alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

joo sitä ollaan yritetty..en ole antanut nyt maitoa yöllä ollenkaan, mutta heräilee joka tapauksessa sen parin tunnin välein..eikä selvästi ole kyllä nälkäinen..nyt on mennyt 4 yötä ilman maitoa..sittenkun tyttö tulee yöllä viereen niin ei raski huudattaa toista että saa tyttö nukkua =) juu, ja poika kyllä nukhtaa kun vierelle menee ja silittelee hetken..mutta kuitenkin heräilee sitten taas uudestaan..kai siinä on joku et hän ei osaa nukahtaa kunnolla uudestaan jos herää yöllä.. =)
 
Mahtuuko tänne vielä uusia odottajia? :)

Oon 21-vuotias äiti Helsingistä. Poika on 2v2kk ja toisen lapsen la on 4.toukokuuta. Perheeseen kuuluu myös avokki ja 1v. koira. Oon tosiaan uus täällä kaksplussan sivuilla, kiva huomata että täältä löytyy paljon muitakin nuoria äitejä ja odottajia! :D
 
hei vaan MissMama tännehän kyllä mahtuu mukaan ja mukava on saadakkin lisää porukkaa. =)
ihmeen paljon nuoria äitejä kuitenkin löytyy..itsekin mietin, kun eikös suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä ole jotain 28vuotta?? vai peräti enemmän??
minun tutut taas kaikki on saanut ensimmäisen lapsensa alle 23v..tunnen paljon nuoria äitejä ja ihmettelen tuota keski-ikää..
no mut kaikillehan se ei ole helppoa se lapsen saaminen niin osaksi varmaan johtuu myös siitä..
ihme pähkäilyä minulla taas :LOL:
vein tytön just kerhoon pariksi tunniksi leikkimään..voi rauhassa nyt kytätä kelloa, millon se näyttää puolikuus.. :D :LOL: (siis ultra on klo 6)

onko teillä muilla lapset koko ajan kotona vai päiväkodissa?? meillä tyttö käy kerhossa tiistaisin ja torstaisin 2h leikkimässä oman ikäistensä kans.. tykkää kovasti käydä siellä. =)
 
Mun suvussa lapset on yleensä saatu aika vanhoina, esimerkiksi oma äiti sai mut 30-vuotiaana. Joten sille olikin aikoinaan aika shokki kun tulin raskaaksi 18-vuotiaana. ;) Miehen suku taas ei oo yhtään ihmeissään ollu, mutta thaimaalaiset yleensä hommaa lapset nuorina...

Mä oon kotiäitinä ja aion jatkaakin siihen asti, että tämä pikkukakkonen on tarpeeksi vanha päiväkotiin. Riippuu lapsen luonteesta millon se hetki koittaa. Esikoinen, Alexander, on kotona mun kanssa koko ajan. Herra on just päikkäreitä vetämässä niin pääsin hetkeksi istahtamaan. ;)
 
juu, meillä taas kaikki, äitin äiti on saanut esikoisen 19v ja minun äitini 23v.. =) itse olin myös 18 kun sain esikoisen. =) no, minun velipojat ei vielä oo alkanu lapsia tekemään, mutta kuumetta on ilmassa toisella :) saapas nähdä millon tärppää..
kaunis nimi muuten alexander.. :)muistuttaa kovasti nimeä Aleksi.. olen aina pitänyt aleksi nimestä kovasti, mutta en ole voinut omalle lapselle antaa sitä nimeä kun nuorempi veli on aleksi =)
 
juu ja on meillä kyllä suvussa sit niitäkin jotka tekee "iltatähden" aika vanhalla iällä =) oma isäni sai tytön kaksi vuotta sitten ja hän oli silloin 52v =)..tälähetkellä hän on vielä yksinhuoltaja.. ja minun eno sai lapsen 2 1/2 vuotta sitten ja hän oli silloin 48.. et lapsia on suvussa tosi paljon.. =)
 
Hmm no on munkin äidin äiti tainnut saada aika nuorena ekan lapsensa... En tiedä kyl tarkalleen millon, mutta ennenhän lapset saatiin yleensä nuorena. Nykyään moni ensisynnyttäjä on kolmikymppinen. Musta on kivempi ku saa lapset nuorena. :)

Mä oon aina tykännyt vähän erikoisemmista nimistä, tosin ei Alexander niin kovin erikoinen. Mutta pitkistä nimistä missä on vieraskielisiä kirjaimia niin niistä tykkään. Ja senkään takia ei haluttu ihan suomalaista nimeä antaa kun mies tosiaan on thaimaalainen. Thaimaalaiset nimet taas on mun mielestä vähän liian oudon kuulosia näin Suomessa, joten kansainvälinen nimi on meille kaikista paras. =)
 
jane: Toivottavasti toi heräily on ohimenevää.

