Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Vaihdan heti merkkiä jos löytyy yhtä hyvä, ei ole löytynyt!
Jos ei etsi, ei löydä. Onhan se näppärää, kun omaa voittoa tavoitteleva sukulainen tai naapuri hoitaa pesuaineet kotiin. Amwayn pesuaineet pesevät ehkä ulkopuolelta, mutta tekevät samalla tahroja sisäpuolelle... enkä tarkoita sillä vaatteita.

Voi että suomalainen kateus on niin hauskaa
:LOL: Marketitko harrastaa hyväntekeväisyyttä? Miksi ihminen ei saisi lähteä yrittäjäksi tällaiseen, varsinkin kun tuotteet ovat hyviä? Minäkin itse käytin näitä tuotteita pitkän aikaa kunnes tulin siihen tulokseen että säästän paljon kun alan itse myyjäksi. Minulle ei ole tuputettu, minulle ei ole sanottu että rahaa tursuaa ovista ja ikkunoista, eikä ole kutsuttu "salaperäisiin käännytys tapaamisiin". Emoyhtiö Alticor palkittiin eettisestä johtamisesta http://www.amway.fi/default.asp?zone=UNICEF&lan=fi&num=2 Minusta on myös hienoa että Amway tekee yhteistyötä Unicefin kanssa.
Tuota noin, siinä on se iso ero, että totta kai virallinen ja oikea KAUPPA on olemassa tavaran myymistä ja voittoa varten. Kuka on mitään toisin väittänyt. Argumenttina tuo on täysin vetämätön.

Amwayssä kaikki on suunniteltu hyödyntämään loppukädessä vain paria omistajaperhettä. Jonka jäsenet ovat omasta takaa niin sydämettömiä, että kun perustajapatriarkan sydän alkoi pettää ja tarvittiin siirto, hän ei tyytynyt jonottamaan, vaan OSTI sopivan sydämen, jonka piti mennä vähävaraiselle perheenäidille.

Alticorin yhteistyö UNICEFin kautta olisi upeaa, jos pohjalla olisi aito auttamisen halu. Syyt ovat kuitenkin selvästi bisneskosmeettiset.
 
pippis
Mä tykkään parista tuotteesta, mutta ihmeellistä on se, että myyjä ei ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että ostan häneltä pesuainetta, vaan painostaa koko ajan liittymään itse mukaan. Luulisi että kiva kun ostan häneltä tuotteita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
Mä tykkään parista tuotteesta, mutta ihmeellistä on se, että myyjä ei ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että ostan häneltä pesuainetta, vaan painostaa koko ajan liittymään itse mukaan. Luulisi että kiva kun ostan häneltä tuotteita...
Kaverisi hyötyy enemmän kun liityt siihen. :whistle:
 
just
Meitä kans yritettiin tuohon mukaan, kolme ihmistä tuli puoliväkisin tupaan. Yksi selitti suu vaahossa, ja en ymmärtänyt puoliakaan sen kuulakärkisuttauksista paperille ja epämääräisestä selityksestä. Puhelin pirisi kokoajan ja äijä ravas ulkona puhumassa, sillä aikaa yksi yritti "suomentaa" mulle sen miehen selityksiä ja yksi niistä tyypeistä istu ja murjotti.

Kauhea kehuminen just kuinka rikastut näin ja näin paljon ja sitten tienaat muutaman vuoden päästä näin paljon. No, kysyn vaan että jos tämä olisi totta, pulet suomalaisista olis jättänyt jo ansiotyönsä ja nyt olis niin Amwayllä rikastuneita porhoja.

Eipä nämäkään tyypit vielä millään mersulla ajele. :D

Enkä lähtenyt touhuun mukaan...
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
Mä tykkään parista tuotteesta, mutta ihmeellistä on se, että myyjä ei ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että ostan häneltä pesuainetta, vaan painostaa koko ajan liittymään itse mukaan. Luulisi että kiva kun ostan häneltä tuotteita...
Kaverisi hyötyy enemmän kun liityt siihen. :whistle:
Nimenomaan. Tiedätkö, että joutuisit maksamaan esim. vuosittaisen jäsenmaksun. Pisteitä kertyy vain aktiivisista jäsenistä, ei satunnaisesta myynnistä ei-jäsenelle, eikä satunnaisesti ostavasta jäsenestä. Satunnaisena ostajana sinä olet lähes hyödytön tuotteiden myyjälle. Jäsenyydestäsi ja aktiivisuudestasi jäsenyytenä HÄN saa automaattisesti pisteet.
 
