Annoin lapselle omaa unilääkettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lento tähden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todennäköisesti et ole yhtään sen huonompi vanhempi kuin kukaan muukaan omalle lapselleen.
Mutta selvästikin olet hyvin väsynyt ja ylikuormittuneessa elämäntilanteessa.
Tunnistat itsekin toimineesi harkitsemattomasti, mutta tuommoisissa tilanteissa niin monesti käy. Ihmisiähän me vain olemme. Kuten jo tietää olet saanutkin, ei lapsesi tuohon kuole eikä siitä vaurioidu. Enemmän häntä varmasti "vaurioittaa" tuo elämäntilanteenne ylipäätään ja siihen olisi saatava apua.
Mutta kerroithan lapsesi jo käyvän ainakin perheneuvolassa. Joku tukiperhe olisi varmasti myös hyväksi lapsellesi ja itsellesi. Koitappa sellaista kysellä esim.MLL tai ota puheeksi siellä neuvolassa.
Kaikkea hyvää teille <3

Pahoinpitelynä menee tuollainen myrkyttäminen ainakin. En tiedä sitten onko toinenkin rikos, kun luovuttanut oman reseptilääkkeen toiselle. Lääkkeen väärin käyttöa antaa se jollekin, jolle se ei kuulu.

Kemiallinen pahoinpitely rikosnimikkeenä vaatinee himppusen enemmän kuin Tenoxin neljäsosan antaminen lapselle, joka ei nuku? Enpä silti tiedä kun en ole kokeillut. "Myrkyttäminen", huh huh...

Mulla meinaa itku tulla, kun niin säälittää tuo lapsiparka!! :(

Hae apua itelles!! Ja jätä lapsi rauhaan! Mun mielestä sua sais vedellä tunti turpaan ja sekään ei olis vielä tasavertaista mitä lapselles oot tehny! Kaikkia se leipä elättää! Tämä sai kyllä niin raivon pintaan äitiä kohtaan ja säälin tuota lapsi parkaa!

Ja onneksi IP-osoite on melkein kuin sormenjälki!

Viimeksi muokattu:
Ei saa lapselle tehdä noin. Mun äitini teki noin ,sain tietää vasta aikuisena asiasta kun tätini kertoi. Laittoi aamupalaan omia rauhoittavia lääkkeitään. Olin aivan tokkurassa koulussa aina ruokailuun asti, muistan kuinka sitä lapsena ihmettelin. Kerran antoi yliannostuksen mulle jotain rauhoittavia,mitä sai uskovaisen lääkärin mulle kirjoittamaan. Jouduin silloin 13v myrkytyksestä sairaalaan. Äiti ja isä pääsivät kuin koira veräjästä kun väittivät että olen muka yrittänyt itsemurhaa vaikka en tosiaankaan ollut vaan pakottivat ne lääkket ottamaan. En päässyt sijaiskotiin vaikka sitä itse ja vanhempani myös pyysivät. Nyt en tiedä näistä oppimisvaikeuksista yms että onko noilla äidin syöttämillä lääkkeillä ollut vaikutusta asiaan.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30423659]Ei saa lapselle tehdä noin. Mun äitini teki noin ,sain tietää vasta aikuisena asiasta kun tätini kertoi. Laittoi aamupalaan omia rauhoittavia lääkkeitään. Olin aivan tokkurassa koulussa aina ruokailuun asti, muistan kuinka sitä lapsena ihmettelin. Kerran antoi yliannostuksen mulle jotain rauhoittavia,mitä sai uskovaisen lääkärin mulle kirjoittamaan. Jouduin silloin 13v myrkytyksestä sairaalaan. Äiti ja isä pääsivät kuin koira veräjästä kun väittivät että olen muka yrittänyt itsemurhaa vaikka en tosiaankaan ollut vaan pakottivat ne lääkket ottamaan. En päässyt sijaiskotiin vaikka sitä itse ja vanhempani myös pyysivät. Nyt en tiedä näistä oppimisvaikeuksista yms että onko noilla äidin syöttämillä lääkkeillä ollut vaikutusta asiaan.[/QUOTE]

Ei, kyllä sä olet tyhmä ihan syntyjäsi.

Mulla meinaa itku tulla, kun niin säälittää tuo lapsiparka!! :(

Hae ämmä apua itelles!! Ja jätä lapsi rauhaan! Mun mielestä sua sais vedellä tunti turpaan ja sekään ei olis vielä tasavertaista mitä lapselles oot tehny! HYI V*TTU! Kaikkia se leipä elättää! Tämä sai kyllä niin raivon pintaan äitiä kohtaan ja säälin tuota lapsi parkaa!

Ja onneksi IP-osoite on melkein kuin sormenjälki!

Niin että tän lapsen pahoinpitelevä ja herkästi tulistuva isä on sitten sankari ja hieno ihminen? Lapsi on ahdistunut tullessaan isältään, ei saa nukutuksi ja näkee painajaisia. Lapsen isä myös hankaloittaa äidin elämää.

Äiti on väsynyt ja neuvoton. Ja tajuaa tehneensä väärin ja katuu.

Eiköhän se olisi tuo isä jota saisi naputella nekkuun..

No tässä nyt on vain äidin mielipide isästä ja mistä tietää vaikka äiti oliskin vain mustasukkainen isän uudesta puolisosta ja mustamaalaa sen takia??? (muistaakseni jossain luki, että etävanhempi haluaa lapsen muuttavan heille.) Ja jos ei omista vanhemmista ole antamaan lapselle turvallista kotia ja säännöllistä elämää mitä tuon ikäinen lapsi tarvitsee, niin kyllä niitä vaihtoehtoja on!! Ja minä en ole puolustanut etävanhempaa kertaakaan! Äiti sen sijaan myrkyttää lasta!

Onhan se tietenki jo askel "parempaan" ku tulee tänne kirjottaan ja tunnustamaan hirveän teon, mutta hakis nyt apua ja äkkiä!

No tässä nyt on vain äidin mielipide isästä ja mistä tietää vaikka äiti oliskin vain mustasukkainen isän uudesta puolisosta ja mustamaalaa sen takia??? (muistaakseni jossain luki, että etävanhempi haluaa lapsen muuttavan heille.) Ja jos ei omista vanhemmista ole antamaan lapselle turvallista kotia ja säännöllistä elämää mitä tuon ikäinen lapsi tarvitsee, niin kyllä niitä vaihtoehtoja on!! Ja minä en ole puolustanut etävanhempaa kertaakaan! Äiti sen sijaan myrkyttää lasta!

Onhan se tietenki jo askel "parempaan" ku tulee tänne kirjottaan ja tunnustamaan hirveän teon, mutta hakis nyt apua ja äkkiä!

Ei ollut äidin mielipidettä isästä vaan puhe siitä, kuinka lapsi reagoi palatessaan isältään. On levoton, ahdistunut ja peloissaan.

Jos oikeasti mietitään, niin isän teot aiheuttaa enemmän haittaa kuin kerran annettu pieni annos rauhoittavaa/unilääketta. Toki lääkkeen antaminen oli väärin, mutta jos se on äidin pahin moka, niin eiköhän siitä selvitä.

Isän käytös taas on ajanut lapsen perheneuvolan asiakkaaksi.

olit todella todella törkeä, väkivaltaa se on lasta kohtaan tuokin!!! ja väitän että yhtä vaarallista syöttää lääkkeitä kuin fyysinenkin väkivalta :(
eli onnittelut ap tästä. Sä et aikuisena vain voi selittää että ex hakkaa ja sit itse tehdä näin. et vaan voi, tai sit et ole aikuinen!

hae teille apua, soita lastensuojeluun tai marssi sisälle ensi/turvakotiin lapsen kanssa ja ota teille uusi alku. toisaalta ei tuo enää vasymyksen piikkiin voi mennä, ettet sä jaksa, 8-vee on kuitenkin järkevä ja sen kanssa yleensä pystyy jo keskustelemaankin, eli mitä siitä et se valvoo illalla jos se esim. lukee sängyssään tai leikkii hiljaa huoneessaan? Kuulostaa enemmän et sä oot itse masentunut/palanut loppuun ja tuo ex ja huoltajuus ym. on vaan tekosyitä. vai olisitteko te miehen kanssa yhdessä ollessa käyttäytyneet tässä tilanteessa miten?? mies olisi eka hakannut ja sit sä syöttänyt lääkettä??? vai olisiko tilanteeseen ollut jokin toinen ratkaisu???

Ei se vähennä äidin tekemää pahoinpitelyä yhtään oli isä sit millainen vaan.
MYÖS äiti on nyt pahoinpitelijä!

Äidillä ei nyt kertakaikkiaan voimat ja järki riitä. Eihän se edes ole mitäö kohtuutonta, että kouluikäinen lapsi valvoo puoleen yöhön, äidillä ei nyt jaksaminen riitä!

Jos lapselle annetaan jotain lääkettä, niin sen pitää tapahtua vain ja ainoastaan lääkärin määräämällä ohjeella.

Kouluikäiselle 5mg tenoxia on aivan järkyttävä määrä! Aikuisilla (tottumattomilla) jo 10mg voi viedä tajun ja jalat alta. Lapsen keho ei ole kuin miniaikuinen, lapselta puuttuu tiettyjä reseptoreita, maksa toimii erilailla, kudoksia joihin lääke menee on eri suhteessa mitä aikuisella
Ja kuinka kauan lie vaikuttaa lapsen kehossa, kun aikuisella se on 12 tuntia

[QUOTE="annika";30423926]vai onko lapsi isältään tuleessa levoton siksi että ahdistuu kun pitää palata takaisin äidin luo???[/QUOTE]

No samaa mietin minäkin.... Eihän se Eerikakaan oireillut muualla kuin sielä missä oli pahoinpitelyä ja sairaita aikuisia

[QUOTE="haloo";30423366]... siksi kukaan oikeasti usko, että apua saisi? kyllä se niin on, että apinat tapaukset jää vanhemmilleen ja ilman tukea ja sitten lievemmät - lähinnä ne ketkä tarvitsisivat yhdessä tukea perheenä ja neuvoja kasvatukseen päätyvät tähän huostaanottokierteeseen... jos mies on vielä jollekin tuttu, ja muka kunnollinen, on todella vaikeata näyttää toteen, että on esim. väkivaltainen.. varsinkin jos on itse siinä pisteessä, että tukka on pesemättä ja vaatteet vähän mitä sattuu. ihmeellistä on muutenkin tämänkin aikamme silmänpalvonta ja tekopyhyys. kun on suorat valkoiset hampaat ja silitetty puku päällä, voi retostella ja tehdä miltei mitä vaan joutumatta edesvastuuseen tai edes kyseenalaistettavaksi. mutta annasolla kun olet oikeasti sen näköinen että kaikkesi annoit ja voimiesi äärirajoilla..katsotaan kuin paskaa ja mietitään että on mielenvikainen tai ihan muuten vaan paskaluuseri ja ikuinen epäonnistuja. näitä " ota itseäsi niskasta kiinni" ja " jokainen on oman onnensa seppä" paskanjauhajia kyllä löytyy. ei muuta kuin pakurikääpää järsimään ja joogaamaan. sillä lähtee elämä raiteilleen. juttele pojan kanssa. älä anna lääkettä. ota saikkua. siivotkaa yhdessä. katsokaa elokuva yhdessä. käykää kävelyllä yhdessä. käykää läpi lapsen pelkoa, käykää pahin mahdollinen tilanne hetki hetkeltä läpi. jos niin kävisi, kuinka toimisitte. mitä sitten tapahtuisi. järkeistäkää pelko ja voittakaa se. yhdessä olette timanttia. teitä ei voita kukaan. vastustajasi on vain varjosi. astu varjosta pois.[/QUOTE]

Mulla ja lapsella on puhtaat vaatteet, mikään ei ulospäin näytä nykyään että olisin väsynyt. Paitsi saattaa tietysti ilmeet ja huokaukset jne. Mutta ymmärrän pointtisi, usein nykyään meneekin niin.

Asutaan miehen kanssa eri paikkakunnalla ja lastenvalvoja tällä paikkakunnalla uskoo minua, mutta mitäpä ne asialle pystyy tekemään. Lastensuojelu ei puuttunut asiaan, sanoi että lapsen isän ja lapsen pitäs keskenään selvittää. Mutta kun lapsen isä ei selvitä..

Ollaan puhuttu pelkoasiat, moneen kertaan, vietetty aikaa ja lapsi on minulle tärkein. Toinen vanhempi kun haluaa tehdä kaiken vaikeaksi ja uuvuttaa, niin on onnistunut :/ Olen hankkinut ulkopuolista jutteluapua itsellekin, mutta ei se hirveästi auta, kun pai päivää/kk on että voi ajatella muuta kuin lapsen isän oikkuja, esim. oikeuteen on panostettava :/

Lapsen isältä ei saa tukea ja apua, esim. lapsen sairasteluun tai valvomiseen, päinvastoin. Kasvatusmetodit on erilaiset, lapsen isä hyväksyy pienen fyys.väkivallan, ilman turvavyötä kuljettamisen, antaa pelata k 12 pelejä jne.. Ja mistään ei kestä sanoa, suuttuu ja mikään ei auta/muuta suhtautumista.

Kiitos kaikille tuesta, tämä päivä on mennyt paremmin ja olen oppinut tästä, että jos on vaikeaa, niin soitan vaikka kriisipuhelimeen tai jotain. Ja terkkarille on aika varattu, lapsen uniongelmasta.

Hyvä että laitoit asian eteenpäin, kyllä se siitä. Tuo ei mielestäni ollut mikään maailman vakavin asia, 1/4 osa kuitenkin vaan. Tietysti oli väärin, hyvä että ymmärrät sen. Kaikkea hyvää jatkoon!

Ps. Myös "tunti turpaan" kommentin antajalle suosittelen avun hankkimista, vihanhallinta kurssilla ja empatian opettelulla voisi aloittaa:)

En todellakaan ole exälle mustasukkainen, itsehän lähdin suhteesta ja on elämäni paras päätös. Koittant myös edesauttaa, että isä tapaisi lastaan, välillä ollut tosi pitkiä taukoja ja välillä lapsi ei olisi mielellään isälleen halunnut mennä. Ja äinvastoin, kun isällä on uusi avokki kuvioissa, alkuun jätti minut enemmän rauhaan ja olin iloinen, kun oli löytänyt uuden naisystävän.

Lapsi on isältä tullessaan ahdistunut, pelokas aina välillä, ja silloin kun on juteltu, kertonut siellä levista riidoista ja yhdestä pahoinpitelystä-josta ls-ilm.tehty ja kirjattu. Nyt levoton siksi, kun isä pyytänyt sinne asumaan ja ei halua muuttaa- ja ei 8v.sellaiseen ole valmis että itse päättää- ehkä haluaisi olla lojaali ja asua molempien luona.
Jos lapsen isä ei käyttäisi henkistä ja fyysistä väkivaltaa, niin varmasti miettisin vaihtoehtoa, että lapsi asuisi siellä.

Kukaan, kuka ei ole vastaavaa kokenut (väkivaltainen kumppani, joka tekee elämästä helvetin vaikka eroat) on turha tulla tuomitsemaan. Teko tietysti oli multa väärä, vaikka ajattelin, että lääkkeellä saisi nukuttua ja ahdistus lievenisi. Aamulla heräsi virkeänä, ja kouluun ajoissa, mutta en silti enää toista tekoa ikinä.

Ja lapsen isä pahoinpiteli silloinkin kun olin raskaana.
Ja lapsen nähden, kun lapsi syntyi.

En tietenkään voi tekoani tällä hyväksyttää, mutta en luota yhtään siihen, että jos lapsi muuttaisi sinne, miten hoitaisi. Äkkipikainen ja karjui lapselle, kun lapsi oli puoli vuotias, jos ei syönyt tarpeeksi nopeasti..

Tosi hyvä että pistit pyörät pyörimään.:)
Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille.:flower:

Yhteistyössä