Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäiselle kauheasti jaksamista.
Oon samaa mieltä kun moni muukin täällä. Soita synnytyssairaalaan sille osastolle missä olit. Tai sitten suoraan lastenklinikalle. Soita ambulanssi et pääsette sairaalaan. Mene yksityiselle. Oletko soittanut terveysneuvontaan 09-10023 ? Josko he sieltä voisivat neuvoa ja auttaa eteenpäin ? Entäs vanhemmalle lapselle hoitaja vaikka Mannerheimin lastensuojeluliitolta ?
Pikkujätissä on myös sellanen joku miksi vauva itkee-hommeli, en tiiä oisko siitä teille apua ?
Ihmeellistä toimintaa kyllä neuvolasta et lääkäriaika vasta 2.11.
Tulehan kertomaan tähän ketjuun miten kävi.
 
alkuperäinen
Soitin syntyneiden teho ja valvontaosastolle eilen illalla sitten ja taas sama laulu,koliikkia!. Sinne ei voi kuulema mennä koska meillä ei ole lähetettä.mutta hän kertoo tän mun asian osaston lääkärille ja sen lääkärin pitäisi soittaa mulle tänään jossain vaiheessa, ja eilen kun soitin terveyskeskukseen riihimäkeen, sanoivat he mulle että lähete kirjotetaan jos on kyse elämästä tai kuolemasta.No mitä jos vaikka nyt onkin,mistä he sen voi tietää? Soitin myös äsken meijän omaan terveyskeskukseen ja sanoi mulle että lähetettä ei noilla perusteilla kirjoteta eikä tää ole heidän mielestään kiireellinen asia, että varataanko aika? Sanoin että mulla on 2.11 aika mutta haluan nyt heti ja sassiin. Sitten hän sanoi että niillä on lääkäri lomalla ja lääkäreistä pulaa joten en voi saada aikaa aikaisemmin kuin toi 2.11 eli ota se! Ja sanoi vielä että aikuiset menee tommosen pikkusen edelle koska pikkusen tutkimuksessa menee aina aikaa. Eli lopputulos..saan puhelinsoiton osastonlääkäriltä,se on mun suurin oljenkorteni nyt jos passittaa sinne niin hyvä. Koska sinne tarvii sen lähetteen niin ei oo voitu mennä vaan.Katsotaan nyt kunhan se lääköri soittaa.
Ainiin,alotin eilen illalla sitten noita maitohappobakteereita,Idoformia. Vielä ainakaan ei ole mitään merkittävää näkynyt, mutta niissä vissiin voi mennä aikaa jos oikeen olen ymmärtänyt?
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22315975:
Olen kokeillut, entinen Tutteli Omneo on tuo ja siitä se itku vasta tulikin.
Ok, meillä oli selittämättömiä huutokohtauksia, jalat ja vartalo jäykkänä, mikään ei auttanu. Koliikkia vain, sanottiin. Sitten kun alettiin antaa tuota Nutrilon Comforttia, jo samana päivänä itkut loppuivat. Ne väheni heti. Siis entisen 5 h itkua per päivä loppui kokonaan, sen jälkeen itki vain 5 min per päivä!!
 
voiei
mitä välinpitämättömyyttä terveydenhuollossa..!
Mun mielestä tuossa on nyt kaks vaihtoehtoa: yksitylslääkärille saman tien, se kirjoittaa myös lähetteitä jatkotukimuksiin. Sulla ei ollut rahaa eikä luottokorttia, mutta olisko miehelläsi? Kalliiksi tulee, tiedän, mutta loppujen lopuksi se on halpa hinta siiät että toivottavasti tilanne helpottaa..!
Toinen vaihtoehto: vauva kainoloon ja terveyskeskukseen ja kieltäydyt poistumasta, ennen kuin on tutkittu. Noloa ja rasittavaa, ja luultavasti joudut ankarsti vänkäämään lääkäriltä lähetettä jatkotutkimuksiin, mutta loppujen lopuksi.. mitä vain, kunhan helpottaa.
Ethän sä tuollaista voi enää kauempaa kestää, vauvasta nyt puhumattakaan!
 
alkuperäinen
[QUOTE="äiti";22315925]etkö voisi viedä yksityiselle?[/QUOTE]

Minkähintaista tällanen käynti esim.siellä hyvinkäällä jollain seppo,mikäsenytolilla oikein on? Osaako joku sanoa?
 
voiei
..siis milloin sen osastonlääkärin piti soittaa sulle? Tämä päivän aikana?
jos joskus myöhemmin, niin en jäisi odottelemaan, vaan toimisin kuten edell. viestissä ehdotinkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22316097:
Minkähintaista tällanen käynti esim.siellä hyvinkäällä jollain seppo,mikäsenytolilla oikein on? Osaako joku sanoa?
Yleislääkärikäynnit on yleensä noin 45 € ja erikoislääkäri 60 - 120 €. Nuo on siis noin-hintoja ja taksat vaihtelevat eri lääkäriasemien ja lääkäreiden kesken. Meillä erikoislääkäri Vantaan Pikkujätissä maksaa 60 €, Mehiläisessä 100 € ja yleislääkäri Mehiläisessä 43 €.
 