pippis
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
Mä tykkään parista tuotteesta, mutta ihmeellistä on se, että myyjä ei ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että ostan häneltä pesuainetta, vaan painostaa koko ajan liittymään itse mukaan. Luulisi että kiva kun ostan häneltä tuotteita...
Kaverisi hyötyy enemmän kun liityt siihen. :whistle:
Nimenomaan. Tiedätkö, että joutuisit maksamaan esim. vuosittaisen jäsenmaksun. Pisteitä kertyy vain aktiivisista jäsenistä, ei satunnaisesta myynnistä ei-jäsenelle, eikä satunnaisesti ostavasta jäsenestä. Satunnaisena ostajana sinä olet lähes hyödytön tuotteiden myyjälle. Jäsenyydestäsi ja aktiivisuudestasi jäsenyytenä HÄN saa automaattisesti pisteet.
No just siksi en oo liittyny, kun tulis hiukka kalliiksi muutenkin kallis pesuaine, kun ei siihen aloituspakkaukseenkaan kuulu kun jotain shampoota, ja sitte näitä kirjoja ja videoita aiheesta... Ja mä saan lähikaupasta Sunsilkkia 2,5 euroa joka on huipputuote mun tukalle! :) mutta siis pesuaine ja hammastahna TODELLA RIITTOISIA JA HYVIÄ, joten niitä ostan kerran vuodessa, mutta tosiaan kaveri ei ole lainkaan ilahtunut mun ostoista...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
Mä tykkään parista tuotteesta, mutta ihmeellistä on se, että myyjä ei ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että ostan häneltä pesuainetta, vaan painostaa koko ajan liittymään itse mukaan. Luulisi että kiva kun ostan häneltä tuotteita...
Kaverisi hyötyy enemmän kun liityt siihen. :whistle:
Nimenomaan. Tiedätkö, että joutuisit maksamaan esim. vuosittaisen jäsenmaksun. Pisteitä kertyy vain aktiivisista jäsenistä, ei satunnaisesta myynnistä ei-jäsenelle, eikä satunnaisesti ostavasta jäsenestä. Satunnaisena ostajana sinä olet lähes hyödytön tuotteiden myyjälle. Jäsenyydestäsi ja aktiivisuudestasi jäsenyytenä HÄN saa automaattisesti pisteet.
No just siksi en oo liittyny, kun tulis hiukka kalliiksi muutenkin kallis pesuaine, kun ei siihen aloituspakkaukseenkaan kuulu kun jotain shampoota, ja sitte näitä kirjoja ja videoita aiheesta... Ja mä saan lähikaupasta Sunsilkkia 2,5 euroa joka on huipputuote mun tukalle! :) mutta siis pesuaine ja hammastahna TODELLA RIITTOISIA JA HYVIÄ, joten niitä ostan kerran vuodessa, mutta tosiaan kaveri ei ole lainkaan ilahtunut mun ostoista...
Jos olisit jäsen, kaverisi olisi vielä helpompi painostaa sinua, jotta hän itse saavuttaisi kuukausitavoitteitaan ja saisi bonuksia. Kannattaa pitää etäisyys ja ilmoittaa, että ok, ostat tarvittaessa, mutta jos painostus jäsenyyteen jatkuu, vaihdat takaisin muihin tuotteisiin. Mitähän mahtaisi myyjä sanoa...

Aloituspaketissa on vain muutama varsinainen tuote, joten jos listaat tuottet ja vertaat vastaavien kaupan tuotteiden hintoihin, näet miten paljon hinnoissa on ilmaa, tai vaihtoehtoisesti, miten paljon maksat paperista ja rompusta. Romppu onkin jo puhdasta aivopesua. Jos niitä matskuja haluaa, niitä on jopa huutilksessa PARIN euron lähtöhintaan, eikä kukaan ole koskaan ostanut...

Amway on pyramidi, jossa jäsenten varsinaiset tulot eivät kerry tuotemyynnistä, vaan uusien jäsenten värväämisestä. Näitä sitten painostetaan aktiivisuuteen, jotta itselle kertyisi pisteitä. Sellaisia ovat amwaylaisten "visiot" ja "suuret unelmat": omien tuottojen kerääminen ystävien ja sukulaisten ja tuttavien ja tutuntuttujen toiminnalla.

