Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Teillä on kyllä tosi aktiivinen pino, katotaan koska pääsen jyvälle teijän jutuista..

Emppu vissiin vois jo testailla, toivotaan plussaa sinne.

).( varattu lääkäriaika yksityiselle. Mulla lääkäri totesi monirakkulaiset munasarjat kun olin kuopuksen varhaisraskauden ultrassa. Mutta en sitten silloin siitä enempää kysellyt, olinhan raskaana. Joten menen nyt sitten katsomaan että löytyykö niitä rakkuloita sieltä jos vaikka niihin sais apua.

Lisätty: Niin samaanaikaan empun kanssa kirjoteltiin, että tieto ei viel mun silmille kerennyt.. joten :hug: empulle
 
Kiitos Jennyli ja Emppu vastauksista. Aattelin sellasta, että jos kävis väestöliitossa sen simppatestin antamassa ja sit ilmottautus julkiselle jonoon. sit jos tuskastuu siihen jonottamiseen niin mennään vaan takas vl.oon

Empulle :hug: tädistä.
 
Tervetuloa Apila! =)

Ärsyttäviä nää päivät, kun vois jotain olla tapahtunut, mut ei voi vielä testailla ja sain kaiken lisäksi flunssan, joten sairaslomalla ollaan... :/
"Oireitahan" taas olisi vaikka kuinka:
- Nännikipu jatkuu, mut outoa tosiaan, että kipu on vain nänneissä ja kainaloiden alla eikä koko rinnoissa kuten aikaisemmin.
- Alavatsalla vasemmalla puolella on ollut ovulaatiosta asti pieniä vihlaisuja ja jomotuksia, samoin vasemmassa nivusessa.
- Viime yönä neljän aikaan unentokkurassa totesin, että mulla on kova nälkä! :D
- Pahoinvointi onneksi rajoittui eilen oikeastaan siihen, että kävi kuvottamaan kaupassa lihatiskin ohi kulkiessani, kun paistettu kana haisi... Enkä mä halua edes ajatella, että mun pitäisi syödä liharuokia, yök.
Muttamutta...eiköhän nämä ole ihan normaaleja oireita, kun on mättänyt kourakaupalla lääkkeitä naamariin. ;)
 
Tiputteluvuoto alkoi tänään lugeista huolimatta, tai niistä johtuen... Lääkkeiden sivuvaikutuksena kyllä sanottiin tiputteluvuoto, mikä on sinänsä mielenkiintoista kun samaan aikaan syön niitä niiden ehkäisemiksi... No, gyne kyllä sanoi, että ekassa kierrossa ei kannata odottaa ihmeitä, kun lääkkeiden vaikutus kertaantuu, mutta harmittaahan tuo silti :/

Empulle pahoittelu tädistä :D
 
emppu: :hug: Pitiki sen tätin ängetä teille!

No testasin ovista tänäänkin, mutta ei plussaa.. On sitä vaan kärsimätön! Ei sillä muuten ois merkitystä, kun peittoja tulee kuitenkin heiluteltua säännöllisesti. Tietäis vaan sitten että millon aloittaa ne terot. Tunnistan kyllä aina oviksen, mutta silti sille haluais varmistuksen.

Duffy: Mulle lääkäri sanoi julkisella puolella, että jos haluaa jouduttaa asioita sillä puolella niin kannattaa miehet siittiöt tutkituttaa ensin just esim. väestöliitolla ja palata sitten julkiselle, saa nopeampaan lähetteen ja eteenpäin asioissa.. :)

Meillä on vielä vähän vaiheessa nämä tutkimushommat, kun lääkäri halus ensin kokeilla teroilla.. eihän nuo kyllä mitään ihmelääkkeitä taida olla..
 
