alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Hyvää naistenpäivää =)
jane85 juu minä olen todella paljon yksin Jannan kanssa. Parhaillaan mies on menny aamulla kuuteen töihin ja tullu puoli 1 yöllä kotia :/ Siinä ei paljon naurata kun hermot kireällä. Tuo meidän likka kun osaa välillä olla aika kiukkuinen :( Olishan se kiva jos mies olis enemmän kotona. Jannakin ikävöi joka päivä isiään kun niin paljon pois. Ja se ei ole kovin kivaa!
En mie välttämättä sitä osoitetta tarvii. Johan tässä ollaan jo aika pitkällä raskaudessa menossa.

Nyt on mentävä taas jatkaa hommia vaikka väsyttäis niiiiiiin paljon. Meinaa nukuin 3h yöllä :/ Vieraat tulee kolmen aikaa ja mä olen jo ihan poikki. Saa nähdä kuinka kärttyinen rouva vieraita on ottamassa vastaan :LOL: Varmaan kääntyvät ovella takaisin kun näkeekään mut :D
 
huomenta!
miten teillä miehet muisti teitä naistenpäivänä? =) vai muistiko ollenkaan? :)
minulle luvattiin aamupala valmiina jne...mut nousin yksin ylös lasten kans ja ukko heräs vasta puoliltapäivin... :whistle: noh, sain mä sit kukkia kuitenki..vähä lepyin...tuli oltua eilen jostain syystä niiiiin pahalla tuulella.. :kieh:
kauheitä vihlomisia ollu mahassa tänään..ja huippaa ihan hirveesti ku nousee ylös..
väsymyskin on vieny nyt voiton taas..veikkaisin taas hemogl. joka on ollut aina tosi matalalla minulla raskausaikana..loppuun asti joutuu syömään rautatabletteja..näyttäis sama kohtalo olevan taas :D

jane85 ja mussukka 12+3
 
JanuLiitus miten meni synttärit? :) saiko tyttö paljon lahjoja?
se on jotenki ihana katsoa kun meilläkin tyttö saa lahjoja, se on niin ihanaa katseltavaa kun lapsi on niiiiin onnellinen ja tohkeissaan aukoo paketteja =) :xmas: :xmas:
 
jane85 Tulihan nuita lahjoja ihan kivasti =) ja tyttö tietenkin onnessaan. Ja muutenkin synttärit meni oikein hyvin. Mitä nyt Janna kummi sai mut kiehuu kiukusta kun ilmoitti että eivät tule. Menivät sairaalaan katsomaan sen siskon tyttöä joka mahataudissa. Miehelle kirosin eilen että on se kumma kun ei kerkeä tulla oman kummi-tytön synttäreille jotka kerran vuodessa. Sinne sairaalaan olisivat ehtineet myöhemminkin :kieh: :kieh: Korpee vieläkin kun ajattelenkin tuota puhelua minkä miehelleni soittivat. Olisivatpa soittaneet mulle niin olisivat kuulleet kunniansa. Niin ja eivät kuulemma tänäänkin ehdi tulemaan koska menevät meidän naapurin muksun synttäreille (eikä ne ole sille mitään) ja sen jälkeen menevät kavereiden luo :headwall: :headwall: Ai että on sitten ihana kummi. Niistä on muutenkin tullut ihan outoja sen jälkeen kun mieheni kanssa haettiin laina ja ostettiin uusi auto + olohuone pistettiin uusiksi. Kateutta kenties ilmassa :whistle: Huh huh sanon minä.

Mutta mutta... mies muisti että on naistenpäivä mutta ei se mua muistanu mitenkään :LOL: Johtuisko siitä että oli kauhea häslinki eilen synttäreiden takia. Hei, mutta nyt on lähdettävä syömään :wave:

