Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Kun viet sinne lääkäriin niin vaadi että kaikki tutkitaan. Mun edellinen huusi lähes aina valveilla ollessaan ekat 3 viikkoa. Lääkärit ei uskoneet kun epäilin korvakipua lapsella. Kuulemma niin pienellä ei voi olla korvatulehduksia. Ja tietty lääkitäkään ei saanut kun niin pieni. Huomasin kuitenkin että itse otettuani särkylääkettä ja imetettyäni, lapsen olo hieman helpotti. Vaadin ja vaadin tutkimuksia ja lopulta yksi lääkäri suostui katsomaan ne korvat. Löytyikin sitten paha sisäkorvan ja ulkokorvan tulehdus ja jouduttiin suoraan antibioottitippaan ja osastolle. Sai ilmeisesti jo synnytysvuodeosastolla tartunnan. ( samassa huoneessa oli todella sairas äiti josta me kaikki muut huomautettiin että se ois pitänyt saada omaan huoneeseensa kun oli niin sairas ettei jaksanut omaa lastaankaan hoitaa ja koko ajan yski ja oli usealla lääkekuurillakin. )
Meillä huuto loppui samantien kun antibiootti alkoi vaikuttaa.
 
"huh"
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa hyvät ihmiset!;22284708:
Huutaa vaan kokoajan kun on hereillä, ei auta edes sylissäolo. Sitterissä rauhottuu muutamaksi sekunniksi ja huuto alkaa. Kapalointikaan ei auta,huutaa kahta kauheemmin.Ollaan kokeiltu korvikkeenkin vaihtoa mutta tuntuu että pahenee vaan. Toinen lapsi sai avun soijamaidosta,mutta nyt ei ole siitäkään apua. Nukahtaa ilmeisesti siihen kun väsyy huutamaan,vaikka nukahtaakin syliin mutta siis huutaa kokoajan ja sitten väsähtää siihen huutoon. Huuto on sellasta kirkuvaa ja raajat tosiaan ihan jäykkänä. Yöllä sama juttu,huutaa yöt läpeensä. Vauva on parin viikon päästä 2kk. Olen henkisesti aivan loppu eikä esikoiselle jää aikaa jonka sitten kostaa mulle rikkomalla koko tän kämpän ja ei mulla ole aikaa siivota kun pitää kokoajan pitää huutavaa vauvaa sylissä.Joten eletään sotkun ja kaaoksen keskellä kaikenlisäks. Mitä ihmettä teen? En ole nukkunutkaan kunnolla kohta 8 viikoon kun tää on ollut koko aika kaikki yöt itkua ja esikoisen raivoa..Cuplaton ja Disflatyl on yhtä tyhjän kanssa. Mikä auttaa, kertokaa hyvät ihmiset, en jaksa tällä tavalla enää!


Mitäs teit toisen oin pian ettei esikoisele aikaa?
 
