Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Peppi Mie käytin aikoinani pelkästään clomeja ja jos ovuloin niillä, kierto oli aina sen 27-29, riippuen ovispäivästä ja luteaalivaihe aina 14 vrk. Jos en ovuloinu, kierto saatto venyy vaik 60-päiväseksi. Teroilla tosiaan pitäs se vuoto saada aikaan, mut mulla esim. ne ei toiminu ku niillä sillon aloteltiin yksistään kun tutkimusten alussa todettiin mulla PCO ja kierron olevan ihan sekasin. Kyllä monasti sanotaan et jos clomeilla ovuloi, niin terot on sillon turhia.
Joka tapauksessa, toivotaan et josko se turhu ois ollu jotain kiinnittymiseen liittyvää ja nyt ois tärpänny!!! =)
Tääläkään ei tätiä näy... :kieh:
 
Peppi kuten Muisku sanoikin, niin clomit tosiaan lyhentää pcolaisen pitkää kiertoa ja ovis on yleensä 7-9 päivän kuluttua viimeisen clomin jälkeen, itse en oo kuullut että jollain ois luteaalivaihe jäänyt clomeilla noin lyhyeksi kuten epäilit, joten kyllä minäkin veikkaisin kiinnittymisvuotoa tai progesteronivajauksen aiheuttamaa tuhrua, sekin voi taas sitten selittää kierron venymisen, jos testi näyttää negaa. Clomien epäsäännöllinen toiminnan vuoksi monet käyttää tosiaan teroja ettei kierrot veny 100-päiväsiksi..terot suositellaan kuitenkin aloitettavaksi vasta muutama päivä oviksen jälkeen, koska voivat vaikuttaa kiinnittymiseen vahingoittavasti. Onhan tää omien hormonien heittely ja lisähormonien aiheuttamat vaikutukset pikkasen rasittavia, mutta mitäpä sitä ei sen ihanan lopputuloksen eteen tekisi ja kärsisi ;)

Muisku Mites muuten sen sun vv:n kanssa kävi? Vieläkös sitä on? Se on meinaan hyvä merkki, ainakin itselläni kuivuus tietää tätiä ja lorahteleva vv plussaa =)

Omaan napaan..ei mitään...eilen oli ihmeellistä alavatsan nippailua taas vasemmalla..eiks sen pitäis kuitenkin olla niin että yleensä munis irtoo aina vuorotellen puolelta ja toiselta, siis kun viime kierrossa vasemmalta niin tässä kierrossa pitäis irrota oikeelta?? Vai onkohan se meikäläisellä sitten miten sattuu sekin juttu..niinkuin kaikki muutkin..ihan sekasin |O

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
OMG! Päätin hetken mielijohteesta pissiä tikkuun ja kaksi viivaahan siihen ilmestyi.

Onpa epätodellinen olo, femarit sitten tekivät tehtävänsä. Ainoa oire on selkäkipu. Se tuhruvuoto oli sittenkin merkki kiinnittymisestä. :heart:

Toivon hurjasti plussaonnea kaikille!
 
Filuuri ja muutkin: Ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta onko sulla rinnat ollut ennen näitä hormoniapuja kipeät menkkojen aikana tai ennen? Luin jostain netistä että se on oli joku hormoni joka tekee myös rinnat kipeäksi, mutta en muista mistä sivuilta sitä luin. Ja mulla ei ole koskaan rinnat kipeät kun menkat alkamassa, eikä edes yhtään pingottuneet. Eli voisko se olla myös "oire" tästä että on joku hormonivajaus kropassa? Ja siis mulla on lyhyt se luteaalivaihe, en ole käynyt missään vielä tutkimuksissa tms. mutta täällä ihan itseopiskelen tätä ongelmaani ennen kun on aika gynelle :)
 
Mahtuuko mukaan? Täällä näyttäis olevan aika aktiivinen ryhmä :)

