Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

sartsa> No mutta sähän olet noita menopureje napsinut ?Kö? Niin ei tiedä moninkertaisestikko sua vielä onnitellaan... Mä olen omalta osaltani kyllä pessimistinen.... sellanen kutina että me ei päästäis näinkään helpolla...
 
Täällä kanssa kp 3 ja vuoto aika normaalia. Mulla normaalisti on niukat ja niin on nytkin, tosin ei mitenkään eritysen niukat vaikka gyne sanoi että ohut limis oli. Ilmeisesti mulla on sitte välillä vieläkin ohuempi.. Tai mikä on gynen mielestä ohut..

Nyt on nipistellyt muniksia välillä, mikä vaikuttas hyvältä kun normaalisti menkkojen aikana ei ole tuntemuksia. Siinä kierrossa oli, missä ovisplussasin jo 13. Toiveet ovat siis korkealla tähän kiertoon, varsinkin kun pääsen sinne vyöhyketerapiaan vielä kp 5 ja 12. Saisipa tädin pois niin alkaa miehen kiusaus. Kivoimmat menkat pitkään aikaan, siinä mielessä että oon ollutm koko ajan niin hyvällä tuulella B) memmiliinille hali :hug:
 
Olisiko tilaa vielä yhdelle?

Luin erilaisia keskustelupätkiä näiltä sivuilta ja mietin, mistä oikein vertaistukea lähtisin hakemaan. Tämä tuntui omimmalta, joten mahtuisiko siis mukaan?

Taustasta sen verran, että olemme kolmekymppinen pariskunta, jolla jo kaksivuotias lapsi entuudestaan. Esikoista yritimme aikanaan 10 kuukautta, ennenkuin luomuplussa testiin tuli. Tuolloin yrityksen aikana kävin gynellä, joka totesi minulla PCO-piirteiset munasarjat, mutta kehoitti yrittämään vuoden ilman apuja ennen kuin mitään lähdetään asialle tekemään. No yritys tuotti tulosta, vaikka selvästi koville otti.

En tuolloin onnistunut kertaakaan saamaan plussaa ovistestiin (taisin 4-5 kiertoa yrittää ) kierrot heitteli välillä 26-36 päivää, hiuksia lähti paljon, muut ihokarvat rehottivat, finnejä tuli, paino nousi hieman ja olin koko ajan turvonnut, mutta kuitenkin vielä normaalipainoinen. Itse olen tulkinnut nämä PCO:n oireiksi, mutta vahvistusta asialle en ole saanut.

Nyt on toinen lapsi ollut toiveissa kesästä lähtien, kuudes yrityskierto menossa. Ovis on bongattu CB:n digitaalisella testillä kahdessa kierrossa, tässä kierrossa nyt kp 8 menossa. Kierrot on olleet 27-36 päivää ja samat oireet päällä kuin viimeeksikin. Lisäksi olen nyt havainnut mielialojen vaihtelua ja jonkinlaista herkistymistä (=itkuherkkyyttä ) jota oli kyllä viimeeksikin, mutten siihen silloin kiinnittänyt erityistä huomiota. Painoa on tullut joitakin kiloja lisää, edelleen olen normaalipainoinen, mutta vyötäröä ei enää erota. Kuukautiset ovat nykyään oudot: 1-3 päivää tuhrua + 1 vuorokausi vuotoa + 3-5 päivää tuhrua. Viikko menee helposti, mutta suurimman osan ajasta pärjää pikkuhousunsuojalla.

Olen ehkä vähän hätäinen tämän asian suhteen, mutta koen voivani kokonaisuutena selvästi huonommin ilman hormonaalista ehkäisyä. Varasinkin ajan gynekologille perjantaiksi, josko edes selviäisi ovatko omat ajatukseni PCO:sta olleet oikeat tai että missä nyt ylipäänsä mennään. Toki jokin apukeinokin olisi tervetullut, mutten taida uskaltaa toivoa mitään sellaista, vielä, kun yritys on kestänyt näin vähän aikaa. Itsestä tuntuu, että tämä oireilu vain pahenee joka kierrossa ja vaikka mahdollisuus luomuraskauteen olisi, en tiedä kuinka kauan olen valmis sitä odottamaan. Ehkä joku teistä ymmärtää mitä tarkoitan...
 
