Apua, tietäiskö joku. Tilisiirto meni väärälle tilille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Mies piti siirtää mun tililtä omalle tilillee rahaa suurempaa laskua varten. Noh, olipa talipää sitten onnistunut laittamaan tilinumeronsa väärin.

Miten on, saako noita rahoja takaisin? Vittu sentään :kieh:

Saajan nimestä päätellen vois kyseessä olla vanhempi naishenkilö. Voi kettu jos ehtii käyttämään rahoja ja joutuu niitä sitten venailemaan. Ei oo mistään parista kympistä kyse :headwall:

Sisko laittoi mulle jokinaika sitten rahaa väärällä tilinumerolla. Meni vain 1 numeri väärin. Kahden arkipäivän päästä rahat palautui tilille, syynä väärä tilinumero! Toivottavasti teille käy samoin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hiipiliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Saajan nimestä päätellen vois kyseessä olla vanhempi naishenkilö. Voi kettu jos ehtii käyttämään rahoja ja joutuu niitä sitten venailemaan. Ei oo mistään parista kympistä kyse :headwall:

Siis mistä te tiette saajan nimen?

Verkkopankissa näkyy saadan nimi jolle rahat menny.
Lähetin nimen numerotiedusteluun. Vastauksena Porin kaupunki ja puh. numero.

Netissä luki, että voi ottaa yhteyttä pankkiin tai suoraan sille jolle rahat menny ja pyytää palauttamaan ne oikealle tilille. Vittu mikä soppa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö mies tarkistanu maksaessaan, että kenen nimi tulee saajaksi?

Jos saajalla on sama pankki (tai eihän tuo nimi vissiin muuten näykään pankin toimesta? ) niin siihen saakka kun olet hyväksynyt laskun näkyy se nimi, jonka itse laitoit saaja-kohtaan. Näin ainakin Nordealla eli siinä vaiheessa kun näkyy pankin tiedoista saaja niin on myöhäistä ryöhäistä :/

Muoks: Siis ei pelkästään hyväksynyt vaan myös varmistanut tapahtuman loppuun saakka

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö mies tarkistanu maksaessaan, että kenen nimi tulee saajaksi?

Kirjoitti saajaksi oman nimensä mutta tilinumero meni väärin. Äsken mä sitten aloin tarkistaa asiaa, kun ei rahat ollu menny miehen tilille niin sehän oli möhliny.

Mä kyllä taidan mennä sitten maanantaina pankkiin ja pyytää lähettämään saajalle pankin puolesta postia. Varmasti varmempi keino saada rahat takaisin, kun että alkaisin itse peräämään rahoja.

Pankkina molemmilla Nordea.

Tällaisen vielä löysin:
Mitähän tapahtuisi, jos maksu
menisi vahingossa yksityishenkilön tilille ja kyseistä yksityishenkilöä ei syystä tai toisesta huvittaisi palauttaa
rahojani? Tietääkö joku, vastaavanlaisia tapauksiahan on ollut välillä julkisuudessa? Toki rahansa saa raastuvan kautta
takaisin, mutta pienen summan takia siihen ei kannata ryhtyä. Eli jos siirrän sata euroa vaikkapa sisareni tilin
sijasta jollekin aivan muulle, saanko vain kärsiä tyhmyydestäni?

Otetaan yhteyttä maksun saajaan (yhteystietojen saaminen voi olla ongelma, pankkihan ei kerro tilin omistajaa noin vain). Käytännössä siis pyydetään pankkia ottamaan yhteyttä tilin omistajaan ja pyytämään palauttamaan rahat.

Jos vastaanottaja kieltäytyy, astuu kuvaan mukaan poliisi ja rikoslain 36. luku: "Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Väärälle tilille maksaminen on erehdys, erehdyksessä saatujen rahojen palauttamatta jättäminen (pyynnöstä huolimatta) on petos.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Ei oo rahojen saajan mikään pakko palauttaa rahoja omalta tililtä. Pitää olla huolellinen, huolellinen ja vielä kerran huolellinen tilisiirtoa tehdessä.

Ja tämä on kaikki silkkaa bull's shittiä! Älä kirjoita, jos et tiedä!