Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
No eihän tässä levätä kerennyt kun ajattelin että vien tytön käymään omassa tk:ssa.Noh,se passitti mut neuvolaan sieltä ja soitti vielä sinne mun kuulteni ja neuvolakin oli tästä samaa mieltä.Elikä huomena mulla sinne aika ja neuvolatäti kattoo tytön ja sitten TAAS ens tiistaina neuvolassa on neuvolalääkäri paikalla jonneka mä saan ajan sitten huomena jos neuvola kattoo tarpeelliseksi. Kävin tk:sssa koska tytöllä punottaa jatkuvasti noi posket ja niissä on hiukan sellasta näppyä.Kuumetta mittasin jo eilen ja oli 38,2 ja tänään tasan 38 mutta se oli pepusta otettu ja terkkari sanoi äskön siellä että se tarkoittaa 37 astetta,eli ei ole kuumetta.Turha reissu tavallaan mutta tulipahan nyt käytyä.Terkkari sanoi että tää kylmä ilma on syynä tohon punotukseen , sekä millasia vaatteita pitää yms. Kerroin myös tosta pulauttelusta tietenkin sillekin ja sanoin että tulkaa itte katsomaan millasta mulla on täällä kotona. Siihen ei sanonut mitään,oli niinkuin ei olis ollutkaan.Sanoi vaan et neuvolassa täti kattoo,se on erikoistunut lapsiin(yllätys jos on sielä töissä!) Onko niillä terkkarissa töissä jotain tampioita jotka ei osaa lasta kattoa siellä terveyskeskuksessa? Sitten sanoin että ollaan sitä Gavisconia nyt juotu tässä varmaan yli sallitun rajan,ei siitä mitään hyötyä ole! Olen kokeillut ennen ruokaa ja vasta ruoan jälkeen.Kumpikaan ei toimi.
Anteeks etten jaksa keskittyä mihinkään kappalejakoihin. Lukeminen omalla vastuulla, jos ärsyttää.
 
Tulilatva
Rakas ap!
Ei noista neuvolantädeistä ja neuvolalääkäreistä oo välttämättä mitään apua, jos lapsella on joku vähänkin erityisempi vaiva.
Gavisconi on ihan pepasta, jos esim. refluksivaiva on paha. Tiedän sen kokemuksesta.
Pyydä lähete erikoislääkärille tai mene omalla rahalla.
Ihan oikeasti.
 
---
tulkaa lahteen mehiläiseen lastenlääkäri Päivi Limnellille. Hän tietää paljon tuosta refluksista ja varmasti saatte apua. yksityinen toki maksaa sen alle satasen käynti mutta takuulla saat avun.
 
---
ja vielä lisään että ihan kuulostaa allergialta kun on nuo punaiset posketkin. meillä esikoisella oli samanlaista vauvana, kaikissa kuvissakin on punaiset posket ja rinta. toki ajanmyötäkin helpottaa juurikin kun kiinteitä saa menemään enemmän kuin nestettä.
 
"tiina"
[QUOTE="äiti";22986995]Niin pitäisi. Mutta tietääkö lääkärit aina kaikkea? Tai siis, tuleeko mieleen kaikki vaihtoehdot?
Mulla oli viime tingassa kun mulla lääkäri hoksas tuon ahtauman ja se ei parane millään
Gavisconeilla.
Leikkaus auttaa. Ja oksensin kaiken.[/QUOTE]

No äitienkö pitäsi tietää kaikki? Ihan lääketieteenkin näkökulmasta? Maallikko joka ei ole koskaan lukenut lääketiedettä tuskin pystyy päättelemään lapsensa oireista mikä vaivaa.
Ja vielä, ethän itsekään hokannut mikä sinua vaivasi, miksi? Kun kerran ap:lle huutelet että hänen pitäsi tämmöinenkin osaa ottaa huomioon..
 