Emma2:Tervetuloa mukaan kuumeilemaan =) Ja tsemppiä! Positiivista kuitenkin, että olet tullut aiemmin luomusti raskaaksi. Toivotaan ettei tarvitse kauan kuumeilla... :wave:

HEI! Mites Silent Whisper??? Joko oot testaillut??? :wave:

ON: KP6 ja ketuttaa. Luulin jo, että menkat loppui eilen kun ei mitään vuota koko päivänä, mutta tänään alkoivat uudestaan! Ja vuodan kuin seula |O Mitään tuhruilua ei ole kun menkat alkoi ja ei näemmä loppuvaiheessakaan. Voi että mä odotan niitä clomeja. Ja me lähdetään tytön kanssa muuten nyt torstaina kohti Suomea joten sen jälkeen mua ei varmaan hetkeen näy. Ellen pääse sitten salaa livahtaa koneelle ;) Mutta tulen vielä heippamaan enne lähtöä ja toivottamaan jouluja... :xmas:
 
joo hei silent miten menee? ketkäs on seuraavat plussaajat jonossa?? :whistle:

tervetuloa emma, tosi kiva kun tulee lisää porukkaa :heart: =)

toive pääsee suomeen rentoutumaan, ihanaa =) hyvää joulua sinnekkin jo etukäteen :xmas: :heart:

memmiliini :hug: ymmärrän, täti on kyllä ihan piru :headwall:
 
Nyt jotenkin ottaa niin päähän tää venaaminen ku mitään ei tapahdu. Ihan sairas vauvakuume, mä en kestä tätä epätietosuutta, kun ei tiiä tuleeko koskaan sitä vauvaa vai ei. Mä haluan sen pienen. Toi sartsan plussa kyllä toi niin paljon uskoa, kun sullakin oli noin monta yk:a takana, mutta silti ei jaksais odottaa odottamista enää yhtään. Haluisin taas kuulla tarinoita siitä miten on onnistunut tulemaan raskaaksi pitkän odotuksen jälkeen...

Plussia lisää, että sais taas vähän potkua tähän hommaan.
 
Sartsa83
Hei Silent missä sä luuraat hani???? :heart: :hug:

Heippa Emma :wave: Tervetuloa ja plussaonnea heti kärkeen! :) Toivottavasti tärppäis pian uudelleen. Pidän peukkuja. :)

Kiitos memmiliini :hug: Pahoittelut tädistä. :( Ihan kakka akka ku tollee taas tuli. Ja mä kun niin koitin häätää sitä akkaa pois teitin luolta. Hö. Pieleen meni sekin yritys. :ashamed:

toive :hug: voi suakin kultaseni... ärh niitä menkkoja! Tervetuloo Suomeen!! :)

Ilona Kiitos kysymästä. Olo vaihtelee päivittäin. Väsymys on oikeestaan isoin ja pahin tekijä tällä hetkellä. Väsyttää niin että meinaan nukahdella töitten ääreenkin. :LOL: Ja masuun nippailee aika rajusti... varsinkin kun on liikkeellä. Hmm.. runo raskaudesta ja plussaamisesta.. tarvii alkaa väsään. Lisään sen sitten tänne. :) Olet ihuna Ilona. :heart: :heart: :heart: :hug: Hihihihih.. toivotaan että sun sekopäiset unet tois jotain kongreettista. ;) Love u! ++++++++++++++++++++++++ :whistle:

wannabemama Voi että kun tahtois piristää sua ja luoda hirrrrrmuisesti uskoa että se tärppää äkimmin kun arvaatkaan. Vaikka mä tätä hetkee kovasti oon toivonu niin tuntuu tää nyt aivan epätodelliselta. Tiedän ja tunnen että oon nyt raskaana, mutta jotenki.. "whaaaat? Mä raskaana? Nyt? Vihdoista viimein?!" ... että MÄ TIEDÄN että säkin vielä plussaat. Aivan varmasti plussaat! Mulla autto tosiaan noi menopur-pistokset ja sitten se ajotus osu kohdilleen. Tottakai miehenkin siittiöillä oli iso osuus kun 5,5milj pelkkää eteenpäin liikkuvaa sorttia laitettiin tonne kohtuonteloon. :D ... ois ollu toooodella paska säkä jos munis ois torjunu kaikki! Että: uso pois, vielä tämä sama onni kohtaa sinua ja miestäsi. :heart:
 
