärtävälle lääkärille ja saatte apuja.

Kipinäkenkä ja SW: pikaista kunnon vuodon alkua, että pääsette uuteen yritykseen pian. :hug:

on: menkkaoireita, mutta ei vielä vuotoa. Kyllä pitäisi hanojen aueta ihan lähipäivinä, jos on auetakseen. Olen, by the way, ylpeä itsestäni, kun olen pysynyt poissa apteekin hyllyiltä eikä testiä ole ostettuna testailuja varten. Niin monena kiertona olen ollut varma plussasta ja testannut negan ja sitten pian vuoto onkin tullut. Välillä edes järjen ääni voittaa kuumehourailun keskellä, ainakin hetkellisesti. :D
 
Laura-vm86 - Kannattaa ihmeessä mennä käymään gynellä, eikai noin pitkäksi venyneet kierrot ihan normaaleja ole? Mä itse olen yksityisen kannalla, on sitä rahaa tyhmempiinkin asioihin elämässä käytetty! Ja siellä puolella pääsee paljon nopeammin asiassa eteenpäin :hug:

Jonetta - Joo testiviivan pitää olla tummempi tai vähintään yhtä tumma kun kontrolliviivan että ovis on tulossa. Ja pupuilu kannattaa tosiaan aloittaa jo hyvissä ajoin että simppoja on sitten treffipaikalla odottamassa :) Ja joka toinen päivä pitäisi kai riittää. Tsemppiä tikutteluun!

syyshortensia - menkkaoireet ilman vuotoa voi olla hyvä merkki! Plussatuulia ++++ :whistle:

Täällä ei VIELÄKÄÄN näy menkkoja :headwall:
 
wannabemama: mä oon kokeillu Mammaksin ja Fertestin liuskoja ja kumpaankaan en ole saanut bongattua ovista. Viimeksi kuitenkin tulin raskaaksi vaikka mammaksin ovistikkuun ei napsahtanutkaan kahta yhtä vahvaa viivaa...Tässä kierrossa noi Fertestit on mulla käytössä ekaa kertaa mutta en niihinkään saanut kahta yhtä vahva viivaa :/
 
KESKIVIIKKO 7.10.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Laura-vm86.........74/29-70...........yk7...........................................
Areliina...............72/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 72/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 66/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............66/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 59/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................44/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .43/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...42/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Sharona...............37/28........yritystä 1v 3kk.....esikoinen......
Ansku-82.............33/30..............yk10.............................Clomit
Patricia................33/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
MAM2.....................33/31...............yk 9..........toinen......clomit, femar
Silent whisper.....32/.................yk 5.........................................
Syyshortensia.....30/24-30........yk9..........toinen............Terot
Neitim.................29/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................27/??.............................kolmas...........Clomit
Devi....................25/27............yk12..........esikoinen.......Terot, Clomit
Titityy80...............23/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
wannabemama.....17/30-50........yk10..........esikoinen
Yöperhonen..... ....13/28............yk21.........esikoinen......Terot
Jonetta...................11/28-40.......yk3............toinen.........Terot
Ella-83............... 3/24-46.......yk12..........kolmas.........Homeopatia
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Garden............................................. yk2............toinen
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona...........20.5.10
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?


 
Yhden kierron aikasemmin oon tikuttanut ja silloin sain vaan yhtenä päivänä haaleen toisen viivan siihen, mutta muina päivinä en mitään. Nyt toista kiertoa tikutan ja vaikee ees arvioida milloin ovis ois kun kierrot niin sekavat. Mulla siis käytössä mammaksin tikut ja muita en oo ees kokeillu vielä. Onko digimittarit paljonkin kalliimpia? Mä joudun kuitenkin tikuttamaan niin monta päivää kierron aikana, etten viittis kovin kalliita vempeleitä ostaa. Pelottaa vaan etten ollenkaan sitä ovista löydä...
 
wannabemama: mulla vähän sama homma. nyt tikutan toista kiertoo.. edellisellä kierrolla mulle tuli kans parina päivänä haalea viiva muina ei mitään. lopetin kyllä jo kp17. en tiiä mitä tekis.. masentaa, en usko et tälläkään kerralla bongaan ovista. nyt kp 12/29-40. vielä ei ole tullu ku kp10-12 haaleet toiset viivat.. masentaa.. mäkään en halua uskoo et vika on mussa.

Kuinkahan monta kiertoo yleensä pitäis sitä ovista tikutella jos sitä ei löydy ennen ku hakeutuu tutkimuksiin?? ja minne mä soitan? tk:hon? neuvolaan vai minne??? auttakaa!!! yksityiselle ei ole varaa mennä ku maksaa varmaan monta sataa..
 
Noni, nyt on aika yksityiselle gynekologille 27.10.. Kyllä levii pää jos sieltäkään ei apuja saa ja maksan taas turhasta.. :snotty:
Noh, jospa ne siellä osais asiansa kun ei kunnallisella tunnu pätkääkään ketään kiinnostavan..
 
Moi,

onko kellään Clomeja syöneellä käyny niin, et kierto olis heittäny ihan härän pyllyä?

Täällä on jotain oireita, mut pessimistinä en usko tärppiin. En oo vielä testannu. Testaan sit ku menkat on oikein kunnolla myöhässä.

Laura-vm86 Mulla ei ainakaan oo muutaku hyvää sanottavaa yksityisellä käymisestä. Toivottavasti saisit sieltä apuja.
 
Hittolainen kun piti käydä sairaslomaa tuosta lämpöilystä, niin terkkari vaan totesi et sitä jos on raskaana niin se lämpö saattaa nousta (kun siis ihmetteli kun ei oo nuha, yskä mitään).. Kiva kuulla tommosta kun testailee negoja...

Googletin muuten tuon lääkärin kelle oon menossa yksityiselle niin se on joku entinen synnytyksiin erikoistunu apulaisylilääkäri sairaanhoitopiiriltä et luulis olevan ihan expertti :)
 
wannabemama - mä olen käyttänyt noita samoja cittarin tikkuja joista Jonetta puhui ja sitten Clearbluen digitaalisia. Molemmilla olen onnistunut oviksen bongaamaan, kun olen vaan ollut tarpeeksi kärsivällinen (plussat vasta kp 18). Digitestit ON kalliita n. 35? / 7 kpl.

Jonetta - Julkiselle ne ottaa vasta vuoden yrityksen jälkeen, varsinkin jos menkat tulee suhteellisen säännöllisesti. Yksityiselle puolelle voi mennä jo aikaisemminkin!

Laura-vm86 - mä myös liputan yksityisen puolesta, eli hyvä kun varasit ajan. Ei tarvitse yksin näiden asioiden kanssa pähkäillä :)

).( Täällä vihdoin kp 1 kuuden päivän tuhrujen jälkeen. Ihan hyvä kun tapahtui ainakin jotain, vaikka tietenkin se plussa olisi ollut paljon mukavampi yllätys :attn:
 

Yhteistyössä