alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

=) mä katoin kans yks päivä ku puntari näytti 20kg enemmän ku olis pitäny..pikkasen säikähin mut siittä oliki patteri lopussa :LOL: näytti vähä mitä sattuu.. :hug:
juu, mut ny taidan lähteä ulkoileen lasten kans vähäksi aikaa niin siirtyy tämä väsymys pikkasen =) ku sais vaa raahattua eka ittensä ulos :LOL: :wave:
 
Nyt olis menossa 24+1 =) kyllä tuo viel muutama päivä sitten toimi :D et kyllä tolla puntarilla on nyt jotain mua vastaan :LOL: No täytyypä sanoa miehelle että korjaa niin pääsen taas rikkoo sen, mun suurilla lukemilla. Meinaa puntari näytti viimeksi 46kg :D
 
minä olen viikolla 6 ja minua hirmuna huolestuttaa se että minulla on kohdun ulkopuolinen raskaus menossa.. koska minulla sattuu alamahaan aina välillä tai oikeestaan ei suoraan alamahaan vaan "kylkiin" tämä on minulle ensimmäinen lapsi.. mutta veristä vuotoa ei ole tullut.. 13.3ois neuvolaan ensimmäinen aika..
 
Tervetuloa käpy-87 :wave:
Minulla alussa myös nuita kipuja ja välillä myös nytkin. Kohtu kasvaa niin aiheuttaa joillekkin kipuja :/ Ja mitä ihme ne liitoskivut nyt onkaan, nekin tuntuu inhottavilta :( No toivotaan nyt parasta että kaikki olisi hyvin :hug:

JanuLiitus ja kirppu 24+1
 
Voi hurrrrrrja kun ootta ehtiny kirjottaa monta sivua tässä parin päivän aikana :D
Meni hieman aikaa kun lueskelin pääpiirteittäin.

En ole vielä uskaltanu ottaa osaa muihin keskusteluihin, tää nyt vaan on aika uus juttu mulle. :ashamed: Tai kun kattoo nuita otsikoita niin menee ihan sekasin että mihinkähän pinoon sitä ittensä laittais. :D
 
käpy-87 itselläni kanssa oli aluksi ala masu arka, ja sitä samaa neuvola täti kans sanoi mitä januliituskin, että kun kohtu kasvaa niin siitä kivut johtuvat, varsinkin ensi synnyttäjillä ne kivut tuntuvat, eli ei syytä huoleen :)
ja pikku-laura mukaan vaan kirjottelemaan, itsekkin olen aika nuori ja esikoista odotan, mutta viikkoja on jo kertynyt niin paljon että uskaltaakin jo jotain kirjotella :D
 
moikka käpy-87 kipuja myös minulla on vieläkin välillä..vihlasee tosi inhottavasti..ja kuukautiskipuja muistuttavaa kipua myös..tuolloin viikolla 6 alkoi minulla enempi tulla näitä viltelykipuja jne.. onhan sitten yksi mahdollisuus käydä vrhaisultrassa tarkistuttamassa asiaa..mutta ne on kyllä useimmilla paikkakunnilla todella kaalliita.. no mut toivotaan kuitenkin että kaikki on hyvin ja asukki olis kiinnittynyt ihan oikeaan paikkaan =)
Pikku-Laura no oothan sinäkin täällä vielä =) ja rohkeasti mukaan vaan =)

jane85 ja masukki 11+1
 
Oon nyt 17. raskausviikolla ja painoa on tullut lähtötilanteeseen lisää 200 grammaa :eek: Ihan normaalipainoinen olen (175cm/66kg) ja syön ja liikun sopivassa suhteessa.. Itseasiassa syön aika paljonkin, niinkuin mulla on aina ollut tapana :whistle:

Neuvolassa kun oli punnituksen aika, ajattelin, että satavarmana ainakin muutama lisäkilo ois tullut, mutta 200g! Neuvolatäti sanoi, että ehtii se paino vielä nousta... :p

En sit tiiä miksei viel oo tuon enempää painoa tullut.. Taitaa Möykkyli syödä kaikki mun ravinnot..!
:p
 
melluli huomenta! juu, minulla oli myös esikoisen odotusaikana niin et painoa ei vaan tullut..alussa laski muutaman kilon ja vasta viikolla 25 oli lähtöpainoon tullut 2kg lisää =) jouduinkin ravaamaan sit oysissa joka toinen viikko ultrissa jne..no kokonaisuudessaan painoa ei tullut kun 7 kiloa lisää koko raskauden aikana ja kaikki jäi sairaalaan =) toisesta sit paino nousi koko ajan tasaisesti mut kiloja ei tullut lisää kuin 8. tästä taitaakin sit tulla pikkasen enempi kun olen jo nut lihonut muutaman kilon :D
 
No hyvä tietää, ettei oo mitenkään outoo.

Toivottavasti mullekin kävis yhtä hyvin kuin sulle, ettei tulis kauheesti lisäkiloja, kun niistä on sit vaikeempi päästä eroon synnytyksen jälkeen.

