Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Sartsa83 - Niinpä! Mulla kerran jo hedelmöittyi, mutta ei sitten halunnut pysyä mukana loppuun asti :( Nyt uutta plussaa odotettu yli 7 kk.

Tuhrut pysynyt täälläkin poissa, TOISTAISEKSI! Ei myöskään ole mitään raskausoireita, eli eiköhän ne tuhrut sieltä pian ala..

Voi paska Nyynyy ja Toive :hug: Perhanan täti!!!

Toive - Ei ne Clomit kai luteeliaaliaikaan vaikuta, mutta siihen kyllä pitäisi, että ovis tulisi jo aikaisemmin :)

Ella-83 - Mä kävin juuri yksityisellä verikokeissa ja se maksoi noin 80 ?.
 
Ok, kiitos Sartsa ja Silent...Hmmm, onkohan mun sitten mitään järkeä lähteä clomeja ottamaan jos en kerran saa sitä keltarauhashormonia mukaan :eek: En kyl millään viitteis napsia niin kallista kitaani jos ei ole kuitenkaan mitään hyötyä :snotty: Pakko kai sitten vaan yrittää takoa sille lääkärille järkeä ja pyytää ne keltarauhashormonit mukaan. Saa kyllä luvan jotain keksiä! :/ Onko teillä nyt jotain muuta lääkitystä tukena inssiin? Vai miten menette? ANteeksi kun pieni pää ei muista... :ashamed:

Mutta hei mimmit, hienoa ettei tuhru ole alkanut!!! =) Eikös se ole jo hyvä merkki, mä saan jo plussafiiliksiä täällä aikaiseksi ja paljon pitelen peukkuja!!! :heart:

Ella-83:Hyvä, että saat asiaa eteenpäin ja ne nyt sais sen tädin sieltä kurvaamaan paikalle! :hug:
 
Pahoittelut tädin uhreille Nyynyy ja Toive :hug: :( todella epistä ja inhottavaa näin joulun alla vielä tulla kutsumatta :'(

Sartsa ja Silent ootteko vuorossa seuraavana siis?? Nyt plussia kehiin hei!!!! :D :heart:

Ella, hyvä että asiat on etenemään päin :heart:

Mulla oli ultra tänään kp15 ja yksi himpun yli 17mm folli sai irrotuspiikin siinä sitten. Olin vähän harmissani että se oli pieni, mutta lekuri kovasti yritti vakuutella että Letrozole tabuilla irrotettavan follin alaraja on tuo 17mm eikä 18mm niinkuin Clomeilla... kuulemma useesti nuo pienemmät voi olla parempilaatuisia. En sit tiiä. Limis oli reilut 10mm, eli greippimehu oli tehnyt tehtävänsä =) Kerroin mun maanantain paniikista kun oli aika kauheet "oviskivut", tai feikit semmoiset, ja sanoi vaan että "kai pupuilitte????" ja mä sit sanoin että siis onko mahollista että mä tosiaan oisin ovuloinut ja nyt sit irrotetaan perään toinen ja sano että kaikki on mahdolllista.. :LOL: että eikun miehen kimppuun ja piinailut alkakoon joulua kohti :xmas: =)
 
Niin mää päätin että en tänne taas tule lietsomaan hermoromahdustani mutta katin kontit....

Ovis oli viimeviikon lauantaina ja nyt sitten tää järkky piinaviikko meneillään. Luget eivät ole ehkä niin paljoa sekoittaneet kun viimeksi... tai no viimeksi oli ne jumalattomat kipuilut melkeen koko kierron... Nyt ei ole mitään... Tissit kasvussa ja väri on tumma... (lugesteronin piikkiin) Elämäni ensimmäinen vauvauni niin että on omasta vauvasta siinä kyse.... hmm... hulluuden piikkiin..

Laskeskelen siis päiviä testaamiseen ja testailen tarpeen vaatiessa aikaisintaan esi viikon keskiviikkona ja sen jälkeen lauantaina jos tarvetta.... Aikataulutus on nyt siis lukkoon lyöty joten jäitä hattuun sitten vaan :D helppoa kuin heinänteko.... Taidanpa tässä syventyä teidän tarinoihin vaikka sillä välin...
 
