Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon ihan sanaton...huh. Mulla vastaavanlainen kokemus paikallisesta tk:sta, eivät ottaneet todesta kun mun vauvani oli sairas. Sanoivat että puklaaminen on täysin normaalia ja olen vain ylihysteerinen äiti. Tämä ylihysteerinen äiti tapitti lääkäriä tiukasti silmiin ja teki selväksi, että ovesta en ulos astu ennen ku lähete on kirjoitettu.
Lopputulos: keskussairaalaan päästyämme poika välittömästi tippaan, kolmen pvän kuluttua ambulanssilla yliopistolliseen keskussairaalaan leikkaukseen.
Kaikki tämä olis jääny tekemättä ja poika kuivunu kuoliaaksi JOS MÄ EN OLIS VAATINUT TK LÄÄKÄRILTÄ TOIMINTAA.
 
vielä..
Ap:lle paljon jaksamisia! Mä olisin sinuna mennyt neuvolaan tai terveysasemalle ja näyttäny lasta ja VAATINU Eettä tämä hoidetaan heti. Tai mennyt terv.asemalle ja sanonu et haroo korvia jolloin pääsee heti, niin olisin kertonu siinä samassa kaikki testit lapsen ko. vaivaa koskien ja sanonut ettei lähde täältä mihinkään ennenkun hoidetaa/tutkitaan. Tai sitten neuvon , että muutatte johkin sieltä korvesta jotta pääsee lapsen kanssa lekuriin bussillakin. Tai kävelisin.. Ei tuo helppoa ole, ja sinuna vaatisin kaikki tutkimukset heti.. Kerros tänne sit mitä tohtori sanoi.
 
:O Kamalaa miten jotkut suhtautuvat toisen hätään.
Ap:lle voimia ja toivotaan, että syy selviää pian miksi pieni vaan itkee. Sen jälkeen pääset nauttimaan vauvasta ja ajasta mikä kulkee liian nopeasti ohi...
 
alkuperäinen
No niin..Lääkäri soitteli tosiaan eilen ja mentiin sinne sitten,siis Hämeenlinnan sairaalan lasten päivystykseen.Eipä tarvinnu enään lähetettä! Syötin vauvan myös siellä jotta ne näkisi mitä tapahtuu. No vauva puklasi siinä kaksi kertaa ja lisäksi olin bongannu näppylöitä eilen aamuna ennen sinne menoa rintakehästä ja selästä,kummallakin puolella näppyjä siis puoleenväliin kehoa. Noh,eka hoitaja mittasi lämmön ja painon,painoa tullut 30g päivässä,edellinen punnitus ollut siis 30.9 jolloin painoi 3,5kg. Sanoi että enemmänkin saisi olla mutta tämä on kumminkin ihan hyvä. Lääkäri tuli siihen ja totesi saman. Kyseli kakan värit ,millä tavalla puklaa että tuleeko kaaressa vai miten jne. Kyseli mihin aikaa huuto tulee ja vastasin että mitään kellonaikaa huudolle ei ole,se vain tulee. Näppylöihin ei ottanut kantaa,sanoi että ihan normaalia on. Kuitenkin näppylöiden ympärillä oli punasiia läiskiä niin, että kun se läiskä on siinä ihossa niin näppy siinä keskellä ja tää ilmiö ilmaantui siis syönnin jälkeen,muutoin ne näpyt olivat vain siinä ilman sitä punaista "kehää".Kuuntelivat suolen äänet ja olivat normaalit. Lopuksi lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään ja itse sitten avasin suuni ja kysyin voisiko olla refluksia tai maitoallergiaa? Sanoi tähän tyyliin: No voisihan sitä jotain mahalääkettä sitten vaikka antaa. Eli en nyt tiiä onko refluksia tolla vai ei kun ei meinannut määrätä mitään..Saatiin Gavisconia. Ja pulauttelu jatkuu vieläkin vaikka olen antanut sitä. Huutaa maidonsyönnin jälkeen ja tosta maitojutusta lääkäri ei sanonut mitään. Pulauttelua tulee ehkä vähän vähemmän kyllä mutta kyllä sitä tulee. Refluksista vielä sanoi että kun paino kerta nousee niin silloin ei voisi olla todella refluksiaa. Itse olen kyllä lukenut että refluksi voi olla vaikka paino nousisikin koska vauva syö silloin lohtuunsa maitoa kun kurkkua ja mahaa polttelee ja näin poistaa pahaa oloaan ja tietty paino nousee. Tota Gavisconia määräsi 1 millin niin että jos kolmen päivän jälkeen vielä sanma tilanne niin sitten sen 3 päivän jälkeen pitää nostaa annos 2milliin. Että tällaista,en oikein tiedä pitäisikö nyt itkeä vai nauraa..
 
