Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Muisku Voi, sullakin jänntä paikat, kovasti plussa tuulia sinne ++++++++++++++ :whistle: :whistle:

Jennyli Ehottomasti aamulla testaamaan uusiks ;) Mää mitenkään malttamaton ole.. ;) Mut kyllä siellä teillä on kyytiläinen matkassa, usko pois! Sulla niin lupaavat oireetkin.

Piglet No voi pirhana!! :ashamed: Kurjaa, kun oireet on tuollaisia ja sit kuitenkin negaa näyttää, ei kiva. onneks sulla on se aika kohta lääkäriin niin saat sieltä kysyä neuvoa :hug:
 


MAANANTAI 19.1.2009




Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....23/30-32......yk 1..........kolmas......clomit+metut
shenda81........26/28-32......yk 6.........Toinen.......femar
MyPoodles.......21/29-?........yk 7...........................terot
Alisa................8/26-32.........yk 4........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........20/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............4/31-32........yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........23/43-78......yk 1/09....esikoinen....metut+Primolut
rusina85.........32/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........20/30............yk 15........esikoinen...clomit
Piglet..............36/27-29......yk 13........esikoinen....Primolut
Äitee73...........85/?.............yk 10........kakkonen....terot+clomit
Lumi-..............18/30...........yk 13........esikoinen....clomit+metut
titonia.............22/??...........yk 15........esikoinen....clomit
Muisku78........28/40...........yk 5..........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali







Haamuilijat:

Jennyli............35/32...........yk 6...........kolmas.......Terot+Clomit



Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm
[/quote][/quote]


[/quote]

[/quote]

 
Jeps,enköhän mä toisen onni-testin tee huomena aamulla ja sen prediktorin sitten tiistaina :p
Kyllä on ollut tänäänkin niin kuvottava olo että en minä sitä ainakaan kuvittele :x ;)

Jos kaikki menee hyvin ja pieni matkustaja pysyy kyydissä niin olisiko joku halukas jatkamaan päivittäjän tehtävää?

Empulle piti sanomani että tosi lupaavilta kuulostaa sun oireet db ;) Toivottavasti piinaviikko palkitaan+++++++++++++ :heart:
 
onnittelut Jennylille kyllä tuo on plussa! :flower: ja ihan selkeä sellainen minun mielestä. Jotkut 10-testit uuten näyttää huonommin kun 25-testi en tiiä miksi mutta niin se vaan on. Kyllä se huomisaamun testi on satavarma plussa myös. :) oi,ihanaa *onnittelurutistus*
 
Kiitos kaikille pahoittelijoille, en muuta tulosta oikeastaan edes odottanut kun polilla viimeks sanottiin et ainoa mahis tosiaan ois raskautua vain ivf:än avulla. Voin jopa saada kilppari lääkityksen ja huomenna aamulla sokerirasitukseen. Kun vaan paino tippuisi vielä hiukan niin pääsisi niihin järeisempiin hoitoihin niin voisi jotain tapahtua. Onhan tää tyhmää kun eka raskaus oli täysin luomu. Palailen taasen kun olen lekurilla käynyt ja viisaampi mitä seuraavaksi.
 
Huomenta |O
Että mä alan oleen kyllä oikee kävelevä zombie |O Meillä sairastetaan edelleen ja oon vielä keskiviikkoon asti poikien kans kotona. Yöt on ollu nyt tosi huonoja 4 päivää ja näin oudokseltaan se tuntuu rankalta |O Meillä kun on nukuttu 2-vuotta jo yöt läpeensä!

Mä tein aamulla uuden testin, tuon Onni-testin eikä viiva kyllä vahvistunut :/ Mikähän siinä on herkkyys kun pakkauksessa ei lue?! Ette varmaan ees nää tossa testissä mitään :$

Mutta testiajan sisään siihen tuli kyllä punainen haamu. En nyt tiedä mitä ajatella?! miksi tuo r-hormoni on vielä noin vähäistä?!
Näyttääkö testi esim. kohdun ulkoisessa tai tuulimunassa haamua vai kunnon plussaa?!
Lämmöt on kyllä edelleen koholla,aamulla miltei 38!
Näin jopa unta että testiin tuli komea tumma viiva mutta pah! :/
Huomena teen sitten sen Prediktorin ja sen ohjeissa luki että mikäli testiruutuun tulee haaleakin viiva niin se tarkoittaa raskautta!

olo oli kyllä eilenkin niin messevä,yöök :x Että kyllä tuolla jotain kuitenkin on tapahtunut!
 