Voi Emppu :hug: Tosi tylsää :( Mut tää kierto on sitten se the kierto :D :heart: Kolmas kerta toden sanoo ;)

Tervetuloa uusille :wave:

Mulla on sellainen olo ollu tänään että pettymään joudun minäkin :/ Mullahan oli oviksen jälkeen melkein viikon ihme nippailuja ja nappailuja ja vähän menkkajomotustakin mutta nyt kun kiinnittymisen olis pitäny jo tapahtua (siis jos tapahtuis) niin ei tunnu enää miltään :ashamed: Lähinnä tuntuu tyhjältä!! Ja siltä ettei tuu pientä meille vielä :(
Tää on jotenkin vaikee asia mulle nyt kun jotenkin sitä vaan km jälkeenkin tuntee olevansa niin raskaana koska oli niin valmis siihen vauvaan! En osaa edes selittää :whistle:
Mutta ensikiertoon sitten taas clomit kaveriksi ;)
Muita oviksen jälkeisiä oireita kyllä on mutta kohtu tuntuu vaan tyhjältä :/

Mutta jos jotain positiivista haluaa hakea niin olen ollut jo viikon polttamatta :D Ja painoakin lähtenyt melkein kilo jo!! Tuntuu hyvältä ja ihan jo sitä pintäkin ajatellen :heart:
 
EVA Menikö aika sinne gynelle kuinka pitkälle? Ihan hyväkäudä hakeen varmistus, että mitä sieltä löytyy. Jos jotain on niin sitä voidaan heti hoitaa :)

Apila Tervetuloa mukaan :wave: Tehän meette samoissa aikatauluissa ku me. Meillä myös vuosi yritystä takana ja clomit ja terot on käytössä toista kiertoa. Tosin lapsia meillä ei oo vielä yhtään.

Purmelia Toivottavasti sun oireet kertoo pienestä ihmeestä edelleen :)

Jennyli Toivottavasti sun tyhjyyden tunne ei pidä paikkansa :hug: Tuntuko erilaiselta viime kierrossa jossa raskauduit? Olitko sillon varma kyytiläisestä? Onnittelut painon pudotuksesta ja tupakoimattomuudesta! :)

Millon se kiinnittyminen suurinpiirtein tapahtuu? Kuinka monta päivää oviksesta?

Itelle pukkas kauheen flunssan ja sit tänään ollu tosi huono olo ollu aina välillä. Ei kuitenkaan mitään semmosta, että tarvis oksentaa, mut pitää silleen jänskästi nieleskellä. Toivottavasti se örkkitauti ei yllätä tän flunssan lisäksi :/
 
Alisa Kiinnittyminen tapahtuu n. viikko oviksesta, tosin tuokin yksilöllistä ;)
Niin, en osaa sanoa tuntuuko nyt erilaiselta...aluksi tuntui siltä että raskaana ollaan mutta nyt tuntuu että eipä olla |O
Oli mulla tärppikierrossa jotenkin erilainen olo,oireet muuten samat mutta masutuntemukset oli erilaiset. Etova olo ja hengen ahdistus tuli siinä 2pvää ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa.
 




PERJANTAI 27.2.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....2/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
MyPoodles.......36/29-?........yk 8...........................terot
Alisa................21/26-35......yk 5........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........27/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............11/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........8/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........41/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........28/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............28/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn
Peppi...................................yk..........esikoinen.....Femar
Purmeli83..........22/30..........yk1...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime................14/32...........yk 12.... toinen...........terot
maikkis123...............20/24-26....yk6....esikoinen...lugesteron
Jennyli......................34/??..........yk 1.................clomit
E-V-A.............8/22-33......yk6..........kolmas.....ei vielä mitään apuja

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm






 
hei pääseekö vielä joukkoonne!
On ihan järkyttävä vauvakuume!

on ollut jo jonkin aikaa. aloitimme yrityksen muutama hassu päivä sitten, koska sovimme asiasta yhdessä. toivottavasti tärppää.

yleensä (kiertopäiviä minulla on kp28-30 ja nyt menkoista 8 päivää. ovulaatio pitäisi tulla jossain vaihees mutta en oikein ole varma koska??!

tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi. olen itse 21 ja täytän loppuvuonna 22 ja mieheni on minua puoli vuotta nuorempi. ensimmäinen yrityskerta.