"minävaa"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22324782:
No niin..Lääkäri soitteli tosiaan eilen ja mentiin sinne sitten,siis Hämeenlinnan sairaalan lasten päivystykseen.Eipä tarvinnu enään lähetettä! Syötin vauvan myös siellä jotta ne näkisi mitä tapahtuu. No vauva puklasi siinä kaksi kertaa ja lisäksi olin bongannu näppylöitä eilen aamuna ennen sinne menoa rintakehästä ja selästä,kummallakin puolella näppyjä siis puoleenväliin kehoa. Noh,eka hoitaja mittasi lämmön ja painon,painoa tullut 30g päivässä,edellinen punnitus ollut siis 30.9 jolloin painoi 3,5kg. Sanoi että enemmänkin saisi olla mutta tämä on kumminkin ihan hyvä. Lääkäri tuli siihen ja totesi saman. Kyseli kakan värit ,millä tavalla puklaa että tuleeko kaaressa vai miten jne. Kyseli mihin aikaa huuto tulee ja vastasin että mitään kellonaikaa huudolle ei ole,se vain tulee. Näppylöihin ei ottanut kantaa,sanoi että ihan normaalia on. Kuitenkin näppylöiden ympärillä oli punasiia läiskiä niin, että kun se läiskä on siinä ihossa niin näppy siinä keskellä ja tää ilmiö ilmaantui siis syönnin jälkeen,muutoin ne näpyt olivat vain siinä ilman sitä punaista "kehää".Kuuntelivat suolen äänet ja olivat normaalit. Lopuksi lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään ja itse sitten avasin suuni ja kysyin voisiko olla refluksia tai maitoallergiaa? Sanoi tähän tyyliin: No voisihan sitä jotain mahalääkettä sitten vaikka antaa. Eli en nyt tiiä onko refluksia tolla vai ei kun ei meinannut määrätä mitään..Saatiin Gavisconia. Ja pulauttelu jatkuu vieläkin vaikka olen antanut sitä. Huutaa maidonsyönnin jälkeen ja tosta maitojutusta lääkäri ei sanonut mitään. Pulauttelua tulee ehkä vähän vähemmän kyllä mutta kyllä sitä tulee. Refluksista vielä sanoi että kun paino kerta nousee niin silloin ei voisi olla todella refluksiaa. Itse olen kyllä lukenut että refluksi voi olla vaikka paino nousisikin koska vauva syö silloin lohtuunsa maitoa kun kurkkua ja mahaa polttelee ja näin poistaa pahaa oloaan ja tietty paino nousee. Tota Gavisconia määräsi 1 millin niin että jos kolmen päivän jälkeen vielä sanma tilanne niin sitten sen 3 päivän jälkeen pitää nostaa annos 2milliin. Että tällaista,en oikein tiedä pitäisikö nyt itkeä vai nauraa..
todellakin voi olla refluksia! rukoilen sinua, menkää yksityiselle allergologille! on hirveää kärsiä koko perheen voimalla tuosta. Lupaa mulle tilata aika yksityiselle, joohan???
 