JanuLiitus ja kirppu 25+4
 
JanuLiitus kyllä meilläkin tytön kummit eivät ole pitänyt mitää yhteyttä..viimeksi nähnyt ihan vauvana..ei ole synttäreillä tullut edes postikorttia. enkä tietääkseni ole itse heitä ainakaan suututtanut mistään..eipä oikeastaan kovin paljon edes haittaa, alussa tietenkin ihmetytti että he eivät ilmeisesti ole ymmärtäneet mitä he on luvanneet kun ovat kummiksi alkaneet. itse olen myös kummina kolmelle lapselle ja en voi olla menemättä ja muistamatta..vaikka en hyvissä väleissä ole tämän yhden kummilapseni äidin kanssa, niin käyn siellä silti katsomassa lasta ja otan v#ttumaisia katseita tältä rouvalta :LOL: ihme vaan että sisään ovat vielä päästäneet :D
onhan niitä kaikenlaisia kummiksi haluavia jotka sitten unohtaa koko asian..no mutta kaikki tavallansa.. =)

täälläpä on hiljaista eloa tänään =)

jane85 ja massukka 12+3
 
Vitsit et on ihanaa istua koneella ilman että oksettaa... :) mul on ollu niin ärsyttävää ykäilyä, etten oo jaksanu tehdä mitään, nyt tuntuu et on jo takas elävien kirjoissa kun en enää asu vessassa xP Mul eilen alko olo paranee.. mut vielkin tulee ällötys kun menee jääkaapille tai ruokakauppaan. Täällä kun on kokeneempia äitejä, niin miten teillä on ollu raskausaikana, jos on ollu pahoinvointia.. Kun siitä juomisesta sanotaa et pitäis litkiä urakalla ja mä en saa paljoa juotua, niin eihän siitä kauheesti haittaa ole?????? :(
 
Heipsan!

Täällä on viikonloppua vietetty hieman alakuloisissa ja mietteliäissä fiiliksissä... mulla kun tuli eilen paperiin vessassa käydessä vaaleanpunaista verta... ja se oli ihka eka kerta kun vuodan koko raskauden aikana, joten pelästytti todella, kuinka vasta nyt näillä viikoilla ja juuri kun olin antanut itelleni luvan alkaa nauttia raskaudesta... onko tässä porukassa kellään kokemuksia vuodosta, joka tuli vasta näillä viikoilla? tosin onneksi se vuoto jäi siis siihen, enkä nyt tiedä voiko edes vuodosta puhua kun paperiin vähän jäi :) mutta kyllä sitä pelästyi ja alkoi heti miettimään kaikkea... huoh... mutta nyt ainakin hyvä, että ei enempää oo tullut.

Kummallisista kummeista on ollut puhetta... mun pikkusiskolla 3,5vee on kans niin ihme kummit... ne ei oo sille ostanut synttärilahjaa sitten ensimmäisten synttäreiden saatikka sitten käyneet juhlissa... ja joululahjojakaan ei oo aina tullut, mut nyt sentäs tuli se... äidin kanssa tätä sitten on keskenämme ihmetelty... onneksi siskolla on pari muutakin kummia, jotka sitten hoitavat homman välillä turhankin innokkaasti :) mutta kaikki ei siis vaan tajua kummeutta..tai kaikille se merkitys ei ole sama...

mukavaa alkavaa viikkoa taas kaikille!rokrok.

suhveli ja "olli-pekka" 13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jana85:
Vitsit et on ihanaa istua koneella ilman että oksettaa... :) mul on ollu niin ärsyttävää ykäilyä, etten oo jaksanu tehdä mitään, nyt tuntuu et on jo takas elävien kirjoissa kun en enää asu vessassa xP Mul eilen alko olo paranee.. mut vielkin tulee ällötys kun menee jääkaapille tai ruokakauppaan. Täällä kun on kokeneempia äitejä, niin miten teillä on ollu raskausaikana, jos on ollu pahoinvointia.. Kun siitä juomisesta sanotaa et pitäis litkiä urakalla ja mä en saa paljoa juotua, niin eihän siitä kauheesti haittaa ole?????? :(
itselläni ei ole ollut niin paha olo koskaan että olis pitänyt oksentaa, mutta lähelä on käynyt..ja tässä raskaudessa ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. ei siitä varmasti mitään haittaa ole vaikka ei paljon pysty juomaan..juo sen verran kuin pystyy ja syö sitä mikä ei tee pahaa..itse söin paljon hedelmiä ja salaattia sillon kun oli huono olo..mutta ei varmaan kannata ressata, sinullakin kohta alkaa pahoinvoinnit helpottaa =)
 
suhveli vuotojahan voi tulla koko raskauden ajan, mutta ne kannattaa käydä tutkituttamassa jos sitä tulee enemmän ja jos on kipuja samaan aikaan.. en kuitenkaan usko että tarvii olla huolissaan vielä kun sitä niin vähän on tullut..ja ultrassahan sinulla oli kaikki hyvin :) jos kuitenkin huolettaa kovasti, soita ihmeessä neuvolaan ja kysy mistä se voisi johtua. toivotaan että kaikki on hyvin =)

