APUJA!!! Mitä omalle äitille 60v lahjaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maiski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maiski

Vieras
siinä se kysymys tulikin..
Haluttais ostaa jotain mikä jää muistoksi..useampaan otteeseen ollaan ostettu lahjakortteja korukauppoihin, hierontoihin ja muihin hemmotteluhoitoihin.

Riippuu minkälainen äitisi on.... nuorekas vai omansa ikäinen, vanhemman oloinen?? Minun äiti tykkäsi kun 50-v lahjaksi annettiin iso taulu meistä lapsista hänelle (teetetty siis valokuvasta).

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Varatkaa aika valokuvaukseen. Semmonen perhepotretti: isovanhemmat, lapset ja lastenlapset. Ykköset päälle ja on ikuinen muisto kehyksiin seinälle :)

Kiva idea, mutta jotenkin ei tunnu "oikealta" ..isä kuollut ja isoveli kuollut..veljen lapsiin ei ole yhteyttä, koska he asuvat muualla, eikä olla koskaan tultu heidän aitinsä kanssa toimeen :(

Äiti todellakin nuorekas, ei mikään "mummo" :)

Ostettiin mun äidille uus digikamera. Sillä ei sellasta vielä ollut. Toinen vaihtoehto ois ollut uusi vähän fiinimpi kännykkä. Toi tuntui passaavan, kun äiti ei edes hallunnut viettää mitään "eläkeläisten" juhlia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mut entäs jos se ei ois kuitenkaan ns. materiaa. Tykkäiskö jos sais lahjakortin tyyli/värianalyysiin, semmonen pienmuotoinen muodonmuutos?

Lahjakortteja saanut useampia tässä vuosien aikana, nyt jotain muuta vaihteeksi.. viimeks äitienpäiväksi sai lahajkortin day spa:han hemmotteluhoitoon.

...en ehkä omalle äidille, mutta muuten oon tommosena luottolahjana viljellyt vanhemmalle naisväelle isokokoisia ja kauniita puutarhalyhtyjä. Yksi mennyt joskus isänpäiväahjaksikin. Vaatii kyllä sen, että vastaanottajalla on joku pläntti mihin sen laittaa, ja jonkinlaista kiinnostusta "piha-idylliä" kohtaan. Faija sai 50-v lahjaksi pramean nojatuolin. Tuttavalle ostettiin arvokas puutarhakasvikirja. Mummo sai digikameran. Omaa äitiä haluaisin vastaavassa tilanteessa jotenkin hemmotella. Hänen kohdallaan se tarkoittaisi varmasti otain intohimoihin (puutarha, ruuanlaitto) liittyvää -se vaan kiusaantuisi jos olisi pakko lähteä johonkin kylpylään. Oman äni laatuaika sijoittuu omalle pihalle, toisilla se paikka voi olla vaikka metsä tai purjevene. Sieltä lähtisin ammentamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Digitaalinen valokuvakehys (ja muista ladata itse se täyteen kuvia, ellei äiti osaa).

Liian halpa lahja.

Halpa??? Ostettiin joululahjaksi äidille kunnollinen kehys, joka maksoi 100 e. Ei minusta mitenkään halpa lahja. :o

No on halpa. Kyseessä on merkkipäivä.

Jaa, minä kun olen ollut siinä luulossa että tärkeintä on ajatus... Paljonkohan sitä pitäisi sitten budjetoida 60 v lahjaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
osta teille kahdelle matka johonkin, vaikka johonki euroopan kaupunkiin, esim. praha, pariisi, lontoo, rooma, tukholma, ..

Tämä on paras.

ihan kiva idea, mutta mihin laitan mun 2 lasta matkan ajaksi.. oon yh ja äiti on mun luotto lastenhoitaja..toinen vielä niin pieni(5kk) ettei oikein muualle "voi" viedä hoitoon..

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
osta teille kahdelle matka johonkin, vaikka johonki euroopan kaupunkiin, esim. praha, pariisi, lontoo, rooma, tukholma, ..

Tämä on paras.

Sori, mutta mun on pakko kommentoida. Monille tää on varmaan hyvä ratkaisu. Ei kuitenkaan kaikki tykkää matkustamisesta! Eikä kaikilla ole ees passia.

Mun äiti ei koskaan ole käynyt ulkomailla paitsi Ruotsissa pari kertaa. Kerran otettiin vanhemmat mukaan päivä Tukholmassa risteilylle ja voi hyvänen aika. Äiti ei jaksanut kävellä juuri mitään ja alkoi vain marisemaan. Eli ei tunnu tykkäävän matkustamisesta. Ihaillen kuuntelee tuttavien matkakertomuksia, mutta ei siitä itsestään taida olla matkustelemaan. Stressaantuis jo siitä passin hankinnasta.

Yhteistyössä