Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

jennylille Nyt ihan viralliset onnittelut! ONNEA!!! :heart: Ei kun masua sit kasvatteleen vaan!
Siis miten tätä valkkaria voi taas olla näin paljon! Valuu ihan lorisemalla. Sellasta läpinäkyvää kirkasta ja toooosi venyvää, mut ei ihan niin paksua ku ovislima...muuten hyvin samanlaista. Nyt kun muistelen niin olikohan mulla samanlaista vuotoa viime kierrossakin ???!!! Täytyy tarkistaa...
 
Heips!

Jennylille suuuuret onnentoivotukset :flower: :heart: tarrasukkia paljon, paljon matkaan =)

Kävin sitten tänään siellä sairaalassa ja ei onneksi jouduttu ottamaan paksuneulanäytettä! Se radiologi ultras ja sanoi että tämä patti kuuluu normaaliin rintarauhaseen ja siinä on rasvaa, ihan niin kuin sen ympärillä koko tississäkin on. Kyllä oli huojentavaa kuulla, sanoi vielä että jos en ois näyttäny sitä pattia, ei hän ois ees löytäny sitä ultralla. Parin viikon päästä meen kirurgin luokse puhumaan patin mahdollisesta poistosta. En oikein tiedä mitä sen kans nyt tekisin kun jos se kerran kuuluu ihan normaaliin rauhaseen niin kannattaako tuota alkaa sörkkimään turhaan...Hmm täytyy pohtia.

Pohdinnan tuoksinnassa muistinkin, että täytyy tilata se clearbluen ovistesti! Ai niin, sitähän mä ihmettelin ku se ultraus oli ohi ja puin rintiskoita että miten mun tissit on edelleen isommat ku normaalisti! Jos tänään on kp5 niin kai niiden nyt ois pitäny lässähtää takas, mitä ne oli ennen tätiä...
 
Näin meillä lääkärillä tänään. Sain terolutit ja jonkin sortin metformiinit ja sanoi että on mahdollista niilläkin raskautua ja että metformiini vähentää km riskiä. Viimeksi nimenomaan sanoi että ivf on ainoa mahdollisuus raskautua. Sillä meinasi hermot mennä muutamaan otteeseen mun kanssa. :) Painoa edelleen pudotettava. Yksi seuranta ultra tehdään kun kuukautiset olleet ja sitten mennään alkusyksystä seuranta käynnille, muttei olla pääsemässä hoitoihin. Tuskin tänä vuonna ollenkaan.

 
Emppu vastaus tyydyttää kyllä :) Pitää kato olla aina vähän kriittinen kaiken tiedon suhteen ;)

Jennyli Suuren suuret onnittelut plussasta :heart: Antaa taas itselle toivoa, että vielä on mahiksia onnistua :) Ihanaa, nauti raskaudestasi! :flower:

Rusina85 Onko sun ovista jollain seurattu clomien aikaan? Saitko mitään oireita lääkkeistä tai oviksesta?

Piglet Nyt kovasti tsemppiä uusien lääkkeiden kanssa ++++ :whistle:

Tänne ei mitään ihmeempiä, viimenen clomi napattu tänä aamuna, eikä tuntemuksia tosiaan suuntaan eikä toiseen... :/
Ite voisin päivittäjäksi ryhtyä, mutta en osaa tehdä noin hienoja listoja ja toiseksi, mulla ei välttis oo viikolla aikaa joka päivä sitä päivitellä eli jos kukaan muu ei hommaan lähde, voin ottaa sen vastuulle. Ilmoitelkaahan, jos joku muu olis innokas :) :wave: :wave:
 
Meikäläisellä alkoi taas kerran kp 1/28-32 ja yk 7

No huomenna femaria taas syömähän.Meidän hoitosuunnitelma menee niin että femaria 3kk ja sitten jos ei ole tullut tulosta niin IFV.