Mä voisin kans liittyä tänne nyt vaik tarkotus oli vast ens viikon ultran jälkeen. Olen siis 20-vuotias ja mies on 21v. Meillä on vuoden vanha (syntynyt 1.1.2007) Leevi poika ja nyt toinen tulossa rv. 11+5? Turussa asutaan.
 
aivan..saako muuten lapselle antaa suomessa esim. thaimaalaisen nimen jos isä on thaimaalainen? itse tykkään myös vähän erikoisemmista nimistä. :) mutta kuitenkin sellaisista et lapsen ei tarvi olla joka välissä suunnilleen tavaamassa omaa nimeään uusille tuttavuuksille =) olishan se lapsellekkin varmaan pidemmän päälle rasittavaa..luulisin.
 
Ittuli mukaan vaan =)
eiköhän se ohi mene.. muistelen että meillä tyttökin heräili vielä vuoden iässä maidolle yöllä..nyt sitä vaan haluaa päästä helpommalla :D
meillähän on lasketut ajat melko lähekkäin.. =) mistä päin olet? lisäilen sinutkin tuonne listaan.
 
Kyllä mun tietääkseni ainakin voi antaa ulkolaisen nimen lapselle, kun isä on ulkomaalainen. Mutta kyllä mun mielestä muutenkin voi antaa, tosin se voi sit kuulostaa vähän oudolta jos lapsen nimi on vaikka Kusuma Virtanen. =) Ehkä siinä jotain rajotuksia löytyy, en oikein tiedä... Mulla olis tälle toisellekin pikkuiselle jo nimi tiedossa, täytyy vaan vielä lämmitellä miestä nimelle... ;) Ja meillehän on tulossa toinen poika, kävi rakenneultrassa selväksi. :heart: Minkä nimisiä lapsia sulla on, jane85?
 
Meilläkin muuten Alexander heräili vielä vuoden iässä maidolle öisin. Joskus vuoden iässä tosin sitten lopetin kaikki imetykset ja se onnistuikin ihmeen kivuttomasti. Pojalla on silti ollut tapana joskus herätä yöllä. Nykyään kun nukkuu jatkettavassa sängyssä niin sieltä kömpii öisin meidän viereen nukkumaan. Viime yön tosin nukkui onnellisesti omassa sängyssä ja tuli vasta aamulla meidän väliin. =)
 
MissMama meillä on Carita ja Jere.. tulevalle ei vielä nimeä ole mietitty enempää kun ei tälläkertaa aiota kysyä sukupuolta etukäteen =) tulee sit yllätyksenä.
miehet saa aika helposti lämmiteltyä jos oikeen kovasti jotain haluaa.. ;)
 
Meille Alexanderin sukupuoli oli yllätys, vaikka loppupuolella olikin aika vahva poika-fiilis. Tällä kertaa sitten kun kätilö kysyi, että halutaanko tietää sukupuoli niin olihan se pakko saada tietää, en kestäis enää jännittää niin kauan sitä tietoa, heh. ;) Tytölle olis kyllä ollu valmiina jo monta nimivaihtoehtoa, jotenkin tytöille löytyy enemmän kauniita nimiä. Mutta onhan noille pojillekin tullut aika hyvä nimi vastaan. :)

Minkälaisia lapsia Carita ja Jere on? Alexander on sekoitus rauhallista ja vilkasta poikaa. Kotona menee meno välillä villiks, mutta sellanen perusluonne on kuitenkin aika rauhallinen. Tykkää kuitenkin enemmän touhuta eikä ole esimerkiksi puhumisesta kovin kiinnostunut. Jos en saa sitä innostumaan puhumisesta niin täytyy sitten mennä puheterapiassa käväsemään puolen vuoden kuluttua. Mutta eipä se mikään kamala juttu olis...
 
Selvä, onnea vaan ultraan! :) Alexander varmaan heräilee myös tässä puolen tunnin sisällä... Pääsen vasta illalla seuraavan kerran käväsemään, kun ei poika kovin jaksa yksin leikkiä, täytyy olla aina äiti kaverina. ;) Mutta palaillaan!
 
MissMama meillä on melko vilinää ja vilskettä koko ajan :LOL: Carita on tullut äitiinsä ja on niiiin itsepäinen kun olla ja voi.. :D melko vauhdikas tyttö..koko ajan saa olla silmät selässä, et mitä se seuraavaksi keksii =) mut eipä käy aika pitkäksi ainakaan..
Jere on taas tosi rauhallinen "sivustaseuraaja" =) mutta osaa olla tarpeentullen kyllä aika vauhdikas ja äänekäs=) mutta eikös ne pojat kuulemma olekkin usein rauhallisempia kuin tytöt :)
piti tulla käymään vielä ennen ultraa, alkaa oleen niin hirveä tärinä päällä et pakko yrittää vähän saada muuta ajateltavaa ennen ku lähdetään :) mies tuossa sohvalla vaan koisaa onnellisena eikä näytä olevan huolen häivää :LOL: osaispa itsekin ottaa asian yhtä rennosti :D
 
Hehei!

