Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
No soitin sitten hämeenlinnaan taas sinne lastenpäivystykseen ja kerroin tilanteen. Soittivat tälle samalle lääkärille,nimi on Mikko Huhtanen,kun joku vaan kysyi mikä lääkäri tää on. No soitti äskön takaisin ja ohje on että nostaa gavisconin 1 millistä 2milliin! Siinä kaikki. Sanoin äskön puhelimessa että mun toiveeni on NYT saada tutkimusta tytölle!! Vaan ei niin ei!! Alkaa menemään kyllä hermo ihan justiinsa!!!
 
alkuperäinen Mitäs jos taas kerran menette sinne huutavan lapsen kanssa ? Aina uudestaan ja uudestaan, josko sitten alkais apua löytymään ?
Mites teidän oma terveyskeskus ? Onko siellä joku hoitaja kenelle vois mennä ilman ajanvarausta ? Nyt tietenkin toivotaan et Gavisconi annoksen nosto auttaa !
 
erikoistuva lääkäri
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22332038:
No soitin sitten hämeenlinnaan taas sinne lastenpäivystykseen ja kerroin tilanteen. Soittivat tälle samalle lääkärille,nimi on Mikko Huhtanen,kun joku vaan kysyi mikä lääkäri tää on. No soitti äskön takaisin ja ohje on että nostaa gavisconin 1 millistä 2milliin! Siinä kaikki. Sanoin äskön puhelimessa että mun toiveeni on NYT saada tutkimusta tytölle!! Vaan ei niin ei!! Alkaa menemään kyllä hermo ihan justiinsa!!!
Alkuperäiselle voimia huutavan lapsen kanssa, ei ole helppoa varmastikaan. Haluaisin nyt kuitenkin sanoa, että kerrot vauvastasi kovin epämääräisesti. Esim. noi hengitysvaikeudet, mitä ne TARKALLEEN ottaen on? Oletko kertonut lääkärissä näistä? Vauva siis nukkuu kuitenkin päivisinkin? Miltä lapsi nukkuessaan näyttää/vaikuttaa TARKALLEEN? Kasvu on hyvä, niinkö? Entä muu kehitys? Olet vaihdellut maitoja kovin tiheästi niinkö? kauanko olet kokeillut yhtä jne.?
Jos ja kun nämä asiat ovat lääkärin tiedossa, he tutkivat kyllä vauvan ihan varmasti ja ohjaavat tutkimuksiin JOS tarve.
Mainitsemasi lastenlääkäri on erittäin pätevä ja hyvä lääkäri...
 
"aaaa"
Jos vauvallasi on refluksia, oli se sitten allergia peräistä tai rakenteellista, sitä voisi hieman helpottaa lapsen asennoilla. Eli lapsen vuode ihan reilusti pääpuolelta koholleen, pinnasängyn jalkojen alle 15-20cm lautaa, kirjoja tms. mikä nostaa pääpuolta. Kun lapsen pää on ylempänä kuin varpaat, ei maito niin helposti virtaa suuhun. Päiväunia meillä nukuttiin auton turvakaukalossa, siinä nukkui elämänsä sikeimmät unet alkumetreillä, ennenkuin lääkitys saatiin kohdalleen. Ja lääkärin neuvosta tämä tehtiin, sanoi ettei haittaa vaikka useamman kerran päivässä nukkuu kaukalossa, kunhan yöt nukkuu selälle paremmassa sängyssä. Meidän neiti nukkui myös sitterissä. Eihän nuo normaalisti suositeltavia ole nukkumapaikoiksi, mutta tuossa teidän tilanteessa, kun odotatte vielä diagniisia, voisi ainakin kokeilla toimiiko. Ja pahin asento oli meillä vauvalle vatsallaan oleminen. Ei ollut pieni vatsallaan kuin ekoja kertoja melkein nelikuisena. Mutta äkkiä otti sitten taidoissa kiinni ikäisensä, kun refluksi oli hallinassa. Ja apteekista saa maidon sakeuttajaa, kertoiko lääkäri siitä mitään. Mun käskettiin pumppaamaan kaikki maito (imetin siis) ja sakeuttamaan. Siitä maidosta tulee kuin velliä ja pysyy paremmin vatsassa.En kuitenkaan siihen ryhtynyt, vaan jatkoin imettäen normaalisti. Meillä kun auttoi minun maidoton ruokavalio myös helpottamaan vauvan refluksia. Mutta teillä, kun syö korviketta tuo maidon sakeuttaja saattaisi toimia.