Meillä alkaa ensi viikolla yk2. Lopetin lokakuun puolessa välissä pillerit ja niiden viimeisten menkkojen jälkeen ne jäivät kokonaan. Pari viikkoa sitten sain lääkäriltä pco-diagnoosin, primoluteja käynnistämään vuodon, clomeja, teroja ja metuja, joten nyt taitais päästä ihan oikeasti yrittämään. :)
Verikokeet (testosteroni, prolaktiini, kilpparit yms.) on vielä käymättä kp2-4, joten niitä odotellessa...miten huonot arvot löytyy. :D
 
Peppi, onnittelut plussasta =) :flower:

Tervetuloa Purmeli

Minä sain tänään elämäni ensimmäisen ovisplussan! Gyne oli ihan varma, ettei teroista oo mitään apua ovuloimisessa ja siis voihan tää olla sattumaa, mutta silti. Toivottavasti nyt sit ovuloin, eikä oo mikään pcon aiheuttama "vale" plussa. Kyselinki tuolla mitäs nytin puolella, mutta jos ootte saanu ovisplussan niin ootteko kuitenki alottanu terot?? Mietin, että jos tosiaan ovuloin, eikä käy tärppiä niin kuukautisethan alkaa ajallaan, mutta toisaalta ne terot auttaa kiinnittymisessä, hmm...
 
Duffy Mä sain tosi huonosti mitään informaatiota noiden kaikkien lääkkeiden käyttöön. Lääkäri kertoi vaan kiertopäivät milloin syödään mitäkin ja totesi, että näitä syöt niin kauan kunnes tulet raskaaksi. Ihmettelin vaan, kun eihän noita clomeja ainakaan suositella syötävän yli kuutta kuukautta. Täytyy vissii sit ite soveltaa, olenhan jo kohta melkein itseoppinut google-gynekologi :LOL:
 
Hei,

olen 28 v nainen ja olemme yrittäneet toista lasta 7 kiertoa. Luulisin, että olen ovuloinut joka kierrossa, sillä lämmöt ovat nousseet joka kerta jossain vaiheessa yli 37:n. Mutta ongelmani on epäsäännölliset kierrot, ja esim. tässä kuussa ovisplussa on tullut jo 3 kertaa! (Ei, en ole raskaana.) Eli LH on ollut koholla jo ainakin viikon, ja niistä päivistä muutaman päivän välein on tullut plussa ja muina vain muuten vain vahva viiva. Eli luulisin, että hormoneissani olisi jotain häikkää. Kierrot vaihtelevat välillä 28-40. Ja esim. tässä kuussa nuo hämäävät ovisviivat aiheuttivat sen, että lopetimme seksin liian aikaisin (oli kaikenlaista kiirettä ja väsymystä ja luulimme, että ovis oli jo mennyt), ja nyt sitten mieheni on matkoilla kun luultavasti vihdoinkin oikeasti ovuloin. :(

Mitenköhän minun kannattaisi lähteä liikkeelle tutkimusten kanssa? Nyt on luultavasti juuri ovulaatio menossa, joten kannattaisikohan minun mennä gynelle vielä tässä kierrossa vaiko ensi kierron alussa vai miten? Ne hormonitestit vissiin tehdään kierron alussa, mutta onkohan sillä välilä, onko gyne samana vai eri päivänä? Ei kai kukaan ala ronkkimaan seulanaan vuotavaa naista? Niin ja tietääkö kukaan, missä kierron vaiheessa polykystiset munasarjat olisi helpoimmin tunnistettavissa, vai onko sillä väliä? Oon nimittäin alkanut miettiä, voisko mulla olla sellaista häikkää, mutta munikset on ultrattu jo 2 kertaa, ja silloin ei ole huomattu mitään erikoista. Kerran kyllä kohdussa oli 2 cm nestettä, ja gyne meinasi, että on saattanut olla kysta, joka on puhjennut.