Ilona mulla nyt suht alkukiertoa taas mennään eli kp 12 ja ovis tullut yleensä kp 19-22. Ainoo mikä lohduttaa ni se, että kierto nyt lyhentynyt vaikka mulla seisoo noi terot tuolla kaapissa=) Ennen kp:t yli 40 ja nyt kaksi viimestä kiertoa ollu 32 ja 34. Jospa toi tarkottas, että nyt mun elimistöstä on tässä vuoden aikana viimesetkin e-pillerin vaikutukset kadonneet (jossainhan on ollut, että voi vaikuttaa vielä kuukausia). Mulla ennen pillereitä ollut kierto 30 paikkeilla, vähemmänkin joskus (löysin jonkun ikivanhan menkkiskalenterin). Miten ilona teidän hoidot? Mitä siis seuraavaksi tapahtuu? Me siis vielä luomuillaan, mutta saas nähä kuin kauan jos tää kuume alkaa täälleen ahistaa tai sit tää on taas tällänen vaihe. Yleensä osaan ottaa rennosti...

Mistäs niitä raskautumistilastoja taas löytykään? Jostain kirjasta muistan lukeneeni niitä, että ensimmäisen vuoden aikana raskautuu n. 80% ja sitten oli toisen ja kolmannen vuoden prosentit joita en muista sekä se prosentti jotka ei lasta saa ollenkaan... toivottavasti toi viimenen on joku häviävän pieni 0,1%....

Kiitti sartsa!! Toivon sitä niin =)
 
Aloitin keskustelun taas kerran odotuspuolelle, jotta saisin sieltä toivoa.... Kiva kuulla ihmisten tarinoita, jotka kauan odottanut raskautumista ja nyt odottavat. Se luo toivoa itsellekin. Meiän äippä yrittää mua rauhotella ja sanoo, ettei kannata hermoilla, mut ei kovin helppoo. Mites te muut ootteko puhunut vanhempienne kanssa yrityksistänne tai ootteko ylipäätään kertonut ihmisille, että yritätte? Mä oon kertonut tosiaan mutsille (tosin vasta äskettäin) sekä ihan muutamalle tyypille, mutta en esim. parhaille ystävilleni, koska en halua, että ne kyselee, että joko, kun kuitenkin niin usein ollaan tekemisissä. En kertonut ees ystävälleni joka kertoi itse yrittävänsä. Mites te muut?
 
:heart: 7.12. MAANANTAI :heart:





HAAVEISSA ESIKOINEN



Silent whisper.......yk 10.....Aridimex, Pregnyl......KP 2/30
Siffis......................yk 7........................................KP 6/30
Nyynyy..................yk 12......................................KP 7/30-32
wannabemama.....yk 12......................................KP 12/30-46
nasu-80................yk 8........................................KP 15/27-33
Miuku84................yk 5........Vyöhyket, Homeop..KP 17/27-28
titityy80.................yk 6.......Terot, Clomit............KP 27/28
Ansku-82...............yk 12.....IVF:n odotus............KP 27/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron...............KP 28/
Markke..................yk 4.......Terot........................KP 51/
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI............KP 58/29-30



HAAVEISSA TOINEN



Toive81..........yk 4................................................KP 6/27-29
Emma2..........yk 6.................................................KP 8/27-36
MAM2.............yk 11.....Puregon, Pregnyl, inssi.....KP 28/31-32
Eltzie..............yk 2................................................KP 43/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 11......Clomit.........................KP 3/27-40
Ella-83................yk 13......Homeopat, vyöhyket...KP 3/24-46



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.......Fermar, pregnyl.......KP 20/28



HAAVEISSA VIIDES



nordenskjold.......yk 1...........PAS........................KP 44





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5, Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuussa
: Sartsa83 yk 23,



 
Sartsa83
wannabemama Kyllä mä oon jutellu äidin kanssa. Kyselly monta kertaa että kuin helposti äiti mua alko odottaa jne. Ja äiti on sitten vältelly ite alottamasta keskustelua, kun ties kuin paha mieli mulla oli asian suhteen. Nyt kun sitten kerroin hälle tän raskausuutisen, hän pillahti puhelimen päässä itkuun. Hellyyttävää kuulla kun äiti tihrustaa oman tyttärensä raskautta. :'( :D :heart:
 