Höh! Taasko se täti on hyökänny viattomien kimppuun! :'(

Muutamilla alkaa ilmeisesti kohta testaus oleen ajankohtaista! Tsemppiä!

ON: täällä tapahtuu jotain ihmeellistä tai sit mulla tulee oleen ihan sika lyhyt kierto. Menkka juilintaa ollut pari päivää... Ja maha sekaisin. Yleensä noi menkka oireet tulee vasta pari päivää ennen menkkoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
:headwall: KP 1 ja yk 4 sitten kurvasi tänne PRKL! Mulle voisi laittaan kierron pituudeksi nyt sitten 27-29, kiitos. Luteaalivaihe oli nyt sitten vain 9 päivää jos luotan kehon tuntemuksiin oviksesta(testeihin en ehtinyt saada sitä kiinni)ja lämpöihin. Masentaa kympillä. Mutta jos jotain positiivista niin pääsinpä taas jälleen uuteen kiertoon nopsaan. Mulla ei ole ikinä ennen ollut näin lyhyitä kiertoja!!! :D Mutta eipä pitkälle lohduta kun ei kroppa toimi. Tietääkö joku muuten, että jos syö clomfenkuurin niin vaikuttaako se mahdollisesti luteaalipituuteen? Eli kun yleensä ovuloin vasta kp19 paikkeilla niin clomeilla sen sais ehkä tapahtuvan jo kp13-14 kieppeillä(kuten kävi esikoisesta) niin josko se kierto sitten ois normaali eli jollei tärppää niin menis se 12-14 vrk ennen kuin täti tulee...Anteeksi sekava sepustus. Täytyy soittaa tänään sille lääkärille kun kerran käski, mutta on niin vaikeaa kysellä tällä kielipäällä näistä asioista...voi syvä huokaus! |O
Anteeksi, kun tungen tänne teidän pinoon, mutta Toiveen kysymykseen laitan kommenttia..:)
Mä ovuloin luomusti, mutta kierto ja luteraalivaihe jää lyhkäseks..gyne oli sitä mieltä, että clomien avulla ovulaatiota voimistetaan niin, että tästä hyvästä ovulaatiosta kehittyy hyvä keltarauhanen ja oikean pitunen luteraalivaihe. Eli kyllä clomeilla voidaan vaikuttaa myös luteraalivaiheeseen..:)

Tsemppejä teille kaikille..:) toivottavasti tärppää!
 
HaLLeBeRRy:Oi kiitos oikein paljon!!!Lohduttaa kuulla, että voi olla sittenkin mahdollista ilman keltarauhashormonia saada pelkästään clomeilla luteaalivaihetta pidemmäksi vaikkei tärppäisikään. =) :heart:
 
Ainiin tänään vielä menen vyöhyketerapiaan, viimeksi olin 2 viikkoa sitten ja sillon heti seuraavat 3 päivää oli jotain munistuntemuksia mutta ei kerta vielä ihmeitä tee. Vyöhyketerpiaa mulla on nyt sovittu 3 kertaa viikon välein tämä kerta mukaanluettuna. Huomenna gynereissun lisäksi käyn homeopaatilta hakemassa uutta lääkeainetta myös. Jo on kumma jos ei tällä yhdistelmällä saada kroppaa toimimaan! :LOL:
 
Sartsa83
Silent whisper Oot varmaan jotain asiasta sanonutkin, mutta en muista. Voi sinuu.. pahoittelut. Toivotaan siis että nyt olisi onni kohdannut ja pikkuinen pysyisi kyydissä loppuun saakka. :heart:

Toive Siis mulla oli clomit vielä tässäkin kierrossa ja mukana on ollu koko ajan myös menopur pistokset ja pregnyl; istukkahormoonia sisältävä pistos, jonka oon pistäny itteeni n. 36 tuntia ennen inssiä. Menopurilla kasvatetaan muniksia ja pregnyl irrottaa munasolun/-solut.