"äiti"
Mikä siinä on niin vaikeaa mennä yksityiselle?jos rahaa ei ole niin lainatkaa jostakin,onhan se kamalaa koko perheen kannalta kun ikinä ei saa nukkua väsyy sekä lapsi että vanhemmat.
 
"mie"
En ole lukenut koko ketjua, mutta refluksilapsen äitinä voin sanoa, ettei painon nousu liity millään tavalla siihen, onko refluksia vai ei. Myös itselleni sanottiin neuvolassa, ettei voi olla refluksia, koska lapsi kasvaa ja kehittyy normaalisti-näin siitä huolimatta, että lapsi oksensi kaaressa kymmeniä kertoja päivässä muun oireilun lisäksi. Yksityisen kautta päästiin tarkempiin tutkimukseen Lastenklinikalle, jossa lääkäri totesi oireiden perusteella rajuoireisen refluksin ja aloitti Prepulsid-lääkityksen.

Samoin kummipojallani nyt 3kk on todettu refluksi ja siitä huolimatta paino noussut koko ajan normaalisti. Refluksilapsille on tosiaan tyypillistä, että yrittävät helpottaa oloaan syömisellä ja kyllähän maidosta jotain menee perille oksentelusta huolimatta, jos lähes koko ajan syö.

Mitä Gavisconiin tulee, niin se on ihan pilipali-lääke, jos on oikeasti refluksista kyse. Ja refluksia on tosiaan sekä rakenteellista että allergista, meillä tytöllä ensimmäistä, kummipojalla ilmeisesti sekä-että. Molemmilla ollut ja on käytössä Prepulsid, jolla selkeä vaste kummankin lapsen kohdalla. Gaviscon voi pahentaa tilannetta allergisessa refluksissa. Itse hakeutuisin teidän tilanteessa ehdottomasti yksityisen asiantuntevan lastenlääkärin luokse, jos kerran julkisella puolella asenne on tuollainen. Tilanne ei missään nimessä kuulosta normaalilta, kovasti jaksamista!
 
alkuperäinen
[QUOTE="äiti";22324876]Mikä siinä on niin vaikeaa mennä yksityiselle?jos rahaa ei ole niin lainatkaa jostakin,onhan se kamalaa koko perheen kannalta kun ikinä ei saa nukkua väsyy sekä lapsi että vanhemmat.[/QUOTE]

No se ettei ole varaa. Mitä ruokaa me syödään jos oltaisiin nytkin menty yksityiselle ja oletetaan et se maksaisi 100e ja sitten siitä ostamaan joku purkki maitoa joka maksaa 50euroa?. Siinä sitten pärjätään 60 eurolla kun pitäisi vaipat ja kaikki ostaa molemmille lapsille ja miehen pitäs päästä pääkaupunkiseudulle asti töihinkin autolla ja bensaa ostaa..Laskut senkun kasvaa tossa pinossa kun ollaan jo jouduttu muutenki kiristämään kukkaron nyörejä..Sen verran voin kertoa että tässä on ollut tiukkaa ja tulee olemaankin kun täällä ei ole sairaana pelkästään lapsi vaan kun itsellänikin on noita sairaala ja lääkärikäyntejä ollut,eikä ne ole olleet sieltä halvemmasta päästä.
 
"ninni"
Hei ap.

Mulla on 3 kk ikäinen vauva, jolla refluksi. Meidän ensimmäiset 2 kuukautta oli juurikin tuollaista kun kuvasit - vauva itki AINA hereillä ollessaan. Puhuin asiasta monesti neuvolassa ja aina vaan tarjottiin syyksi koliikkia ja ehdotettiin vyöhyketerapiaa. Mun mielestä kysymys ei ollut koliikista kun vauva oli tyytymätön aina. Vauva huusi nimenomaan jäykkänä ja aloin huolestua tuosta jäykkyydestäkin, kun halusi pitää päätä koko ajan taaksepäin vedettynä.