Niin ja onko kellään mitään "aavistusta", mitähän se gyne munlaiselleni tapaukselle oikein mahtaa tehdä? Meinaan kun kuitenkin LUULISIN, että LOPULTA ovuloin aina. Mutta menee hermo tähän mun kropan toimintaan, koska mulla on ensinnäkin aina ennen ovista migreeni, ja nyt kun mun kroppa joutuu yrittämään sitä ovulaatiota tyyliin yli viikon, niin se migreeni on joka halvatun päivä! :kieh:

Anteeksi näin omanapainen pitkä teksti. :D Mutta siis tässä yksi uusi apuja tarvitseva vauvakuumeinen, luulisin! :wave:
 
Tervetuloa lily of the valley, mulla ultrattiin kp17 ja näky tosi hyvin pco, niitä rakkuloita tais olla molemmissa päälle se 10kpl, varmaan ei kannata mennä kovin alussa kiertoa, koska sillon niitä ei välttis näy. Mulla ne alkaa kasvamaan yleensä kp10 paikkeilla (tunnen nippailuista). Toisaalta, jos sulla on ultrattu munikset niin luulis että mahdollinen pco ois näkyny. Voithan sä mennä oletetun oviksen aikoihin niin näät sitten, että ovuloitko varmasti ja minkälainen folli siellä on kasvamassa =)

Purmeli, mä kans mietin tota, että pitäskö varmuuden vuoksi syödä kuitenki...ehkä soitan huomenna lääkärille ja kysyn...
 
Peppi Onneks olkoon! :flower: Mie jo oikeestaan arvasinkin, mutten kehdannut liikaa viä mainostaa jos sit oiskin ollu nega.
Puremli Tervetuloa joukkoon! :wave:
Duffy Onnittelut oviksesta! Puolivoittoo! :)
Lily of ... Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä sinne mihin aiot mennä tutkimuksiin! Siellä ne osaa kertoo paremmin minä kiertopäivinä kannattaa tulla jne. Tosiaan ei ehkä ainakaan ihan ekoina päivinä kannata gynee varata, ei ainakaan ultraus onnistu oikeen sillon jos vuotaa. Mä en usko et sulla välttämättä PCO:ta ois jos kerran uskot ovuloivat ja ultraajakaan mitään maininnu. Muuten kyllä hormonit voi heitellä. Mites teil esikko saanut alkunsa?
Emppu Ei mul oikeestaan oo kauheesti enää valkkaria ollu. Jonkun verran, mut ei siis silleen lorisemalla, kun en ees oo kiinnittäny siihen mitään huomiookaan. Menkkaolo ei oo yhtään ja vaik tänäänkin vähän kaivamalla kaivoin :ashamed: niin tuhrun tuhrua en paperiin saanut. Tänään mietin et millos se oli kun testasin...ainakin kp28 oli eka kerta kun sillon viä hetken epäilin et oisin ovuloinu ja sillon ois ollu se dpo14. Sit tais olla kp32 se toinen kerta. Tuon ekan testauksen ja tämän päivän välillä on ollu yks ainoo "hempeilyhetki" ukon kanssa, joten...äh, turha tässä ees arpoo mitään...kroppa vaan ihan sekasin. Eikä ihme jos viime kierrossakin kp34 ultrassa mun limakalvo oli sen 3.4mm niin jos samaa rataa menee niin eihän siä oo mitään vuodettavaakaan. Hitto, mie nyt vaan ootan :(
 
Sero mulla ei muistaakseni ole koskaan ollut mitään rintojen aristamista tai kipua menkkoihin tai raskauksiin liittyen. Mun rinnat ei kai vaan jotenkin reagoi hormonimuutoksiin, en tiedä. Jostain muistelen käyttäjäkokemuksista lukeneeni, että jotkut on kokeneet rintojen pingotusta noiden lugejen kanssa, mutta mulla ei kyllä tullut nyt niistäkään mitään.