olemme nyt olleet petipuuhissa parinpäivän välein. minulla on vähän outo olo. minulla oli viime kuukautiset myöhässä jonkin verran ja luulin jo että olin raskaana, mutta negaa näytti ja ensin alkoi sellainen ihmeellinen marjapuuron värinen vuoto. ja myöhemmin sitten kunnolla veristä vuotoa joka ei kestänyt niinkuin minun normaalit kuukautiseni vaan kesti vain puolitoista päivää. ihmeellistä. mutta nyt siitä on sitten jo 8 päivää. nyt minulla on outo olo ollut jonkin aikaa. rinnat ovat vähän niinku turvonneet ja vähän arat. oon alkanut juomaan vettä tosi paljon. en tiedä mistä johtuu? toivon vain paljon että olisin raskaana! ja jos en oo niin kova yritys jatkuu. mut oli ihanaa kun löysin tämän keskustelupalstan. en pysty oleen itsekseni kun on niin kova vauvakuume.
 
Julian tervetuloa kuumeilemaan :wave: Tosin ehkä väärä pino sinulle koska ymmärsin että olette vasta aloittamassa yritystä ettekä mitään apuja siihen tarvitse?!
Suosittelen lämpimästi sinulle esikoisesta kuumeilevien pinoa =)

Täällä ei mitään uutta, kuhan odotellaan ja haaveillaan ;) :heart:
Mulla olis tänään vapaapäivä ja taidan lähteä vähän shoppailemaan eli ns. terapiaan ;) :LOL:
 
Huomenta :wave:

Jennylille ja Alisalle isooo +++++ :whistle: ja piinailurauhaa :heart:

Apila Tervetuloa vaan mukaan :wave:

Ja omaan..joo, kuten Jennyli tuolla mainitsi niin taktikoin nyt niin että seuraava on the plussakierto...tai sitten ainakin sitä sitä seuraava kierto :whistle: eli nyt tulevalla kierrolla otan 2 tbl, koska nyt ois taas vasemman puolen vuoro irrottaa munis ja sit seuraavalla otan 1tbl, koska on oikeen puolen vuoro ja sit taas 2 tbl:n kuuri kun on sit taas vasurin vuoro..joo, kuten huomaatte, en enää usko että ihan pikaseen plussaisin :whistle: vaan sotasuunnitelmat on valmiina :kieh:

Tosiaan täti sitten tuli ja rytinällä, jos ajatellaan että vuodon määrä on suhteessa limiksen paksuuteen niin mulla on kyllä sitten ollut kohtu limistä täynnä :kieh: vuodan kuin niagara, en mitenkään mainostanut eilen ukolle tädin saapumisesta, mutta kun illalla tulin kotiin ja kääriydyin sen kainaloon ja nanosekunnissa juoksin jo vessaan, vaik just olin käynyt, kun tuntui että sohvalle menee ja just..niin pakkohan se oli mainita syy ja kylläpä taas syrämessä särähti kun se "huudahti" onks sul menkat ja rutisti kainaloon :ashamed: :'(

Mut taas jotain positiivista, pahoja kipuja ei onneks oo niinkuin ed. kierrolla ja huomen aamulla clomit naamaan niin vuotokin vähenee kuin seinään ja kohta on taas täti poissa ja oili hakusessa ja eikun taas tulta päin :kieh: :kieh:

Jennyli Kävin eilen shoppaamassa ja mukaan tarttui aivan liian kallis laukku ( anonyymi laukkufriikki :whistle: ) näin opiskelijabudjetille, mutta kylläpä piristi päivää kummasti ja jätti tädinkin hetkeksi kakkoseksi :LOL: Joten suosittelen terapiaa lämmöllä :saint:
 
alisa84 sain ajan nopeastikkin.. ensviikon keskiviikkona pääsen näytille. Gyne on sama jolla kävin kuopuksen varhaisraskauden ultrassa ja aivan ihana asian osaava ihminen. Odotan kyllä tosi paljon tolta käynniltä, joko tietoa siitä että kaikki hyvin ja voin lopettaa stressaamisen tai sitten saan apua jos jotain häikkää.

Te ootte kyllä ihania ku osaatte auttaa ja neuvoa tällasta ummikkoa näissä asoissa.