Vein lopulta yksityiselle, huippulääkärille, joka epäili heti refluksitautia. Kokeeksi aloitettiin Losec ja nyt, kuukautta myöhemmin on meillä elämä muuttunut totaalisesti. Tälläkin hetkellä vauva nukkuu tyytyväisenä 3. tuntia vaunuissaan, aiemmin otti vaan max. puolen tunnin tirsoja ja heräsi itkemään taas. Vauva on iloinen ja seurustelevainen, itkee nykyisin enää vaan kun nälkä yllättää tai tylsyyttä. Ja tämä itku on täysin erilaista kun ensimmäisten 2 kuukauden kipuitkukohtaukset..

Meidän vauva on kasvanut käyrien mukaisesti koko ajan vaikka tosiaan onkin refluksia - hän oli juurikin tyypillinen lohtusyöjä, eli halusi syödä USEIN. Pulauttelua ei ollut alkuun juuri ollenkaan, sen sijaan vauva nieleskeli kuuluvasti, jota ihmettelin. Juuri ennen Losecin aloitusta alkoi runsaammat pulauttelut, jotka sitten lääkkeellä rauhoittuivat. Ainakin tuo Losec neutraloi vatsahappoja, eli se ei poista pulauttelua, mutta sen avulla takaisinvirtaus ei aiheuta sitä kipua.

Tsemppiä ja voimia teille, itkevän vauvan kanssa on HURJAN rankkaa, itselläni vielä uhmaikäinen esikoinen... Toivottavasti lääke tuo helpotusta teidänkin elämään.
 
vielä..
Ihana kuulla että VIHDOIN pääsitte lääkäriin. Mutta on aika tolloja tohtoreita kun ei tajua tutkia kunnolla saatika tietää että refluksissa voi laps myös kasvaa kun juo lohtuna! Ettekö voisi, pyytää jolatain kaverilta lainaa rahaa? Tai matkata pk-seudulle lastenklinikalle ja kertoa siellä koko tarinan? Kurja että tuosta lääkärin antamasta aineesta ei ole apua.. Kyllähä aina antibiootit jne muut lääkkeelliset alkavat auttaa 2-3päivässä ja jos sen jlk ei huomaa eroa niin sitten on joku muu.. Sinuna soittaisin neuvolaan, ja kertoisin teidän lääkäri käynnin ja ettei kyseinen lääke ole auttanut ja kysyisin ihan niiltä tai neuvolalääkäriltä tuota refluksiaa. Mutta onhan se lapsi saatav kuntoon!
 
enuskoenusko
Tässä huomaa hyvin, mikä sulle on tärkeää!!! Sä oot järjeltäs niin köyhä, ettet lapsiasi ansaitse!

Edelleen ap, lopeta tää provoilu jo. Muutama höveli saattaa tähän uskoa, mut provoks tän todistaa se, kun koko ajan tyrmäät kaikki neuvot ja vauvan viennin yksityiselle . Tiesit varmaan että laskujen maksua pystyy sovittelemaan, maksamaan osissa, kunhan itse vaan sopii asiasta eikä jätä hoitamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22324984:
No se ettei ole varaa. Mitä ruokaa me syödään jos oltaisiin nytkin menty yksityiselle ja oletetaan et se maksaisi 100e ja sitten siitä ostamaan joku purkki maitoa joka maksaa 50euroa?. Siinä sitten pärjätään 60 eurolla kun pitäisi vaipat ja kaikki ostaa molemmille lapsille ja miehen pitäs päästä pääkaupunkiseudulle asti töihinkin autolla ja bensaa ostaa..Laskut senkun kasvaa tossa pinossa kun ollaan jo jouduttu muutenki kiristämään kukkaron nyörejä..Sen verran voin kertoa että tässä on ollut tiukkaa ja tulee olemaankin kun täällä ei ole sairaana pelkästään lapsi vaan kun itsellänikin on noita sairaala ja lääkärikäyntejä ollut,eikä ne ole olleet sieltä halvemmasta päästä.
 