Ilona Jjjep. Me oltais seuraavat. Kiitos toivomuksesta, mutta pahoin pelkään omalta kohdaltani ettei näin tule käymään. :/ ..Oiiiiii hirrmuisesti tsemppiä sinne! Nyt kyllä käy flaksi. mä tunnen sen nahoissani! :heart:

Yrittäjä Hih, kuulostaa kyllä lupaavalta. Toivotaan että nuo kaikki liittyis jo alkaneeseen raskauteen. Plussaonnea sinnekin!!!! :heart:

Ansku Äläs sano mitää. Raskaanakin ollessa on maha sekaisin ja joillaki sattuu koko alkuraskauden mahaan koko ajan ja siksi sekoittavat ne kivut menkkakipuihin. ;) :heart:

Ellalle nyt tsemppiä sinne vyöhyketerapiaan... yhellä tuolla "the esikoisesta haaveilevat" pinossa on ollu jotain menopaussilääkkeitä joilla myös saadaan kuukautiset aikaiseksi. Hänellä oli 3kk menkat kadoksissa kunnes nyt on lääkkeiden avulla alkanut tulemaan rusehtavaa vuotoa. Mutta jospa sulla auttais nuo hoidot. :)

ON: Hmm... mitäköhän sitä sanois? Mulla ei ole minkäänmoisia menkkaoireita. Mutta ei kyllä sen puoleen raskausoireitakaan. Muniksiin sattuu välillä. Päivisin työharjottelussa ei ollenkaan mutta aamusin ja töitten jälkeen sattuu välillä enempi ja välillä vähempi. Tissit on kipeämmät. Nyt ne on jo keskeltäkin kipeät ja kun painaa nännejä alhaalta ylöspäin, sattuu ihan törkeenä! Kellää moisesta kokemusta? Ei siis mitään vuotoja MIHINKÄÄN suuntaan. Ei rusehtavaa, ei valkoista, ei vetistä, ei mitään. Kuiva kun korppu! Kenelläkään tietoa tästäkään? Ja sit maha tuntuu koko ajan vaan täydemmältä vaikkei söiskään mitään?!? :eek: Semmonen pieni jalkapallo.. turvoksissa koko ajan. Ei ymmärrä. Ei ollenkaan. Ja en kyllä voi kuvitella että olisin raskaana... (lukekaa: en uskalla ajatella asiaa sitten pätkääkään, jottei se asia menisi taas pieleen, jos nyt vihdoin todellakin olisikin käynyt jotain). *huokaa*... jospa tästä menis viikkailee pyykkejä ja levittää märät pyykit.
 
Nyt on taas nää piinaviikot kun ootellaan onko raskauduttu vaiko eikö. Ovis oli viime sunnuntaina (tai siis ovistesti oli positiivinen, voihan se ovis olla ollut vaikka vasta maanantaina), kp19 ja olin jo luopunut toivosta että se sieltä tuleekaan. Saa nähdä jääkö liian lyhyeksi luteaalivaihe, teroja en tässä kierrossa ottanu ollenkaan niin kiertokin voi venyä muutaman päivän yli.
 
Välipäivitystä. Eilen illalla olin vyöhyketerapiassa ja taas hoidon aikana kipupisteet löytyi alueilta jotka viittaavata kohtuun ja munasarjoihin. Lisäksi jalastani löysi että mulla on hartiat jumissa :eek: On tuo vaan ihmeellistä mutta toisaalta hyvin loogista. Kotiin kun pääsiin niin muutaman kerran oli muniksessa viiltävä kipu, eli jotain aktivoitumista tapahtui =)

Äsken kävin homeopaatilta hakemassa mm. kilpirauhaseen vaikuttavaa ainetta, jota kesällä söin ja kierrot oli silloin lyhyet 24-26 päivää, tämän lisäksi aloitetaan keltarauhashormoni.

Puoliltapäivin mulla on sitten gynen aika nii näkee uä:ssä tilanteen. Kilpirauhasverikokeet haluaisin ainakin. Mulla on taas vatsalla paineen tunnetta ja turvotusta. Tällä hetkellä iho on taas hyvä, parisen viikkoa sitten taas se oli finnejä täynnä. Toi gyne mille menen, on vielä lisäerikoistunut lapsettomuushoitoihin ja - tutkimuksiin, joten varmasti on pätevä.
 
Uä:ssä tilanne "rauhallinen" melko normaali, kuitenkin koska kierrot vaihdelleet paljonkin, noin puolet ainakin on ovuloimattomia niin gyne puhui ovulaatiohäiriöstä. Sanoi että yli 35 päivän kierroilla tuskin ovuloin.