Huomenta :)

Jennyli
Kyllä nään vaaleenpunaista tossa kuvassa :) Ja tosiaan prediktor on mielestäni luotettavin testi, sen "epäherkkyyden" takia. Mutta kun kysyit, niin kerron nyt omat testikokemukseni, silloin kun uä:ssä todettiin tm, kp 34 tein ekan testin mammaksilla ja cb:lla, erittäin selvät plussat ja pahoinvointi alkoi lähes samantien. Joten siinä ei mikään poikennut normaaleista raskauksistani...sitten toinen yritys, joka meni kesken rv 6+, sain haamuja ja lopulta prediktorilla vahvemman plussan n. rv 5, mutta tosiaan ei pysynyt matkassa, sen oikeestaan osasin jo aavistaa, koska oireita mulla ei ollut muuta kuin rintojen arkuus, ei väsymystä eikä pahoinvointia, lämmöt oli kyllä koholla. Toivottavasti et nyt pahoittanut mieltäsi näistä mun faktoista :ashamed: Mutta silloin googletin asiasta vaikka kuinka ja erittäin monella haamut olivat pysyneet matkassa loppuun saakka, joten älä huoli, mutta ymmärrän mietteesi. Helppo sanoa, mutta oottele rauhassa huomisaamuun :hug: sitäpaitsi, sulla on hyvin jo oireita, pahoinvointi on aina hyvä oire, se suojelee km:lta, vaikkei se muuten mukavaa ookkaan :p
 
Jennyli Kyllä tuo edelleen viiva on :heart: :heart: :hug: Eli eiköhän sitä siellä raskaana olla. :) Tee nyt vielä huomenna se testi niin saat mielen rauhan :) Onnittelut :flower:

Emppu En oo ikinä kuullukkaan, että pahoinvointi vois ehkäistä keskenmenoja? Miten on mahdollista? Onko tieteellistä näyttöä? :/ Näköjään aina oppii uutta :whistle: Kohta töihin... |O
 
Jennyli kyllä tossa hyvin haamun näkee.. =) jokaisella se hormoni nousee eri tahtiin ja veressähän se nousee nopeempaa mitä virtsassa. Eli odottele vielä rauhassa..sehän uplaantuu 48h välein ;)
Nyt muutkin joilla kp:t pitkällä niin testii kehii..meillä on tuola odotus puolel oma pino jossa on vanhoja kuumeilijoita täältä =) eli sinne sitten vaan ..ja saa tulla muutenki vakoilee jos haluu.
 
Heips taasen :)

Alisa Siis pahoinvoinnin tarkkaa aiheuttajaahan ei tiedetä, mutta sen epäillään johtuvat hcg:n nousun ja progesteronin vaikutuksesta, joita taas istukan muodostuminen tarvitsee ja siten pahoinvoivilla on km:n riski pienempi. Alkion kehityshäiriöt onkin sitten toinen juttu ja sen vuoksi esim. tm:ssä kaikki oireet voivat olla samoja kuin normaaliraskaudessakin. Ja taas toisten odottajien elimistö ei reagoi noihin ed.mainittuihin voimakkaasti, joten se ettei pahoinvointia ole lainkaan ei tarkoita että raskaus olisi epänormaalimpi. Tieteellistä näyttöä en ole asialle koskaan etsinyt, voi olla ettei ole tutkimusta asiasta edes tehty ;) Toivottavasti vastaukseni oli riittävä =)

Siis nyt kyllä mua alkaa jännittää, olo on niin epänormaali :whistle: Mietin vaan että kuinkahan noi metut on muuttanut nyt clomien vaikutusta muutenkin kuin aikaistamalla oviksen, siis en tiedä onko mun oireet metujen vai mielikuvitukseni tuotteita..