"vadelma ballerina"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22324984:
No se ettei ole varaa. Mitä ruokaa me syödään jos oltaisiin nytkin menty yksityiselle ja oletetaan et se maksaisi 100e ja sitten siitä ostamaan joku purkki maitoa joka maksaa 50euroa?. Siinä sitten pärjätään 60 eurolla kun pitäisi vaipat ja kaikki ostaa molemmille lapsille ja miehen pitäs päästä pääkaupunkiseudulle asti töihinkin autolla ja bensaa ostaa..Laskut senkun kasvaa tossa pinossa kun ollaan jo jouduttu muutenki kiristämään kukkaron nyörejä..Sen verran voin kertoa että tässä on ollut tiukkaa ja tulee olemaankin kun täällä ei ole sairaana pelkästään lapsi vaan kun itsellänikin on noita sairaala ja lääkärikäyntejä ollut,eikä ne ole olleet sieltä halvemmasta päästä.
minkä ihmeen takia niitä lapsia on pitänyt teehdä, kun niitä ei ole vara hoitaa? AINA pitäisi olla jokin ennalta suunniteltu ratkaisu tälläisiä tilanteita varten, esim tieto siitä keneltä voi hätätilanteessa lainata rahaa tms. jos itsellä ei sen vertaa ole.
 
alkuperäinen
Tässä huomaa hyvin, mikä sulle on tärkeää!!! Sä oot järjeltäs niin köyhä, ettet lapsiasi ansaitse!

Edelleen ap, lopeta tää provoilu jo. Muutama höveli saattaa tähän uskoa, mut provoks tän todistaa se, kun koko ajan tyrmäät kaikki neuvot ja vauvan viennin yksityiselle . Tiesit varmaan että laskujen maksua pystyy sovittelemaan, maksamaan osissa, kunhan itse vaan sopii asiasta eikä jätä hoitamatta...
Kuules nyt, nyt alkaa mullakin palaa pinna sinun kanssasi!! Kerron sinulle kuules yhden jutun, tässä ollaan siirretty laskujen eräpäivää lasku laskun perään!! Tässä ei enää auta siirtelyt sun muut! MÄ MENISIN HETI YKSITYISELLE IHAN VARMASTI, MÄ LUPAAN SEN JOS MULLA OLISI RAHAA SIIHEN NYT! Miten voit olettaa et unohdan koko muun perheen,esikoisen ja muut ja mene sinne lääkäriin.Sitte mulla olis edessä se miten pärjään TÄÄLLÄ KOTONA RAHALLISESTI KUN OLEN KÄYTTÄNY KAIKKI RAHAT LÄÄKÄRIIN. SANO MULLE MITEN???????
 
"mie"
Meillä tyttö ei huutanut kurkku suorana-huutoa refluksin takia, mutta oli todella tyytymätön ja levoton vauva, joka ei viihtynyt yhtään vaakatasossa. Veti myös itseään kaarelle ja nukkui todella huonosti niin yöllä kuin päivälläkin. Tilanne ja koko lapsi muuttui täysin lääkityksen myötä. Kummipoika oli puolestaan huusi jäykkänä kurkku suorana niin päivät kuin yötkin, myös hänen kohdallaan huudot loppuivat kuin seinään lääkityksen myötä ja alkoi nukkua kunnolla kuten meidänkin tyttö. Refluksi voi siis ilmetä varsin eri tavalla ja muistan jostain lukeneeni, että jopa kolmasosa koliikeista olisikin itseasiassa refluksia.
 
alkuperäinen
[QUOTE="äiti";22325162]Miksi olette tehneet noin monta lasta jos rahatilanne noin huono?ei voi aina kuvitella saavansa terveen ja helpon lapsen nyt lapsenne ja koko perheenne kärsii.[/QUOTE]

Aina ei asiat ole olleet näin huonosti,se on se syy miksi tää tilanne on nyt tämä.
 
