Mie on ihan väsyksissä (lapsi sairastaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BigMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BigMama

Vieras
Tämä on vain tunteenpurkaus. Pakko saada purkaa.

Mies on reissussa. Toissa yönä tuli kuopus kipeäksi. Iski kurkunpääntulehdus ja siis oikein niin pahasti oli lapsi tukossa, että itsekin säikähdin. Sairaalaan olisin lähtenyt, jos mies olisi ollut kotona, mutta kun ei ollut. Onneksi vanhat hyvät keinot lopulta toimivat, muuten mun olisi täytynyt ottaa koko lapsikatras mukaan sairaalaan.. Mut kauan se kesti, ennen kuin lapsi sai kunnolla henkeä ja loppuyö menikin sitten valvoessa. Taisin ehkä tunniksi torkahtaa. Ennen seitsemää alkoivat lapset heräillä. Koko päivä meni niitä vahtiessa (joo siis asutaan kaukana sukulaisista, ei ole muita lapsenvahteja), eikä kaikilla ollut oikein kiva mieli, mulla ehkä vähiten. Kipeällä lapsella kuumetta 39, itsellä hirveä päänsärky ynnä muuta mukavaa.

Viime yönä sitten heräili toinen lapsi ja tämä kipeäkin aina välillä. Yritin nukkua lastenhuoneen lattialla, mutta aika huonosti nukuin. Aamukuudelta ylös lasten kanssa. Kipeällä lapsella on kuumetta edelleen yli 38. Ja mitä se tekee? Annoin sille Pronaxenia, se nielaisi osan (hyvin vähäsen) ja räkäsi loput keittiön pöydälle. Kun ei kuulemma tykkää. En yhtään osaa arvioida, että kuinkahan paljon se nielaisi, joten en uskalla uutta satsia antaa. Ja ton kuume ei laske ilman Pronaxen+parasetamoli -yhdistelmää.. Ihan hyvävointinen se on, mutta jostain syystä tolle lapselle ei kuumeessa maistu syötävä eikä juotava, on aina ollut sellainen. Joten sen takia ton kuumeen laskeminen olisi ehdotonta. Mut nyt kun se todennäköisesti ei laske, niin mun on juotettava sitä pakolla. Tappelua luvassa. Ja päätä särkee taas niin helvatasti. Olen kiukkuinen ja kaikkea. Mies tulee vasta myöhään illalla kotiin, on satojen kilometrien päässä.

En ny jaksanut joka tappelua tähän kirjoittaa. Mut mä olen ihan rikki, väsynyt ja kaikkea.

Mut kunhan tuuletin itseäni. Nyt käperryn nojatuoliin viltin alle, jos saisi loppujen lastenohjelmien ajan olla rauhassa. Ehkä.

Kas kun sattuikin...

Aamulla juuri heräsin ja mietin, etten oikeasti taidakaan haluta toista lasta, josta olen haaveillut pidempään. Meillä on sairasteltu noin kolmasosa tästä vuodesta ja olen älyttömän väsynyt ja fyysisesti huonossa kunnossa. Taas korkea kuume itsellä ja työt rästissä molemmilta.

Meillä keskimmäisellä viikon ollut ripuli. Pienin rassukka on kovassa kuumeessa ja itkeskelee, ja esikoinen valvotti mua muuten vaan, hiippaili levottomana yöllä pitkin kämppää. Ja aina ne sairastuu silloin, kun mul olis ollut joku erikoisjuttu. Eilen piti olla työhaastattelu ja tänää naisten kymppi. Viime vuonna jouduin lopettaa työhaastattelun, kun nää sairastu just silloin. Sit ne saattaa olla puol vuotta ihan terveenä koko sakki. Minä en tajua mistä se johtuu.....

Kiitos myötätunnon sanoista ja halauksista. En sitten onnistunut saamaan parasetamoliakaan lapsen suusta alas. Ei vaan suostunut nielaisemaan kuin ihan vähän. Räki pihalle nekin. Ja kuumetta 38.5..

Että kertokaas nyt hyviä vinkkejä, millä saan illalla tolle samaiset lääkkeet annettua? Kun eihän tosta tule mitään, että toi kuume huitelee tuolla ja joka nestetilkan kanssa saa tapella ihan tosissaan. Pronaxen siis litkua, jonka ruiskulla ruiskasin posken sivusta suuhun. Parasetamoli on pieneen nestetilkkaan liuotettava lääke.

Oliskohan tolla kurkkukin kipeä, aamupalakaan ei oikein maistunut paitsi vähän kauramaitoa.

Yhteistyössä