Annoin lapselle omaa unilääkettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lento tähden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lento tähden

Vieras
Annoin omaa joskus itselle määrättyä tenox 20mg neljäsosan 8v.lapselle. Epäilkää että olen provo tai hullu tms. Olen vain älyttömän väsynyt. Koin lopulta parempana vaihtoehtona tuon, kuin toteuttaa muut suunniltelmat, mitä tuli mieleeni :(

Lapsi on ollut levoton etävanhemmalta tullessaan, kotona sännöll.unirytmi ja laittanut hyvin nukkumaan. Nyt kolmas yö kun ei saa unta ja kouluun lähtö yhtä helv. Eka yönä valvoi 20:30-01:15, viime yönä 23:15 asti ja nyt sama homma, en vain jaksa itsekään enää, koska on niin vaikeaa itselläkin.

Perheneuvolassa käyty, mutta peruuntui ma aika, kun työntek.sairas. Lapsen etävanh.kanssa riitaa kaikesta lapseen liittyvästä, oikeutta myöten pari asiaa mennyt.
En viitsi taustoja enempää kertoa ettei kukaan tunnista.
Oon vain niin väsynyt itse tähän tilanteeseen, lapsi on kiukutellut 3 päivää, välillä itselläkin mennyt hermot.

Joo ja tiedän, ei sais antaa tenoxia lapselle, olen lukenut alaa.

Itsellä jää kaikki tekemättä, kolmena iltana hieronut, koittanut antaa nukahtaa yksin, mennyt viereen, tehnyt kaikki temput mitä mieleen tulee. Siis normaalit/terveet, paitsi tää unlääke.

Nyt jos ei nukahda, niin taitaa päässä pimahtaa. Kahtena iltana nukahtanut meikit naamalla viereen, aamulla just ja just kerennyt töihin ja on ollut NIIN vaikee saada lapsi ylös, että huoh.

Ymmärrätkö, että olet syyllistynyt rikokseen ja ip-numeron perusteella poliisi saa osoitteesi selville, jos joku tekee sinusta rikosilmoituksen?

Vaikutat hyvin väsyneeltä. Puhu väsymyksestä perheneuvolassa (mutta älä mainitse tuosta lääkkeen antamisesta). Tarvitset varmaan nyt ihan konkreettista apua, että saat levättyä ja kerättyä voimia. Selviät kyllä. Muista, että tilanne on väliaikainen ja jonain päivänä saat nukkua univelat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Lento tähden;30422466:
Annoin omaa joskus itselle määrättyä tenox 20mg neljäsosan 8v.lapselle. Epäilkää että olen provo tai hullu tms. Olen vain älyttömän väsynyt. Koin lopulta parempana vaihtoehtona tuon, kuin toteuttaa muut suunniltelmat, mitä tuli mieleeni :(

Lapsi on ollut levoton etävanhemmalta tullessaan, kotona sännöll.unirytmi ja laittanut hyvin nukkumaan. Nyt kolmas yö kun ei saa unta ja kouluun lähtö yhtä helv. Eka yönä valvoi 20:30-01:15, viime yönä 23:15 asti ja nyt sama homma, en vain jaksa itsekään enää, koska on niin vaikeaa itselläkin.

Perheneuvolassa käyty, mutta peruuntui ma aika, kun työntek.sairas. Lapsen etävanh.kanssa riitaa kaikesta lapseen liittyvästä, oikeutta myöten pari asiaa mennyt.
En viitsi taustoja enempää kertoa ettei kukaan tunnista.
Oon vain niin väsynyt itse tähän tilanteeseen, lapsi on kiukutellut 3 päivää, välillä itselläkin mennyt hermot.

Joo ja tiedän, ei sais antaa tenoxia lapselle, olen lukenut alaa.

Itsellä jää kaikki tekemättä, kolmena iltana hieronut, koittanut antaa nukahtaa yksin, mennyt viereen, tehnyt kaikki temput mitä mieleen tulee. Siis normaalit/terveet, paitsi tää unlääke.

Nyt jos ei nukahda, niin taitaa päässä pimahtaa. Kahtena iltana nukahtanut meikit naamalla viereen, aamulla just ja just kerennyt töihin ja on ollut NIIN vaikee saada lapsi ylös, että huoh.
No joo, olet jo pahasti epätoivon alhossa. Huomenna heti välittömästi alat soittelemaan itsellesi apua.
Toivottavasti lapsesi herää vielä aamulla. :(

Nyt hei huomenna soitat terveysasemalle tai lastensuojeluun.
Te tarvitsette apua ja sitä AIVAN VARMASTI saatte!