"ninni"
[QUOTE="mie";22325213]Meillä tyttö ei huutanut kurkku suorana-huutoa refluksin takia, mutta oli todella tyytymätön ja levoton vauva, joka ei viihtynyt yhtään vaakatasossa. Veti myös itseään kaarelle ja nukkui todella huonosti niin yöllä kuin päivälläkin. Tilanne ja koko lapsi muuttui täysin lääkityksen myötä. Kummipoika oli puolestaan huusi jäykkänä kurkku suorana niin päivät kuin yötkin, myös hänen kohdallaan huudot loppuivat kuin seinään lääkityksen myötä ja alkoi nukkua kunnolla kuten meidänkin tyttö. Refluksi voi siis ilmetä varsin eri tavalla ja muistan jostain lukeneeni, että jopa kolmasosa koliikeista olisikin itseasiassa refluksia.[/QUOTE]

Hei, saako kysyä sulta, loppuiko teillä samantien tuo kaarelleveto-taipumus kun lääkkeet auttoi? Oma lapseni on vieläkin todella jäykkä vaikka itkuisuuteen auttoi lääkitys.. Itselläni siis myös refluksivauva.
 
voi videon persus
Lainatkaa kavereilta ja sukulaisilta! Mene sossuun?? Jotainha sun on tehtävä. ei tos sun logiikassa oo mtn järkeä! jos tuntisin teijät tekisin ls-ilmotuksen, sori vaan!
 
enuskoenusko
Et soita sosiaalitoimistoon!? Sinne kerrot miten huonosti asiat on, niin voisitte saada harkinnanvaraisesti apua! Ei tossa nyt oo mitään järkeä enempää kiusata vauvaa. On meilläkin ollut joskus rahat niin tiukilla, kun lapsi sairastui, että minä ja mies olimme melkein ruuatta että saimme lapselle apua. Voitte muutenkin olla oikeutettuja toimeentulotukeen, jos rahat ei miehen töistä huolimatta riitä, tai sitten teillä on liian isot menot joita pitää karsia raakasti... Nyt on vaan tärkeää että vauva saa asiantuntevaa hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22325208:
Kuules nyt, nyt alkaa mullakin palaa pinna sinun kanssasi!! Kerron sinulle kuules yhden jutun, tässä ollaan siirretty laskujen eräpäivää lasku laskun perään!! Tässä ei enää auta siirtelyt sun muut! MÄ MENISIN HETI YKSITYISELLE IHAN VARMASTI, MÄ LUPAAN SEN JOS MULLA OLISI RAHAA SIIHEN NYT! Miten voit olettaa et unohdan koko muun perheen,esikoisen ja muut ja mene sinne lääkäriin.Sitte mulla olis edessä se miten pärjään TÄÄLLÄ KOTONA RAHALLISESTI KUN OLEN KÄYTTÄNY KAIKKI RAHAT LÄÄKÄRIIN. SANO MULLE MITEN???????
 
ja
Kysyisin, että miksi asutte jossain Lopella keskellä ei mitään jos mies on hesassa töissä ja sullakin on lääkärikäyntejä ja tutkimuksia.. Tuossa tilanteessa muutetaan sinne missä on kaikki lähellä!! Nyt se lapsi sinne yksityiselle vaan, ja katsotte asunnon sellaselta paikalta mistä teidän on varaa kulkea miehen töihin hesaan, sinun hoitaa sairauksiasi kävelymatkan päästä ja lapsi hoitoa allergioihin tai mitä sitten ovatkaan. EI tuossa järkeä kyllä ole.
 

Yhteistyössä