tyty Eipä tarvii mua kehoitella testamaan, mammaksin herkkistestit tulivat ja testailu alkaa keskiviikkona dpo10 jatkuen varmaan ihan dpo14 saakka, sen verran niitä testejä + 2 cb:ta varastossa nyt :whistle:

timjamin Mainitsit että sulla on ollut kohdunulkoinen, saanko kysellä oireista ja alkuraskaudesta hieman :ashamed: Mua jotenkin hirvittää nyt, kun munis oli irtoomassa siis uä:n mukaan vasemmalta, niin oviksesta lähtien on tuntemukset ollut vaan vasemmalla puolen, siis eiliset repäisykivut esim. ja nyt tuli tunne, et tietty se on jäänykki sitten vas. torveen, koska ku tästä mun "listasta" vielä puuttuisikin :eek: Kiitos, jos viittit vastata, ymmärrän jos et.. :ashamed:
 
Jennyli Tuo kuva ei ole ihan tarkka, mut silti siinä tosiaan näkee ihan selvän punaisen hennon viivan. Ei siitä voi erehtyäkään!!!
Meitsikin haki äsken marketista testin :ashamed: Eilen aattelin et en kyl testaa, mut nyt kun se testi on ostettu niin en mä vissiin pysty oleen testaamatta. Jotenkin jo naurattaa ihan tää oma toiminta: mitään plussaa ei voi oikeen ees tulla, kun edelleen epäilen et mitään ovista ees ollu ja silti sitä vaan pitää testata. No, toisaalta eipä oo odotukset ees korkeella et se nega on siis ihan realistinen tulos ...että josko sitä tästä menis kaivaan sen paketin laukusta ja hipsis vessaan... :whistle: ;)
 
Jennyli Kyllä tuo viivalta näyttää. Varovaiset onnittelut. :heart: :flower:
Olen käynyt aina välillä jännäämässä täällä kuumeisissa sun tilannetta. Ja myös kaikkien muidenkin. Muisku78 Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. testaile parin päivän päästä uudelleen. Plussa tuulia :whistle:
 
helvetti...taas mun kirjotukset hävis johonkin bittiavaruuteen :kieh:

Toista viivaa vailla söin clomeja kp 3-7 ja 1tabl. päivässä. ekassa kierrossa oli seurantaultra kp 10 ja 1 folli oli kasvamasa. Tässä toisessa kierrossa ei seurantaa ollut. Molemmissa kierroissa tikutin ovisplussan kp 15 ja munasolu irtosi luultavasti kp 16.

Voi kumpa tuo olisikin totta että pahoinvointi suojaa keskenmenolta!! Tämä pahoinvointi tuntuu olevan jo ihan 24h :x Mikään ei maistu... kylmää mehua oon yrittänyt juoda ja ruisleipä metvurstilla maistuu, muuten kaikki kuvottaa :x En muista edes kaksosista tällaista kuvotusta näin aikaisin!
Toisaalta taas menkkakivut on välillä aika koviakin. Tulevat ns. kohtauksina ja joka kerta pelkään että mitä nyt tapahtuu :/
Pissalla ravaan ihan tämän tämää ja välillä tuntuu että housuun lirahtelisi jotain. Heti sitä miettii että menkatko mutta v.vuotoa se on vain ollut!
On tämä vain niin tuskaisen piinaavan pelottavaa :whistle: Ja toisaalta taas iloitsen nuista haaleistakin haamuviivoista ja silittelen masuani :heart:
Nyt täytyy vaan odottaa ja olla positiivinen. Tapahtukoon niin kuin on tarkoitettu, oli se sitten hyvää tai pahaa!!
 
Voi Jennyli :hug: Nuo ekat päivät plussan jälkeen ovat kyllä täynnä huolta ja epävarmuutta. Siitä se sitten pikkuhiljaa olo varmistuu. Kyllä tuolla plussalla ainakin olet varmasti raskaana ja eiköhän kaikki mene nyt ihan hyvin aina loppuun asti. Kaikki sormet ovat pystyssä sulle! :)
No hemuli, sinänsä voin heittää, sillä jos mulla jotain oviksen tapasta ois ollu, on siitä nyt 14 pv, dpo14 siis eli kyllä joku viivanpaikka ainakin pitäs jo näkyä. Sen jälkeen onkin sitten ollut hiljasta tuolla peuhurintamalla :D että muuta mahdollista hedelmöitysajankohtaa tässä kierrossa ei edes ole. Siispä jään oottamaan tätiä ja toivon että ensi kierrossa pääsemme inssiin.
 