Jennyli Paaaljon onnea :heart: :heart:
 
Huomenta leidit :)

Duffy Onnittelut hyvistä uutisista ja säästyi ylimääräiseltä tutkimukselta. Luuletko, että kirurgi puoltaa patin poistoa, nyt kun todettu vaarattomaksi?
Ja mä tosiaan liputan ton clearbluen digitestin puolesta, eipä tarvi tihrustella vastauksia ;) Mulla meni ajat sitten hermot noihin liuskoihin kun en osannut, enkä osaa vieläkään, tulkita milloin ovisplussa on vai onko se vasta tulossa |O

Piglet itse sain metut vasta syksyllä pitkän ruinauksen jälkeen, juuri vedoten noihin tm+km, epäonnisiin raskauksiini. Oon ollut ihan ihmeen tyytyväinen, älä ihmettele jos aluksi on huonohko olo ja vatsa kuralla, menee ohi kun annostus on tasaantunut ;)

Alisa Tottakai pitää olla kriittinen nettitietouden suhteen ;) Ja mulle ainakin sopii, että rupeet päivittämään listaa, itse kun en kykene mihinkään kirjoittamista suurempaan toimintaan näillä koneilla :p

Shendalle :hug:

Ja sitten taas mun TODELLA onnistuneeseen testailuun, kyseessä siiis mammaksin puikkotesti, erittäin herkkä ja dpo 10..rupesin tulkitsee testin vastausta, niin sen hiivatin testin sisällä oleva liuska oli luikahtanut reippaasti oikeelle :kieh: :kieh: joten siis kontrolliviiva oli lähes keskellä näyttöä ja kun testiä sitten pahoinpitelin, hakkasin ja ravistelin, niin sain sen vähäsen liikahtamaan ja joku haamun esiäiti tai viivanpaikka siinä oli näkyvissä, mutta tähän testin kanssa taisteluun kului yli se viis minuuttia, joten tulkitsen sen negaksi, en jaksa enää kattookkaan koko testiä :kieh: :kieh:
Mulla yleensä noi mammaksit toiminut ihan ok, olen käyttänyt puikkoja niiden helppouden takia, vaan tuskin enään jatkossa tilaan..No, testailen varmaan viikonloppuna vasta seuraavan kerran kun yövuorot on loppu. Oireita on edelleen aivan samoin, palelu ja rintojen arkuus vaan pahenee, joten katsellaan miten eukon käy :whistle:

Emppu
 


KESKIVIIKKO 20.1.2009




Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....25/30-32......yk 1..........kolmas......clomit+metut
shenda81........2/28-32........yk 7.........Toinen.......femar
MyPoodles.......23/29-?........yk 7...........................terot
Alisa................10/26-32......yk 4........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........22/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............6/31-32........yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........25/43-78......yk 1/09....esikoinen....metut+Primolut
rusina85..........3/31............yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........22/30............yk 15........esikoinen...clomit
Piglet..............38/27-29......yk 13........esikoinen....Primolut
Äitee73...........87/?.............yk 10........kakkonen....terot+clomit
Lumi-..............20/30...........yk 13........esikoinen....clomit+metut
titonia.............24/??...........yk 15........esikoinen....clomit
Muisku78........30/40...........yk 5..........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa



Jennyli..................................................yk 6..........kolmas
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm
[/quote][/quote]



 
Shenda :hug:

Alisa meinaatko tikuttaa ovista? Miksi sinulle märättiin clomit kp 5-9? Onko siihen yleensäkään mitään syytä? Itse kun söin kp 3-7!
Tuosta päivityksestä sen verran että ei sinun tarvitse osata kuvia lisätä, päivität tuota minun tekemää valmista listaa. Otat listan alta lainaa ja siihen korjaat aina oikeat päivät! Tekstin alusta ja lopusta täytyy pyyhkiä pois kirjoitus quote="Jennyli" koska muutoin teksti tulee siniselle pohjalle!

Emppu täällä peukut pystyssä että oireet olisi merkki pienestä rakkaasta+++++++++ :heart: Toivottavasti seuraava testaus onnistuisi ongelmitta ;) Ja kunnon viivakin piirtyisi :heart:

Lumi onkos sinulla oireita? ++++++++++++++++ :heart:

).) Tämän aamun testi sai olla viimeinen...tai ainakin toiseksi viimeinen ;) Ja uskaltaudun siirtyä tuonne odotuspuolelle :heart:
 
Hei, saanko liittyä mukaan? :wave: Tässä ketjussa näyttää olevan hyviä uutisia. =)

Meillä on -07 syntynyt poika ja nyt toiveissa toinen lapsi. Aloitettiin yritys marraskuussa. Rupesin tikuttamaan ovista heti ekasta yrityskierrosta ja totesin pettymyksekseni sen olevan siinä kp 19-20 tienoissa kun kierto on 27-30 päivää. Luteaalivaihe jää siis aika lyhyeksi. Sain Lugesteronia pidentämään tätä vaihetta.