Sartsa83
Voi Silent :'( EIIIIIH!!! Hemmetin täti! Mä oon vihanen sille!!!!!!!!!!! :'( Voi kultahanimussutin. :hug: Jaksamista ja ihan hirrrrrmuista tsemppiä uuteen kiertoon. :heart: :hug:
 
Meillä ei ole netti toiminut viikonloppuna niin en ole päässyt käymään :wave:

Niinkuin listasta näkyy, menkat alkoi eilen :headwall: Jos jotain positiivista yrittää keksiä, niin ainakin tuhrut pysyivät poissa ja luteaaliaika oli 11 vrk, mikä on kai juuri ja juuri riittävä. Tässä kierrossa vuorossa munatorvien aukiolotutkimus ja miehen simppatestit.

Wautsi Sartsa onnea onnea onnea :heart: :heart: :heart: Olet todellakin plussan jo ansainnut! Tarrasukkia ja kaikkea muuta mahdollista mukaan matkaan =) Muakin alkoi kiinnostamaan noi menopur pistokset, mikäs niissä onkaan ideana :) ? Tai siis ideana on tietenkin raskautua, mutta miten se toimii?

Emmalle tervetuloa :hug:

 
wannabemama - Meillä kanssa mutsi sanoo että ei kannata stressata ja blaa blaa.. Helpommin sanottu kuin tehty! Kokeilisi itse olla samassa tilanteessa stressaamatta! Jos jotain asiaa haluaa enemmän kuin mitään muuta maailmassa on se sula mahdottomuus. Ainakin mun tapauksessa kun oon muutenkin kova stressaamaan kaikesta :attn:
 
Sartsa83
Silent Kiitos hanitus. :heart: Niin siis menopurin tarkotuksena oli kasvattaa muniksia. :) Ja samalla siinä kasvo limakalvotkin... ja kun lisäsin vähä foolihapon käyttöö ja greippimehun juontia niin mulla oli sit inssissä niin paljon sitä limakalvoa että hoitopöydälleki valu limoja. :LOL: vähä lääkäri naurahti että on ainaki limakalvot kunnossa ja miehen simpat täydelliset. :)
 
Vuoto alkaa hiipumaan. Kuukuppiin tullut 1/4 noin 10h aikana ja melkein saman verran oli viime yönäkin. Ainoastaan ekana vuotopäivänä on tullut kupillinen.. Tätä on hyvä verrata kesän hyviin kiertoihin, sillon ekoina päivinä kuppi täyttyi 4-6h aikana.. No pääsepäähän eroon koko tädistä kohta.
 
Silent :hug: ja uutta kohti. Hyvä että osaat etsiä positiivistakin asiasta :heart:

Mullakin menopur kokemusta ja sen sanoisin ettei mulla kasvattanut folleja yhtä hyvin kuin Clomit. Tosin sitten annosta suurennettiin aika paljon ja saimme haluamamme ja enemmänkin :heart: :heart:
Musta vaan se piikitys ei ollut mitään kivaa ja pelkäsin sitä aivan sairaasti etukäteen ja tärisin hulluna kun ite pistin ekan kerran. Sen jälkeen helpotti.

Wannabe meillä nää letrozole kierrot jatkuu vielä tän jälkeen (tai siis toivottavasti ei!!!!
:LOL: ) mutta lekuri mainitsi että neljä kiertoa kokeiltaisiin, jos on onnistuakseen niin kuulemma onnistuu... toka kiekka nyt siis menossa. Inssistä taas puhui seuraavana keinona, mutta mun mies ei taida enää siihen lähteä :headwall: joten tästä olis nyt pian jotain tulosta tultava tai en tiiä mitä seuraa ... siis seuraako mitään :headwall: mutta nyt ihan posiviisin mielin meen eteenpäin ja oon onnellinen että kierrot periaatteessa toimii eikä oo mitään yllätyshäikkää eikä kierron ryppyilyjä just nyt (nim.kokemusta on). Pelkään vaan tyrineeni kokonaan tän kuun mahikset kun laitoin lugeja ennen ovista jo, ja pelkään sen sohjon tukkineen simppojen tien täysin :'( Ohjeiden mukaan toimin, mutta mun lekuri on mitä on, eikä ehkä itse edes tiedä että nää mun geelit ei imeydy ja haihdu kokonaan pois vaan pakkautuvat inhottavasti. No mutta se siitä, ei auta kun rämpiä eteenpäin ja uskoa ja luottaa että hyvä voittaa :whistle: ja meillekkin vielä koittaisi se raskautumisen onni =)
 
Siis Mitä MItä!!! Aivan mahtavaa SARTSA!!! Onnea Plussasta! :heart: Kyllähän sitä on odoteltukin! Nyt kaikki liimat ja tarrat mukaan odotukseen! Ihanaa!

