Annoin sitten likalle selkään

  • Viestiketjun aloittaja v*ttu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
huutaminen ei ole laissa kielletty mutta selkäsauna on!
pakko tähän kommentoida...
lakiko sen määrää mikä on oikein ja väärin? ehkä joltain osin mut ei kaikilta kuitenkaan. onko susta oikein, et 8-vuotiaan raiskaaja selviää muutamilla kuukausilla ja aikas onnettomilla korvauksilla, kun taas vastaavasta joku sellainen henkilö joka toimillaan vahingoittaa vain itseään saa paljon suuremman tuomion....

ei se laki kaikkea sanele....
 
aplle
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
mitenkähän tää liittyy asiaan :eek:
Mietin ihan samaa :LOL: :LOL:
No sitä äitiä et parempi kun kusee lattialla ettei anna pepulli piiskaa.
Ennemmin ottasin äitiltäni yhen kerran selkään kun kattoisin tuota:X
Ja ap oli kerran lastaan napannut ja ei mun mielestä mitä luin isommin.
Tulehan ap kertomaan miten teillä nyt on mennyt tuon aamun jälkeen!
 
Joo eihän sitä kukaan (toivottavasti) lastaan mielellään "kurita", mutta itsekin olen saanut lapsena koivuniemen herrasta ja oppinut läksyni eikä traumoja ole tullut. Tietenkin sitä sai ihan oikeasta syystä eikä joka risauksesta. Ja jäi pariin kertaan, sitä nimittäin oppi.

Joten olen sanonutkin omille mukuloille että jos keskustelut ei riitä niin sitten haetaan tuo kuuluisa herra meillekin.. Mielestäni pikku ripsaus pepulle on todellakin eri asia.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja riitu79:
Joo eihän sitä kukaan (toivottavasti) lastaan mielellään "kurita", mutta itsekin olen saanut lapsena koivuniemen herrasta ja oppinut läksyni eikä traumoja ole tullut. Tietenkin sitä sai ihan oikeasta syystä eikä joka risauksesta. Ja jäi pariin kertaan, sitä nimittäin oppi.

Joten olen sanonutkin omille mukuloille että jos keskustelut ei riitä niin sitten haetaan tuo kuuluisa herra meillekin.. Mielestäni pikku ripsaus pepulle on todellakin eri asia.
Juu. Mutta täällä on niin aivotonta porukkaa, että haluavat kuvitella että ap on mättänyt lastaan turpaan kaksin käsin.
Maalaisjärkeä ei ole suotu, tai sitä ei haluta edes käyttää. :)
 
Äitiliini
Alkuperäinen kirjoittaja liisu:
Synnynnäisesti ilkeä... joo kyllä on mahdollista. Veljelläni esim. on aivojen tutkimuksissa löytynyt rakenteelisia poikkeavuuksia tunteiden säätelyyn liittyvillä alueilla. Tämä selittää esim. täyden empatiakyvyttömyyden (joku kertoi aiemmin omasta veljestä, joka nauroi lyödessään toista, tuttua juttua mullekin ja paljon muuta) toisia ihmisiä kohtaan sekä monia epäsosiaalisia luonteenpiirteitä.
Mutta tällaisesta ei kai ap:n lapsen kohdalla ole kyse..? Ap:ltä haluaisin kysyä, että kuinka te lapsen kanssa nyt tilanteen jälkeen olette asiaa käsitelleet? Oletteko jutelleet? Oletko selittänyt, miksi teit mitä teit? Oletko sinä pyytänyt lapseltasi anteeksi lyömistä?
Ei ole tarkoitukseni kiusata kysymyksillä, mua vaan oikeesti kiinnostaa :)
*halaus* toivottavasti asiat alkaa sujua teillä!
Mutta aivotutkimus on myös huomannut, että nämä rakenteelliset erot ja muutokset voivat syntyä vauvana, kun lasta kohdellaan kaltoin, häntä kohdellaan väkivaltaisesti joko fyysisesti ja/tai henkisesti yms. Pahoinkohtelu vaikuttaa hormonitoimintaan, joka puolestaan muovaa aivoja. Joten edelleenkään ei voi sanoa, että joku on syntyjään paha!
 
lastensuojeluilmoitus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille![/quot
Jos tuollainen meuhkaaja olet, niin ei ihme ettei lapsi tottele ja käyttäytyy häiriintyneesti.
Annahan lapsesi pois, lapsenhakkaaja, parempaan kotiin!
 