Mulla on menossa kp 22/27-30 ja yk3. Ovistesti näytti jonkinlaista plussaa kp 19 ja otin tänään aamulla ensimmäisen tabletin. Uskon tästä tulevan vielä pitkä projekti ja hain apteekista kerralla neljän kuukauden satsin niitä palleroita. B)
 
Emppu, saa nähdä mitä mieltä se kirra on tästä asiasta. Pitää kysellä sit vähän, että onko riskiä että muuttuu joskus syöväksi jne..Mä en malta oottaa että pääsen käyttämään tota clearblueta, se varmaan tulee huomenna =) Rfsu:n testejä oon ennen käyttäny, mut ne ei anna kunnon vahvaa viivaa vaan sellasia omituisia toispuoleisia. Toinen puoli siitä viivasta saattaa olla vahva, mut toinen hailakka. Toivottavasti nyt saan kunnon ovisplussan ja voin ajottaa ne terotki oikein :)

Musta tuli viime yönä täti toisen kerran :D Veljelle synty pikkunen tyttö, painoa oli vajaa 3kg ja pituutta 47cm eli tosi sirpakka pakkaus :) Äiti menee kattoon sitä huomenna ja puhu et lähtisin mukaan, mut ei kai ne tätejä sinne päästä??

muoks, tervetuloa Filuurille :flower:
 
Duffy Onnea oilin metsästykseen =) Mä oon muuten vahdannut niitä viivoja siitä digitestistäkin ja lähes aina tiennyt milloin se tulee näyttämään plussaa, siis siinä irrotettavassa tikussahan on ne viivat, vaikka ohjeissa sanotaan ettei niistä saa mitään päätellä, mutta kyllä niistä aina ennustaa voi :LOL: Ja onnnittelut tupla-tädille :flower: Kyllä sinne täditkin pääsee katsomaan, tosin en tiedä missäpäin Suomenmaata asustelet, itse oon synnyttänyt Naikkarilla ja mua kävi kattomassa molemmilla kerroilla mm. mun tädit, serkkuja ja jok`ikinen mun perheestä, siis siskot ja veljet perheineen, lisäksi iltasin puhelin pärräs...
Onneksi olin yhen hengen huoneessa, ois muuten ollut varmaan aika häiritsevää huonekavereille, meno oli välillä kuin romaneilla :LOL: Mutta ymmärrän uuden ihmisen tuoman ilon ja uteliaisuuden enkä voinut sanoa että ei hei nyt ei tulla, sitäpaitsi siinä oli se etu, ettei meille kotiuduttuamme ensimmäiseen viikkoon tullut ketään katsomaan vaan saimme rauhassa aloittaa arjen uuden perheenjäsenen kanssa :) Aah, kun muistot tulvii mieleen..saisinpa kokea sen vielä kerran....

Teretulemast vaan [/b] Filuuri :wave:

Emppu
 
Emppu, täytyy nyt toivoa, että tää tyhmä kroppa tajuaa pukata sen muniksen pihalle :D
Pohjois-Suomessa asutaan ja en tiedä miten täällä päästetään kattomaan, ainaki eilen ku käytiin osastolla kattomassa häntä niin mua katottiin pahasti :/ Tai niin mä ainaki luulen :D Ovessaki luki, että ainoastaan lapsen isä, sisarukset ja isovanhemmat tervetulleita. Noo ajakooot pois mut sieltä sitten :D :D Niin ja kiitos onnitteluista, kun nyt vaan meillekki suotas se vauva niin oispa ihanaa.
 
