Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Hämeenlinnalainen
Ap, luin nyt vasta koko ketjun läpi. Olen samaa mieltä kuin lai-ne, että yksityisestä ei ole paljon apua jos ei ole varaa jatkotutkimuksiin. Mikko Huhtanen on oikeasti hyvä lääkäri. Ole itsepäinen ja vaadi pääsyä hänelle uudestaan, itke vaikka puhelimessa niin kyllä joku empatiakykyinen järjestää ajan. Pikku vinkki: Huhtaselta pitää kysellä. Hän ei kuulemma juuri kerro asioista oma-aloitteisesti vaan pitää vähän lypsää, mieti etukäteen oikeat kysymykset. Osaava lääkäri kyllä mutta ulosanti ei aina paras mahdollinen.
 
"vieras"
AP, Helsinkiin pääsisit joka päivä miehesi kyydissä, ja täällä on varmasti joku yksityinen lääkäriasema johon voi maksaa laskulle. Selitit että busseilla ja junilla on hankala tulla, mutta HYPÄÄ MIEHESI AUTON KYYTIIN ja hanki hoitoa lapsellesi. Iltapäivällä saisit kyydin takaisin. helppoa.
 
..
Tkssa pitää käydä vaikka joka päivä, niin kauan kun saa lähetteen jos yksityiselle ei ole varaa mennä. Neuvolastakin voi pyytää lähetettä sairaalaan. Pitää vaan jaksaa vaatia.
 
Mielenkiintoista.... Muutama lääkäri haukuttu oikein nimeltä ja kun nimet tulivat esiin, tuli pari "lääkäriä" oikein kommentoimaankin. :) Ehkä lääkäri ei olekkaan niin kaikkivaltias kuin joskus itse luulevat. Mutta tuosta Mikko Huhtasesta täytyy sanoa, että on oikein hyvä lääkäri, ei mitään moittimista. Tosin erehtymätön hänkään ei ole...

Mä tekisin niin, että hakisin yksityiseltä ns. dignoosin ja sitten sen kanssa julkiselle hoitoa saamaan. Tulee nopeimmin asia kuntoon ja edullisesti.
 
"lukija"
[QUOTE="vieras";22333249]Järkyttävää... Jos lapsi on huutanut 2kk, on keskonen ja painaa vain 3,5kg. Ei helvettiä tää voi olla edes totta... Jotain tarttis tehdä ja äkkiä... :([/QUOTE]

Niin, se on kumma että hoito ja apu ei sitten millään järjesty...pelkkiä esteitä.
 
"äiti"
[QUOTE="eräs";22333024]Ap ilmeisesti on vain soittanut sinne Hämeenlinnaan, lääkärin pitäis nähdä se vauva!![/QUOTE]

Kuuleppas ap on ollut jo 2 eri lääkärillä! Lue ketju, ennen kuin annat tietämättömiä kommentteja.
 
"eräs"
[QUOTE="äiti";22333501]Kuuleppas ap on ollut jo 2 eri lääkärillä! Lue ketju, ennen kuin annat tietämättömiä kommentteja.[/QUOTE]

Tuossa yhdessä viestissä ap kirjoitti että oli soittanut Hämeenlinnaan lääkärille..
 
"hilma"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22310905:
Söi tossa reilu tunti sitten,nyt vaan yhtä puklaamista kokoajan. Kun mikään ei pysy sisällä tuntia kauempaa.
...Sassiin. Tuo voi olla mahanportin ahtaumaa, mulla oli se vauvana, oksensin ja mikään
ei pysyny sisällä. Äitini juuri muisteli sitä aikaa. Onneksi oli lääkäri joka tajus sen ja välittömästi
lähdettiin Keskussairaalaan, autokyyti järjestettiin ja hengenlähtö oli lähellä.
 
"äiti"
[QUOTE="eräs";22334225]Tuossa yhdessä viestissä ap kirjoitti että oli soittanut Hämeenlinnaan lääkärille..[/QUOTE]

niin soittanut sen jälkeen, kun oli ensin käynyt siellä lääkärin luona pari päivää sitten!
AP on käynyt tk:n lääkärillä ja sairaalan lääkärillä tähän mennessä.
 
"Rouva"
En lukenut muuta kuin aloitusviestin enkä alakkaan lukemaan koko pitkää ketjua. Vastaan, koska olemme itse kokeneet saman lapsen kanssa.

Vie vauva kiireesti yksityiselle lastenlääkärille, mielellään suolisto-ongelmiin erikoistuneelle. Me saimme välittömästi avun sieltä ja opimme lääkäriltä nämä asiat:

- alle puoli vuotiaalle EI SAA antaa soijamaitoa, vauvan suolisto ei kestä sitä (tk-lääkäri määräsi tätä meildän vauvalle)

- usein myös normaalit korvikkeet eivät sovi noin pienille vauvoille, jos on maitoallergiaa. apteekista saatavissa erikoismaidoissa on laktoosi pilkottu riittävän pieneksi, jotta vauvan suolisto kestää sen. Meille sopivat Alimentum ja Almiron pepti. Jopa Paptidi Tuttelissa laktoosi on pilkottu liian suuriksi

- tämä on suora lainaus lääkärin puheista: Koliikkia ei ole olemassa. Se on vain epäpätevien lääkäreiden käyttämä yleisdiagnoosi vaivoille, joille eivät osaa/viitsi etsiä helpotusta.
 
[QUOTE="Rouva";22336572]

- usein myös normaalit korvikkeet eivät sovi noin pienille vauvoille, jos on maitoallergiaa. apteekista saatavissa erikoismaidoissa on laktoosi pilkottu riittävän pieneksi, jotta vauvan suolisto kestää sen. Meille sopivat Alimentum ja Almiron pepti. Jopa Paptidi Tuttelissa laktoosi on pilkottu liian suuriksi
[/QUOTE]

Muuten hyvä, mutta muutetaan nuo laktoosi-sanat proteiiniksi.
 
No entäs jos vaan menee ja kun lähtiessä pitää maksaa, pyydät laskun. Kun kerran ei ole käteistä eikä korttia, niin ei varmaan ole vaihtoehtoa.
Sanot vaikka, että sulle oli annttu ymmärtää, että tämä käy näinkin.
 
alkuperäinen
Hyvää huomenta! En edes tiedä miksi tulen tänne kertomaan, kaippa tästä on tullut jo tapa että saa jollekin purkaa näitä asioita.

Sain eilen Järvenpään pikkujätistä apua lääkäri Hannu Kuismalta. Määräsi sitten tätä Almiron Peptiä. Voi jessus että on kallista tavaraa ja en meinannut ensiksi edes saada koko purkkia kun rahaa ei ollut niin paljoa. En lähde noista rahajutuista selittelemään sen enempää mut sen sanon että työn ja tuskan takana oli saada se maito.!! Sain laskulle nyt sen lääkärikäynnin,lupasin maksaa maanantaina mutta nyt en tiedäkään onnistuuko se kun toi postin lakko vaikutti pankin ja meidän välisiin rahankulkujuttuihin niin sitten vissiin myöhästyy tuo maksu sinne..toivottavasti ei haittaisi kovasti,täytyy vaan sitten soittaa sinne..ärsyttävää nyt kun ei tiedä..