Todellla huolissani olen kyllä tuosta teidän maito tilanteesta. Olisi tärkeää päästä kokeilemaan sitä soijatonta ja maidotonta korviketta (oliko neocate tms) Mieluummin ehkä itse satsaisin rahaa siihen ja jatkaisin kunnalliselle puolelle vaatimuksia hoitoon pääsystä. Sitä kun saa ilman reseptiäkin, tosin kallista, mutta kyllä viikossa jo varmaan näkisit, miten se vaikuttaa. Parhaassa tapauksessa oireet helpottaa ja voitte odotella tutkimuksia rauhallisemmilla mielin. Joku lääkäri täällä jo kirjoittikin että ei ne yksityiset eroa kunnallisista ja niinhän se varmaan on, jos normi lääkäristä on kyse. MUTTA yksityisellä saa varattua ajan suoraan asiaan erikoistuneeseen lääkäriin. Eli mitä ilmeisemmin kun on kerta iho oireitakin, paras apu olisi allergologi tai sitten gastroenterologi, vai mikä se sisätautien lääkäri on joka on ruuansulatus vaivoihin erikoistunut. Esim. tampereen Mehiläisessä on Tarja Ruuska, joka on erikositunut juuri näihin. Hän meidätkin pelasti! :D

Koittakaa jaksaa ja pinnistelkää sekä vaatikaa apua vauvallenne!
 
ei ole todellista
Eikö tuo ap saa nyt mitään tehtyä lapselleen tai haettua sille apua.Sitä saa varmasti jos haluaa siis ihan lääkäriltä ei täältä. Johan tuo on lapsen kiduttamista. Millainen äiti oikein olet, et ainkaan lapsesi etua ajattele.
 
"eräs"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22325208:
Kuules nyt, nyt alkaa mullakin palaa pinna sinun kanssasi!! Kerron sinulle kuules yhden jutun, tässä ollaan siirretty laskujen eräpäivää lasku laskun perään!! Tässä ei enää auta siirtelyt sun muut! MÄ MENISIN HETI YKSITYISELLE IHAN VARMASTI, MÄ LUPAAN SEN JOS MULLA OLISI RAHAA SIIHEN NYT! Miten voit olettaa et unohdan koko muun perheen,esikoisen ja muut ja mene sinne lääkäriin.Sitte mulla olis edessä se miten pärjään TÄÄLLÄ KOTONA RAHALLISESTI KUN OLEN KÄYTTÄNY KAIKKI RAHAT LÄÄKÄRIIN. SANO MULLE MITEN???????
Hyvänen aika, sä otat vaikka vipin kun sulla on konekin käytössä?
Oon joutunut ottamaan minäkin että saan asiat hoidettua.
Nyt otat vaikka lainan ja lähdet sen miehen kyydissä kohti Helsinkiä ja puhelin käteen.
 