Filuurille tervetuloa :wave: Ahkerasti vaan kuumeilemaan!
Emppu Inhottavaa sähläystä testien kans kyllä... Peukut pystyyn et tätsy ei ilmesty ja pääset v-loppuna taas testailemaan! =)
).( Kp30 siis ja tätiä ootellessa. Toissapäivänä, eli sillon ku testasinkin oli vähän tätioireita, mut enää ei mitään. Tää menee kyllä just niinku viime kiertokin. Viikonloppuna ois kyllä vähän pippalointia tiedossa et ehkä mä silti sit viä lauantaina testaan uudestaan jos menkat ei oo alkaneet. Meneepä sekin testi kyl ihan hukkaan...
 
emppu olen ennenkin metuja syönyt. Ekat eivät sopineet oli jatkuva ripuli, toisia söin 100tbl 2tbl/pvä en huomannut mitään hyötyä niistä. Nyt nää uudet on glucophage nimisiä, niitä syön nyt sitten enempi ensin 1/pvä viikon, sit 2/pvä viikon ja sit ylläpitona 1 aamulla ja 2 illalla. Silleen söin niitä ekoja myös, jotka ei sopinut. On kai se hienoa et yx kax sanoo et näilläkin pitäisi ruveta kehotoimiin ja raskautua, vaiks viimeks sano et vain ivf:llä mahis raskautua. Noh onneks sain terot takas, koska primot esti ovulaation tuoteselosteessa oikein luki niin. Lääkäri vetosi että pitäisi 10kg laihduttaa että voisin raskautua, viimeksi painoin 6kg vähemmän kun tulin jopa nopeasti raskaaksi. Ja luomusti. Pco todettiin vasta keskenmenon jälkeen. Heinäkuussa 07 alkoi toiveilu ja sitten lokakuulla meni 7:nellä viikolla kesken.
Filuurille tervetuloa munkin puolesta.
Onnea plussanneille!
 
Piglet Jep, mulla on siis tätä kai ihan tavallista metformiinia, metforem muistaakseni. ja aivan itse vähensin annostusta 1500mg:sta ( just samoin 1+2tbl/pvä oli määrätty) 1000mg:aan, joten otan 2tbl kerralla aamupalan kanssa, eli siinäkään en noudata ihan ohjetta, kun kehottivat ottaa 2 yöksi :p Annostusta vähensin siis heikotus/huimauskohtausten vuoksi. Laihtunut en niillä tosin ole, mutta ainakin tällä kierrolla tehostivat clomeja, koska follin sain kasvatettua 1tbl:n clomiannostuksella, kun siis en koskaan oo ovuloinut pelkillä clomeilla tolla annostuksella vaan tarvinnut aina raskautuakseni 4 kiertoo clomeja 2tbl:n annostuksella, pco sen verran hallitseva pirulainen mun elämässäni :kieh:

Mun pitääkin seuraavalla käynnillä kysellä tosta sun saamastasi lääkkeestä, jos se sopis mulle paremmin, onko siinä siis sama vaikutus kuin metuilla, siis pco:n hoidossa? Mut vähemmän sivuvaikutuksia?? Kun kerta loppuikäni aion noita syödä niin olishan se hyvä että vois ihan "kunnon" annosteluja noudattaa, vaikka mun gyne sanoi että 2tbl/vrk myös tehoo, niinkuin nyt siis kävikin..Mut jos toi vaik tehois sitten itsekseen aiheuttaen mulle oviksia ilman clomeja..joo, haaveissa on taas hyvä elää :whistle:
Toivottavasti toi sopii sulle, eikä kyllä ihan aina noi gynetkään oo aivan oikeessa, oon monesti ajatellut et arpapelilläköhän ne niitä vastauksia päästelee suustaan ja koekaniineina pitää, koska harvoin naistentautien erikoislääkäri sanoo olevansa tietämätön, aina niillä on vaihtoehdot tai sitten tyrmäävät asiakkaan mielipiteillään täysin..ei vaan..on niitä symppiksiäkin joukossa, mutta julkisella puolella, missä asioin, tuntuu olevan vähemmistö :p

+++++ :whistle: Muiskulle Älä heitä kirvestä jne..tiedät varmaan miten sanonta jatkuu ;)
 
Shenda Pahoittelut tädistä! :hug:

Emppu Kurjaa, jos noin testit temppuilevat :kieh: Mutta ei muutakuin jännityksellä sunnuntaina uuden testiin tekoon, plussa tuulia sinne ++++++++++++++ :whistle:

Jennyli Tarkoitus olis tikutella, mutta jotenkin on tosi vahva tunne, ettei sitä tuu tapahtuun, ei mitään oireita suuntaan eikä toiseen, edes greippimehusta :ashamed: :$ En paljoa gyneltä kyselly, et miks syön just noi päivät clomeja, mut voisin seuraavalla puhelin soitolla pistää sen miehen tiukille ;) Kiitos päivitysohjeista, enköhän mää hallitse homman :)

Tervetuloa mukaan filuuri :wave:
 
Onko noissa metformiinivalmisteissa jotain merkittäviä eroja?

Kyselin asiaa hoitavalta lääkäriltäni Väestöliitossa, mutta hän sanoi, että eri lääketehtaiden tekemissä valmisteissa ei pitäisi oleman suuriakaan eroja. Mulle lääkäri kirjoitti Glucophage-nimistä valmistetta, jonka vaikuttava aine on metformiini-hydrokloridi, kun taas esim. Metforem-valmisteessa vaikuttava aine on pelkkä metformiini.

Terveyskirjaston sivuilta (www.terveyskirjasto.fi) jos hakee metformiini-sanalla, saa hakutuloksia Lääketieteen sanastosta ja Lääkeoppaasta sekä 9 hakutulosta eri artikkeleista, joissa sana esiintyy vain tekstissä. Lääkeoppaan hakutulokset saa klikkaamalla tästä.
 
Heippa Kaikille.

Tässä minun jännitykseni tulos...

Eiköhän tässä uskallaudu lähteä odottajien puolelle... :heart: ??????????????????

http://www.aijaa.com/v.php?i=3432031.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3432041.jpg

Koska näin hyvin vahvistunut 1,5vrk:n jälkeen =)

kp25/jotain maan ja taivaan välillä.

Käytetty: terolut, clomihexal ja pregnyl
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukavaa tuntea olevansa tervetullut joukkoon. =)

Vilverille suuret onnittelut plussasta! :flower: :flower:

).( ensimmäinen päivä lugeja takana ja hyvin meni. Luin ennakkoon ohjeista ja muiden kokemuksista, että on aiheuttanut pahoinvointia ja huimausta, ja mulle kun sitä tulee melkein lääkkeestä kun lääkkeestä, niin olin varautunut pitelemään seinistä ja nieleskelemään oksennusta. Mutta nix. Toivottavasti jatkuisikin näin eikä tulisi muita oireita kun se toivottu vaikutus luteaalivaiheen pidentymisestä. =) Jos se nyt on mun ongelma. Luin jostain, että myöhäinen ovisplussa tikussa voi myös tarkoittaa ettei ovuloi ollenkaan. Tää on mulle vielä vähän uutta, mutta kai se tästä selviää. =)
 
Hyvä, että Duffylla mennyt lääkäreissu hyvin! =) Ja onnea tädiksi tulosta! :D

Vilver Onneksi olkoon! :flower:

Piglet Onpas sinullakin ollut hyviä uutisia lääkärissä!! :heart: Toivottavasti metuista on sinulle apua!

Shendalle pahoittelut tädistä!

Filuuri tervetuloa mukaan minunkin puolesta! :wave:

Empulla ollut huono tuuri testin kanssa, mikäs sulla on oireitten tilanne nyt?

Ja Muisku, mikäs sinulla on tilanne?? Onko täti pysynyt poissa??

Täällä ei vielä(kään) mitään tuntemuksia. Tänään ollut välillä vähän huono olo, mutta voi johtua hyvinkin siitä että söin itseni ähkyyn tuossa päivällä :whistle: Ja jotain nippailuja oli vasemmalla puolella, mutta mitäs se nyt tässä vaiheessa edes voisi olla? Eli toiveet ei kovinkaan korkealla nyt tässä kierrossa.

Ja iso kiitos Alisalle jos otat päivittäjän homman itsellesi. Jos sinäkin plussaat seuraavaksi, niin varmasti otan seuraavana sen pestin (jos se kerran niin hyvää onnea tuo!) :D
 

Yhteistyössä