Ei aina tarvitse pärjätä yksin, ota apu vastaan, et varmasti kadu!!

Miksi lapsi ei saisi valvoa. Itse olen pienestä asti ollut iltavirkku. En ole mennyt nukkumaan aikaisin ja usein valvoin pitkälle aamuyöhön sitten vähän isompana n. 12 -vuotiaana. Eipä vanhemmat mitään voi jos ei nukuta ja tottakai aamu-uninen olen ollut, mutta aina olen noussut ylös, kun ei todellakaan olisi tullut mieleenkään jäädä koulusta pois.

Oma neuvoni olisi jättää tuollaiset hermoilut ja nukutukset pois ja antaa valvoa. JOs ei aamulla ala kouluun lähtemään niin kouluterveyden kautta lisäapua sitten.

Kuinkahan monta kertaa oon kuullut tai lukenut, että vanhemmat antaa jotain reseptilääkettä lapselleen, jopa vauvalle, että saa sen nukkumaan. En laita lääkkeen nimeä tähän, mutta voimakkaasti väsyttävä lääke, jota lapselle kirjoitetaan.
Eli ei tää nyt ihan niin uskomattoman ällistyttävää ole. Itse en kyllä uskaltais aikuisen lääkettä antaa minkäänlaista annosta lapselle.
Tsemppiä ap:lle. Koita keksi toimivampi ratkaisu.

Lastensuojelusta en ole saanut apua, päin vastoin.

Mitä apua tähän voisi saada, lapsi käy puhuassa asioista ja sekin viime aika peruttiin, kun työntekijä sairaana.

Olen väsynyt, koska etävanhempi oli väkivaltainen, eron jälkeen tekee niin vaikeaa mun elämästä ja kaikkeen lapseen liittyvästä kans. Aikoi tehdä mun elämästä helvetin, jos eroan ja usena vuoden on tehnytkin.

Kaikki kääntyy lopussa niin, että häntä uskotaan, niin on käynyt aina ennenkin. Lapsi murehtii asioita, joita etävanhempi hänelle kertonut.
Lastensuojelu ei uskonut, kun olin eroamassa, että toinen on väkivaltainen (koska tunsivat tämän ihmisen).

Jos etävanhempi olisi terve, antaisin lapsen sinne asumaan (vaikka meillä muuten menee hyvin lapsen kanssa) mutta kun ei ole. Huoltajuudesta käydään kiistaa parhaillaan.

Kun kerrot että olet niin väsynyt että annoit lapselle unilääkettä niin apua tulee.
Luota muhun!

Ja tiedän, että teko on väärin ja ei olis saanut antaa. Ja on sairasta ,mutta se nyt kauheesti enää auta.

Pitäsköhän mun soittaa päivystykseen ja selittää tilanne ilman nimeä ja kysyä, tarviiko tehdä jotain? Esim. soitaa ambulanssi/antaa lääkehiiltä? Lapsi nukkuu ja hengittää ihan normaalisti.

Juu ja opin tästä, että miksei antais vain lapsen valvoa-ja etten ikinä toista tätä virhettä enää :(
Olen niin väsynyt ja tiedän, että olen huono vanhempi.

"Väkivaltaan turvautuva vanhempi on yleensä keinoton ja väsynyt. Hän saattaa kokea vanhemmuuden vaatimukset ylivoimaisiksi. Erilaiset arjen haasteet kuten taloudelliset huolet, parisuhdeongelmat ja terveyteen liittyvät murheet voivat kuluttaa vanhemman voimavarat loppuun.

Vanhempi, joka kokee kantavansa arjen haasteita yksin, on alttiimpi käyttämään väkivaltaa kasvatuksessa. Tässä tilanteessa elävän vanhemman tulisi hakea apua ja puhua väkivallan käytöstä tai sen uhkasta lähipiirissään. Apua voi tarvittaessa hakea myös ammattilaisilta, kuten neuvolasta. Tärkeintä on tunnistaa haitallinen kasvatustapa ja sitoutua muutokseen - joka on mahdollinen!"
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=210

En osaa sanoa muuta kuin toivottaa voimia jaksamiseen. Kai aika monella on niitä kausia että ei enää jaksais, mut jotenkin niistä räpiköidään ja jossain vaiheessa elämä helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lento tähden;30422559:
Ja tiedän, että teko on väärin ja ei olis saanut antaa. Ja on sairasta ,mutta se nyt kauheesti enää auta.