 
Jennyli Mulla ainakin on ollut pahoinvointia jo heti muutama päivä oviksen jälkeen. Eilen oli ainut päivä, kun oli ei kuvottanut, mutta nyt taas. :/ Voi tosin johtua tästä ihan järkyttävästä flunssasta! :headwall:
Heräsin puoli kuudelta yskimään ja siitä asti olen odotellut, että mies nousisi ja pääsisin takaisin nukkumaan ja yskimään kaikessa rauhassa. :D
 
Jennyli älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vasta sitten, jos ja kun ne menkat tulee :hug: Jokainen raskaus voi olla erinlainen, joten eihän sitä vielä tiedä ;) Hauskoja shoppailuhetkiä!

Julian Tervetuloa vain mukaan, sanon samaa kuin Jennylikin, että esikoisesta kuumeilevien pinoon olisi varmasti sinulle se oikeampi paikka, täällä kun yritystä on ollut jo pitempään ja meistä kaikki taitaa tarvita jonkunlaisia apukeinoja vauvan saamiseen. Mutta jos haluat niin saat toki pysyä täälläkin :)

Emppu Täällä kans sotasuunnitelma valmiina jo ensi kiertoa varten :LOL: Minkä vuoksi otat 2 tbl, kun on vasemman puolen vuoro? Jep, oikea asenne, raivolla eteenpäin ja toivotaan, että se The kierto olis nyt tämä =)

Jennyli Itellä ei kyllä koskaan teroista oo tullu mitään pahoinvointia/kuvotusta. Nyt oon niitä kaks päivää napsinu ja nyt sitä pahaa oloa on, mutta en usko sen johtuvan siitä? Tai mistä sen tietää.. :x

Eva Hyvä se on se varmistus saada niin ei tarvi omassa päässä pähkäillä, että missä mennään. :)

On: Tällä hetkellä olen saikulla, kun huono olo tulee ja menee, nytkään ei oo yhtään paha olo, kohta varmasti on. Oksentaa ei oo onneks tarvinnu. Tänä aamuna kuitenkin vatsa löysällä, joten päätin olla pois, etten asiakkaita tartuta. Miehen veljen poika oli saanu oksutaudin just näin, että ensin meni vatsa löysälle ja seuraavana päivänä tuli oksu. Eilenkin oli tosi väsynyt, emnin jo 22.00 nukkuun, mikä ei ole yhtään mun tapaista..

Tänään kävin verikokeissa ja arvatkaas mitä?? Kun pääsin siihen tuoliin istumaan, niin hoitaja kysy nimeä ja sanoi sitten, että ei täällä ole lähetettä susta. :eek: Saman tien mun päähän tulvi ajatuksia, että nyt en saa sitten tietää, että onko se ovis oikeesti ollu vai ei. No, se kysy sitten, että mitä multa pitäs ottaa ja sanoin vain, että tais olla se s-prog., jos se nyt on se kp 21:n verikoe. Hoitaja sano, että otetaan verikoe ja hän yrittää soittaa klo:8 sinne naistenpolille ja saada sitä lähetettä. Voin kuulemma soitella tuloksista jo ensi viikon keskiviikkona, mutta jos en saa vastauksia, niin hän ei oo saanu sitä lähetettä :eek:

Ihmettelin sitten, että gyne sano, että vastauksissa menee 2vkoa ja toinen hoitaja sano 1,5 vkoa ja nyt tämä sanoo, että puoli viikkoa. Aika erilaisia näkemyksiä. Tämä hoitaja kuitenkin sanoi, että hänestä noita s-prog. juttuja katotaan joka päivä. Lopuksi hän sanoi, että unohda se, että hän ei saisi sitä lähetettä, hän aikoo sanoa tytöille, että lähete on tultava :D Eli katsotaan nyt miten käy. Ens ke kokeilen onneani ja soittelen, jos tulokset eivät ole saapuneet, kokeilen soittaa pe, sillon kuulemma viimestään pitäs olla tuloksien saapuneen. Joo, että semmosta tänään. :$
 
Höh, olipas Alisalla huono-onninen labrakäynti. Toivottavasti lähete löytää tiensä perille.

