Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
"jeu"
Sama kävi mullakin jo mielessä, kun käy sääliks pieni raukka ! :(
Jos tämä ap-äiti lähettäisi virallisen laskun kyseisen vauvan hoidosta (yksityisellä?), löytyisikö täältä porukka hoitamaaan tuon laskun? 10 hlö olis jo aika pieni summa per nuppi? Löytyykö kiinnostusta? Olen itse kotihoidontuella, joten koko rahaa ei löydy, mutta esim. kympillä voisi osallistua jo moni?????
 
"jeu"
[QUOTE="jeu";22329196]Jos tämä ap-äiti lähettäisi virallisen laskun kyseisen vauvan hoidosta (yksityisellä?), löytyisikö täältä porukka hoitamaaan tuon laskun? 10 hlö olis jo aika pieni summa per nuppi? Löytyykö kiinnostusta? Olen itse kotihoidontuella, joten koko rahaa ei löydy, mutta esim. kympillä voisi osallistua jo moni?????[/QUOTE]

Moni on tietysti valmis arvostelemaan, mutta löytyisikö vilpitöntä auttamisen halua???
 
"jeu"
[QUOTE="jeu";22329213]Moni on tietysti valmis arvostelemaan, mutta löytyisikö vilpitöntä auttamisen halua???[/QUOTE]

Vauva saisi ainakin mahd. kunnon tutkimukset. Lähetteen kunnalliselle luultavasti??
 
"jeu"
voisin maksaakin, mutta laskun tulisi hoitaa joku muu kuin ap. En luota että hänen tililtään rahat menisi oikeaan osoitteeseen.
Itsekin suostuisin laskuun osallistumaan vain siinä tilanteessa, että näen aidon laskutositteen. Mutta mikäli ap-äiti apuja kaipailet, voisitko tällaiseen järjestelyyn suostua? Ja tietty mikäli sopiva määrä ihmisiä löytyy osallistumaan. Jos ihmiset osallistuisivat esim. 10e/hlö?
 
"jeu"
[QUOTE="jeu";22329246]Itsekin suostuisin laskuun osallistumaan vain siinä tilanteessa, että näen aidon laskutositteen. Mutta mikäli ap-äiti apuja kaipailet, voisitko tällaiseen järjestelyyn suostua? Ja tietty mikäli sopiva määrä ihmisiä löytyy osallistumaan. Jos ihmiset osallistuisivat esim. 10e/hlö?[/QUOTE]

Tarkoitan siis, että suostun rahat laittamaan vain ja ainoastaan lääkäriaseman tilille. :)
 
"jeu"
[QUOTE="jeu";22329248]Tarkoitan siis, että suostun rahat laittamaan vain ja ainoastaan lääkäriaseman tilille. :)[/QUOTE]

Löytyisikö auttajia?? Minua sänky pian kutsuu, mutta voihan tähän myöhemminkin palata.. ?
 
"Äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Jos oikeesti olis hätä;22329769:
ja miettiny sit vasta mitä maksaa.... Eihän sitä laskua kuitenkaan tarte heti maksaa...
Et sit jaksanut lukea edes ketjua? Ap oli terveyskeskuksen lääkärillä sekä sen jälkeen kävi synnytyssairaalassa, mutta ne eivät auttaneet.
 