Tänään sitten kp 2 ja yk 4. Pitänee taas laittaa ovistestitilaus menemään. Mitä ovistestejä te muut suosittelisitte?
 
Peppi Ihanaa, kun oot niin positiivinen, sitä tarvitaan tämän negatiivisuuden keskellä :) (meinasin itseäni) Voi ja onneksi olkoon plussasta, mahtavaa!! :hug: Saako sinut siirtää jo plussanneiden puolelle? :D

Lumi- Pahoittelut tädistä, mutta kuten sanoit, jotain positiivistakin sentään ;)

Sero Tuosta rintojen kipeytymisestä. Itellä viime kierrossa oli nännit ekaa kertaa kipeet ja ajattelinkin sen johtuvan ihan muusta, mutta niin se täti vain kurvasi paikalle..

Purmeli Ei muutaku mukaan vaan kuumeilemaan :wave: Mikäs sun kierto päivä on? Onko enismmäinen lapsi haaveissa? Sullahan on hyvät dropit, toivottavasti saatte niistä avun :) itse oppinut google-gyne *reps* :LOL:

Duffy Onnittelut ovisplussasta :flower: Ei muutkuin peitot heilumaan ;)

Lily Tervetuloa myös mukaan! :wave: Ei muutakuin luuri kauniiseen käteen ja soittoa gynelle, siellä ne kyllä kertovat, että milloin kannattaa tulla. Ja eihän sitä aikaa välttämättä heti saa. Itellä meni noin kuukausi ennenku pääsin vastaanotelle (yksityinen). Mut ultrattiin ja heti määrättiin verikokeisiin ja lyötiin tero resepti kouraan. Siitä ne rattaat on sitten lähteny pyörimään :) Mikäs kp sulla on tarkalleen menossa?

Muisku Toivottavasti täti pysyy poissa ihan jonkun muun takia kuin kierron sekoilun :hug:

On: Ei mitään mainittavia oireita.. Pientä pistelyä/viiltelyä alavatsalla, niinkuin neuloilla tökittäis/viilleltäis, mutta nuo tuntemukset tulee ja menee, joten ei kovinkaan luotettavia.. Menkat vois periaatteessa alkaa jo 6 päivän päästä, jos kierto menis niinkuin toissa ja sitä edellinen kierto.

Tarkistakaa kaikki onko teidän kp:t ja yk:t oikein. Oon nimittäin unohtanu päivittää noita yk:ta aina sitä mukaan, kun niitä on kertyny. Ja ilmotelkaa jatkossakin, kun on kp 1 ja yk pyörähtänyt yhdellä eteenpäin, niin muistan niitäkin sitten päivitellä, kiitos! :)
 


MAANANTAI 2.2.2009




Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....8/30............yk 2..........kolmas......clomit+metut
shenda81........14/28-32........yk 7.........Toinen.......femar
MyPoodles.......10/29-?........yk 8...........................terot
Alisa................22/26-32......yk 4........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........33/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............18/31-32........yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........11/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........15/31............yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........33/30............yk 15........esikoinen...clomit
Piglet..............50/27-29......yk 13........esikoinen....terot+glugophagen
Lumi-..............2/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
titonia.............36/??...........yk 15........esikoinen....clomit
Muisku78........42/40...........yk 5..........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn
Filuuri............3/27-30........yk 4........kakkonen.....lugesteron
Peppi.....................................yk..........esikoinen.....Femar
Purmeli83..............................yk1.........................clomit,terot,metut
Lily of the valley.......................yk7............toinen

Taustalla
Jennyli (toistaiseksi)
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm
[/quote][/quote]