akuperäinen
Eikö tuo ap saa nyt mitään tehtyä lapselleen tai haettua sille apua.Sitä saa varmasti jos haluaa siis ihan lääkäriltä ei täältä. Johan tuo on lapsen kiduttamista. Millainen äiti oikein olet, et ainkaan lapsesi etua ajattele.
No voi vi**u! Lue ketju olen yrittäny,olen käyny lääkäris,olen yrittäny päästä yksityiselle laskuun,ei oo aikoja tai sitten ei oo lääkäreitä. Äsken tuli tuomio hämeenlinnasta niinku kirjotinki etr lisätkää sitä lääkettä! Eli minkä enään voin ku kukaan ei huoli mihkään! Kaikkeni olen yrittäny tänäänkin koko päivän aamusta asti soitellut ja kysellyt eri paikoista jos pääsisi!
 
ei ole todellista
Alkuperäinen kirjoittaja akuperäinen;22332665:
No voi vi**u! Lue ketju olen yrittäny,olen käyny lääkäris,olen yrittäny päästä yksityiselle laskuun,ei oo aikoja tai sitten ei oo lääkäreitä. Äsken tuli tuomio hämeenlinnasta niinku kirjotinki etr lisätkää sitä lääkettä! Eli minkä enään voin ku kukaan ei huoli mihkään! Kaikkeni olen yrittäny tänäänkin koko päivän aamusta asti soitellut ja kysellyt eri paikoista jos pääsisi!
Vie ensiapuun. Olet täällä vinkunut jo kauan tuota lapsesi tilaa ja mitään selvää et ole asille saanut. Ole nyt äiti ja hommaa lapsesi hoitoon. Älä ole lässy.
 
"eräs"
Eikö tuo ap saa nyt mitään tehtyä lapselleen tai haettua sille apua.Sitä saa varmasti jos haluaa siis ihan lääkäriltä ei täältä. Johan tuo on lapsen kiduttamista. Millainen äiti oikein olet, et ainkaan lapsesi etua ajattele.
Jos sä et tänään oikeasti tee vielä jotain, epäilen koko juttua ja sun ajatteluakykyä.
Niin paljon on neuvoja annettu.
 
entäs
Alkuperäinen kirjoittaja akuperäinen;22332665:
No voi vi**u! Lue ketju olen yrittäny,olen käyny lääkäris,olen yrittäny päästä yksityiselle laskuun,ei oo aikoja tai sitten ei oo lääkäreitä. Äsken tuli tuomio hämeenlinnasta niinku kirjotinki etr lisätkää sitä lääkettä! Eli minkä enään voin ku kukaan ei huoli mihkään! Kaikkeni olen yrittäny tänäänkin koko päivän aamusta asti soitellut ja kysellyt eri paikoista jos pääsisi!
jos vaan pokkana meet yksityiselle lastenlääkärille ja käynnin jälkeen sanot, ettei oo rahaa, antakaa laskulle? Tuskin soittavat poliiseja paikalle.. mä tekisin ainakin niin.
Eikö teillä todellakaan ole yhtään sukulaista jolta voisitte lainata vaikka 100euroo? Kyllä sillä jo hoitaa yhden yksityilääkärikäynnin, jos kokeita haluavat, pyydä lähete kunnalliseen.
 
Hämeenlinnalainen
[QUOTE="minä";22332546]Hämeenlinnassahan on myös toi yksityinen lastenlääkäriasema Lastenlääni!!![/QUOTE]

Siellä on lääkärinä muistaakseni juuri tuo sama Mikko Huhtanen. On kyllä tietääkseni hyvä lääkäri. On siellä toki myös Pertti Pitkänen, myös hyvä lääkäri.

Mulle suositeltiin Tampereelta sellaista lääkäriä kuin Bredenberg, moni on häntä kehunut. En osaa ap yhtään neuvoa sua itse ongelman kanssa, mutta toivotan jaksamista ja toivon että asiat selviävät.
 