alkuperäinen
Kiitos kaikille jotka vilpittömästi olette auttamassa. Tässä ketjussa en viitti edes enään kertoa mitä eilen tapahtu. Sen sanon että tosi ilkeitä kommentteja on kyllä tullut! Mulla tulee hmm..miten sen sanoisi..Niinkun samanlainen tunne joistakin kirjoittelijoista täällä kuin niistä kaikista lääkäreistäkin mitä ollaan nyt tavattu, että kukaan ei usko! Kukaan ei yksinkertaisesti usko tätä juttua, jos ette tekään niin miten sitten lääkärit.? Tai toisinpäin. Ketään en saa vakuuttuneeksi oli asia nyt se mun rahatilanne taikka lapsen mahdollinen refluksi ym.Musta alkaa tuntumaan että itse liioittelen nyt tätä lapsen itkusuutta ja puklaamista ja oikeesti varmaan mitään hätää ei oo, siis että tuntuu et alan itekin uskomaan tähän lauseeseen mitä lääkärit mulle toitottaa kokoajan, että Vauvat nyt vaan itkee, se on koliikkia. Meillä on tilanne nyt sellanen, että lapsi nukkuu nyt,pulautti kolmisen kertaa ruoan jälkeen vaikka siis annoin puolituntia ruokailusta edelleenkin sitä Gaviscon-mikstuuraa. Mun mielestä lapsi nieleskelee myös aika paljon,tai siis sellasta nielaisuääntä tulee kuultua,mutta suun ulkopuolella mitään ei näy. Sitten päätään vääntää sivuille taakse ja myös kohtisuoraan ylöspäin ja taakse -> refluksiako? Olishan sinne yksityiselle oikeesti tosi hyvä päästä, se on ihan totta ja en ole todellakaan PROVO enkä haluisi että suurin osa ajattelee että oon hirvee äiti kun en oo menny,en vaan ole voinut. Ja tästäkin tulee taas sanomista..
Mutta kyllä ihan oikeasti yritän parhaani! Ja sitten vielä.. En tosiaan tai siis ME emme tosiaan ole mitään narkkareita tai juoppoja. Se oli kyllä aikamoinen kommentti joltakin ja pisti silmään. Todella hirveetä jos joku oikeesti on saanut meistä tuollasen kuvan! SE EI PIDÄ PAIKKAANSA!
 
vinkki
Kantoreppu (manduca ) tai kantoliina? Me kannettiin paljo esikoista ekat kuukaudet, nukahti aina nopeesti liikkeessä. Yksi syy voi myös olla nälkäisyys, se on yleinen huutamissyy. Joten yritä syöttää niiin paljo ku pystyt!
 
Voisitko ap nyt vielä vähän tarkentaa että minkä verran vauva itkee ? Itkeekö jokaisen minuutin mitä on hereillä ? Siis tottahan se on että vauvat itkee, mut ei sekään ole normaalia että itkee joka minuutin kun on hereillä.
Kerro nyt ihmeessä miten eilinen lääkärireissu meni ja sivuuta noi ilkeät kommentit mitä olet saanut ! :hug:
 
"mietteliäs"
no, en olis odottanu noin kauan tuon vauvan huudon kanssa, mutta ei siittä sen enempää kun tilanne on jo aika katastrofaalinen ja ap tietää varmaan jo itsekin miten hänen olisi tullut toimia. mutta nyt toimisin seuraavalla tavalla:

- soittelisin kaikki velkojat läpi ja siirtäisin eräpäiviä ja tekisin uusiksi maksuaikatauluja (yllättävää kyllä, monet yritykset SUOSTUVAT tällaiseen toimintaan kunhan heidän kanssaan vaan asiallisesti asiat hoitaa ja pysyy sovituissa aikatauluissa)
- soittelisin kaikki sukulaiset ja kaverit läpi ja kysyisin voisivatko he auttaa rahallisesti
- soittaisin seurakunnan diakoniatyöntekijälle jos heillä olis joku mahdollinen apu tarjota tilanteeseen
- soittaisin sosiaalitoimistoon ja kertoisin koko tilanteen (tuossa vaiheessa ei haittais vaikka joutuisi lastensuojelun asiakkaiksikin koska on mitä ilmeisimmin avun tarpeessa)
- soittaisin yksityiselle, selittäisin tilanteen ja sanoisin että olen aivan poikki, apua ei tule mistään kunnalliselta puolelta ja vauva vaan huutaa, kaikki mitä syö, tulee kaaressa ulos eikä paino nouse (jokainen varmaan tajuaa että jos ei vauva saa tarvitsemaansa ravintoa, ei myöskään kasva ja siitä voi olla seurauksena kaikenlaista ikävää) ja SOVITTELISIN heidän kanssaan maksuaikataulun jolla maksaisin ne lääkärilaskut pois.
- jos mikään edellämainituista ei auta niin sitten soittaisin pankkiin ja neuvottelisin luoton jonka turvin vois maksaa ns. rästit pois ja viedä vauvan lääkäriin (tämä tietenkään ei käy päinsä mikäli luottotiedot on kuralla).

ja viimiseksi: menettäisin tämän ruljanssin seurauksena vaikka luottotietoni jotta vauvani saisi asianmukaista hoitoa!!! luottotiedot kun saa takaisin mutta vauvaa ei.
 
