Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Sartsa83
Tänään taasen kävin ultrailemassa lääkärillä. Mitään ihmeempää ei ollu vielä tapahtunu ja clomit on syöty ja yks menopur pistetty. Tämä lääkäri oli sitä mieltä että clomit ei ehkä oo mun kohdalla se paras ratkasu koska se saa joillakin limakalvon surkastuun vaikka muuten se erottelee vain muutamat munarakkulat joita lähdetään kasvatteleen. Pistelen nyt sitten menopuria viikonlopun ja maanantaina taasen katteleen mitä siellä on tapahtunu. Nyt on kaikki hormoonipolin lääkärit nähty... saa nähä kenet mä saan vakkariks vaiko meinaako nuo vuoronperään mua hoidella. *huokaa*... kaikki vaan puhuu omista näkemyksistä ja niillä ei tunnu olevan yhteistä säveltä ollenkaan. Mä haluisin tän ekan inseminaation tehneen lääkärin joka oli mulla 4 kertaa peräkkäin. Kaippa hällä on niin paljon muitakin hommia, ettei ehi, mut... hän vaan oli kaikista paras. Ja tänään taas tuli tämä mieltä musertava tieto:"hoidotkin ovat niin tuurista kiinni koska tärppää". Eli: mitäpä tässä raskautta toivomaan kun ei ite sitä pysty edistämään. Ottaa sen vastaan mitä tulee. Kaippa se plussatestikin joskus pärähtää kun sitten tuuri osuu kohdalle. :( ... ärh! Mäki tahtoisin jo plussata... yk23 tuntuu jo siltä että alkais pikku hiljaa olee oikee hetki.. oikee hetki ollu jo pitkään mut kun tuurilla mennään .... vitun tuuri!!!! :headwall:
 
Ole hyvä vain, itsellä vasta yk12 ja tämäkin on niin tuskaista. Voin kuvitella miten pidempään yrittäneillä.. Meillä ei voi sanoa kovin aktiiviseksi yritystä, nyt vasta kolmas kierto ihan loppuun asti vietynä, tätä ennen oltiin keskeytetyllä ajatuksena "tulee jos on tullakseen ":ashamed: Vaan kun ei tullut niin lopetettiin kaikki jarruttelu.

Gynelle menoa tässä on seuraavaksi mielessä, halusin vaan tän nykyisen kierron päätökseen ensin. Kaksoset kun lähti toisesta terot+clomit kierrosta niin uskon reagoivani hyvin hoitoihin, jos niihin mennään. Mutta clomit ei tunnu nyt hyvältä ajatukselta kun pelkään uutta kaksosraskautta.. Ehkä enempi kaipaan tietoa sisuskalujen kunnosta ja mielipidettä siitä, miten kauan on järkeä yrittää raskautta ilman ihmeempia apuja. Terot mä voisin kyllä ottaa kiertoa tasaamaan..
 
Sartsa83
Ella Niin siis teillä on jo lapsia! Aivan... no juu.. itse tässä oottelen tosiaan sitä plussaa esikoisesta. Mulle onkin nyt jo aivan sama että tuleeko kaksosraskaus vai mikä kunhan raskaaksi tulisin! ... Ja onhan tuo 12kuukauttakin jo ihan kiitettävä aika vaikka olisikin suurinosa sitä "tulee jos on tullakseen". Kyllä sitä aina silti pettyy jos testi ei olekaan positiivinen. Mutta jos kerran hoidoista aiemminkin ollut apua niin sitten niihin kannattaa mennä. Taatusti plussaat heti sitten.
 
Tsemppiä Sartsa! Tuo on tosi hämmentävää jos lääkärit vaihtelee jatkuvasti. Kaikilla tosissaan on ne omat näkemyksensä ja sitten ei tiedä kehen luottaisi. Yksityisellä tuo tilanne on parempi ja henkilökunta erittäin hyvää. Ainoa huono puoli yksityisellä on hinta!