Juu siis yksityiselle mäkin kyl menisin.
Onkos teidän terveysasemalla omahoitajaa / sairaanhoitajaa tms vastaavaa kelle vois mennä ilman ajanvarausta ? Meillä Vantaalla ainakin on niin. Eli jos on niin sinne vaan huutavan vauvan kanssa, luulis alkavan apua löytymään !
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22316126:
Yleislääkärikäynnit on yleensä noin 45 € ja erikoislääkäri 60 - 120 €. Nuo on siis noin-hintoja ja taksat vaihtelevat eri lääkäriasemien ja lääkäreiden kesken. Meillä erikoislääkäri Vantaan Pikkujätissä maksaa 60 €, Mehiläisessä 100 € ja yleislääkäri Mehiläisessä 43 €.
mun mielestä noi yksityislääkärin taksat ei oo nyt mitään niin kamalia, jos alle 100euron selvii, me käytiin allergialekurilla mehiläisessä ja tuli maksamaa muistaakseni vajaat satasen.
Jos tänään tulee lapsilisät kahdesta lapsesta niin taatusti riittävät tohon yksityisellä käyntiin.
 
gjdsö
Mä en usko et kukaan on niin tyhmä et huudattaa lastaan noin ja juottaa sille maitoa jonka se oksentaa koko aika pois. Kyllä neuvolassa jo puututtas koska eihän lapsi voi kasvaa jos ei saa ravintoa.
 
voiei
Alkuperäinen kirjoittaja gjdsö;22318619:
Mä en usko et kukaan on niin tyhmä et huudattaa lastaan noin ja juottaa sille maitoa jonka se oksentaa koko aika pois. Kyllä neuvolassa jo puututtas koska eihän lapsi voi kasvaa jos ei saa ravintoa.
No olihan tässäkin ketjussakin jo pari tarinaa siitä, kuinka äiti yrittisaada allergiselle lapselleen apua, mutta ei otettu todesta neuvolassa jne.. ja kesti puoli vuotta saada asia hoidetuksi :(

Eli joskus on tietämättömiä ihmisiä, neuvolassakin, ja apua voi joutua vaatimalla vaatimaan.
 
"puddighinu"
jep, sisko kävi kanssa vauvan kanssa kaikki lekurit läpi, koliikkia koliikkia vaan sanottiin kunnes yksi allergialääkäri otti kunnon testit ja poika olikin moniallergikko. Oli siinä vaiheessa jo niin huonossa kunnossa että lääkäri uhkaili kehityksen viivästymillä jne. Osta kokeeksi pari purkkia neocatea apteekista, vaikka kallista onkin ilman kela-korvausta, ja katso loppuuko huuto sillä.
 
gjdsö
No kai nyt te vaaditte lapsillenne hoitoa, jos näette et ne ei ole kunnossa? Ja mä en usko et yksikään lääkäri väittää koliikiksi jos lapsi oksentaa syömänsä maidon heti pihalle.
Ja kyllä pitää sen verran olla varaa et pysyy viemään lapsen yksityiselle, jos muualla ei uskota.
Kyllä vanhemmat sitten pärjää vaikka muutaman viikon vähän vähemmällä ruualla yms.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22310905:
Söi tossa reilu tunti sitten,nyt vaan yhtä puklaamista kokoajan. Kun mikään ei pysy sisällä tuntia kauempaa.
onko sun vauvalla allerginen refluksi? käytä se kunnon allergialääkärillä, ja kokeile aminohappopohjaisia korvikkeita.
 
"Äiti"
Kiva ap, että olet kenties pääsemässä sairaalaan tutkimuksiin. Jos se sairaalan lääkäri ei puhelimessa ota sua vastaan, niin sit sit vaan vaadit et se neuvolan lääkäri kirjottaa sulle lähetteen ellet sitä enne mene jo yksityiselle!

kun/jos lääkäri vetoaa koliikkiin, kysy miksi sit oksentaa maidotkin pois! Eihän se ole koliikkia.

kasvaako sit vauvasi hyvin neuvolan mukaan?
 

Yhteistyössä