Gyne näki tuhruja, joten nyt voi menkat ollakin tuloillaan. Sain terolutit menkkoja käynnistämään jos eivät nyt muutaman päivän sisään alkaisi itestään. Lisäksi kirjoitti jo clomi-reseptin vaikka sanoin etten välttämättä heti vielä niitä ottas. Sanoi vaan, että pitäisi sitten mennä ekassa clomikierrossa 10.-12pv ultraan niin näkee tilanteen. Aiemmin raskauduin clomeilla 1tbl/vrk annoksella ja sama on nytkin. Jos tulis liikaa muniksia niin annoksen voi alentaa 1/2 tbl:iin.
Kehoitti tarkkailemaan painoa (vuodessa tullut 4kg, olen normipainoinen vielä..).

Koska nyt kuitenkaan ei pitäsi kauheeta elimellistä häikkää olla niin en alota noita kuureja vielä kun ilmeisesti homeopatia + vyöhyketerpia jo toimivat hyvin. Toisaalta uä:n saaminen vaikeaa joulun ja uuden vuoden seutuvilla, niin senkin takia voin odotella. Verikokeita gyne ei pitänyt nyt tarpeellisena.

Nyt odotellaan vuotoa sitten, kovaa tulvaa ei liene luvassa sillä limakalvo oli lähes olematon. Kysyin sitten vitamiineista että kannattaako niitä ottaa, sanoi vaan ettei niistä haittakaan ole. Omega-rasvahappoja suositteli. Noita nyt oonkin saanut venhnänalkioöljykapseleissa samoin E-vitamiinia. Ilmeisesti voisin vaan annosta nostellakin siitä mitä purkissa sanotaan.
 
Sartsa83
Oiresaldo tänään 4.12.2009:
- Ääretöntä väsymystä (meinannu nukahtaa tehdessäni töitäkin :eek: )
- Pahoinvointia nälän yllättäessä (ei oo aiemmin tullu oksettava olo kun on nälkä.. päätä vaan alkaa särkee, jota ei oo myöskään nyt ollu???)
- Kramppailua muniksissa. Nauroin töissä kahvipöydässä niin sattu vasemmalle puolella yhtäkkiä niin paljon et menin pariks sekuntia kippuraan. Työhönopastaja pikkasen katto et mikä mun tuli mut sit vaan hymähdin niin ei se sit enää välittänyt.
- Aikalailla kuiva valkovuoden/vuotojen osalta. Korkeintaan tänään tullu muutaman kerran paperiin täysin valkoista valkovuotoa.
- Pissa haisee pahalta, mutta ei ole virtsatien infektiota
- Alaselkään vihlas kun asensin kädet ylhäällä pistorasioita seinään
- Tissit kipeet... no sitten iha kauttaaltaan ja kosketus/puristus sattuu vähäsen. Lähinnä nännejä jos painaa niin sattuu ihan saakelisti ja rintojen sivulta on kipeet sekä myös ovat turvonneet (kummipoikani äiti sanoi näin nähdessään nämä mohkulat)
- Alavatsa turvoksissa koko ajan kun ois syöny ittensä täyteen
- Lämmöt 37 tai yli (ylimmillään 37,2) jo 9. päivää
- Jano iiihan koko ajan. Ihan kuin mikään ei riittäis.
- Närästystä aika ajoin ja kuumotusta naaman alueella ja alavartalossa

Siinä siis oiresaldo. Eikä näy tätiä ei, mutta muniksia vihloo niin maan perkuleesti. Tänään siis kp 31/31. Hmmm.. eikä ees tädin oireita. Tai no välillä tuntuu että nyt ois lurahtanu jotain pöksyyn mut vessaan mentäessä ei oo yhtikäs mitää. Normisti padot ois jo auenneet tai ainakin alkanu tuhruttelulla. Tää on joko lupaavaa tai sitten vaan täti taas huijaa Sartsa-raukkaa ja tulee yllättäen puskista kun teen maanantaina negatiivisen r-testin. Niinhän se aina menee. Ja pessimistit ei pety. :p
 
Sartsa83:Kuules...kuullostaa enemmän kuin lupaavilta nui siun oireet :heart: Oon kyllä ihan varma, että plussaat!!! :wave: Nuohan on ihan klassiset oireet...voi kun mua alkoi jänskättää sun puolesta! Ois jo maanantai! :D

Ella-83:Hyvä, että sait jotain selvyyttä asiaan ja eiköhän se täti (vaikkakin niukka) sieltä kohta saavu! :eek:
 
Ui ui! Mä oon ihan fiiliksissä Sartsan oireista! Tsemppiä ja sormet ja varpaat ylös et se plussa nyt pärähtää!