Montako inssiä teille on tehty? Kolmeko ne nykyään kokeilee? Mulla on semmoinen käsitys, että niiden onnistumisprosentti on paljon alhaisempi kun koeputkihedelmöityksessä. En mee tosin takuuseen. Onko teillä ollut vielä jatkosta puhetta. "Onneksi" teillä on vielä monen monta konstia käyttämättä. Kyllähän tuo alkaa olla semmoinen aika, että nyt voisi jo tulostakin tulla! Voimia Pitkään odotukseesi!

N
 
Toki tässä on kulunut aikaa jo reilu 7 vuotta kun viimeksi oon plussannut.. Sillon -02 gyne suositteli hoitoja mahd. pian ettei pco-tilanne pääse pahenemaan. Raskaus taas teki hyvää kropalle, koska synnytyksen jälkeen ekaa kertaa mulla tuli menkat suht säännöllisesti itsestään. Onneksi myös nyt ehkäisyn lopetuksen jälkeen kierto on pelittänyt itse tän vuoden vaikkakin pituudet ovat vaihdelleet aika lailla. Kunpa ei nyt tule mitään megakiertoa tai menkat jää kokonaan pois ilman hyvää syytä...
 
Sartsa83
nordenskjold Kiitos. :hug: .. toiseen inssiin mennään tässä kuussa. Kolme vissiin tosiaan tehdään, jos tarvitsee. Vaikka tänään lääkäri sanoi että kolmas tehdään ellei sitten siirrytä joihinkin muihin konsteihin.. se aina riippuu niin henkilöstä mikä on tilanne. Sanoivat myös että ekalla kierroksella ei yleensä tuota tulosta tule mutta toiselle ja kolmannella kiekalla on ollut hyviä tuloksia. Että mahkut paranee mitä enemmän niitä tekee. Mut ei silti osaa toivoa kun ... se vaan on tuurista kiinni.

Ella Aivan... mutta teillä on silti jo kaksi. Toivon tottakai että te saisitte vielä lisää lapsosia mutta kun itsellä ei ole yhtään, niin tottakai sitä on ns. "kateellinen" niille yrittäjille joilla on jo entuudestaan lapsi tai lapsia. Toivottavasti en pahoita mieltäsi ja ymmärrät mitä ajan takaa. Olisin ite ollut valmis jo 17-vuotiaana äidiksi mutta mies/miehet ei olleet ennen kuin nykyinen aviomieheni. Että jos tässä nyt kohta 10 vuotta myöhemmin sitten saisi oikeesti sen lapsen josta on aina haaveillut.
 
Ymmärrän tietty hyvin, ja mulla on se "ongelma" että oon ollut raskaana vaan kerran ja haluaisin kokea sen uudelleen, mulla kun raskausaika ei sujunut hyvin niin mulla on tarve "hyvittää" se hyvällä raskaudella. Vaikka mistä sitä tietää vaikka taas tulisi riskiraskaus..
Toivon että kaikki yrittävät saavat plussia mahdollisimman pian! :heart:
 
ps. samassa veneessä tässä silleen ollaan kuitenkin.. Sillon kun mä tosiaan gyneltä kuulin etten tuu raskaaksi ja tila voi pahentua vuosien saatossa, tuli vähän kiire. Ja siinä suht lyhyessä ajassa ehti käydä läpi monia tunteita mm. ajatuksia siitä, ettei meille ehkä koskaan tule lasta yms. Tietysti olin kateellinen kaverilleni joka plussasi vahingosta, samoihin aikoihin kun mulla taas oli toisenlaisia uutisia. Ja mä uskon että kaikki tällä puolella olevat ovat kokeneet enemmän tai vähemmän samoja juttuja. Mekin täällä joilla nyt on lapsia hoidoista, olemme käyneet saman prosessin läpi joskus..
 
