Annan(ko) lapset pois

  • Viestiketjun aloittaja Ja ja
  • Ensimmäinen viesti
Tiedän tunteen
Mulla oli vähän samanlainen tilanne avioeron jälkeen esikoisen kanssa ja sanoisin, että vieläkään ei poika varmasti ole asioiden kanssa ihan tasa-painossa, mutta tällä hetkellä se johtuu sellaisista asioista, joihin en itse voi pätkääkään vaikuttaa. Eron jälkeen lapset siis jäi mulle ja koska minä olin se, jonka aloite ero oli ja koska eroon liittyi se kuuluisa kolmas osapuoli minun puoleltani, niin poika syyti asiaa mun niskaan ihan urakalla. Eikä asiaa varmaan auttanut se, että isänsä purki hänelle omia tuntojaan käsittämättä, mitä lapselle voi sanoa ja mitä ei. Olen tehnyt virheitä ennen eroa, eron aikana ja eron jälkeen ja halusin ymmärtää lastani, mutta voin sanoa, että jossain vaiheessa oli oikeasti sellainen tunne, että annan lapset pois, ei musta ole tähän, menköön vaikka isälleen asumaan, kun mä oon niin kelvoton ja surkimus äitinä. Kamala masennushan siinä oli päällä, kun noissa fiiliksissä olin. Apua hain ja osin sainkin, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että olin jossain vaiheessa niin loppu, etten olisi halunnut nähdäkään lapsiani. Siinä vaiheessa vaadin exääni ottamaan heistä enemmän vastuuta ja lähdin itse lomalle, irrottauduin kaikesta täysin pariksi viikoksi. Se oli viisas ratkaisu, ikinä ei ole loma tullut niin tarpeeseen.

Teidän kohdallanne näkisin, että teidän olisi tietenkin ilman muuta syytä hakea apua. Itse olin yhteydessä sossuun ja perhetyöhön ja sain tukea perhetyöstä. Lisäksi sain omaa apua psykiatrisen sairaanhoitajan käynnein. Oikeastaan asia, jota itse kritisoin oli se, että lapsille ei oikeastaan mitään apuja tarjottu, vaikka aktiivisesti asiasta kaiken aikaa puhuinkin ihan eron alusta lähtien. Pikku hiljaa ja uuden kumppanini kanssa sinnitellen asiat ovat lähteneet luistamaan parempaan suuntaan, mutta kyllä siinä on satoja tunteja keskusteltu keskenämme ja palaveerattu myös ulkopuolisten kanssa, että tässä pisteessä ollaan.

Toivon sydämestäni, että haette apua ja saatte osaksenne ymmärrystä ja tukea oikeanlaisilta ihmisiltä. Siinä vaiheessa kun apua haette ei tarvitse tietää, mitä se apu olisi, siitä voidaan keskustella yhdessä niiden auttavien tahojen kanssa. Tärkeintä on vaan, että myönnätte (kuten aloituksessa jo täällä teit), että itsellä ei voimat ja keinot enää riitä ja jotain apua tarvitaan. Ihan varmasti rakastatte lapsianne, siitä ei todellakaan ole kysymys. Halu ja yrittäminen on yksi asia, se, mihin voimat ja taidot riittää kokonaan toinen.

Parjatuksi tulemisen uhallakin annan lopuksi teille sen virtuaalisen voimahalin!
 
"tiuku"
[QUOTE="a p";25833664]on koitetrtu mutta lapset vänkää vastaan... uimahallissakin tyttö istui lattialle ja kusi !! :/[/QUOTE]


Mut hei, ne lapsesi ovat vasta 3 ja 5v. Teidän vanhempina tulee ohjata elämässä ja pitää kuria ja rakastaa. Ei tuon ikäset voi määrätä. Meillä ainakin lapselle perustellaan asiat jos on jotakin mitä teki väärin- Te itse olette vastuussa lapsistanne.
 
[QUOTE="a p";25833651]mieti itse millaisia tyhmyyksi latelet palstalle! tämä oli asiallinen aloitus, joka kaipasi sympatiaa[/QUOTE]

Ai mistä kohdasta aloituksesi oli asiallinen?????

Mä näin siinä erittäin vittumaisesti provosoivan aloituksen. Valitettavasti.
 
"vieras"
3- ja 5- vuotiaat uhmaavat, touhuavat ja metelöivät - se on eräänlainen luonnonlaki :) Pisu lattialle uimahallissa ei ole iso ongelma, se, ettei voi mennä uimahalliin ollenkaan on. Eli kaikki on suhteellista ja väsyneenä oma tilanne tuntuu suhteettoman huonolta. Hieman huumoria peliin - kun jotakin tapahtuu lasta ojennetaan, mutta samalla hymyillään sisäisesti sitä, että onpahan taas kunnon anekdootti (eli kerrottava hassuhk juttu) tulevaisuutta varten.
 
Ota ainakin apu vastaan ja pyri muutokseen itsessäsi kanssa. Jos vanhemmat kotona huutaa,paiskoo ovia,kiroaa,tappelee niin lapset tekee sen kaiken perässä ja silloin kierre on valmis kun huutamalla koitetaan lopettaa huutaminen. Eihän se silloin mihinkään lopu. Nyt teidän vanhempina kannattaisi ottaa itseänne niskasta kiinni ja keskittyä myös huomaamaan se oma käytös toisianne ja lapsianne kohtaan. Kannattaa soittaa tuonne vanhempain puhelimeen ja kysyä sieltä vielä neuvoa ja apuja tuohon tilanteeseen.
 
"www"
[QUOTE="a p";25833651]mieti itse millaisia tyhmyyksi latelet palstalle! tämä oli asiallinen aloitus, joka kaipasi sympatiaa[/QUOTE]

Mun mielestä sun aloituksesi oli kyllä aika epäasiallinen ja siinä haistatettiin paskat kaikelle. Mulle ei ainakaan avautunut se, että haluat sympatiaa :eek:
 
"Vieras"
[QUOTE="a p";25833614]no vaikka mielummin niitä kukkasia kuin täyden paskakasan niskaan kaatamista!!! kukaan vahempi ei ansaitse sellaista...[/QUOTE]

Kyllä monikin vanhempi ansaitsee! Jos ei kykene olemaan vanhempi lapsillee ja syyttää lapsiaan, niin turhaa odotella kukkasia!
 
Muita viestejä lukematta: Itse olette ilmeisesti lapsille käytösmallit antaneet. Ja jos ei kerran käy mielessäkään yrittää muuttua itse..
Itse et psykopaatti ole,etkä narsisti. Turha vedota tuollaisin.
Niin toivottavasti lapsenne pääsevät pois teiltä

Porvoosta terveisiä
 
sdfghjjjjjjj
Mistä rivien välistä se asiallisuus & sympatian halu pitäisi löytyä?

Okei, nyt me tiedetään että et sä oikeasti halua antaa lapsia pois. Sen tietty olisit voinut kertoa heti aloituksessa, kun ei täällä kukaan sun ajatuksiasi osaa lukea. Soita sinne perheneuvolaan, tai neuvolaan, suoraan lastensuojeluun, ja pyydä apua. Vaadi apua. Kun ei ne virtuaalikukkasetkaan tilannetta ihan oikeasti paranna ollenkaan.
Ei mulla ole minkäänlaista vaikeutta asettua aloittajan asemaan, vaikken omaa henkilökohtaista kokemusta edes omista lapsista.

Jännä juttu.
 

Yhteistyössä