huomenna olisi sitten se paljon puhuttu ultra, ja pelko vaan kasvaa..ihme että sitä pelkää joka kerta enemmän sitä ultraa...eka kerralla ei osannut edes pelätä mitään ja toisella kerralla kävi mielessä et jospa siellä ei mitään olekkaan ja nyt mä oon ihan paniikissa suorastaan.. :/ ja se on vasta kuuden aikaan illalla...nyt ottaa päähän se et en ottanut sitä aikaisempaa aikaa huomiselle.. =) no on minullakin ongelmat.. :whistle:
 
Huomenta huomenta :)
Niin onneksi meidän tytölläkin on kaksi ihanaa kummia jotka muistaa. On tämä kolmaskin muistanu, jopa nimipäivänä mutta nyt kyl on joku ihme kausi silläkin päällä että ei voinu tulla käymään :/ Ja mua huvittaa se että miksi eivät kerenny käymään vaikka asuu viereisessä rapussa :kieh: Joten luulis että olis ollu aikaa käydä edes onnittelemassa vaikka ovella :headwall: Noh, tänään kuulemma tulevat, mutta taidanpa minä sanoa sille että minulla on muuta puuhaa.. PESEN ALUSHOUSUJA :D :LOL: Ei sais olla ilkee mutta olen liian väsyny kuuntelee niitä *huokaa*

Tosi ihanaa kun näitä viikkoja rupeaa kasaantuu. Illalla kun yrittää mennä nukkuu niin eipä kovin helposti saakaan unta, koska ei meinaa saada henkeä :'( Oli missä asennossa tahansa. Taitaa vauva painaa aika pahasti johonkin. Joten mitäs neuvoja teillä on antaa?? Miekin kun en muista yhtään että miten tuon tyttären kohdalla tein...

JanuLiitus ja kirppu 25+5 :heart:
 
Heips=)
Mä olin koko viikonlopun taka-alalla, mutta hyvä et te ootte pitäny pinoa pystyssä=)

jana85: Mulla ei henk. koht. kokemusta raskausajan pahoinvoinnista, mutta eihän sitä juoda tarvi yhtään sen enmpää kuin normistikkaan... ainoastaan jos oksentelee paljon, niin silloin tietenkin pitää saada nesteet balanssiin...

Suhveli: Ihan normaalia on pienet vuodot melkein missä tahansa raskauden vaiheessa... jos alkaa vuotaa runsaasti tai esiintyä kipua niin sitten yhteys neuvolaan...

Jane85: se on muuten hullua, miten "tieto lisää tuskaa".... Esikosta ja kakkosesta en edes päästänyt mieleen mitään kummituksia ennen ultraa, mutta tästä kolmosesta olin ihan jäässä ultriin mennessä (saattaa toki vaikuttaa sekin, että tytöt ovat saanet alkunsa heti ekasta tärpistä, mutta tätä kolmosta "tehtiin" 7 piiiiitkää kuukautta...)

Vauvan vaatteet sain kaivettua esille ja ensimmäinen satsi odottaa silitystä, joten se on riennettävä :wave:

äippä ja nytty rv 30+6 :heart:
 
joo on se kyllä ihme että tieto lisää tuskaa.. =) no mut haluan uskoa et kaikki hyvin ja kun ne äänetkin on kuulunut niin en usko ainakaan et mitään hätää on..vaika koskaan ei voi olla ihan varma..pitää huomiseen asti yrittää unohtaa koko ultra ja keksiä jotain kehittävää tekemistä.. =) on melko lämmin ilmakin..+5 näyttää meidän mittari.. =) vieläkö paistais aurinko niin jo olis lämmin.. =) täytyy lähteä ulos tästä hetkeksi kunhan poitsu herää päikkäreiltä. =)
 
juu ja meillä tosiaan vaikka tämä kolmaskin lähti alulle välittömästi pillereiden lopettamisen jälkeen niin silti pelottaa.. :/ varmaan johtuu sitten siitä kun vierestä on katsonut yli vuoden ystävän huono tuuria..
 
huomenia kaikki! =) mahtava ilma ulkona..vettä sataa ja +3 lämmintä.. :)
taas näköjään sisäpäivä, ellei sade lopu.
Täälläpä on hiljaista ollut.. :) missäs muuten loaloa ja pikku-laura ja muut??
ei oo aikoihin kuulunut teistä..

oli eilen sit pakko kertoa veljeni naisystävälle raskaudesta =) pyysin niitä katsomaan lapsia siksi aikaa että käydään ultrassa ja sehän arvasi sitten mihin ollaan menossa..kuulemma näkyy jo mahastakin. :whistle: pakko oli myöntää.. no mutta muut saa kuulla vasta ultran jälkeen. ;)
kuinka pian te ootte kertonut raskauksistanne yleensä?
itse olen yleensä heti plussaamisen jälkeen, mut nyt en jostain syystä oo uskaltanu vielä..
pitääpä tulla illalla kertoilemaan sitten ultrakuulumisia.. :xmas:

jane85 ja 12+5
 
Onpas tosiaan ollut hiljasta :/
taidetaan minä ja jane pitää pinkkaa kasassa :LOL:

Jane85: Tulehan juu kertomaan ultrakuulumisia=)
Me on kerrottu kaikista lapsista vasta ekan ultran jälkeen...mulla on sellanen luonne, että en ois halunnu alkaa asiaa vatvomaan kaikkien kanssa, jos ei kaikki oliskaan ollut kunnossa. Tosin valtaosa huomasi mun raskaudet kakkosen ja kolmosen kohdalla jo rv 8 (mulla kun on se pallo putkahtanu turvoruksinenn heti näkyville...).

Täällä on sitten 31. viikkoa täynnä :D Piru vie mihin se aika katoaa, justhan mä plussasin.... :whistle:

äippä ja nytty rv 31+0 :heart:
 
Huomenta


Kahdessa ekassa raskaudessa kerrottiin heti kun plussattiin ja tässä kolmannessa piti yllätys säästää jouluaattoon asti mutta töppäsivät neuvolassa kun soittivat äidilleni ( vahingossa ) :kieh: Noh, eipä siinä enää salailtu. Jouluaattona olis ollu viikkoja n.15.. Ja äitini sai tietää kun olin viikolla 12+
No mut kyllä äitini oli jo arvaillut viikolla 8-9 että olisin raskaana, koska mahani näkyi tosi ajoissa. Mutta eihän uskaltanut kysyä raskaudesta, jos olisin sattunut vain lihomaan :D :LOL: Mut onneksi näin ei ollut =)
Nyt mennään likan kanssa aamupalalle. Tuossa puol tuntia sitten herättiin :D

Ja jane85 sitten heti kertomaan ultrakuulumisia ja hyviä sellaisia =)
 
äippä 84 pidetäänhän pinkka pystyssä..
juu, itselläkin nyt sellainen olo ettei jaksa kertoa, jos kaikki ei olekaan hyvin niin eipä tarvi soitella ja selitellä et eipä me ollakaan raskaana..on tätä kyl hankala pitää salassa tätä mahaa kun tuntuu et se on nyt yhtäkkiä pullahtanut ulos ja turvotusta on ihan älyttömästi.. :) kävin tuossa puntarillakin niin näköjään pari kiloa tipahtanut paino kolmessa viikossa..jotenkin ei oo ruoka maistunut ollenkaan, vaikka ei ole edes huono olo ollut.
minulla vaan on se huono puoli että jos joku asia kovasti mietityttää ja pelottaa niin sillon ei pysty syömään ja kynnet katoaa kans pikkuhiljaa.. :LOL: kaikki huomaa yleensä aina siitä et joku on nyt huonosti kun kynnet on syöty.. =) outo tapa! :D vaan kaikki tavallansa... :whistle:
no jospa saa alkaa tämän illan jälkeen kasvattaan taas kynsiä :LOL:

viikot tuntuu menevän taas niiiiiin nopeaa et aivan hullulta tuntuu..eipä sinulla äippä 84 ole enää tosiaan montaa viikkoa jäljellä.. =) se alkaa meneen aika vauhdilla kun tulee se 30vk täyteen.. =) serkullanikin on pääsiäisenä esikoisen la..kovasti tuntuu porukka liääntyvän meidän suvussa ainakin..joku vauvabuumi vissiin menossa :LOL:
 