"jii"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285104:
Anteeksi mitä sanoit? TÄÄ EI OLE PROVO! Mulla on hätä ja sit tulee tällasia ihme kysymyksiä! Voi vi**u!Mulla ei ole mitään luottokorttia, kato kaikilla ei ole vaan!
Miten helkutti sä voit olla noin avuton aatu, hommat terkasta taksilapun, soitat äitilles tai jollekki, selität tilanteen ja se antaa rahaa, sun äijäs lähtee töistä nyt ja kuskaa teijät sinne, kävele vaikka, TEE JOTAIN soita vaikka sossuun ja pyydä rahaa, soita vaikka sairaalaan ja selitä koko homma, ettet pääse terkkaan, nii ambulanssi hakee.
 
"äiti"
[QUOTE="tiina";22987112]No äitienkö pitäsi tietää kaikki? Ihan lääketieteenkin näkökulmasta? Maallikko joka ei ole koskaan lukenut lääketiedettä tuskin pystyy päättelemään lapsensa oireista mikä vaivaa.
Ja vielä, ethän itsekään hokannut mikä sinua vaivasi, miksi? Kun kerran ap:lle huutelet että hänen pitäsi tämmöinenkin osaa ottaa huomioon..[/QUOTE]

Ei pidäkään , mutta voi ottaa puheeksi. Kyse on siitä että tiedän koska mulla on ollut se ja
äitini on kertonut asiasta moneen otteeseen.
Ja miten minä vastasyntyneenä vauvana olisin osannut diagnoosia tehdä?
Se on siis vastasyntyneillä, jos on.
 
näin
[QUOTE="äiti";22987300]Ei pidäkään , mutta voi ottaa puheeksi. Kyse on siitä että tiedän koska mulla on ollut se ja
äitini on kertonut asiasta moneen otteeseen.
Ja miten minä vastasyntyneenä vauvana olisin osannut diagnoosia tehdä?
Se on siis vastasyntyneillä, jos on.[/QUOTE]

Mun äidillä oli aikoinaan tuo mahaportin ahtauma,mutta se huomattiin vasta aikuisiällä lähempänä 40v. Eli se voi olla myös huomaamattomana kauan.
 
näin
Meillä esikoinen huusi, johtui d-vitamiinista. Edelleenkään ei sovi mikään d-vitamiini ja poika on 5. Ollut aivan myrkkyä. Kakkonen huusi, paha vilja-allergia, jopa äidinmaidosta tuli viljat läpi. Vaikka on olemassa koliikkia ym. niin tuo ei ole kyllä normaalia, tuo on allergiaa, sanon minä... vuosien kokemuksella ja koulutuksen suomalla edulla.
 
"mie"
Meillä oli ihan samanlaista, kunnes tajuttiin että rintamaito ei riittänyt. tavallista korviketta annettiin ja itkut jäi heti pois. nälissään raukka oli selkä kaarella huutanut kun en tajunnut, ajattelin että kun olin vasta imettänyt niin nälkä ei voisi olla. Joskus voi olla näin yksinkertainen ratkaisu.
 
"MiNä"
Mie olisin jo tosi huolestunut teidän tilanteessa...Otappas selvää vauvojen AIVOKASVAIMISTA!!! Meillä vauva-aika oli samanlaista 24h huutoa sitten helpotti hiukan ku vaihdoin Nutrisoijaan..Lääkärit sano juu et vauvat vaan huutaa..Meillä selvis vasta reilun kahden vuoden päästä huutojen ja oksentelun syy, kun tuli fyysisiä oireita..Toispuolihalvaus -->magneettikuvaus ja tulos oli aivokasvain... Pyydäppäs lääkäräitä ottaan myös tämä huomioon!!! Oireet täsmää!!!!
 
lääkäriin
Vie vauvasi YKSITYISELLE LASTEN ERIKOISLÄÄKÄRILLE. Ja sellaiselle, joka erikoistunut allergioihin ja REFLUKSIIN. PIAN!!!! Oma vauvani oli samanlainen ja neuvolasta en saanut mitään apua. Vein yksityiselle, alkoi selviämään! Mutta PIAN, ap! Vauvallasi on hätä! Ja sinulle halaus, sen tarpeessa olet, tiedän, miten rankkaa tuo on!
 