Hei Ella mulla on Femar tabut nyt ja niillä kuulemma tulee harvemmin enemmän kuin yksi johtofolli, siksi ne kuulostaa aika sopivilta meillekkin, etta minimoitaisiin kaksosten mahdollisuus ;)
Sartsa meillä nappasi inssistä numero 2 ja sillon oli menopur aivan kauheilla annoksilla, viitenä päivänä ainakin piikitin, mulla ei ne normaalit annokset kunnolla tehonneet mutta sit pyysin suurempaa annosta ja johan lähti.. :LOL:
Ymmärrän kyllä siis TODELLA hyvin ekaa yrittävien tuskaa :hug: itse silloin itkin itseni uneen aina kun menkat alkoivat. Olin siis niin musertunut joka kierrosta ja kaikki tutkimukset läpikäyneinä olin aivan hämmennyksissä miten lapsen saaminen voi olla niin hel*etin vaikeaa :$
Nykyään nyyhkytän onnen kyyneleitä siitä että meidän kolme suloista lastamme saapuivat luoksemme ja mitä onnea he tuovat, ei sitä voi kuvailla, ei sitä voi käsittää...
Me alettiin "yrittään" TJOT periaatteella yli vuosi sitten ja oon bongaillut ovista ehkä viimeset 6-7kk, mutta luomuna siis ei mahiksia juurikaan. Tässä niinkuin Ellakin vissiin sanoi kun on ongelmia on tämä hoidoillakin yrittäminen tuskaisaa. Itsekkin uskon olevani ns raskautuvaa tyyppiä kunhan kaikki kierrossa menee nappiin ja onni on mukana. Siihen tilanteeseen pitää vaan pyrkiä. Mullakin joka kuukausi mahikset heikkenevät silmissä ja realistisesti mulla on 5kk aikaa ja sitten endo olisi taas liian valloillaan, että jotain paineita tässä selkeästi on :(
Mutta hei, täällä on ollut uskomaton plussa aalto, joten surffataan sillä ja seurataan perässä!!!! B)
 
Sartsa83
Ilona Kiitos tuosta ihanasta tsempityksestä. Tarvii sanoa maanantaina lääkärille nuista annosten lisäämisistä. Tosin nyt oon jo siinä vaiheessa että korkeintaan viimenen pistos voidaan sitten laittaa suurempana, sillä tänä sunnuntaina tulee sitten 4. pistos pistettyä. Ja ens viikolla ois tiedossa loppu viikosta inssi. Näin oletan edellisen inssin perusteella. Koska en nyt pysty toivomaan tuon TUURIN takia mitään niin sovitaan sitten että kun tuuri yllättää niin seilataan plussasilla aalloilla. ;) ... Ja juu, uskon että on tuskaa.. etenkin jos endokin siellä uhkailee taustalla. :/ .. kovasti tsemppiä vain. :hug:
 
Jaahans, ja aamu lähti taas negalla käyntiin. Toivottavasti päivästä tulisi vähän positiivisempi. Itkeä tiruttaa pittää joka asiasta. Mutta kuten ylläolevasta keskustelusta voi lukea, meillä tilanne on aivan toinen kun ensimmäistä yrittävillä. Tämä hoito on se meidän viimeinen ja tämän jälkeen kiitämme näistä meille annetuista. Sekin on lohdullista että tämä 10 vuotta jatkunut vaihe elämästä loppuu tähän. Joka päivä pakkasessa olevat alkiot on ainakin käyneet mielessä. Mulle ne jo on niin vauvan alkuja ja niistäkin pitää huolehtia. Tämä meidän hoitokierros oli eettinen päätös. Emme millään voineet vain sulattaa alkiota pois taikka antaa sitä kenellekään muulle. Näin tämä meidän perheen lapsiluku on Korkeemmas Käres. Mutta kyllähän hoitokierroksen lopettaminen negigseen on vaikeaa. Alusta emme kuitenkaan voi enää lähteä. Ja meillä on turhaa jäädä odottamaan luomuihmettä.

Eli toisaalta hoitojen loppuminen on surullista, mutta myös helpottavaa. Tämän jälkeen voin kääntää seuraavan lehden elämässäni ja jättää tämän ihanan mutta ahdistavan vaiheen taakseni. Koskaan se ei unohdu, mutta sitä ei tarvitse enää miettiä aktiivisesti. Uusi hoitokierros palauttaa aina tietyllä tapaa ne vanhat tunteet pintaan ja kaikki nämä vuodet on niitä pyöritellyt.

Kaikkea Hyvää viikonloppuunne ja Myötäistä Tuulta kiertoonne

Tippa linssissä,

N kp 24 pp 8
 
:heart: LAUANTAI 14.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Ansku-82...............yk 12.....IVF:n odotus............KP 4/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron...............KP 5/
Silent whisper.......yk 10.....Aridimex, Pregnyl......KP 9/30
Sartsa83...............yk 22.....Clom, Menop, Preg....KP 11/27-38
Siffis......................yk 7........................................KP 19/30
Miuku84................yk 4........Vyöhyketerapia........KP 19/27-28
nasu-80................yk 6........................................KP 12/27-33
wannabemama.....yk 11......................................KP 23/30-46
titityy80.................yk 6.......Terot, Clomit............KP 34/28
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI............KP 35/29-30



HAAVEISSA TOINEN



MAM2.............yk 11.....Puregon, Pregnyl, inssi......KP 5/31-32
Jonetta..........yk 4.......Terolut...............................KP 19/28-40
Eltzie..............yk 2................................................KP 30/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini................yk 9.........Clomit..................KP 40/27-40
Ella-83.....................yk 12...................................KP 41/24-46



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.........Fermar, pregnyl.....KP 27/28



HAAVEISSA VIIDES



nordenskjold.........yk 1.........PAS........................KP 21
neitim....................yk 4.........Clomit, metut.........KP 31





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5, Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3



[/quote]


 
Minullakin alkoi aamu negalla :'( On niin paha olla ettei tosikaan. Välillä tuntuu, että vihaan kroppaani, olen hyödytön. Miestäkin harmittaa nega, tai ennemminkin kun näkee mut tällaisena. Hänellä ei ola samaa kiireen tunnetta tässä, mikä mulla ja siksi oon kuvitellut ettei mies ees välitä. Kuitenkin hän tänään muistutti, että ehkäisyä ei ole käytössä koska raskautta yritetään, toi vähän lohdutti.

Gynelle varaan ajan, se on selvä mutta katsoo sitten miten jatkuu. Mä en jaksaisi enää ovistikuttelua ja "vääriä" ovisplussia. Plussilla tietty se hyöty että osaa ajoittaa oikein mutta sit jos ne huijaa siitä tulee "turhaa" rytmittämistä koko touhuun. Sitten mä vaan kiukuttelen kun miestä ei huvita silloin kun "pitäisi". Mua ei taas huvita loppukierrossa, koska "siitä ei ole mitään hyötyä". Anteeksi kovin negatiivinen kirjoitus mutta nyt vaan tuntuu tältä. Pieni toive elää, jos tämä on tuttu pms-masennus niin menkat alkaisi 1-2 päivän päästä..
 
Kiitos Ella :) Halit myös sinne! Hyvä että menet gynikselle. Jos saisit lääkkeillä tuon kierron tasoittumaan.

Kyllä tämä sellaista tunteiden vuoristorataa on. Ei se miehilläkään helppoa ole, kun joutuvat katsomaan tätä sivusta. Mun mies on semmoinen jalat maassa tyyppi. Hän ajattelee että kaikki käy niin kun on tarkoitettu. Uskon, että hänkin on pettynyt, jos testitulos ei muutu, mutta myös helpottunut. Mulla on ollut tosi vaikeat raskaudet ja yksi hätäsektio (istukka irtosi). Sitten hänen ei tarvisi huolehtia ainakaan vaimonsa puolesta.

Ainoa toivonpilkku on yhtäkkiä nousseet lämmöt. Eilen illalla lämpö nousi 37.1 ja tänään on 37.2. Eli jospa alkio olisi kiinnittynyt myöhemmin kuin viimeksi. Tätä toivomme.