Mulla on muuten kanssa kolmatta päivää vatsa sekaisin, ja eilen ja tänään on ollut sillä lailla kuumeisen viluinen olo, vaikka kuumetta ei olekaan. Lisäksi väsyttää ja nyt särkee vielä päätäkin. Töihin kyllä raahauduin, vaikka ihan hyvin olisi töiden puolesta kerrankin voinut jäädä kotiin... Liian tunnollinen... Ilmeisesti jotain pöpöä on sitten liikkeellä, ehdin jo vähän huolestumaan että tämä olo aiheutuisi niiden lugesteronien sivuvaikutuksena...
 
Alisa olipa labrakäynti :eek: Onneksi kuitenkin noin mukava täti joka laittoi asiat eteenpäin =) Ja kyllä nuo labraihmiset tietää koska niitä tuloksia voi kysellä joten ihan hyvin sun vastaus voikin tulla nuin nopeesti ;)

).( Täällä ollaan 1kg hoikempi!! :D
Ja lievää pahoinvointia edelleen :x Onkohan mulla nyt joku keltarauhasen yliannostus?! :LOL:
Pakko käydä lukemassa viimekierron tuntemuksia :whistle: Vaikka en mä usko ihmeeseen sitten tippaakaan :ashamed:
Sitäpaitsi nyt vasta dpo 9!! Että turha ees innostua moisesta :whistle: ;)

Mulla on viikonloppu töitä mutta teille muille...
 




LAUANTAITAI 28.2.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....3/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
MyPoodles.......37/29-?........yk 8...........................terot
Alisa................22/26-35......yk 5........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........28/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............12/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........9/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........42/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........29/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............29/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn
Peppi...................................yk..........esikoinen.....Femar
Purmeli83..........23/30..........yk1...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime................15/32...........yk 12.... toinen...........terot
maikkis123...............21/24-26....yk6....esikoinen...lugesteron
Jennyli......................35/??..........yk 1.................clomit
E-V-A.............9/22-33......yk6..........kolmas.....ei vielä mitään apuja
Apila87.........7/28.............yk?..........................Clomit+Terot

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





 
maikkis Täällä kans viluttaa aina välillä, tänään vatsa aamusta taas ihan sekaisin ja kauheen huono olo, mutta oksennus ei tuu. Eilinen iltapäivä ja ilta meni vain mahakivun kourissa, pahoinvointia ei ollu. On tää kurjaa, olis paljon parempi, ku sais oksentaa sen muutaman kerran ja sit pääsis taudista eroon, nyt tää vaan kytee ja kytee eikä tieten häviä millään.

Jennyli Eihän sitä koskaan tiedä ;) Muistakko yhtään, että millon sulla alko pahoinvointi kaksosia odottaessa? aattelin vain, ettei ois sitten kahta tarrautunu mukaan :D :whistle: Ihanan kuvan oot löytäny :heart: Hyvää työpäivää sulle!
 
Alisa vai että kaksi :LOL:
Nojoo, en mä muista oikein oireita kaksosista koska sain silloin ylläriplussan enkä ollut oireitani tutkiskellut ;) Sain plussan dpo 10 näin jälkeenpäin laskettuna!
Mut sen muistan että mulla oli hirveen hengästynyt olo enkä jaksanut oikein koirankaan kanssa lenkkeillä. Sillon pelästyin että onko mulla joku sydänvika :eek: No ei ollut ;)
 
emppu: Mä aina välttelen miehelle menkkojen kertomisesta, kun mua alkaa niin itkettää, kun se halaa ja lohduttaa.. :'( :heart: Onko sulla vasen munasarja "laiskempi", kun 2tbl otat niinä kiertoina, kun sieltä pitäis irrota?

Alisalla ollut ihana labratäti!! :heart: :)

Mulla tulee o-limaa jipii, hullua että näistäkin on niin onnellinen.. Joskus teininä kaikki vuodot oli niiin ällöttäviä.. :LOL: Tänään pitäis lääkärin määräyksen mukaan aloittaa terot, mutta enpäs aloita, ajattelin itse lähinnä kp17-18? nyt siis kp15. Oiskohan ihan hyvä? Enää yks o-testi jäljellä enkä kyllä viitsis enempää ostaa tälle kierrolle.. :/
 

Yhteistyössä