Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
tsemppiä voimia
Tsempit ap:lle!
Itsellä kaksi koliikkilasta, joilla molemmilla koliikki loppui kuin seinään 3kk päivän tienoolla. Kummallakaan ei mitään vaivoja sen jälkeen eikä koskaan allergioita tm poikkeavaa todettu.
Syyllistäminen oli jotain ihan hirveää. Molemmat vauvat itki aivan kaiken valveillaoloajan riippumatta asennosta, kantajasta, välineestä, liikkeestä, itkuun ei auttanut mikään muu kuin unen tulo ja syöminen joskus. Nukkuivat pätkissä. Hermot riekaleina liinassa molempia kannettiin koko ajan ja kaikki ympäristön ihmiset syyllistivät kaikesta. Onneksi tuo oireiden loppuminen kuin seinään 3kk tienoilla jollain lailla antoi meille synninpäästön. Mitä ihmiset muuten luulee, että koliikki on kun meillekin kaikki sanoi ettei kuulosta koliikilta?
 
alkuperäinen
Huomenia ja täällä edelleen samassa tilanteessa. Vauva huusi viime yönä 20.00-01.00 ja heräsi 5 aikaan taas..yllätys vaan- huutamaan..söi ja rupesi huutamaan. Menossa nyt tuo Almiron 1, ja loppua tuskaiselle huudolle ei näy :( Olen kuolemanväsynyt, kirjoitellaan paremmalla ajalla.
 
"miä"
Voimia ja jaksamista! Tiedän tunteen, mun tyttö huuti ensimmäiset 5 kuukautta ja on ollu sen jälkeen yhtä aurinkoa.. Mut päällimmäiseks vauva ajasta jäi vaan tuo huuto ja tyytymätön vauva:(

Käytiin monissa kokeissa ja testeissä mitään ei vaan löytynyt. Nyt jälkeen päin oon miettiny, että osaks varmaan on luonteessa mukana tuo huutaminen, sillä nyt kolmen vanhana tulistuu nopeasti tai oikeestaan välittömästi kun jokin ei ole hyvin.. Että oisko vauvanakin osa huuto johtunut ns. kommunikointi ongelmista?

Mut kyllä sä selviät, se vaatii vaan aikaa ja positiivista energiaa ja huumoria mukaan, sillä mä selvisin ja yritä ottaa rennosti.
 
Laurelias harmaana
Lukematta koko ketjua kommentoisin tuohon ap:n alkuperäiseen viestiin.
Meidän esikoinen huusi valehtelematta 20h/vrk. Nukkui lyhyitä noin 15-30 min pätkiä ja heräsi taas huutamaan. Puhuin asiasta monesti neuvolassa ja lääkärilläkin käytiin. Kyseessä kuulema koliikkilapsi. Siliteltiin vain olkapäätä ja sanottiin että en ollut tainnut tietää etukäteen kuinka vaativaa vauvan kanssa elo on. :( Itse tiesin kuitenkin että huuto ei ollut missään märin normaalia.
Vauvan ollessa noin 4kk sain neuvolasta ohjeeksi antaa korviketta iltamaidoksi. Epäili lapsen huutavan nälkäänsä vaikka vauva kasvoi ok ja maito suihkusi rinnoista. Ensikertalaisena uskoin tietenkin terveydenhoitajaa ja annoin lapselle nannia pullosta. Kaksi imua otettuaan vauva alkoi kakomaan, rykimään ja oksentamaan. Muuttui kasvoiltaan punaiseksi ja myöhemmin sinertäväksi. Veltostui ja taju lähti. Ambulanssi oli pian paikalla ja vauva sai adrenaliinia. Tuomio: anafylaktinen shokki ja vaikea maitoallergia. Oli siis saanut koko ajan äidinmaidon kautta maitoproteiinia ja sen vuoksi huudot. Jäin itse maidottomalle dieetille ja parin viikon kuluttua vauva muuttui täysin. Alkoi nukkua pidempiä pätkiä ja rauhallinen & hymyileväinen.
Myöhemmin paljastui vielä liuta muita voimakkaita allergioita.

Voimia ap!! Vaadi tutkimuksia!
 
"hilma"
Lukematta koko ketjua kommentoisin tuohon ap:n alkuperäiseen viestiin.
Meidän esikoinen huusi valehtelematta 20h/vrk. Nukkui lyhyitä noin 15-30 min pätkiä ja heräsi taas huutamaan. Puhuin asiasta monesti neuvolassa ja lääkärilläkin käytiin. Kyseessä kuulema koliikkilapsi. Siliteltiin vain olkapäätä ja sanottiin että en ollut tainnut tietää etukäteen kuinka vaativaa vauvan kanssa elo on. :( Itse tiesin kuitenkin että huuto ei ollut missään märin normaalia.
Vauvan ollessa noin 4kk sain neuvolasta ohjeeksi antaa korviketta iltamaidoksi. Epäili lapsen huutavan nälkäänsä vaikka vauva kasvoi ok ja maito suihkusi rinnoista. Ensikertalaisena uskoin tietenkin terveydenhoitajaa ja annoin lapselle nannia pullosta. Kaksi imua otettuaan vauva alkoi kakomaan, rykimään ja oksentamaan. Muuttui kasvoiltaan punaiseksi ja myöhemmin sinertäväksi. Veltostui ja taju lähti. Ambulanssi oli pian paikalla ja vauva sai adrenaliinia. Tuomio: anafylaktinen shokki ja vaikea maitoallergia. Oli siis saanut koko ajan äidinmaidon kautta maitoproteiinia ja sen vuoksi huudot. Jäin itse maidottomalle dieetille ja parin viikon kuluttua vauva muuttui täysin. Alkoi nukkua pidempiä pätkiä ja rauhallinen & hymyileväinen.
Myöhemmin paljastui vielä liuta muita voimakkaita allergioita.

Voimia ap!! Vaadi tutkimuksia!

Kannattasko ap:n nyt tutkituttaa tuota asiaa vielä jos vaivat jatkuvat? Olisko parempi olla välillä ilman mitään lääkkeitä? Kokeilla?
Ja miksi et imetä?
Näissä viesteissä näkyy että joillain muilla on ollut vauvoja vaivojen kanssa ja syy on selvinnyt.
 
vie
[QUOTE="hilma";22378310]Kannattasko ap:n nyt tutkituttaa tuota asiaa vielä jos vaivat jatkuvat? Olisko parempi olla välillä ilman mitään lääkkeitä? Kokeilla?
Ja miksi et imetä?
Näissä viesteissä näkyy että joillain muilla on ollut vauvoja vaivojen kanssa ja syy on selvinnyt.[/QUOTE]


Ap kyllä selitti jo useampaan kertaan, miksei imetä - kyseessä siis keskosena syntynyt vauva, jolle maitoa pumppasi jonkin aikaa, mutta imetys ei onnistunut. Antakaa siis jo olla tuon.
 
hyvää yötä
Hävisi se juttu? No, lue tuo ketju nyt, et löydät syyt ja seuraukset myöhemmin paremmin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1870359-viela-yksi-kysymys-karppauksesta-lupaan-etta-viimeinen/
 

Yhteistyössä