Ne jotka uskaltavat ilmaista poikkeavan mielipiteen, leimataan tietysti välittömästi kielteisiksi ja vihamielisiksi ihmisiksi, sellaisiksi jotka tihkuvat kateutta mutta ovat liian tyhmiä ja laiskoja tekemään mitään, ja jotka eivät soisi muidenkaan menestyvän. Ei ole epätavallista, että Amway-toimintaan syvälle uppoavan ystäväpiiri vaihtuu vähitellen täydellisesti. Kas kun tavalliset mutta ah niin kielteiset ja kateelliset eivät ole sopivaa ystäväainesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Tämä ainakin kannattaa lukea, ennenkuin hönkäisee moiseen mukaan.

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi////////tyypillinen/amway.pdf

Minulla itselläni on ihan selkeä mielipide näistä verkostomarkkinointijutuista: en ikinä lähtisi niihin mukaan, enkä suosittele kellekään muullekaan.
Luin tuon läpi, eikä se kuvaa millään muotoa Amwayn toimintaa. Meinasin ottaa epäkohdat tähän kohta kohdalta, mutta eteenpäin lukiessani huomasin että koko teksti on yhtä epäkohtaa, joten liian iso homma

:LOL:
Se on hyvä että naurattaa. Ehkä sinua naurattaa sekin, että tällä hetkellä Amway Suomen omavaraisuusaste on luottotietojen mukaan miinuksella 756 prosenttia (okei, se on kyllä todella hyvä saavutus, näin surkeaan suoritukseen eivät monet firmat pysty :D ) ja lisäksi sijoitetun pääoman tuotto on miinuksella 460 prosenttia.

Ja mistähän mahtaa kertoa se, että vuoden 2005 jälkeen putiikki ei ole toimittanut tilinpäätöstään kaupparekisteriin? Ei taida bisnes ollakaan niin ruusuista kuin Amway-uskovaiset hyväuskoisille kauppiailleen antaa ymmärtää...

Mutta ei se mitään, vapaassa maassa jokainen saa lähteä millaisen yrityksen kelkkaan hyvänsä. :xmas:
 
minä
Olen itse toiminnassa mukana mutta vain tuotesyistä. Olen ollut mukana reilun vuoden ja mulla on yksi alalinjalainen joka tilaa minua enemmän enkä saa koskaan hänen bonuksiaan. Tilaan itse noin joka toinen kuukausi erittäin loistavia tuotteita itselleni sekä muutamalle läheiselleni, saan siitä pari kymppiä voittoa ja tää riittää mulle. Ikinä en ole uskonut tuohon pyramidisysteemin toimintaan, kerran olen alkuaikoina ollut ouppenissa kuuntelemassa enkä toiste mene. Musta ei olisi värväämään ketään läheistä mukaan ilman jos itse ei halua, en usko suuriin puheisiin ja olen jopa sen verran maalaisjuntti etten edes haluaisi tuollaisille matkoille.
Meillä nuo aineet kuitenkin toimivat loistavasti ja anoppi on totaalisen hurahtanut Amwayn kosmetiikkaan ja hän tilaa niitä kauttani. En itse käytä sellaisia tuotteita jotka tulevat kalliimmaksi ostaa tuolta esim. kahvi ja konetiskitabletit, muuten meillä kyllä käytetään pesuaineet ja hiustenhoitotuotteet sekä vähäinen kosmetiikka Amwaylta. Mikään tuote ei ole osoittautunut huonoksi vain jokin kalliimmaksi niin niitä en siis käytä.
Sanoin heti alussa ylälinjalle todella tiukasti että osaan kyllä kertoa itse mikäli haluan tästä bisnestä, minua on turha käännyttää eikä kukaan ole painostanut. Olen ylälinjaan yhteydessä vain muutaman kerran vuodessa, silloinkin soitan itse kysyäkseni onko heillä kotona jotain tuotetta jos kaverilla on kiire saada sellainen, homma hoituu hyvin eikä minua painosteta todellakaan mihinkään. Maksoin ilman muuta uusimismaksun ja aion toimia jatkossakin Amwayn kanssa tällä tavalla. Pyramidijuttuihin en muuta kommentoi koska en tiedä niistä mitään ja pidän niitä huijauksena. Tuotteista kerron kavereille jos kysyvät, joskus muutenkin, värvääämään en lähde eikä tämä ole minulle bisnestä. Itse en käytä enkä osaa suositella mutta KUULEMANI perusteella ravintolisät ovat Amwaylla erittäin laadukkaita ja paikallisenkin sm -liigaseuran jäsenet ovat sankoin joukoin mukana niitä käyttämässä.
Toivottavasti joku kirjoitukseni jälkeen uskaltaa lähteä kokeilemaan jos siltä tuntuu, en näe nyt reilun vuoden kokemuksella tässä mitään pahaa jos tykkää tuotteista.
 