Tästä ketjusta näköjään löytyy aika fifti-fifti niitä jotka ovat saaneet kakarana selkäänsä ja oppineet siitä ja niitä joille jäi asiasta traumoja tms.. Ihan vain todetakseni, ettei kukaan voi sanoa että kun mä tunnen nyt näin äitiäni kohtaan niin sitten sunkin lapset tuntee samoin kun menit pepulle läpsimään.

Mäkin haluaisin kuulla miten loppupäivä tämän pikkupirun kanssa on mennyt jos sillä on ennen ollut tapana tehdä tuhojaan 24/7 :hug:
 
tällä palstalla
Tällä palstalla on kyllä hulluja lastenhakkaajia, huhhuh. En voi käsittää kuinka ette näe yhteyttä äidin väkivaltaisen käytöksen, riehumisen, huutamisen ja lapsen oireilevan käytöksen välillä! Eiköhän olisi aika HAKEA APUA! HAE APUA ap, et ole ihan normaali, ettekä te muutkaan jotka ette pärjää lastenne kanssa muuta kuin väkivaltaa käyttämällä.
 
jos ymmärrätte mitä tarkoitan
kyllä sitä ennenkin lapset sai koivuniemen herrasta ja hyviä ihmisiä on kasvanut.
Mutta kun tuli laki niin lapsistakin tuli sen hyväksikäyttäjiä.
 
millä vuosituhannella eletäänkään...
Alkuperäinen kirjoittaja jos ymmärrätte mitä tarkoitan:
kyllä sitä ennenkin lapset sai koivuniemen herrasta ja hyviä ihmisiä on kasvanut.
Mutta kun tuli laki niin lapsistakin tuli sen hyväksikäyttäjiä.
Mita tarkoittaa he HYVÄ ihminen?
 
lissu
Minä olen pienenä saanut muutamaan otteeseen selkäsaunan, jos olen mennyt tekemään jotain yyber-typerää ja kiellettyä. Siis todellakin ollut viimeinen keino.
Tajusin aina syyn, ymmärsin miksi sain selkäsaunan, enkä saanut traumoja.
En tässä puolustele mitään lapsen silmitöntä hakkaamista, se on asia erikseen, mutta selkäsauna ei minun mielestä ole niin paha asia kuin monet ajattelee. Tai kait se on selkäsaunan antajasta melkoisesti kiinni.
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja pis pis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
mitenkähän tää liittyy asiaan :eek:
No ku mä sanoin että kusis mieluummin lattialle ku löis lasta.
Tässä taitaa olla kyse lapsivedestä. Lunaticillä niin paljon pisua päässään että näkee tuonkin pissana?
Emäntä näyttää olevan viinakaupassa että toivon tosiaan kyseessä olevan virtsan eikä lapsiveden. Karmee kuva. Ja älytön kommentti tuo "kusis mielummin lattialle ku löis lasta".
 
ap
Missä kohtaa olen sanonut hakkaavani lasta jatkuvasti?kysyn teiltä jotka olette sen tuohon muotoon muuttanut.
nippasin tyttöä persuuksille ja nippasin myös tukasta,muuta en ole tehnyt aikaisemmin eikä ilmeisesti ole tulevaisuudessakaan tarve sillä likka ollut koko päivän hyvällä päällä,ei rissannut kellekkään.Tavaroita ei ole lentänyt ja kehut on saanut sanoa loppuun ilman että esim lautanen on lentänyt seinään.
 
kysyy ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja pis pis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
mitenkähän tää liittyy asiaan :eek:
No ku mä sanoin että kusis mieluummin lattialle ku löis lasta.
Tässä taitaa olla kyse lapsivedestä. Lunaticillä niin paljon pisua päässään että näkee tuonkin pissana?
Emäntä näyttää olevan viinakaupassa että toivon tosiaan kyseessä olevan virtsan eikä lapsiveden. Karmee kuva. Ja älytön kommentti tuo "kusis mielummin lattialle ku löis lasta".
huomasin että on viinakaupassa. Miksi toivot lirin olevan pissaa eikä lapsivettä?
mitä älytöntä siinä kommentissa oli "kusisi lattialle mieluumin kun löis lasta"?
 