En ehtiny ihan kaikkee uutta tekstiä lukemaan, mut sen verran kuitenki, et nuorista äideistä ja iltatähdistä oli jotain juttua, ja pakko oli tulla heittämään nopeesti omatki jutut... eli meilläkin äidin äiti on saanu ensimmäisensä 19vee ja ja äitini sai mut 18vee. Ja äiti on sisaruksista nuorin, vanhimman siskonsa kanssa ikäeroa 22 vuotta. Ja mulla on nyt 2 pikkusiskoa, joista toinen 1,5vee, eli ikäeroa se vajaa 22 vuotta :) että mähän oon jo äitiini ja isoäitiini verrattuna vanhus äidiksi :)

Jes, mutta palailen taas paremmalla ajalla!
 
käytiinpä sitten siellä kauan odotetussa ultrassa ja sieltä löytyi yksi elävä sikiö :) laskettu aika ei muuttunut suuntaan eikä toiseen.. niskaturvotusta oli kuitenkin hieman enemmän kun pitäisi olla eli 2.8...antoivat lippuja ja lappuja istukkatutkimuksesta sun muista vaihtoehdoista. pää on niin sekaisin etten oikeen tiedä mitään, eikä ole edes jaksanut alkaa perehtymään lappuihin ja lippuihin..huomennakai kuulemma täytyy neuvolaan olla yhteyksissä ja jos halutaan niin päästään istukkatutkimukseen ens viikolla..no lääkäri sanoi kuitenkin että aika suurella todennäköisyydellä sieltä syntyy ihan terve lapsi kuitenkin..trisomia riski oli 1:165.

 
hei taas pitkästä aikaa ! :) Jane85 minäkin olen ala-asteelta lähtein aleksi nimestä pitänyt, ja aina ajatellut antaa sen nimeksi jos pojan joskus saan, kuinkas kävikään mieheni nimi on aleksi :D että se siitä nimestä :D
niskaturvotuksista ei ole oikeen mitään hajua koska meillä sitä ei tainnut olla yhtään..

olin kans eileen konrtolli ultrassa, jota oikeasti olin ODOTTANUT ja johon jouduin hiukan pettymään kun oli niin nopea käynti, etten edes kunnolla ehtiny vauveli katsella :ashamed: , mutta lääkäri katsoi vain nopeasti istukan paikan, joka oli nyt noussut etuseinämälle, juuri tuan "vaara-aluee" yläpuolelle, sinänsä hyvä :) ja napavirtaukset ym.. kaikki kunnossa! 1300g saatiin paino arvioksi, minkä laisia paino arvoja te olette saaneet joskus?

maj ja potkuttelija 28+5 :heart:
 
jane85, kannattaa tosiaan miettiä, että aikooko ruveta selvittämään asiaa enempää... itse hoidan kehitysvammaisia ja olen lukenut paljon, että nuo niskapoimun tutkimukset on usein liikaa vanhempia huolestuttavampia ja se äidin stressi jo on suurempi riski siinä, kun se, että syntyykö sieltä terve lapsi. Äh, kauhee selitys, oon vaa paljon miettiny tota juttua. Mä kieltäydyin aluksi koko niskapoimu-ultrasta, mutta haluan nähdä kyllä meidän pikkusen mahd.pian. Voimia kaikille raskauden alkuun!!!
 
no sen varran ollaan miehen kanssa asiasta keretty puhumaan, että luultavasti me käydään siinä tutkimuksessa..se on ainoa keino saada se mielenrauha. muuten ressaisin asiaa loppuun asti.
mutta onhan tässä muutama päivä aikaa sulatella ja miettiä.
uskoisin vahvasti kuitenkin että lapsi on terve ja samaa mieltä oli myös lääkäri että suurella todennäköisyydellä sieltä syntyy terve lapsi.
 
huomenta!huh, mikä yö..poika heräs yhden aikaa huutamaan eikä rauhoittunu millään..koko ajan haki kyllä unta, mutta eih.. piti sit siirtyä kahden aikaa olohuoneen lattialle nukkumaan pojan kans että mies saa nukkua ennen töihin heräämistä. pääsinkin vasta nukkumaan sitten puoliviiden aikaan ja tyttö herätti minut sohvalta kuuden aikoihin.. |O vähän meinais väsyttää..+ sitten koko sen ajan mitä sain nukuttua niin ihan hirveitä painajaisia..en ole eläessäni nähnyt niin inhottavia unia..

no tällähetkellä ultrasta olen kuitenkin onnellinen ja luulen että kaikki on ihan hyvin kuitenkin, juteltiin paljon miehen kanssa illalla ja päätettiin että mennään istukka tai lapsivesitutkimukseen, ensin pitää vaan ottaa selvää kaikista riskeistä,,. ja saadaan mielenrauha oli ne tulokset mitä tahansa..jos lapsi on sairas niin onpahan monta kuukautta aikaa sulatella asiaa ja miettiä uusia järjestelyjä..mutta aika hyvät mahdollisuudet meillä on saada myöskin se terve lapsi..joten en halua, enkä jaksa murehtia asiaa :)

 

Yhteistyössä