Vieras
Mulla on pakko tähän koommentoida sen verran että eräs tuttavapariskunta liittyi tähän vuosi sitten ja nyt ovat sitten lopettaneet muut työt kokonaan, eli elävät näillä amwayn tuloilla pelkästään =) tähtäimessa heillä on tehdä jokunen vuosi vielä tätä hommaa ja lopettaa sitten. Eli eläisivät sen jälkeen myös näillä tuloilla, tekemättä itse mitään, eli alaisia on jo silloin jo niin paljon. Olishan se aika hienoo se.
 
me vain
Meille emännälle kanssa puhuttiin tästä ja joku naine kävi meillä puhumassa ja melkein sai emännän mukaan tähän, sain kaivettua tietoä yms ja kovin kotiväki kiitti kun kerroin taustaa tästä. Kenellekkään en suosittele. Luvattiin 10 th euroa kk rahaa yms. Itselle takavuosina kaveri soitti ja pyysi käymään ja siellä oli joku ukko ku alkoi minullekkin selittää samanlaisesta touhusta ja lupasi rahaa 10 th euroa kk käteen. kysyin miten sen saan. Sanoi että teet 2 vuotta juuri niin kuin hän käskee. Enpä sen koommin ottanu yhteyttä. vuonna 2001 amywayn ilmoittamien lukujen perusteella timantiksi oli päässyt noin 1/13 240 henkilöstä eli 0,0076 prosenttia eli se kertoo jo jotain :D
 
ne tuotteet on hyviä, niitä mekin tilataan. muuten ei olla siinä mukana, se vaatii hirveesti töitä jotta siitä joskus jotakin rahaa saisi.
mä olen kanssa huomannut että tää Amway on siihen kuuluvilla henki ja elämä,muusta ei kohta osata puhuakaan :eek:
aika kalliitahan ne tuotteet kyllä on. se pesuaine on siellä suht edullista ja todella hyvää, lähtee lähes kaikki tahrat :D menikös tää nyt mainostamisen puolelle :whistle: :/
 
ire
suosittelen locia..siis yleispuhdistusainetta ette usko meillä oli ihan uudet sohvat tollaista sisustuskangasta ja mulla oli kuulakärkikynätaskus joka vuosi siniset värit sohvaan...otin locia ja mikrokuituliinan ja hankasin ja sit ne värit vain haihtu pois kun sohva kuivui....samalla putsasin meidän kangaspäälysteiset tuolit keittiöstä ja lähti...uskomatonta ainetta suosittelen:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
suosittelen locia..siis yleispuhdistusainetta ette usko meillä oli ihan uudet sohvat tollaista sisustuskangasta ja mulla oli kuulakärkikynätaskus joka vuosi siniset värit sohvaan...otin locia ja mikrokuituliinan ja hankasin ja sit ne värit vain haihtu pois kun sohva kuivui....samalla putsasin meidän kangaspäälysteiset tuolit keittiöstä ja lähti...uskomatonta ainetta suosittelen:)
juuri tätä tarkoitin :D käsittääkseni se on tehty maissinlehdistä, eli ei ole vaaraa vaikka menis suuhunkin.
toisin nämä kaupan tehopuhd.aineet :/
 
ALH
Itse olen mukana Amwayssä ja aika kamalaa lukea tämmöisiä juttuja täältä keskustelupalstalta. Toiminta on täysin eriä mitä täällä puhutaan, luulempa että täällä
onkin juuri näitä epäonnistujia ja luovuttajia.
Kannattaa tosiaan sanoa suoraan EI jos ei kiinnosta toiminta, koska Amwayn periaatteisiin kuuluu että jos olet kieltäytynyt, niin sinua ei enää häiritä.
Se on vain surullista kuinka moni on menettänyt mahdollisuudet!
Jos näyttää ettei alapuolelle löydy ihmisiä, niin toki voi tienata myös kasvohoidoilla, mitä itse teen aktiivisesti.
Ja tietenkin hyödyt huippulaadukkaista tuotteista.
Nämä avoimet tilaisuudet ovat tarkoitettu kouluttamaan liikkeenharjoittajia ja kannustamaan jatkoon! Itse olen saanut paljon energiaa nuista tilaisuuksista ja jaksamista jatkaa.
Suosittelen ihmisiä kuuntelemaan näissä tilaisuuksissa avoimin mielin, miksi ei
kannata kokeilla kun ei ole menetettävää?
 