voimia ap
[QUOTE="eräs";22332663]Hyvänen aika, sä otat vaikka vipin kun sulla on konekin käytössä?
Oon joutunut ottamaan minäkin että saan asiat hoidettua.
Nyt otat vaikka lainan ja lähdet sen miehen kyydissä kohti Helsinkiä ja puhelin käteen.[/QUOTE]

joo-o, pikavippejä vaan, just just!
Kyllä ap on oikeassa että muutakin perhettä pitää ajatella ja kyllä sen avun kuuluu irrota ihan julkiselta.
"eräs" on ottanut vipin että saa asiat hoidettua niin sitten mites sen vipin saa hoidettua, lainalla vai....?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22332638:
Oltas menty jo mutta eivät anna laskulle!! Olen soittanu vissiin kymmeneen eri yksityiseen ja kukaan ei ota laskulle!
Tossa tilanteessa mä ottaisin jo pikavipin, vaikka muutoin pidänkin pikavippejä huonona vaihtoehtona.
 
Tuli mieleen että josko yrittäisit neuvolan kautta saada lähetteen. En nyt muista oletko jo yrittänyt tätä mutta et suostu lähtemään vastaanotolta ilman lähetettä. Pakkohan pikkuinen on saada tutkimuksiin. Epäiltävästi taustalla refluksia ja/tai allergiaa. :hug:
Kunnallisella puolella pitää vaatia ja vaatia ja aina vain vaatia. Toki olet jo hoitoa vaatinutkin mutta vaadi lisää.
 
miksi te kaikki neuvotte menemään yksityiselle? ei ne siellä voi loppujen lopuksi muuta tehdä kuin antaa lähetteen julkiselle puolelle, koska ap:lla ei ole varaa.

julkisella puolella on osaavat ja hyvät lääkärit, lastenlääkärit, kunhan vaan pääsee sinne hoitoon. tuo hämeenlinnan lastenpäivystys on oikea osoite. etkö voisi ap vain mennä sinne? et lähde pois ennen kuin pääset tuolle mikko huhtaselle tai vastaavalle. kerrot tarkasti kaiken siellä. et lähde pois vaikka vastaanotossa vaativat lähetettä, sanot, että olet soittanut jo useasti ja ollutkin. sanot, että minun lapseni on tutkittava nyt!
 
"eräs"
joo-o, pikavippejä vaan, just just!
Kyllä ap on oikeassa että muutakin perhettä pitää ajatella ja kyllä sen avun kuuluu irrota ihan julkiselta.
"eräs" on ottanut vipin että saa asiat hoidettua niin sitten mites sen vipin saa hoidettua, lainalla vai....?
Jos on kyseessä lääkärikäynti tai monta laskua rästissä, on parempi sekin vaihtoehto.
Tiedän paikan jossa otetaan vain 7 euroa lainasta ja se on aika vähän.
Nyt kuitenkin vauva kärsii pitkän aikaa ja mitään edistystä ei tunnu tapahtuvan.
Eikö kukaan sukulainen lainaa?
 
Keittiönoita
joo-o, pikavippejä vaan, just just!
Kyllä ap on oikeassa että muutakin perhettä pitää ajatella ja kyllä sen avun kuuluu irrota ihan julkiselta.
"eräs" on ottanut vipin että saa asiat hoidettua niin sitten mites sen vipin saa hoidettua, lainalla vai....?
No millä sen lääkärikeskuksesta saadun laskun sitten pystyisi maksamaan? En mäkään pikavippejä muutoin suosittele, mutta jos on kerran mahdollisuus maksaa lääkärilasku parin viikon päästä, niin kai on mahdollisuus maksaa se pikavippilaskukin parin viikon päästä?
 
"lukija"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22332753:
Tossa tilanteessa mä ottaisin jo pikavipin, vaikka muutoin pidänkin pikavippejä huonona vaihtoehtona.
Näin on, askarruttaa miksi sitä lainaa ei voi kysyä keltään ja vaikeata tuntuu olevan.
Ymmärrän kyllä että tk:ssa ei aina ymmärretä eikä osata mutta entä muut paikat?
Lastenklinikalla minäkin oon käynyt vaikka ei ollut edes noin vakavaa..
 

Yhteistyössä