 
Alisa84 Meillä alkaa siis yk2, vaikkei tätä ensimmäistä oikein viittis laskeakkaan. Kiertopäivä on vielä siel 110 hujakoilla, mut eiköhän seuraavien 4 päivän aikana täti kurvaa kylään, primolutien loputtua. Ilmoitan sitten, kun uusi kierto alkaa. B)
Esikoinen olis haaveena, siis mulle. Miehellä on kaksi tarhaikäistä ja yksinhuoltajuus, joten kyllähän täällä vilinää riittää jo nyt. :p
Vähän vaan jännittää tuo monisikiöisen raskauden mahdollisuus, jonka clomit voi aiheuttaa, koska sitä on ihan riittävästi perimässäkin. Isän äiti on kolmonen, joten perinnöllisyys hyppää mun isän naispuolisiin lapsiin. Eikä mulla kuulemma ole seurantaultraa ellei clomiannosta tarvi jossakin vaiheessa nostaa kolmeen tablettiin... että jee. :eek: :D
 
Huomenta!

Ja kiitos ovis-onnitteluista, ne lämmitti mieltä :D
Mutta apua, mulla näyttää edelleen tuo digitaalinen plussaa! Onko normaalia, että toisenakin päivänä on vielä lh korkealla ja sitä myöten testi plussa?? En oo tosiaan aiemmin saanu ovisplussaa niin ei mitään hajua miten pitkään voi positiivista näytttää..
 
Aurinkoista alkuviikkoa :wave:

Duffy Onnittelut multakin ovisplussasta =) Viime kierrolla sain digitestillä ovisplussat perjantaina klo 23 ja vielä lauantaina, muistaakseni joskus 10 aikaan, sitten en enää tuhlannut testejä. Mulla alkoi siis perjantai iltana oviskivut, silloin aamulla olin saanut vielä negaa digitestiin, mutta tosiaan sitten yöllä plussaa, kipujen takia silloin testailinkin. Ja siis ovis oli sunnuntaina, lämpöihin tuli silloin selvä lasku ja maanantaina oli jo nousseet reippaasti. Eli siis ekasta testistä ovis todennäköisesti oli sen 36h päästä ja se lh-huippu kestää pidempään kuin sen yhden päivän. Mulla ainakin auttaa toi lämpöjen mittailu noitten ovistestien lisäksi määrittelemään tota ovis ajankohtaa vielä paremmin.

Peppi Onnittelut plussasta :flower: Täytyy mun kans mennä kohta yksityiselle pyytää tota femaria, kun julkiselta ei sitä määrätä, ainakaan mulle :p

Tervetuloa, Lily ja Purmeli :wave:

Purmeli Sullahan onkin tosiaan tehokkaasti alkanut hoito ;) Käytkö yksityisellä puolella? Itse oon julkisella ja mun kohdalla kyllä hidastelevat kaikkien lääkkeiden määräämisissä ja annostuksissa..itse en oo edes kuullut että clomeja vois ottaa 3tbl:n päiväannoksella, nyt käytössä metujen takia vaan 1 tbl:n annostuksella ja malttamattomana mietin että jos sittenkin se on liian vähäinen annostus ja itse jos vähän fiksailisin ja tuplaisin sen kahteen :p No, pitänee vielä ootella ja katella...

Alisa ++++ :whistle: Eikös tuo Peppikin maininnut oireettomuudestaan juuri ennen plussaa ;) Älä vielä heitä hanskoja naulaan! Ja kp:t ja yk:t on mun kohdalla oikein =)

Rosetalle tsemiä tutkimukseen, muista ottaa tarpeeks särkylääkettä ennen tutkimusta, itse kun oon niin kipuherkkä niin otin vähän enemmän kuin mitä lääkäri määräs, muttei tarvinnut sitten yhtään kärvistelläkkään :p

Tältä rintamalta ei mitään uutta, ovistestailu alkaa sitten perjantaina, ja eipä auta kuin toivoa että ovis tulis taas ajallaan tai että edes tulee :p Alotan niillä halpispuikoilla nyt aluksi testailun, siitä onkin aikaa kun oon joutunut noita viivojen vahvuuksia vertailee, kun digitesti ollut vaan käytössä, mutta käyhän tuokin paremman harrastuksen puutteessa =)
 
