Annoin lapselle omaa unilääkettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lento tähden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos oot väsynyt niin ei se maata kaada jos et jaksa esim. kotitöitä tehdä. Eikä ainakaan kannata jättää niitä siihen ilta/yöaikaan kun lapsi on nukahtanut. Itsekin nukkumaan silloin! Kotityöt teet sitten kun jaksat, mutta yöllä nukutte :)

Hankkisin apua (myös) itselleni. Jo sen takia että omat vaikeudet väistämättä heijastuvat lapsen asioiden hoitamisessa eivätkä mitenkään edistä uskottavuutta huoltajuus asioissa.

[QUOTE="jep";30424745]Sama saatanan provo kuin aina. Tunnistaa siitä että vastailee lainaamatta ja kehittää juttua välillä eteen päin. Joku yhtä sairas oli tältä kerran aikaisemmin.[/QUOTE]

Ei valitettavasti ole aikaa/mielenkiintoa provoilla. En jaksa vastailla kaikkiin ja lainailla, kehitin tekstiäni esim.exästä kertomalla, kun joku siitä mainitsi/oletteli.

Ihan sama mitä täällä kirjoittaa, niin löytyy aina joku (luulosairas) joka epäilee, se on jännä juttu.

Ps. Nyt on tekstiä lainattu ;)

Olipas väärin ja tyhmästi tehty, mutta nyt kun tilanne on jo mennyt, niin sun pitää hakea itsellesi apua.

Mun mielestä sä kuulostat masentuneelta, mikä on varmasti seurausta tilanteesta. Ei terve ihminen väsy noin pahasti neljän päivän huonoista unista tai oman ajan puutteesta, saatika ole kuukautta siivoamatta. 8-vuotiaan ei pitäisi estää laskunmaksua tai muutakaan normaalia elämää. Tarkoitus ei ole olla ilkeä tai vähätellä tilannetta, haluaisin vain että huomaisit ettei tilanne ole miltään kantilta normaali ja saisit apua itsellesi. Tuollainen väsymys ei ole normaalia vanhemman väsymystä. Elämän ei ole tarkoitus olla yhtä taistelua, aloita hakemalla sairaslomaa ja tsekkauta kilpirauhasarvot, pyydä tiheampää keskusteluapua jne.

Mun äiti antoi mulle ja siskolleni jotain lääkkeitä että sai meidät nukkumaan kun hän lähti baariin iltaisin. Hän jäi jotenkin kiinni tuosta ja me muutettiin iskän luokse ja se pelasti meidät...

Apua ja äkkiä. Lapsi tukiperheeseen kunnes saat asiat kuntoon
Ymmärrätkö että olet huoltajana Täysin vastuussa lapsesi elämästä? Tekosi on tosi raju eikä mikään tavallinen. Soitat hätäkeskukseen ja selität asian. Pyydät apua eri kautta. Pyydät lapsen sijoitusta kunnes asiat ovat selvät. Saat nähdä lasta koska teet sen omasta tahdosta. Sitten selvität kaikki asiat.

Minulle jäi tästä niin paha olo että oli pakko tulla vielä kommentoimaan. Pakkohan sinulla on olla joku toinen aikuinen jolta saada apua jos iskee kamala tilanne. Lapsi tuollaisina iltoina vanhemmillesi, sukulaisen luo, ystävän? Jos ketään ei ole, saat jo sen perusteella tukiperheen. Muutoin tilanne on lapsen kannalta karmea. Ja vetäydyt vastuusta koska olet väsynyt caikka tiedät tehneesi rikoksen. Sinun on pakko toimia. Saat varmasti nähdä lasta jos teet vapaaehtoisen sijoituksen. Älä missään tilanteessa ikinä vain jatka elämää noin. Olet vanhempi. Sinun tehtäväsi on nähdä lapsen etu, eli lapsi vaikka sijaisperheeseen kunnes tilanne selkeämpi. Unilääkkeen antaminen lapselle on kamala teko, koska se on lasta kohtaan hyhin väärin. Lapsen kuuluu olla aikuisen kanssa joka pystyy hänestä huolehtimaan. Itsekin hyvin vaikean uupumuksen ha sairastumisen läpikäyneenä tiedän miten vaikea on saada apua. Mutta kyllä sitä saa kun sanoo että tilanne on lapsellevaarallinen. Lapsi sijoitukseen ja itselle apua, heti.

Eiköhän se lapsi mene isälle, eikä mihinkään sijoitukseen ap:n tilanteessa. Ja isä on väkivaltainen, epävakaa ja lapsi jo valmiiksi paniikissa ajatuksesta isän luokse joutumisesta.

Ap vaan heti ekana hakemaan sairaslomaa ja hoitoa masennukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Lento tähden;30424984:
Ei valitettavasti ole aikaa/mielenkiintoa provoilla. En jaksa vastailla kaikkiin ja lainailla, kehitin tekstiäni esim.exästä kertomalla, kun joku siitä mainitsi/oletteli.

Ihan sama mitä täällä kirjoittaa, niin löytyy aina joku (luulosairas) joka epäilee, se on jännä juttu.

Ps. Nyt on tekstiä lainattu ;)

Tunnistaa muustakin. No sama se mulle mitä satuilet täällä.

Eiköhän se lapsi mene isälle, eikä mihinkään sijoitukseen ap:n tilanteessa. Ja isä on väkivaltainen, epävakaa ja lapsi jo valmiiksi paniikissa ajatuksesta isän luokse joutumisesta.

Ap vaan heti ekana hakemaan sairaslomaa ja hoitoa masennukseen!

En ole masentunut (testit tehty, väsynyt kylläkin lapsen asioista riitelemiseen, eronnut kun lapsi ollut vauva, ja riitely sen kun jatkuu :( Tai jos antaisin periksi kaiken, elatusavut antaisin olla maksamatta, antaisin lapsen isälleen milloin haluaa-vaikka jos tuntia aiemmin vaatii, jne.jne. niin menis varmaan hyvin. En vain jaksa enää joustaa, eikä tarvi.

Olen joutunut hakemaan ulkopuolista apua itselleni muutama kk sitten juuri tämän vuoksi, tietysti muitakin tekijöitä on, mutta tämä suurin/väsyttää eniten. Ollut välillä saikulla tämän takia ja tänään ollut vp, ja ajattelin sairauslomaa hakea taas.

Tänään vietetty lapsen kanssa aikaa yhdessä, olin vapaapäivällä ja lapsi nukahti vasta 23 aikaan, mutta eilisestä viisastuneena, päätin etten stressaa. Kerroin myös ystävälle tilanteesta, jonka kanssa paljon puhutaan, tietää eron taustat jne.

Isovanhemmat asuu 350km päässä ja eivät osallistu lapsen hoitoon millään tapaa, sisaruksista kaksi asuu lähempänä, mutta tilanne on se, ettei sinne niin vain lasta hoitoon viedä.

Kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta, kyllä tämä tästä, ja lapsi ja lapsen hyvinvointi on tärkeintä.

Ymmärrän senkin, että osalta tulee kommenttia turpiin vedosta, mutta oikeasti ei auta yhtään tässä tilanteessa.

Yhteistyössä