Tutulta kuulostaa toi ap juttu. En jaksa koko ketjua lukea. Mun nyt jo 15v lapsi leikkas siskolta tukan iihan nysäks kun olivat 3v ja 5v iskän kanssa kotona olivat. Voin sanoo et höyry nousi päästä, että ihan takuulla tiedän tunteen.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missä kohtaa olen sanonut hakkaavani lasta jatkuvasti?kysyn teiltä jotka olette sen tuohon muotoon muuttanut.
nippasin tyttöä persuuksille ja nippasin myös tukasta,muuta en ole tehnyt aikaisemmin eikä ilmeisesti ole tulevaisuudessakaan tarve sillä likka ollut koko päivän hyvällä päällä,ei rissannut kellekkään.Tavaroita ei ole lentänyt ja kehut on saanut sanoa loppuun ilman että esim lautanen on lentänyt seinään.
Millä nippasit persuuksille? Vaikea saada oikeaa kuvaa. Kerro niin että saa jonkun käsityksen.
 
:hug: kuulostaa kyllä hirmu raskaalle elämälle. varmasti imee mehut jos meno on aina tuollaista. :| mitenhän muuten se selitetään että perheissä on usein aivan erilaisia lapsia.. voi olla se tottelematon ja se joka tottelee, siitä huolimatta että kasvatus on samaa kummallekin?
 
lissu



huomasin että on viinakaupassa. Miksi toivot lirin olevan pissaa eikä lapsivettä?
mitä älytöntä siinä kommentissa oli "kusisi lattialle mieluumin kun löis lasta"?
Hoh hoijaa. *kaikki täällä pitää vääntää rautalangasta* No, jos kuvan nainen olisikin raskaana ja kyseessä olisi lapsivedet, niin tuo olemus on melkoisen humalainen, etenkin kun otetaan ympäristö huomioon. Jotenka toivon, että nainen on vaan ja ainoastaa kännissä, eikä raskaana JA kännissä. Harva sitä kesken synnytyksen päättää lähteä viinakauppaan, ja jos ne vedet menee varoittamatta, niin ei mulla ianakaan ole ollut mikään tarvis tuollalailla kyykkiä.

Ja miksikö se lattialle kusemis -kommentti oli älytön? Koska se ei ole MILLÄÄNLAILLA rakentava kommentti. Jos koet, että ap on käyttäytynyt tökerösti, koita kerätä itsesi ja kirjoita asiallinen kommentti ja neuvo, siitä on huomattavasti enemmän hyötyä kuin tuollaisesta ala-arvoisesta kommentoinnista.


 
Sääliksi käy lapsiasi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapseen ei tehoa jäähy, silloin on kasvatuksessa oltu alunperinkin liian "lepsuja" tai sitten niitä ei ole toteutettu oikein jolloin lapsi luulee, että valta on hänellä joka tapauksessa, ei ole selvää kuria jossa lapsi tietää kuka määrää. Tai sitten lapsessa on jotain neurologista "vikaa" johon kyllä lyöminen ei auta.

Että mitä jos katsoisitte ensin peiliin , sitten jos homma ei ala skulaamaan sitten lapsen tutkituttaminen. Moni neurologinen vaiva aiheuttaa lapsen käyttäytymisessä kaikenlaista "temppuilua".

Niih.
Tätä minäkin mietin. Lapsi raukka, kun hänellä on noin välinpitämätön ja väkivaltainen äiti. Tämä on lastensuojeluasia, toivottavasti joku tekee teistä ilmoituksen. :(
 

Yhteistyössä