Merja
Olen mukana ja kaikki mitä ostan ja tilaan perheelleni kaupasta, tulee omaksi hyödykseni ensin, mutta myös niiden muiden hyödyksi jotka ovat samassa tiimissä. Ottakaa hyvät ihmiset ensin selvää asioista ja panetelkaa sitten vasta.......Mahtava idea ja työ meille ihan tavallisille ihmisille.
Ja mukana mahtava koulutusjärjestelmä!
 
ALH
Työtä amwayssa teet sen mukaan, mitä jaksat ja viitsit. Se on tämän työn hyvä puoli että voit heittää sen nurkkaan vaikka viikoiksi, jos et jaksa tehdä mitää....silti homma toimii puolestasi.
Kokeile!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis ei hyvää päivää. Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka eivät tajua verkostomarkkinoinnin ideaa?

En koskaan, ikinä lähtisi mukaan.
Sasse. Nuo ALH ja Merja puhuvat syvältä, syvältä aivopesun maailmasta. Ja just niitä fraaseja, joita siellä opetetaan: jos ET ole kiinnostunut, olet luuseri ja negatiivinen. Naurettavaa. Minun unelmani ei ole hyötyä ystävistä.
 
Aurinkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis ei hyvää päivää. Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka eivät tajua verkostomarkkinoinnin ideaa?

En koskaan, ikinä lähtisi mukaan.
Sasse. Nuo ALH ja Merja puhuvat syvältä, syvältä aivopesun maailmasta. Ja just niitä fraaseja, joita siellä opetetaan: jos ET ole kiinnostunut, olet luuseri ja negatiivinen. Naurettavaa. Minun unelmani ei ole hyötyä ystävistä.
Heippo! Täällä yksi ALH joka ei todellakaan ole aivopesty. Meillä on ihan oma järki mukana toiminnassa. Jokainen tekee tässä liiketoiminnassa juuri sen verran tai paljon mitä ihan itse haluaa. Kukaan ei pakota sinua mihinkään. Olette käsittäneet asiat omassa negatiivisessa mielessänne haluamaanne muotoon. Antakaa toisten tehdä itse omat päätöksenne ilman teidän asianmukaisia tietojanne. Ottakaa ensin perusteellisesti oikeaa tietoa ja läyhätkää vasta sitten. Positiivista asennetta teillekkin.
 
*;*;*;*
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis ei hyvää päivää. Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka eivät tajua verkostomarkkinoinnin ideaa?

En koskaan, ikinä lähtisi mukaan.
Sasse. Nuo ALH ja Merja puhuvat syvältä, syvältä aivopesun maailmasta. Ja just niitä fraaseja, joita siellä opetetaan: jos ET ole kiinnostunut, olet luuseri ja negatiivinen. Naurettavaa. Minun unelmani ei ole hyötyä ystävistä.
Heippo! Täällä yksi ALH joka ei todellakaan ole aivopesty. Meillä on ihan oma järki mukana toiminnassa. Jokainen tekee tässä liiketoiminnassa juuri sen verran tai paljon mitä ihan itse haluaa. Kukaan ei pakota sinua mihinkään. Olette käsittäneet asiat omassa negatiivisessa mielessänne haluamaanne muotoon. Antakaa toisten tehdä itse omat päätöksenne ilman teidän asianmukaisia tietojanne. Ottakaa ensin perusteellisesti oikeaa tietoa ja läyhätkää vasta sitten. Positiivista asennetta teillekkin.

Tämä viesti kiteytti juuri hienosti niitä syitä ja asenteita, joiden johdosta on erittäin helppo päättää pysyä kaukana Amwayn kaltaisista pyramideista.
 
ALH
Itse kuulin Amwaystä reilut kaksi vuotta sitten. 10 kk:dessa sain jo saman summan kuukausittain, kun omassa työssäni. Siitä eteenpäin tulot ovat kasvaneet kuukausittain, vuosibonukset ne vasta mukavia onkin, matkalaukkuja pakkaillaan ekalle palkintomatkalle!! SAMA MAHDOLLISUUS KAIKILLA!!!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä