alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

suvitus jaa, vielä ihan yhtenä kappaleena..no, viikkoja onkin jo sen verrn et se voi tulla milon vaan..ei minullakaan ollut neuvolassa tapahtunut mitään missään, ja neuvolatätikin meinas sillon et varmaan menee muutaman päivän yli lasketunajan...mut poika päätti tulla sit kuitenkin seuraavana päivänä..ne on ne horrrmonit jotka vähä hyrrää.. :LOL: vaan tulipa sitä kyl itselläkin mietittyä kun toista aloin odottaa et saapas nähdä miten sitä huomion pystyy jakamaan tasaisesti molemmille jne.. mut sekin tuli sit ihan luonnostaan..eikä meillä tyttö ollut missään vaiheessa mustis pikkuveljestä =)

viivi-85 moikka ja kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa.. =) eipä teilläkään tarvi enää kauan jännätä.. =) sehän on jo kohta valmis syntymään. tuleppas sinäkin kertoilemaan "väliaikatietoja" miten menee :)

Joo nyt on kiva kun viikkoja sen verran et tosiaan voi alkaa syntymään millon vaan :eek: Ja viimeistään noin 5viikon päästä on vauva sylissä B) Kuitenkin toivoisin tämänkin syntyvän siinä lasketun ajan tienoilla, esikoinen syntyi laskettuna. Vaatteita en oo vielä pessy enkä kaikkia vauvan tarvikkeita hakenut, mm. sänky,vaunukoppa ja kylpyamme pitäisi hakea, eihän ne niin tärkeitä ole :saint:
Kuitenkin laiskuus ja väsymys iskee joka päivä ku pitäis saada aikaseks. Nyt sentään siivosin meiän makkarin tai no vein tavarat paikoilleen ja pölyt pyyhin, että imurointi ja luuttuaminen vielä edessä :ashamed: Ja ruokaa pitäisi alkaa tekemään, teen miehen herkkua, janssoninkiusausta :p

En mäkään tosiaan luota noihin kohdunkaulan tilanteisiin tai muihinkaan ku vedethän voi mennä lähes millon vaan ja siitä sitte alkaa synnytys etenemään.. Mut tilastani nautin vielä, kaikkien vaivojen kanssa :) Tietää kuitenki et tätä maha-aikaa tulee taas ikävä :'(

Mä oon viime päivinä ollu ihan hirvee!! Siis raivostun tosi pienestä miehelle ja sit saatan itkeä tosi hölmöistä jutuista joten nää loppuhormonit on kyllä pahimmat :snotty: Onneks mies luvannu silti jatkaa mun vierellä :saint:

Mulla tulee huono omatunto myös sellasesta ku oon ajatellu et ku vauva syntyy ja varsinki jos on poika ni isä saa antaa kaiken huomionsa sille ni mä sit huomioin tota meiän tyttöä.. Muutenki ajattelen vaan koko ajan kuinka haluan olla tytön kanssa enkä melkeen yhtään ajattele vauvaa mut kaipa se lähtee sit taas ku on nyytti sylissä ni rakkautta riittää :heart:

Nyt meen siivoo ja tekee ruokaa!

Saakos tänne tulla, vaikka en odottava äiti olekaan? Eli tein juuri toisen plussan, eilen tein ensimmäisen. Nyt on kp 27 (28-30). Tänään testasin Clearbluelilla, eilen kotitestit.fi:n testillä. Ovulaatiobongaus oli kp 16-17. Ihmettelen vaan, kun lauantaina ja eilen tuli ihan todella vähän vuotoa (siis tositosi vähän). Mielestäni se sopi kiinnittymisvuodon kuvaukseen. Mutta kattellaan, viimeksi tein positiivisen testin viime marraskuussa, mutta samantien alkoi kunnolla vuotamaan, ja keskenhän se meni... Mutta nyt tuli vieraita, tutustun pinoon myöhemmin vähän tarkemmin =)

Suvitus kaikkea ne miehet joutuukin kestämään.. :LOL: itsekin välillä saa ihmetellä et kauankohan se vielä jaksaa katella.. =) mut hienosti meillä ymmärretään ja vaikka kuin koitan raivota niin toinen ei välitä tai sit se vaan naureskelee..yritäppä sit ite pitää pokkaa ku muka niin "vakava" asia.. =) samoja asioita myös minun päässä liikkui poikaa odottaessa..ajattelin et en varmaan pysty yhtäpaljon rakastamaan ketään toista lasta kun esikoista...mut väärässä olin.. =) sekin tuli niin luonnostaan heti kun poika oli maailmassa =) kyllä se siittä ihan varmasti teilläkin ja huomaat kun vauva on syntynyt kuinka luontevasti kaikki alkaa sujua :)

Deluxxe tottakai tänne kyllä mahtuu =) tervetuloa mukaan ja ONNEA kovasti.. =) toivotaan että kaikki menee tälläkerralla hyvin =)
onko sinulla muita raskauden oireita ollut? itse tein myös raskaustestin tässä nykyisessä raskaudessa kp23 (28) ja positiivista näytti.. =) kyllä täytyy myöntää että pelko oli kova kun ei tiennyt alkaako menkat ajoissa sit kuitenkin..onneksi ei alkanut ja toivon että teillä on myös onnea ja saatte pikkunyytin viel tänvuodenpuolella =)

jane85 ja massukka 11+4

No nyt on makkari putsissa :attn: Ja selkä jumissa.. Ja ruoka uunissa :p

Mulla oli esikoista odottaessa läheinen ystävä samoilla viikoilla raskaana ja oli mielettömän hienoa ku oli joku kenen kanssa jutella AINA vauvajuttuja ja joka oli aina kiinnostunu kaikesta vauvaan ja raskauteen liittyvästä. Nyt mulla ei oo ketään, siis ei ketään!! Paitsi teiät.. Mut siis ei ketään joka jaksais kuunnella ja kommentoida ja se on ollu tosi harmi ja myös sen takia mies on saanu isomman siivun valituksia ja muita tuntemuksia tällä kertaa :ashamed: Mut sanoin jo aika alussa että en ole tahalleen ilkeä tai muuta että yrittää ohittaa vaan mun kiukut..

Ja oon myös miehelle puhunu tosta että kun rakastan tyttöä enemmän kuin mitään ja hän on mun maailmani niin miten voin rakastaa jotain toista samalla lailla :| Miestä rakastan kuitenkin aivan eri tavalla.. Mutta kaipa se tosiaan siitä.. Mietityttää vaan :)

Ihanaa, sä jane85 pääset kohta ekaan ultraan B)

Nyt aion vaan istua tässä niin kauan et mies tulee kotiin ja lähetään hakee tyttöä hoidosta :xmas:

meillä myös just ruoka valmistui ja pyykkiä on pesty 5 koneellista =) mistä ihmeestä sitä kertyy niin paljon.. :whistle: minulla oli myös paras ystäväni raskaana samaan aikaan kun poikaa odotin..oli mukava kun sai jutella raskauteen liittyvistä asioista jne..no mut se ilo loppui lyhyeen kun hänelle paljastui tuulimunaraskaus np-ultrassa..no se siittä sitten..ei oltu enää yhteydessä kun melko harvoin..nyt hän on myös raskaana uudestaan muutaman viikon edellä kun minä enkä ole hänelle edes kertonut koko raskaudesta kun ei hänestä ole kuulunut mitään.. ilmeisesti meidän ns. hyvä ystävyys loppui minun onneen.. harmittaa kyllä kovasti kun enää ei voida iloita yhdessä vaikka taas ollaan yhtäaikaa raskaana =) mut asioille ei itse voi tehdä mitään enää..onneksi täällä voi purkaa ajatuksia ja on varmasti ihmisiä jotka ymmärtää =)
juu, kyllä minua kovasti se ultra jännittä..nut kun ei oo enää kun viikko siihen aikaa =)
aika menee kyllä nopeaa..huih :)

jane85 neidillä meni kuume ohi kun nukkui kahdet päikkärit. Toinen raukka ei vain jaksanut olla hereillä :( Kohta meneekin jo yöunille. Saa nähdä nouseeko yöllä kuume, toivon että ei nouse. Viime yö meni niin huonosti kun kuume hipo koko ajan 40 asteen tietämissä!

Käytiin miehen kanssa hakee postista äitiyspakkaus =) Ai että on ihana toppapuku. Yleensä ne on ollut ihan hirveitä suoraan sanottuna, mutta nyt on niin aah =) Neiti kun menee nukkuu niin katson loputkin tavarat. Sen verran vilkaisin että mitä värejä löyty ja hiukan kokoa. Sitä tuossa siskon kanssa mietittiin että miksi ihmeessä äippäpakkauksen kaikki vaatteet on niin isoja. Eikös sen pitäis olla ensi paketti, eli siis vastasyntyneelle. Nuohan menis vaikka meidän 2v:lle :LOL:
Mutta nyt iltapalalle ja sit neitokainen nukkuu! Huomenna taas lisää :wave:

Tuli noista raskauksista mieleen. Esikoista odotettaessa minulla la oli 31.8.05 ja miehen sisko odotti myös esikoistaa ja la oli 30.8.05 :) eli todella lähekkäin olis ollut. Miehen sisko kun sai lapsensa en minä pystynyt moneen kuukauteen vauvaa katsoo :( Oma menetys oli niin hirveä ja viel la:t nuin lähekkäin, tuntui menetys vielä rankemmalta! Nyt mun "kaveri" on myös raskaana ja 3 päivää meitä edellä :) Toivottavasti nyt vaan kaikki menee loppuun asti hyvin... Ettei tarvii rueta välttelee kun vauvaa ei tahtois nähdä... Mutta kaikkihan menee hyvin? =)

Mullakin on pari kaveria (siis teidän lisäks), jotka ovat samaan aikaan raskaana. Toinen kaveri 3 viikkoa edellä ja toinen tulee 7 viikkoa perässä =) On kyllä tosi kiva, kun on joku, jonka kanssa jakaa tuntemuksia ja kokemuksia. Siis joku, joka on samassa tilanteessa just nyt.

Heipparallaa :wave:

Täällä olis yksi lisä-äippä teidän riveihin :) Oon 20 vuotias ja kuusamosta. Odotan nytten esikoista ja la on vielä virallisesti 29.7., vaikkakin itse luotan enemmän tuohon ultrassa katottuun tod. näkösempään la:han joka olis tuossa 7.8. :) Reilun viikon päästä on rakenneultra niin siinä sitten katotaan mikä se loppujen lopuksi oikein onkaan :)

cohlea + masuli 19+0(17+5)

Huomenta kaikille ja tervetuloa cochlea :wave:
Yö meni hyvin ja neiti on terve :) Ei näpyn näppyä, eli eipä tainnu vesirokko sitten iskeäkää :/ Olis kyl voinu tulla niin olis saanu sen alta pois.
Mut nyt on mentävä touhuaa likan kanssa, joten palailen myöhemmin :D

JanuLiitus ja kirppu 24+6 :heart:

muih=)
Ja velkam uusille!

Eilen olin neuvolassa ja kaikki on kunnossa=)
- pissa puhdas
- paineet ok
- hb 115 (viimeksi 110, eli lisäraudalla hiljaa hyvä tule)
- painoa tullut 7kg alusta (230g/vko)
- sf- mitta 28cm (lähellä yläkäyrää huitelee)
- vauvan syke 146
Ja poikittainhan tuo vekkuli on taas itsensä pyöräyttänyt; pää on tuolla oikean lonkan tuntumassa ja jalat vas. kyljessä... ja sen kyllä huomaa, välillä tuntuu että puskee itsensä kyljestä läpi :D No, onhan tässä vielä jokunen viikko aikaa kääntyillä...

äidin rakkaudesta olitte keskustelleet... niin mua ei ole kyllä tuo ajatus koskaan mietityttänyt, sitä riittää ihan saletisti myös tälle kolmannelle ja mahdollisille tuleville lapsukaisille...

äippä ja nyty rv 30+0 :heart:

JanuLiitus mukava että teillä tyttö jo parantunut =)
ymmärrän kyllä sen minun ystäväni rankan kokemuksen ja varmasti se tuntui pahalta kun meilläkin la:t oli 12.8.07 ja 10.8.07...varmasti se oli hänelle rankkaa katsoa vierestä. =)
mutta en olis uskonut että meidän 18 vuotinen ystävyys katoaa kokonaan sen takia. :ashamed: harmittaa kyllä kovasti.
mutta nyt lähden viemään lapset hoitoon =) hauskaa päivänjatkoa kaikille..huomenna palailen taas.. =)

Lisäisin itseni tähän pinoon! :) eli ikää löytyy 20(vajaan kuukauden päästä)
esikoista odotan ja LA on 15.8! kaksiossa asustelen mieheni,kissan ja koiran kanssa.isompi kämppä hakusessa kyllä! mieheni kanssa ollaan nyt seurusteltu noin puoltoista vuotta ja melkeen sama aika asuttu saman katon alla :D kihlauduttukin tuossa jokunen kuukausi sitten!toivottu ipana on!! :)

ajatar rv 16+4

Tervetuloa ajatar :wave:
Nyt on taas hiukan aikaa olla koneella, tosin en tiedä kuinka kauan. Yritän saada Jannaa päiväunille, mutta huonoin tuloksin näyttäs käyntiin lähtevän :/ Nukahtais pian niin saisin rauhassa ruoan tehdä ja hiukan siivoilla.
Vauva mahassa on taas niin vauhdissa että huh huh :D Miten sillä riittää tuota energiaa aamusta iltaan.

Ainiin ja onnea raskauden ja kihlautumisen johdosta ajatar =)

JanuLiitus ja kirppu 24+6

Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Saakos tänne tulla, vaikka en odottava äiti olekaan? Eli tein juuri toisen plussan, eilen tein ensimmäisen. Nyt on kp 27 (28-30). Tänään testasin Clearbluelilla, eilen kotitestit.fi:n testillä. Ovulaatiobongaus oli kp 16-17. Ihmettelen vaan, kun lauantaina ja eilen tuli ihan todella vähän vuotoa (siis tositosi vähän). Mielestäni se sopi kiinnittymisvuodon kuvaukseen. Mutta kattellaan, viimeksi tein positiivisen testin viime marraskuussa, mutta samantien alkoi kunnolla vuotamaan, ja keskenhän se meni... Mutta nyt tuli vieraita, tutustun pinoon myöhemmin vähän tarkemmin =)
Niin joo, jotain tietoja vois itsestä tosiaan kertoa B) Eli olen 21v tytönheitukka pääkaupunkiseudulta, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä kohta 2v. Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta toukokuussa jo valmistun. Esikon la ois 12.11. Eli ihan alussa mennään, viikkoja tulee huomenna vasta se 4 :ashamed: Jotenkin vaan tuntuu, ettei kahta keskenmenoa voi tulla peräkkäin, joten siksi uskallan iloita...

Aika monella näyttää olevan joku kaveri/tuttu joka odottaa samaan aikaan! Mulla sisko odottaa pari kuukautta edellä.

Muoks. jane85 Niin niistä oireista... Pientä kuvotusta on sillon tällöin ja tissit on tosi kipeet! Viimeks oireina oli kauhea väsymys ja pientä aamupahoinvointia. Nyt ei (vielä ) sitä väsymystä ole. Toisaalta niinkuin sanoin, tää on vielä niin aikasessa vaiheessa.

Heippa!

Täällä on hiukan kirjottelutahti hiljennyt, kun pino oli toiselle sivulle tipahtanut. Niin pitihän sitä tulla nostelemaan. :)

Meitä onkin jo aika porukka! Tervetuloa vain uusille!

Oireista on ollut jotain puhetta, niin mä olen ollut todella oireeton tähän saakka. Mulla ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, mistä ilmeisesti saan olla onnellinen :) suurimman muutoksen on kokenut rinnat, ne on kasvanut ainakin yhen koon ja sit nännipihat on tummunu jo nyt. Pientä arkuutta rinnoissa on ollu koko ajan. Sitten on ollu kaikkee pientä, kuten tihentynyt pissalla käynti, mikä jatkuu vieläkin (ei oo viel kohtu noussut), ja kahvia ei oo tehnyt mieli ollenkaan. Ja sit mahan alue on ollut turvonnut oikeestaan alusta saakka. Mut noi on jotenki niin sellasia oireita, joita ajattelematta osaa elää, eli pidän alkuraskauteni olleen oikeestaan oireeton. Sen takia mulla varmaan niin huoli olikin, että onko masussa kaikki kunnossa, kun ei oireet olleet muistuttamassa.

JanuLiitus mukavaa, että pikku-neiti on terve, vaikka se rokko oiskin ollut hyvä asia :) ehkä se tulee sitten koko katraalle kerralla!

Jeps, mutta omassa navassa ei oo muutoksia... tai no, tänään vähän alavatsaa kipristellyt, mutta lienevät kasvukipuja. Torstain ultraa odotellaan, että päästään pieni näkemään!

Jaksamisia kaikkiin masuihin!

suhveli 12+6 :heart:

Mitä mieltä ootte tästä jutusta http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/497639?hyvinvointi-olen_nainen-raskaus , jonka mukaan alle 25-vuotiaat odottajat ryyppää, tupakoi ja käyttää muita päihteitä enemmän kuin yli 25-vuotiaat odottajat?

Mä olin vähän tyrmistynyt tuota juttua luettuani! Enemmän mä henk.koht tiiän niitä vanhempia odottajia, jotka tekee niin raskauden aikana! Ja itsekin raskaudestani saatuani tietää lopetin tupakoinnin saman tien, samoin alkoholin käytön. Saatika sitten ettäkö jotain huumeita käyttäisin :eek:

Mitenkäs te muut?

Tervetuloa uudet ja onnittelut :flower:

Aivan mieletön ilma ulkona!! Oli niin ihanaa viedä tyttö hoitoon pulkalla ja jäinki hoitajan kanssa hetkeks juttelemaan siihen pihalle ja kattelee tytön leikkejä :) Mä olin jo valmistautunu kevään tuloon mut yhtään en oo pettyny näistä ilmoista :D

Mulla on tää turvotus ihan hirveetä! Kädet ja jalat on ällöt pökkelöt eikä mikään auta :eek: Joka ilta juon ennen nukkumaanmenoa noin litran vettä mut ei auta ei.. Taidan 12 soittaa neuvolaan ja kysellä vähän et tarviiko huolestua enempää ku viikossa meni kuitenki paljon pahemmaksi.. Mut tuskinpa.

Tyttö heräs tänään jo seiskalta ni oon ihan naatti ja meenki päikkäreille 12 jälkeen.. Herätään siis normisti 8-9 aikaan ja ku menin vasta puol yhden aikaan nukkumaan + tunnin välein yöllä vessassa ni on vähän veto veks :whistle:

Tohon päihdejuttuun en osaa kommenttia sanoa muuta ku et onhan surullista kun odottavat tupakoi/juo/käyttää päihteitä, iästä riippumatta :/ Ite tupakoin ennen esikoista vähän vajaa 10vuotta ja lopetin ku kaks viivaa tuli. Retkahdin savuiseen maailmaan uudestaan ku olin lopettanu imetyksen kun tyttö oli 1v1kk mut taas se rööki jäi ku odotus alkoi. Nyt vaan toivon ja toivon etten enää retkahda. Mut niin se vaan on et ikuinen riena se taitaa olla :'(

Suvitus+v-pain 38+4

Heipsis=)
Täällä myös aivan mahtava ilma, justiinsa oltiin tyttöjen kanssa pari tuntia haukkaamassa happea... Hirveesti ei pysty enää rehkiin pulkan kanssa, liitokset natisee ja pahasti.. liekö sitten niin "loppuunkuluneet" kun kolmatta kertaa venytellään paikkoja :LOL:

Eilen saatiin miehen kanssa kasattua pinnikset ja hoitopöydät oikeille paikoilleen ja kohta pitäisi kait niitä vaatelaatikoita lähteä koluamaan...

Masukuvan päivittelin pyöreiden viikkojen kunniaksi :D

äippä ja nytty rv 30+1 :heart:

Mulla aika kausittaista tämä kirjottelu,kun ei omaa konetta ole niin vaan kun olen käymässä jossain missä kone on niin pääsee kirjottelemaan :)
Nyt ollaan siis Lahdessa mun isällä käymässä,maanantaina tultiin ja varmaan perjantaina kotiin menossa takasin. Meillä pesuhuoneremppa meneillään kotona niin sitä piti lähteä pakoon.. :D Ja pitäähän se muutenkin tulla välillä sukulaisia moikkaamaan. Nyt varsinkin vielä,kun helpompi vaan yhden lapsen kans matkustaa.
Tänne masuun ei ihmeitä kuulu.. pe oli neuvola,kaikki ok. Vauva vaan edelleen poikittain tuola.. kenelläs muulla oli? :) äippä 84:lla? Täällä vaan just toisinpäin,pää tuola vasemmalla nivusissa ja jalat oikeelle kylkiluihin potkii.. tosi pitkään tossa asennossa tuola viihdyttykkin. Mulla maanantaina ä-polille lääkärille aika,niin sit taas näkee kuin päin tuolla ollaan ja minkä kokosia :)
En osaa vielä asennosta huolestua,tyttökin oli näillä viikoilla viel perätilassa ja oikeinpäinhän tuo tuolta kuitenkin ulos tuli.. :LOL:
Mulla varmaan vaan niin tilavat paikat tuola että mahtuu pyörähtelemään.

Äidinrakkaudesta puhetta ollut.. en oo kyllä sillei osannut ajatella et miten tätä tulokasta osaa rakastaa.. Nyt mahassa hän jo niin tärkeä että eiköhän se rakkaus siitä vaan lisäänny kun pienen näkee. (ei malttais odottaa..)
Sitä kyllä olen miettinyt välillä että mitä jos tyttö ei suhtaudukkaan hyvin vauvaan ja miten sitä saa ajan riittämään kahdelle pienelle,kun yksinäni olen siis heidän kans. Mutta luotan siihen että asiat järjestyy! :)
Hyviä vointeja kaikille!!

ViVa ja poitsu 32+1

ViVa: Juupelis, täällä myös masukas tosiaan poikittain... mutta empä jaksa siitä vielä huolestua, esikko kääntyi rt:aan rv 31 ja kakkonen rv 32... onhan vesselillä vielä kuukauden päivät aikaa kääntyillä=) Itseä vaan välillä kivistää tuo vauvan asento, kun tuntuu että massu räjähtää sivusuunnassa...

Heippa rallaa! kirjottelu on täälläkin jäänyt vähän vähille, mut lukemassa oon kyllä käynyt päivittäin. No nyt se surullisen kuuluisa pahoinvointi ja ellotus alkoi täsmällisesti samaan aikaan kun esikoista oottaessakin.. ja suolasta tekis mieli syödä mielin määrin , mut makeeta ei yhtään. Mä kun olen normaalisti makeen ystävä ja varsinkin suklaan..! varasin neuvolaankin ekan ajan, mut sain sen vasta kuun loppuun ja silloin viikkoja on jo päälle 9:n. pitkälle menee, tai sanotaan et odottavan aika on pitkä. Me mennään Deluxxen kanssa melko samoilla viikoilla, ihan kiva et joukossa on toinenkin vasta plussannut =)

Yhteistyössä