Jokatapauksessa, Kuisman Hannu soittelee mulle tänään puoli 9 jälkeen ja puhelun tarkoitus on siis kysyä miten toi maito on lähtenyt toimimaan. Noh,ei mitenkään. Lapsi pulauttaa sen minkä kerkeää,ei auta vaikka nostettiin se Gavisconi 2milliin.Ei auta vaikka pidän lasta tikkupystyssä asennossa,pulautus vaan tulee. Ja en nyt tarkoita VÄLITTÖMÄSTI ruokailun jälkeen olevaa pulautusta,sitäkin toki kyllä esiintyy joka ruoan jälkeen vaan tarkoitan että niitä tulee tunti-kaksi kolme jne.ruoan jälkeen ja loppua ei näy. Tuntuu että pulauttaa niin kauan kun on vaan pulautettavaa siellä mahassa.Heräilee myös kesken unien siihen kun rupeaa yskittämään,sen jälkeen suuhun nousee koko suullinen puklua jonka nielee takaisin ja sitten maistuu tietty pahalta! Ihan ääliöltä tuntui eilenkin illalla antaa se gavisconi kun se pitää puol tuntii ruoan jälkeen antaa niin tuohan on jo siihen mennessä puklannu pihalle aika paljon maitoa jo ja sitte kun siis annoin sitä niin eikös 5 min sen antamisesta niin tullu kunnon pulautukset. Hyvin tekee suojaavan kalvon mahaan juu,vai mitä sen ees olikaan tarkotus tehä. Yhtä tyhjän kanssa.

Niin,sain myös lähetteen -yllätys Hämeenlinnan sairaalaan. Lähete on viikonlopun voimassa. Mutta siis ymmärsin että kun Kuisma tänään soittaa ja kerron ettei maito toimi ja pulauttelu jatkuu niin meidän pitää mennä sinne tod.näk.jo tänään. Tuntuu että se Mikko Huhtanen kohta suuttuu mulle siellä Hämeenlinnassa kun en viitsinyt noudattaa tota sen Gavisconijuttua vaan täällä kotona, ainakin tuntu kovin olevan naama nyrpeenä kun siellä oltiin sillon ja nyt kun eilen soittelin vielä sinne ja kaikki.Mutta nyt eivät voi ainakaan käännyttää mua pois tosta vaan,kun on tuo lähete.
Katsotaas nyt mitä sitten tapahtuu,ei tässä enään kauaa ole kun se soittaa.
 
"Kaiku"
Mulla ei ole itse kokemusta allergialapsesta, mutta Hannu Kuismasta on ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vähän erikoinen tyyppi, mutta me käydään aina hänellä Itäkeskuksen pikkujätissä. En tiedä onko kuinka asiantunteva allergia-asioissa mutta muuten meidän lasten kaikki sairaudet on hoidettu ja hoidetaan hänen kauttaan.
 
voiei
hyvä että olette edes vähän päässewet eteenpäin!

Nyt vain ystävvlisesti mutta tosi tiukkana siellä vastaanotolla seuraavaksi, selität tasan tarkkaan että lapsi vaan yökkii, nukkuessaankin, kunnes ei enää ole mitään yökittävää, etkä millään tavalla silottele asiaa.

Vaadit, että refluksin (ja allergioiden) mahdollisuus on selvitettävä, ja sanot senkin, että asiaa olet jo itse jonkin verran tutkinut, ja että mahdollista on, että refluksi on, vaikka lapsi kasvaisikin jne. Että lapsi voi selkeästi huonosti etkä lähde mihinkään ennen kuin asia on selvitetty.
 
"äiti"
Upeaa ap, että olet päässyt eteenpäin, vaikka vielä ei ole löytynyt apua tilanteeseen.
Hannu Kuisma varmaan kertoi, että tuota Almiron Peptiä pitää kuitenkin jatkaa muutaman päivän ajan, vaikka ei heti ekana päivänä auta?

Miten paljon siis vauva puklaa kokonaisuudessaan ennen seuraavaa ruokailua? Kuinka usein ruokit vauvaa? ja millaisilla kerta-annoksilla?
Sanoit, että haluaisi koko ajan syödä itkuunsa?

Haiseeko puklut happamalle vai ihan maidolle vain?
 
hollea meillä
Laittaisiko joku siitä Almironista tuoteselosteen tännä? Tarvis kyllä tietää, mitä kaikkea siinä on ENNEN kuin menee vähillä rahoilla ostamaan. Kauheaa tuhlausta, jos ei sovikaan, eikö? Vai teettekö pannukakkua niistä lopuista? Hirvittävää, jos ei äidit itse voi käyttää sitä mitä lapselleen antavat...:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/kurkumasta.htm
 

Yhteistyössä