JanuLiitus voi kun sais itsekkin nukkua joskus, edes yhden kerran näinkin myöhään.. =) tänäkin aamuna ylhäällä jo puoliseiskalta... :kieh: no mut lapset vaatii niin pakko toimia. =)
juu, tulen kertomaan illalla tai viim. huomenna aamulla.. :)

nyt kun menis tuo aika vaan nopempaa.. :LOL: kuulostaako jo ihan hullulta? :LOL: mä täällä kelloa kyttään koko ajan et millon, millon... :whistle: :D
 
Jane85:Täällä kans joku buumi meneillään.. miehen sisko tosiaan pyöräytti vajaa pari viikkoa sitten pojan=) On kyllä ihastuttava tapaus...miten senkin jotenkin unohtaa että kuinka pienenä ne sieltä ulos tulevat.. :ashamed:

Tosiaan aika menee vähän liiankin nopeasti.. taas olisi yksi telineellinen vauvan vaatteita silitettävänä.. ja niitä häitä varten kutsutkin tekemättä... :snotty:
 
jane85 meidän neidillä on aina kausia milloin nukkuu puoli 10-11:sta saakka ja sekös vasta mukavaa onkin. Eilenkin noustiin puolen 10 aikoihin =) Mut eipä tuo yleensä paljon ennen kahdeksaa herää. Saas sitten nähdä kun vauva syntyy että kuinkas sitten käy, sitten en nukukaan :D mut ei se haittaa, kuhan saa nyytin syliin. Olen niin malttamaton odottamaan 13 viikkoa vielä *huokaus* :ashamed:
 
äippä 84 minun tuttavapiiriin on tulossa tällähetkellä 3 vauvaa ja vasta syntyneitä on 1 ja haaveilua on velipojan puolella ainakin.. =) onhan se mukavaa kun sukuun tulee lisä lapsia niin on sitten meidänki lapsilla pikkuserkkuja ja serkkuja ja kaikkea siltä väliltä :LOL: ja tosiaan ne vauvat kasvaa niin nopeaa et sitä ei voi uskoa kuin pieniä ne syntyessään on. =) minun ensimmäiset sanat oli pojan syntymän jälkeen, kun se laitettiin rinnalle, et "miten se näin pieni on?" onko se ihan normaalia? olin sitten unohtanut kuinka pieni meidän tyttö oli syntyessä.. =) kätilö naureskeli ja sanoi et kyllä tämä yli kolmekiloinen on ihan varmasti.. =) nyt sitä ei jaksa enää edes sylissä pitää kun painaa jo varmaan sen 10 kiloa..vaikka vasta 7kk.. :D tyttö on yli 3 vuotta ja painaa ressukka vasta noin 13 kiloa.. :)
JanuLiitus meilläkin tyttö nukkui enne aika pitkään..no siis,..viimestään yhdeksältä heräs, mut kuitenki pidempään kun nykyään =) pojan syntymän jälkeen heräillään aina siinä 6-8 aikaan ylös..poika nukkuu vielä meidän makuuhuoneessa ja tytöllä on oma sänky jossa nukkuu, muttanyt on joku vaihe menossa että tyttö kömpii joka yö meidän väliin nukkumaan ja helposti heräilee sitten aamulla kun poika alkaa nälissään huutelemaan =)

kertokaapa muuten vinkkejä iten saada tuo meidän poika(7kk) nukkumaan rauhassa koko yö..heräilee parin tunnin välein nimittäin huutelemaan..eikä hänellä kyllä nälkä varmaan ole kun rauhoittuu kun siinä käy vieressä laittaan tutin suuhun tai muuten vaan silitteleen..eihän tuon ikäinen enää tarviskaan yöllä maitoa..ainakin neuvolasta näin kerrottiin..en enää muista miten tuon tytön kanssa olen tehnyt ja millon lopettanut yömaidon antamisen..
onko kenell'äkään ollut samoja "onkelmia"? =)
 
jane85: Meillä tällä hetkellä menossa unikoulu vuoden ikäsen pojan kanssa ja nyt ollaan jo voiton puolella :) Meillä ongelmana oli just toi yöpullo mitä ei enään tarvitse ku on jääny vaan tavaksi. Muutama yö meni valvoessa ku Poika huusi pullon perään mut nyt nukutaan jo lähes poikkeuksetta yöt putkeen. Ehkä teidänki pitää vaan muutama yö huudattaa lasta (tosin silitellä ja olla vierellä) ni hän tajuaa et yö on nukkumista varten.
 

Yhteistyössä