alkuperäinen
Tulin pitkästä aikaa käymään. Tässä on ollut kaikenlaista ja enimmäkseen vaan itkua ja hammastenkiristystä. Oltiin siellä maitoaltistuksessa ja mitään ei löytynyt. Sitten oli fysiatrian polilla käynti ja tytön kehitys vastaa 2kk kehitystä joillain osin. Painoa on tullut 6kg145g.Esim liikkuminen , raajojen käyttö on viivästynyttä nyt yhden mainitakseni. Tilanne on siis sellainen että tyttö pulauttelee vieläkin ihan samaan tahtiin kun silloin kun viimeksi kirjoittelin tänne. Vettäkin olen kokeillut mutta sekin tulee ylös.Oltiin meinaan vähän aikaa ilman maitoa kokonaan ja vettä kun joi tuona aikana niin samalla lailla se tulee ylös kun maitokin. Nyt on niin että ollaan syöty jo jonkun aikaa kiinteetä ruokaa ja ajattelin että koska lääkärit jankutti jatkuvasti että se helpottaa kun tulee nuo kiinteät niin rupesin kokeilemaan. Tulos on se että tytöllä tulee ylös myös kiinteät.Ei niin paljon kumminkaan kun tuo maito. Noh,sitten siinä on vielä sekin että kun annan ruuan päälle maitoa,ihan sama minkäverran niin sillon tulee viimeistään ne kiinteätkin sen maidon taikka veden kanssa ylös. Ja jos teen niin päin että annan ensin maidon ja sitten vasta kiinteän niin sama tulos. En käsitä mikä tuossa nesteessä-maaidossa taikka vedessä oikein on. Pakkohan tuon lapsen on juodakin. Joten nyt sitten seuraava suunnitelma on se,että meille soittaa lääkäri 31 päivä tätä kuuta ja aion taas jälleen kerran ruinata sitä refluksitestiä.
Lisäksi tässä on ollut hautajaiset,auto hajoilee,miehellä töissä tosi rankka vaihe ja itselläni meni mieli niin maahan että soitin terveyskeskukseen mielenterveyspuolelle josta tuli psykiatrinen sairaanhoitaja tänne meille kotiin ja tein masennustestin jonka tulos oli vakava masennus.Olin niin loppu jo tähän kaikkeen,yövalvomiset meni aivan liian pitkälle jo ja en yksinkertaisesti enään jaksanut.Itkin vaan täällä kotona,raivostuin pienistäkin asioista ja sitten kun tilaisuus olisi ollut nukkua-en siihen enään pystynytkään.Silmät oli pakko pitää auki koska rupesi pelottamaan että jos suljen silmät niin kaikki vaikeat jutut niin sanotusti hypähtää silmille vaan enempi.Olen nyt reilun viikon ajan syönyt masennuslääkettä mutta ainakaan vielä ei ole tullut mitään,ei edes mitään sinuoireita vaikka niin kovasti lääkäri väitti että niitä tulee..liekkö toimii mutta kuulema tuloksen huomaa vasta parin kuukauden päästä jos ei enemmänkin.Olen myös huomannut että esikoinen on erittäin mustasukkainen vauvalle. Esikoinen on hyvin agressiivinen ja usein lyö taikka potkii vauvaa ja siitä tulee todella paha mieli kun miettii että toinen saa kärsiä muutenkin kokoajan kaikista vaivoista. Ajatella että itse oksentaisi kuukaudesta toiseen eikä mikään pysyisi sisällä!
Että tällaista täällä,katsotaan sitten kun on se tammikuun viimeinen päivä..
Tänään saan vähän vapaata,esikoinen menee hoitoon mummolaan tossa tunnin päästä joten jos yrittäisi hieman levätä silloin..
 
halaus
Ap,
mene maha- jasuolistoasioihin erikoistuneelle lastenlääkärille. Älä odota kuun loppuun. Me esim. käytiin Merja Ashornilla. Se otti ainakin viime kesänä potilaita vastaan useassa eri Suomen kaupungissa.
Kyseessä voi tosiaan olla refluksi tai sitten harvinainen mahanportin ahtauma.
Hullua, ettei terkkulääkärit voi enää määrätä vauvoille hyviä refluksilääkkeitä. Jos vanhemmat ei osaa heti epäillä tätä varsn tavanomaista tautia seurauksena voi olla pitkä kärsimys.
 
ohhoh
[QUOTE="äiti";22983759]Et sitten ole ottanut esille sitä mahdollisuutta että lapsella olisi mahanportin ahtauma?
Se kun aiheuttaa juuri tuon että mikään ei pysy sisällä!![/QUOTE]

Eikös se ole kuitenkin lääkärin tehtävä otaa huomioon tuollaiset asiat??!?
 
vier4s
Voi ei, mä joskus mietinkin, että mitä teille kuuluu.. ja toivoin tietty että menis jo paremmin! :)

Miten ihmeessä voi olla ettei ole mahaportin ahtaumaa tutkittu vielä? JOs tilenne on edelleen noin paha? Voi pientä..

Toivottavasti vaivan syy selviää ja helpottaa tilanne pian! :)
 

Yhteistyössä