Ella Hyvä, et asiat alkaa selkeneen. Odotellaan nyt ne tädin vierailut ja sit tarmokkaana uuteen kiertoon!

Täällä menkka nippailut jatkuu vain. Oikea puoli jomottelee (se on se puoli jossa oli hiukan edes torvissa virtausta...), öisin en saa nukuttua ja parina yönä oon noussu pissalle (moista en normaalisti harrasta ja nukun kuin tukki). Nenä on ollut tukkoinen ja vilustuttaa ja on nuhainen olo... Luonnollisesti oon väsyny ku mikä (se nyt ei oo epänormaalia :LOL: ). Lämmöt on normaalia korkeemmalla... Ja miten niin lapsettomaksi luokiteltu on taas saanu aikaiseksi tällaisen oirevuoren ja toiveet korkeelle? :ashamed:
 
Ai niin ja sit tietty oli taas pakko ovislaskurilla käydä kattoon niin eiköhän sitte sieltä pärähdä näyttöön päivä joka sopisi kuin nappi otsaan.... Miksi oi miksi pitää ihmislapsen kiduttaa itseään?
 
Sartsan oireet on niin lupaavia!

Noniin, nytpä mulla tuli punaista wc-paperiin eli tuhruttaa jo. Varmaan huominen voisi olla kp1.
Gynekäynnistä vielä, hieman ihmettelin että gyne puuttui painnonnousuun vaikka siis oon vielä normipainoinen, bmi 24,6. Toinen "hauska" seikka oli se, että puhui ettei clomeja kannata aloittaa puolikkaalla tabletilla koska ikää on 7 vuotta enemmän kuin viimeksi. Vaikka tosiaan tuli kaksoset tolla annoksella 1tbl/vrk.

Yhtäkkiä mä olenkin vanha ja liikapainoinen vaikka olen reippaasti alle 30 ja BMI alle 25 :LOL:
Toisaalta hyvä että mainitsi tuon, tässä iässä aineenvaihdunta alkaa hidastumaan eikä voi samanlailla herkutella kuin "nuorena". Ja kyllä ton oon huomannut, että nykyään kilot tulee herkemmin. Teininä söin mitä sattui ja herkkujakin ihan tosi pajlon mutta mitään ei jäänyt vyötärölle, oi kultainen nuoruus... :D
 
Sartsa83
Kiitos Ella :hug: Ja MAHTAVAA että siellä jo tuhrutellaan. :heart: Voi, sä onnellinen... meikällä on kyllä herkuttelut tulleet pepulle. Vyötärö on aina kaunis... kroppa onkin todella naisellinen mutta peppu on pyöreä ja siellä ne kaikki liikakilotkin on. :p ... mutta onnea nyt tuhruttelusta. :) Siitä se lähtee. :)
 
Sartsa hei miksi et testaa vielä??? :attn: Minäkin veikkaan plussaa :whistle: kyllä nyt on sulla SEMMOSET oireet että oon täällä ihan innoissani jo ;)

Ella toooosi hienoa että sulla systeemi taas käynnistyy =) :heart:

Anskukin jännäilee siis ihanaa =) ja Titityyllä täydet piinat menossa kanssa =) tsemppiä!!

Ittellä ovis kai tänään. Mies pitäis vielä kaataa illalla :LOL: katsotaanko jaksaako enää :LOL: Ei kunnon ovisoireita kylläkään...hhmmmm... *epäilee taas koko hommaa*

Onko niin että pregnylistä max 40 tunnin päästä on ovis vai voiko kestää pitempäänkin!?

Silent hei mikä olo sulla on?

Muille heippa vaan :wave: ja kaikille ketjulaisille paljon :xmas: mieltä!!
 
Sartsa83
Ilona Koska testipäivä on lääkärin määräämä ja mä en uskalla testata enkä halua! En taho törmätä siihen negaan. Yleensä ton pregnylin kanssa on toi 36 tuntia mutta voi olla enempikin.. who knows. :)
 

Yhteistyössä