"kolme"
[QUOTE="joku";22330630]Onko koeputkilapsi? Niillä enemmän refluksia...[/QUOTE]

Häh! mikä on koeputki lapsi? missä aikakaudella elät ja miksi niillä lapsilla olisi refluksia enemmän
 
"mietteliäs"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22330584:
Kiitos kaikille jotka vilpittömästi olette auttamassa. Tässä ketjussa en viitti edes enään kertoa mitä eilen tapahtu. Sen sanon että tosi ilkeitä kommentteja on kyllä tullut! Mulla tulee hmm..miten sen sanoisi..Niinkun samanlainen tunne joistakin kirjoittelijoista täällä kuin niistä kaikista lääkäreistäkin mitä ollaan nyt tavattu, että kukaan ei usko! Kukaan ei yksinkertaisesti usko tätä juttua, jos ette tekään niin miten sitten lääkärit.? Tai toisinpäin. Ketään en saa vakuuttuneeksi oli asia nyt se mun rahatilanne taikka lapsen mahdollinen refluksi ym.Musta alkaa tuntumaan että itse liioittelen nyt tätä lapsen itkusuutta ja puklaamista ja oikeesti varmaan mitään hätää ei oo, siis että tuntuu et alan itekin uskomaan tähän lauseeseen mitä lääkärit mulle toitottaa kokoajan, että Vauvat nyt vaan itkee, se on koliikkia. Meillä on tilanne nyt sellanen, että lapsi nukkuu nyt,pulautti kolmisen kertaa ruoan jälkeen vaikka siis annoin puolituntia ruokailusta edelleenkin sitä Gaviscon-mikstuuraa. Mun mielestä lapsi nieleskelee myös aika paljon,tai siis sellasta nielaisuääntä tulee kuultua,mutta suun ulkopuolella mitään ei näy. Sitten päätään vääntää sivuille taakse ja myös kohtisuoraan ylöspäin ja taakse -> refluksiako? Olishan sinne yksityiselle oikeesti tosi hyvä päästä, se on ihan totta ja en ole todellakaan PROVO enkä haluisi että suurin osa ajattelee että oon hirvee äiti kun en oo menny,en vaan ole voinut. Ja tästäkin tulee taas sanomista..
Mutta kyllä ihan oikeasti yritän parhaani! Ja sitten vielä.. En tosiaan tai siis ME emme tosiaan ole mitään narkkareita tai juoppoja. Se oli kyllä aikamoinen kommentti joltakin ja pisti silmään. Todella hirveetä jos joku oikeesti on saanut meistä tuollasen kuvan! SE EI PIDÄ PAIKKAANSA!
no mä ap kyllä uskon sua, niinkun todella moni tässä ketjussa ja monella on omakohtaista kokemustakin. mun ystävättären vauvalla todettiin refluksi 6 kk:n iässä ja sitä ennen oli kaikki aivan suoraa huutoa, juuri kuvailemallasi tavalla, paino nousi myös ihan tasasesti eli ei se refluksi aina tarkota sitä että paino ei nouse.

toisen ystävättären vauvalla oli vaikea maitoallergia ja tätäkin jouduttiin tutkimaan pitkään. ei käynyt edes soijamaito vaan apteekin erikoismaidoilla mentiin eteenpäin ja myöhemmin sitten riisimaito oli ainoa mikä kävi. ja myös tämä vauva huusi suoraa huutoa kankeana.

mulla kaikista eniten tässä nyt hätäännyttää se vauvan ravinnonsaanti ja siitä aiheutuvat ongelmat :(

kun sinne yksityiselle voi saada sen maksusuunnitelmankin kunhan vaan neuvottelee.
 

Yhteistyössä