N
 
Mä olin taas homeopaattiini yhteydessä ja sain lisää neuvoja.. Lisäksi laitoin s-postia vyöhyketerapeutille ja kyselin, miten voisi auttaa mun tilanteessa. Miuku84, jos näät tän niin kerrotko taas omia kokemuksiasi vyöhyketerapiasta, kiitos. Mä vielä koitan pysyä luomulinjalla mutta katsoo sitten gynen jälkeen tilannetta. Rahaa tietty menee kun eri tahoilla hoitaa samaa asiaa mutta saapahan kokonaisvaltaista hoitoa sitten. Ja jos pehmeät keinot eivät tepsi, niin onhan aina väylä hormonihoitojen ihmeelliseen maailmaan silti. Eikä tätä mun käyttämää rahamäärää voi ees verrata joihinkin kalliisiin lapsettomuushoitoihin yksityisellä..

Eli taas oon päässyt jaloilleni päivän asiaa murehdittuani. Se lohduttaa kun on vaihtoehtoja vielä kokeilematta.
 
Laitan vielä omat kuulumiset /ihmettelyni tänne .. :)
Nyt mä olen kyllä ihan ulalla !!!! Luulin jo että ovis olisi ollut 5.11,jonka jälkeen ovisviiva lähti hiipumaan ,mutta lämmöt eivät kuitenkaan ole kunnolla nousseet vaan hipuavat ylös ja alas ja päivisin hyvä kun 26 astetta (35.4-35.9) norm. 36.4-36.6 . ja nyt kun tänään on ollut kauhean kylmä ja väsy niin mittasin kainalosta pikku päikkäreitten jälkeen niin näytti 35.2 !!!!???? Oli pakko mitata heti uudelleen 35.6 .. Siitä sitten saunaan lämmittelemään ja lauteilta laskettuani tunsin voimakkaan repäisykivun oikealla puolella ?Siis häh !! No tulin sitten ylös ja muistelin että joskus ennen jonkun edellisen lapseni odotusaikaa olen tuntenut samanmoisen kivun ja tehnyt ovistestin ja se olikin kunnon plussa .. no nyt koitin samaa . ovistesti näyttikin melkein heti tikun kastuttua ovisplussaa ja todella vahvaa sellaista ! Koitin vielä r-testinkin samaan kippaan , ei toista viivaa (vaikka aamullahan se jo näytti vain yhtäviivaa . ) .
Eli onko mulla kuitenkin tuo ovis vasta nyt ??? Vai mihin nämä repäisykivut taas liittyivätkään ? Kun en muista viimekerrasta että oliko tuolloin ovis vai olinko jo laskennallisesti raskaana ????
Mutta lämmöt eivät ole kyllä huomattavasti vielä nousseet . (!!!????) Eli sinällään voisi kyllä olla ovis ,vai ?Muuten olen kyllä tässä kierrossa saanut alkukierron aikaan 2 viikkoa ovisplussaa ,mutta en yhtään noin nopeasti tulevaa saati ihan noin erehtymättömän puhdasta plussaa !!!! ovista esittävä viiva (testi on prisman Fertest) On todella tumman punainen ja testiviiva vaalea .. Rinnat ovat olleet hieman aremmat eilisetä lähtien .. Huoh .. Kyllä piinaavan aika on pitkä !
Nyt kp 35(?) ja kierron pituudesta ei hajuakaan , clomit otin kp 3-8 2 päivässä .. limat ja muut olin kyllä tunnistavinani tuolloin 4-5.11 ja oikein "limatulpan" .

neitim
 
Mulla on noita repäisykipuja ollut myös, viimeksi eilen kunnolla ja mulla ei kysessä ole raskaus. Monihan on sanonut että alkuraskauden oireena on ollut kovatkin kivut joten vaihtelee vissiin henkilöittäin mikä tarkoittaa mitäkin..
 

Yhteistyössä