vierailijana
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin;22998516:
Vie vauvasi YKSITYISELLE LASTEN ERIKOISLÄÄKÄRILLE. Ja sellaiselle, joka erikoistunut allergioihin ja REFLUKSIIN. PIAN!!!! Oma vauvani oli samanlainen ja neuvolasta en saanut mitään apua. Vein yksityiselle, alkoi selviämään! Mutta PIAN, ap! Vauvallasi on hätä! Ja sinulle halaus, sen tarpeessa olet, tiedän, miten rankkaa tuo on!
Täys peesi!! itsekin kokenut saman 2 lapsen kanssa...VOIMIA!!!
 
alkuperäinen
No tulimme vähän aikaa sitten sieltä neuvolalääkäriltä. Sanoin että haluan pikaisesti sinne mahaportin tutkimukseen Hämeenlinnaan! Lääkäri vastasi että sitä on aivan turha tehdä koska kaikilla vastasyntyneillä on luonnostaan refluksiominaisuus valmiina jollon mahaportti falskaa,siitä todisteena se, että vauvat yleisestikin vaan pulauttelee. Sanoin että kun pulauttaa kiinteätkin ylös, niin totesi että ajan kanssa menee ohi kun on niin kovin pieni vielä sekä tuollainen mahaportin tutkimus tehdään yleensä jossain 1vuoden korvilla yleensä lapsille koska silloin mahaportti ja synnyinnäinen refluksiominaisuus ovat jo tuohon ikään mennessä hävinneet joten tulos on silloin varmin.En saa siis sitä tutkimusta!

Kerroin teille myös viimeksi että lääkärin olisi PITÄNYT SOITTAA EILEN,vaan eipä ole soittanut. Tämä on jo toinen tapaus 4 kuukauden sisällä kun Hämeenlinnasta on "vaan unohdettu" soittaa. Kaikenlisäksi lääkäri joka määräsi minulle ne masennuslääkkeet-lupasi soittaa viikko aloituksen jälkeen ja olen odotellut sieltäkin soittoa nyt siis yhteensä joku puolitoista viikkoa, mutta ei kuulu ei..
Miksi just meille käy aina näin!! Lääkärit ei ota todesta,lapsi vaan huutaa,lääkärit ei edes soita enään! Kai ne kaikki sitten ajattelee että ei tuolle hysteerikolle kannata enään edes soittaa kun kummiskin se pyytää taas jotain tutkimusta tai jotain.
Noh, eikä siinä vielä kaikki. Tää neuvolalääkäri sitten katsoi vauvan tietoja sieltä Hämeenlinnan sairaalan tiedostoista mun luvalla koska kerroin ettei lääkäri ole soittanut. Siellä selvisi että vauvan hemoglobiini on laskenut vähän alle rajan sekä hiilidioksidipitoisuudessa on jotain häiriötä. Ja lääkäri ei soita tuollaisesta asiasta minulle ollenkaan! Neuvolasta ei osattu sanoa mistä tuollainen voi johtua koska se kuuluu erikoislääkäreiden alaan. Joten nyt sitten odottelen sitä soittoa sieltä sitten vaan. Tai soitan huomenna itse.

Että tällaista tänään.....huoh.
 
"huokaus"
[QUOTE="jii";22987188]Miten helkutti sä voit olla noin avuton aatu, hommat terkasta taksilapun, soitat äitilles tai jollekki, selität tilanteen ja se antaa rahaa, sun äijäs lähtee töistä nyt ja kuskaa teijät sinne, kävele vaikka, TEE JOTAIN soita vaikka sossuun ja pyydä rahaa, soita vaikka sairaalaan ja selitä koko homma, ettet pääse terkkaan, nii ambulanssi hakee.[/QUOTE]

Lukisit ketjun ennen idiootteja kommentejasi.
 
vier4s
Voi ei, taas.. miten vauvan painonkehitys on nyt mennyt viime aikoina? Joko näkyy pulauttelu kasvussa? :/
Ihme lääkäri.. koskaan en ole kuullut, että vauvojen "kuuluisi" pulauttaa myös kiinteät!
ootteko nyt harkinneet sitä yksityislääkäriä, tässähän on ketjussa tullut joitain nimiäkin?
Jaksuja!
 

Yhteistyössä