Oon ihan varma, että tää mitätön painonnousu kostautuu viel jossain vaiheessa ja painoa räpsähtääkin yhtäkkiä 20kg :LOL:
 
no se painon vähäinen nousu varmaan johtui siitäkin minulla et teki pahaa koko raskauden ajan kaikki rasvainen ruoka ja yks leipä mikä meni alas oli koulunäkki,ilman voita =) ja sit teki mieli kauheesti jotain raikasta syötävää..tein aina kulhollisen salaattia illalla ja söin koko kulhon tyhjäksi kerralla :LOL: päivällä ei ruoka maistunut juuri ollenkaan..lopussahan sitä painoa tulee pakostakin kun vauvalle alkaa tulemaan kiloja ja kaikki muut painot siihen päälle..mut eiköhän ne neuvolassa kerro jos on aihetta huoleen =) mä en tullut neuvolan tätin kanssa sillon oikeen toimeen, se oli hieman ennakkoluuloinen, ehkä ulkonäöstä ja nuoresta iästä niin se passitti mut oysiin tutkimuksiin..mut sainpa nähdä pikkusen joka toinen viikko ultrassa :LOL:
 
Moi kaikki=)
Tuo painonousu on tosiaan hyvinkin yksilöllistä, mulla esikosta tuli 18 kg, kakkosesta 12kg ja tästä kolmosesta oli rv 26 mennessä tullut 7kg.. :headwall: Kaikki on tosin lähtenyt heti pois, mutta nyt huolettaa kun meillä on ne häät samalla kun tämä tulokas kastetaan, niin ei tahtois olla omissa juhlissaan mikään valas... :/ mut no..minkäs teet...

Meillä on vauveli keikauttanut itsensä rt:aan (toivottavasti pysyykin...) ja potkii niin maan vimmatusti tonne kylkiin.. eilen nappasin vesseliä kantapäästä kiinni :LOL: Melkoinen duracell- pupu tämä kaveri...

äippä ja nytty rv 29+3 :heart:
 
Huomenta kaikki :)
Mulle on nyt tullu sen hiukan päälle 6kg alkupainosta ja nyt siis viikot 24+2 menossa. Pojasta kerkes tulla viikolle 20 asti 19kg :eek: ja siitähän se ei enää kerenny nousee! Tytöstä tuli n.10kg =)

Aijai, meille tulee vapaa v-loppu

Janna menee tänään puoli 7 aikaa illalla miehen vanhemmille, haetaan huomen se 10 aikaa aamulla pois. Ja sitten huomen 12:sta aikaa viedään neiti minun vanhemmille ja haetaan sunnuntaina iltapäivällä

Meinattiin hiukan miehen kanssa siivoilla vaatehuonetta ja varastoo. Saa kirpun tavaroita valmiiksi, kun tuntuu että tuo aika menee kuitenkin niin nopeasti!
 
JanuLiitus: Se aika tosiaan menee nopsaan... meillä on saatu sentään pinnis ja hotopöytä roudattua sisälle ja pestyä ne, mutta vielä pitäs raahata ne tuonne yläkertaan ja kasata...Samoin olen vaunujen ratasosan pessyt, vielä olisi kantokoppa... ja kaikki vaatteet odottaa nätisti varastossa laatikoissa :whistle: pitäis kai nekin sieltä kaivaa esille...

*muoks.* JANE85 Päivitteletkö tuohon etusivun listaan mulle la: ksi 13.5
 
Jotenkin viel pääkopan sisällä joku sanoo että en viel sais tuoda kirpun vaatteita sisälle, pestä ja laittaa valmiiksi. Esikoisen kohdalla laitoin valmiiksi kaiken ja sit ei saatu edes nyyttiä syliin :'( Jotenkin pelottaa että taas käy samanlailla :ashamed:

*muoks* ja tämän meidän tyttären kohdalla laitettiin kaikki valmiiksi päivää ennen sektioaikaa!
 
Jos se pahalta tuntuu, niin eihän teillä nyt kuitenkaan vielä mikään kiire ole... :hug:
Ja tosiasiahan on kuitenkin se, että jos jotain on sattuakseen, se sitten sattuu olit laittanut tavarat valmiiksi tai et...
Onhan meilläkin aikaa vielä noita tavaroita laitella, mutta pukkaa nuo häävalmistelutkin sen verran päälle, että jotain pitää alkaa tekemään...
 
hej!

lupasin tänään tulla kertomaan kuulumiset lääkäristä, ja siellähän se pieni sydän pamppaili :heart:
Lääkäri sanoi: hieno syke, 153!
Kyyneleethän siinä tuli, kun huoli laukesi. Nyt päätin ryhtyä nauttimaan raskaudesta! Voikaa hyvin kaikki!

suhveli 12+2

:heart:
 
äippä 84 juu, päivitetty on =)
JanuLiitus kyllä siinä mukavasti saa rentoutua kun saa hetken miehen kanssa ihan kahdestaan..saa hommailla ihan omia juttuja ja jaksaa taas paljon paljon paremmin =) meillä vasta ens viikolla tiistaista torstaihin vapaata =) en taida ihan vielä itse ruveta laittaan valmiiksi mitään, paitsi suurin osahan meillä valmiina jo onkin ku poikakin vielä niin pieni =) ei tarvis kun sänky ostaa vauvalle..ja saada se vielä mahtumaan johonki
:LOL:
suhveli oikein paljon onnea mukavista kuulumisista =)
 

Yhteistyössä