Pepille tosiaan paljon onnea plussasta! :flower:

Emppu, onpa hyvä tietää että voi tulla kaks kertaa tuo plussa, ku jotenki mulla ollu sellanen käsitys, että se lh-huippu menee niin nopeesti ohi. Mä testasin eilen klo15 ja tänään klo10 niin vajaa vuorokausi tossa ois niin ku väliä että sillai ei välttis oo ihmekkään, että vielä plussaa näyttää. Mulla oli nyt tänä aamuna aikamoiset pistelyt, että oisko se ovis sitten tapahtunu, onneksi illalla pistettiin hedelmöitys-joukot liikenteeseen :D Mä en oikein lämpöjä voi mittailla ku oon vuorotyössä ja aamuvuoro alkaa klo5 aamulla! Mut täytyy vaikka tossa vapailla yrittää mittailla =)

Lääkäri sit soitti noista teroista ku pyysin puhelin ajan, eipä tuo osannu sanoa juuta eikä jaata. Ei kuulemma vaikuta sikiöön mitenkään tuo, mutta ei kuitenkaan suositellu sitä, koska hänen mielestään ei pitäis mitään lääkkeitä syödä jos raskauteen mahdollisuus. Kylläpä kuulosti tietämättömältä, no en taida alottaa niitä teroja ku jos nyt sit ovuloin niin kierronhan pitäs olla sit normaali ja kun ultrassa todettiin marraskuussa hyvä limis jo kp17 niin luotan siihen, että se pikkunen tarraa kiinni, jos siis sellanen alku tuolla on :D :D

 
Duffylle vielä, joo, en mäkään niitä teroja sinuna tällä kierrolla ottas, etenkin kun sulla siis limis ollut ultran mukaan kunnossa ja ovis bongattu. Vitsit kyllä jänskättää puolestasi b :)d ja laittakaahan vielä tänäänkin peitot heilumaan, kun plussan vielä sait aamulla, niin ei oo ainakaan sitten yrittämisestä kiinni :p Oon kans huomannut muuten että noi gynet on välillä kuin poliitikot, niiltä ei saa millään suoraa vastausta suoraan kyssäriin..pyörittelevät vaan ajatuksiaan ja loppupeleissä kaikki jää sitten kysyjän itse ratkottavaksi :kieh:

Kävin muuten lisäämässä profiiliin oman kuvani, käykäähän ihastelemassa :p
 
Emppu Joo, mä ihan tarkotuksella menin yksityiselle, kun ajattelin, että tk:ssa sanovat vaan, että odotellaan. "Lääkäriasema" jolla kävin on nimenomaan erikoistunut lapsettomuuden hoitoon ja tutkimuksiin. Lääkäri kylläkin tosi ympäripyöreästi sanoi, että aloita yhdellä clomilla ja jos ei ole vaikutusta nosta annos 2 tablettiin. Mietin vaan, että monenkohan kierron jälkeen annosta voi nostaa kahteen ja milloin sitten siihen kolmeen tablettiin, jos ei mitään tapahdu...?

Duffy Mä kävin miettimään sitä tero-juttua. Mullekin lääkäri vaan sano, että syöt clomeja ja teroja niin kauan kunnes tuut raskaaksi, ei kysellyt mitään aikasemmista ovuloinneista jne. Mä siis ainakin pillereiden aikaan ovuloin joka kuukausi ihan varmasti pco:sta huolimatta, lähes kellontarkka kipuilu ja pientä vaaleanpunaista tuhrua. Eikös sitten ole oletettavaa, että ovuloin myös clomeilla...? Mutta lääkärin mukaan nähtävästi täytyy silti joka kierron loppupuolella syödä myös teroja...

Tänään viimeinen Primolut-päivä, joten tätiä odotellessa, piiiiitkästä aikaa
B)
 

Yhteistyössä