Jennyli: Sori, että tungen tähänkin pinoon sua onnittelemaan, mutta kyllä sä raskaana olet! :heart: Ihan selvä viiva, ei sitä viiva tule ilman raskaushormoonia, että silleen! :hug: Oikeen kovasti onnea ja nauti yökötyksestä!! :D Ainakin kohdunulkoisessa raskaushormooni nousee liian nopeesti, että tuskin on kyse sun kohdalla.. nyt poistun! :wave:
 
Piina-iinan ihmettelyjä aamutuimaan |O

Mul on karsee olo :x Nyt siis vasta dpo 9, kertokaahan nyt viisaammat voiko oireet tulla näin vahvoina jo näin aikaisessa vaiheessa? Eilen alkoi päivällä lievä närästys, ihmettelinkin, että mitä oikein oli suuhuni laittanut, illalla taas vomakas palelu, söin vähän karkkia, ei maistunut, sen jälkeen koko illan ykä pyrki kurkusta ulos :x Ja mitkä menkkajuilimiset alavatsalla.. Rintojen kipuilu vaan pahenee, palelun yhteydessä tulee niihin inhottavia säväreitä, niinkuin viiltoja (toi on aivan uus juttu mulle) ja nännit on erittäin arat. Tätiin mulla rinnat reagoi erittäin harvoin normisti..no, sitten tänä aamuna lensi yrjö..mutta oli kyllä hieman provosoitu, menin röökille ennen aamupalaa :ashamed: Nyt siis on karseen krapulainen olotila...Voisko tää kaikki kuitenkin olla pelkästää progestiinin aiheuttamaa, koska sitähän mun kropassani on normaalisti on vajaavaisesti (pco+megapitkät kierrot) Lämpökäyrä on tasainen, merkkaan ne FF:iin. Nyt kyllä pelottaa testata huomenna, vaikka toisaalta jos olisin pystynyt, olisin testannut jo tänään :/
Siis tää on niin kauheeta piinaa ettei tosikaan :kieh:
Ahistaa... |O
Auttakaa nyt sisaret onnetonta ja anteeksi omanapainen piinatutkiskeluni :ashamed:

Piina-iina :headwall:
 


TIISTAI 20.1.2009




Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....24/30-32......yk 1..........kolmas......clomit+metut
shenda81........27/28-32......yk 6.........Toinen.......femar
MyPoodles.......22/29-?........yk 7...........................terot
Alisa................9/26-32.........yk 4........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........21/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............5/31-32........yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........24/43-78......yk 1/09....esikoinen....metut+Primolut
rusina85..........2/31............yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........21/30............yk 15........esikoinen...clomit
Piglet..............37/27-29......yk 13........esikoinen....Primolut
Äitee73...........86/?.............yk 10........kakkonen....terot+clomit
Lumi-..............19/30...........yk 13........esikoinen....clomit+metut
titonia.............23/??...........yk 15........esikoinen....clomit
Muisku78........29/40...........yk 5..........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa



Jennyli..................................................yk 6..........kolmas
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm
[/quote][/quote]


[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Huomenta =)

Ihanaa, hyvin nukuttu yö takana!! Lisäksi nukuin illalla 1.5h päiväunet joten nyt aamulla ei sitten uni riittänytkään vaikka pojat saattaa heräillä vasta 9 aikaan.
Nyt saan nauttia sitten ihan rauhassa näistä aamun tunneista...ja olihan mulla toinenkin syy miksi unta en enää saanut ;)
Kumma homma kuinka tuo raskaustesti kummittelee niin kovasti alitajunnassa että pakkohan sitä oli nousta se tekemään.

Nyt tuijotan maailman onnellisimpana tuota testiä joka on kuin onkin vahvistunut puolella edellisistä :heart: Itku on kurkussa koko ajan ja tuntuu niin uskomattomalta!! Suurin huoli tippui hartioilta vaikka ainahan alkuraskaus on jännittävää aikaa. Kuitenkin uskon että masussa joku yrittää kovasti kasvaa ja kehittyä, toivottavasti syyskuussa saisimme hänet syliimme hellittäväksi :heart:



Emppu et uskokaan kuinka mua jännittää sun puolesta!! :hug: oireet kuulostaa kyllä todella lupaavilta db! Ja kyllä niitä voi tuntua jo tässä vaiheessa! Minä tein aikoinaan dpo 10 pojista kirkuvan plussan ;)
Ja mitä tuohon progesteroniin tulee niin mulla se ei kyllä koskaan ole tällaisia oireita tehnyt, eli ei pahoinvointia tai vatsan nipistyksiä. Päinvastoin, olo on ollut hyvinkin tavallinen ja tasapainoinen.
Tämä plussakierto erosi edellisistä siten että vatsassa oli oviksesta lähtien erilainen olo ja oikeastaan päivittäin jotain tuntemuksia.
Menkkakivut mulla alkoi n. viikon oviksesta ja olinkin kauhuissani että nytkö ne alkaa!! Eilen luin sitten kiinnittymisestä ja siitä sanottiin että toisilla se ilmenee menkkatuntemuksina. Mulla siis ehkä juuri näin koska sen jälkeen niitä oli päivittäin!
rinnat taas poikkesi aiemmasta siten että kipeytyivät oviksen aikaan,niinkuin aina mutta arkuus ei hävinnytkään ennen menkkoja niinkuin yleensä vaan ehkä jopa voimistui! Muuten mun rinnoissa ei oo mitään erilaista,ei ole turvonnut tai muuta ;)
Ja samoin kuin sulla niin mullehan iski myös flunssa :D Monillahan on näin!!
Hirveetä palelua mulla oli myös ja aamuisin taas yleensä hikoilutti...ja niin tekee nytkin,aamulla on hiki ja illalla kylmä :$
Outo,huonohko olo mulla alkoi n. 2-3pvää ennen menkkoja ja se on nyt sitten vaan pahentunu :x
Niin ja tupakkaahan mä en pystyny kans polttaan!! Vissiin viimeseen viikkoon ennen plussaa. Yritin mutta maistui niin pahalle...ja 2pvää ennen sitä ekaa haamua en pystyny poltaan enää ollenkaan! Tupakointi loppui siis kerrasta =)
Lisäks olin väsyny koko viimesen 2 viikkoa ja sit mulla oli kummallista hengästymistä/tihentyny syke. näin on kyllä vieläkin ja välillä tosi kuristava tunne kurkussa :$
Eli kuulostaa emppu tosi hyvältä sulla nyt!!+++++++++++++++ :heart:
 
Jennyli Nyt hurjat onnentoivotukset kunnon plussasta :flower:
Kyllä sun piinailu ja testit on luoneet niin positiivisen mielen tännekkin päin, tulee heti tunne, jospa meilläkin vielä... :D
Arghh |O Nyt kyllä lisäsit vielä piinailuani, mutta mua tosiaan eniten tässä on ihmetyttänyt toi rintojen arkuus heti ovikseksesta lähtien, nyt vaan pahentuen, ajattelin jo oviksen aikaan että nyt varmaan on oikee ovis kun rinnatkin kipeenä..ja toinen on toi menkkamainen, ajoittainen nippailu, oon jo useemman päivän arkaillen venaillut tätiä :whistle:
Eipä auta kuin vaan ootella, minkä tässä muunkaan voi, huoh...
Mutta, iso :hug: ja onnittelut sulle ja kaikki maailman tarrasukat pikkuiselle :heart: vai voisko olla pikkuisille ;) ??
 
Kiitos emppu :hug: Josko tälläkertaa kuitenkin vain/edes se yksi ;) :heart: Tuo r-hormoni on noussut kyllä niin hitaasti etten kaksosmahdollisuuteen edes usko ;) Täytyy sanoa että mahtaa se olla sitten outoa kun kahden vauvan sijasta hoitaakin vain yhtä, näin ajateltuna tuntuu aika luksukselta :D

Pidän peukkuja teille kaikille db! Seuratkaahan pian perässä odotuspuolelle+++++++++ :heart: Enkä minä teitä unohda, ootte ollut mulle niin tärkee tukipilari että varmasti käyn täällä teitä moikkaamassa!! :hug:

Ja sitten päivän polttavin kysymys...kuka haluaisi jatkaa päivittäjän roolia?!
Siinä taitaa olla jotain taikaa ;) :heart:
 
Jennyli Onnea vahvistuneesta plussasta! :heart: Päivän polttavaan kysymykseen, että musta ei varmaan päivittäjäksi ole, vaikka toki houkuttelee tuo ajatus siitä, että päivittäjät kovasti vaihtuu plussaamisen myötä :D

Emppu Sinulla kyllä oireet vaikuttaa jo oikein lupaavilta. Mutta jos huomenna testaat niin ei tarvitse enää kauaa odottaa vastausta!

Muiskulle :hug: negasta!
 

Yhteistyössä