Pitäsköhän mun soittaa päivystykseen ja selittää tilanne ilman nimeä ja kysyä, tarviiko tehdä jotain? Esim. soitaa ambulanssi/antaa lääkehiiltä? Lapsi nukkuu ja hengittää ihan normaalisti.

Juu ja opin tästä, että miksei antais vain lapsen valvoa-ja etten ikinä toista tätä virhettä enää :(

Lopeta stressaus. Ei se neljäsosasta todellakaan miksikään mene.

Lispetti, tiedän myös sen että siitä tulee ls-ilmo ja näin lapsen etävanhempi saa huoltajuuden. Hänestä on yksi ls-ilm.kun on käynyt lapseen käsiksi, mutta lastensuojelu uskoi, kun hän väärensi asiaa, eli lasta ei uskottu.

En jaksais tähän enää mitään lastensuojeluhommaa, siitä enempi haittaa kuin hyötyä.
Lapsen etävanhempi peruu tapaamiset usein, ja haluais että lapsi muuttais hlle. Ei suostu kuljettamaan eikä sopimaan asioita, tuomari ne loppu peleissä ratkaisee. On tosi harmi, että väsyn samalla itse siinä, yhteydenotoista ja etävanhemman henkisestä väkivallasta.

OIKEESTI? Siis annoit lapselle tenoxia? Se on keskushermostoon vaikuttava lääke eikä sitä saa antaa lapselle, saattaa aiheuttaa aikuisellekin haittavaikutuksena ärtyneisyyttä eli mistä voit tietää mitkä oireet lapsella johtuu sitten lääkkeestä..

Soita nyt vaikka hätäkeskukseen ja pyydä sieltä apua itsellesi, ennenkuin tapat lapsesi lääkkeellä tai muuten.

Voi lapsraukka ja äidillekin jaksamista ja koita saada ittes kuntoon.

Soita apua. Vaadi apua. Mielenterveystoimistoon, koulukuraattorille.. Johonkin. Vaikka -112. Voi sinua ja lastasi. Kaikkea hyvää teille ! Onko sinulla ystäviä tai sisaruksia tai vanhempia jotka auttavat? Asutko isolla vai pienellä paikkakunnalla?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ostaisit lapselle melatoniinia? Jos lapsen univaikeudet jatkuu pitkään, puhu lääkärin kanssa. Itselläni on unettomuus joka on vaivannut lapsuudesta saakka. Muistan hyvin ne yöt jolloin valvoin jopa neljäänkin saakka ja muu perhe nukkui... Nyt lääkkeillä unettomuus on kurissa.

Lapsi nukkuu yleensä hyvin, jos alkaa olla jatkuvaa niin melatoniinia vois kokeilla lääkärin kautta mahd.

Asun suurella paikkakunnalla. En ole väleissä isovanhempiini, äidillä ei meidän elämä kiinnosta, ei hyväksynyt eroa ja ei halua olla tekemisissä. Sisaruksia on kaksi mutta heillä on yhtä vaikeaa, eivätkä jaksa auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lento tähden;30422559:

Anna lapsen nukkua, älä herätä. Ei tuo määrä tapa, lapsi voi toki olla tokkurassa huomenna. Paljon pahempi vaihtoehto mielestäni on antaa lapsen valvoa.

Vaikka lapselle ei varmaankaan yhdestä kerrasta unilääkettä olekaan haittaa, niin suuri pelko on, että siitä tulee jokailtainen tapa. Silloin se on vakavaa. Yritä saada teille apua.

kyllä sen verran säikähdin, hpeän ja kadun, että ei toistu :( Soitin myrkytyskeskukseen ja kerroin tilanteen, ei tarvi olla huolissaan kun lapsi hengittää hyvin ja reagoi kosketukseen.

En missään nimessä tällaista hyväksy, aina ennen ajattelin itsekin että en koskaan pystyisi noin toimimaan, kun kuullut että jotkut antaa lapselle unilääkettä :(

Yhteistyössä