Emma Teretulemast joukkoon kirjavaan! =) :flower:

Silent Whisper :hug:

Ella Hienoa kun täti alkaa pakkaileen kamoja. Sovitaan, et se pysyy nyt sit poissa sanotaanko et ainaki 9kk? :)

ON: Turvottaa!!! Aivan kamalasti. Varsinkin iltaisi. Ja nyt täytyy sanoa, että ei voi johtua syömisestä. Pelkkää salaattia oon syöny pari iltaa. Nippailuja edelleen ja nyt ne nippailut on myös nivusissa. Alaselkä on välistä myös kipeä. Miksi pitää olla tällaisia oireita ku mahikset luomu plussaan on yhtä suuret ku on voittaa 5 miljoonaa lotossa... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemama:
Mites te muut ootteko puhunut vanhempienne kanssa yrityksistänne tai ootteko ylipäätään kertonut ihmisille, että yritätte?
Me kerrottiin silloin esikoista yrittäessä varsin alussa, että toiveissa ja työn alla on.. Mutta jälkeenpäin kadutti. Joka välissä joutui selittelemään, että joo, ei ole vielä tärpännyt ahkerasta yrityksestä huolimatta. Ja kuulemaan niitä kommentteja, että kyllä se siitä kohta teilläkin kun meilläkin ja mun kummin kaiman siskolla kesti viisi vuotta ja sitten tuli plussa jne. Tiedätte kyllä nämä jutut. Pari lähintä ystävääni eli niin mukana sitä vauvan tuskaa jakamassa, että välillä kun oli oma olo suht rauhallinen asian suhteen, niin toisten huoli tavallaan tarttui. Mutta on siinä toki hyvät puolensakin että kertoo. Varmasti on tukea saatavilla ja riemu on sitten rajaton kun plussa testiin tulee!

Nyt tästä toisen lapsen toiveesta emme ole kertoneet kuin yhdelle ystäväpariskunnalle. Sekin vain jotenkin lipsahti, kun he pyysivät meiltä lainaan joitakin vauvatavaroita omaa esikoistaan varten ja meillä oli siis jo yritys alkanut. Niin jotenkin oli pakko saada sanotuksi, että lainataan kyllä mutta halutaan takaisin jos tarve tulee. He ovat onneksi olleet fiksuja ja ymmärtäväisiä, eikä asiaan ole sen koomin palattu. Jotenkin on sellainen olo, että haluaa suojella itseään niiltä keskusteluilta, kun paha mielihän siitä usein tulee. Mies taitaa olla samaa mieltä, vaikkei asiasta ollakaan puhuttu. Hiljainen mutta yhteinen päätös vaikenemisesta, toistaiseksi.
 
Silent:Voi ei... :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon, ehkä tämä on nyt SE kierto ;)

Ansku-82:Piänpä peukkuja sinne luomuplussaan :heart: :hug:

Me ei olla kerrottu kellekään, että kuumeillaan toista lasta. Mä en halua, että kukaan kyselee jokojokojoko...esikoista aikanaan kun yritettiin niin jouduin pariin otteeseen kertomaan keskenmenouutisia (olin niin rikki niistä ) ja muut kamut vain raskautui tuosta vain ja kaikki meni hyvin niin nyt haluan rypeä ihan itsekseni...onneksi mulla on teidät!!! :heart:
 
Hui, apua. Mua nippailee oikeelta munasarjasta ja tätä ei yleesä ole tapahtunut, lähinnä vain vasen puoli nipistellyt. Gyne vielä sanoi, että oikea munis oli "enemmän normaalinnäköinen". Voi jos siellä nyt kasvaisikin munis, joka voisi irrotakin oikeaan aikaan... :saint: Jännä nähdä, miten seuraava vyöhyketerapia taas vaikuttaa alavatsaan..
 

Yhteistyössä