alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Onnea suhveli!!! Oli se vaan ihana tunne kun ekaa kertaa ne sydänäänet kuuli :heart:
Kyllä kasvanut pino taas vauhdilla!
Minä tässä kirjastolla olen aikaa tappamassa,kun 1ltä olis neuvola ja kyydin sain tännepäin vähän liian ajoissa. Noh,meneehän se aika tässäkin!
 
oli ne sydänäänet kyllä mahtava kuulla ensimmäistä kertaa..itselläkin tuli pieni onnen itku kun viimeksi kävin neuvolassa, kun en osannut odottaa että ne äänet vielä kuuluis niillä viikoilla =) ja epäuskoinen olo oli muutenkin koko raskaudesta..vieläkin kyllä on hieman epäuskoinen olo joka on varmaan sinne ultraan asti.. =) onneksi sinne ei enää ole kun reilu viikko niin pääsee katselemaan pikkusen touhuja =)
 
huomenta! piti tulla piipahtaan ku sain lapset rauhottuun tv:n eteen hetkeksi =) ja mies vaan nukkuu...eipä täällä kamala ruuhka ainakaa oo ollu sit eilisen :LOL:
JanuLiitus jokos aloititte lastenhuoneen laiton? =) varmaan mukava alkaa laitteleen pikkuvaatteita jne.. =)
 
jane85 just käytiin varastosta ettii vaatteet =) Pitäis pestä ne ensin ennenkuin laittaa kaappiin. Mutta aivan ihania pieniä vaatteita. Johan tässä tippa linssiin tulee kun ajattelee että kohta niitä saa laittaa pienen nyytin päälle :heart: Mutta nyt takas hommiin :wave:
 
iltaa :wave:
Käytiin eilen miehen kanssa elokuvissa kun oli kotihommat hyvällä mallilla. Tänää mentiin sitten 11:sta jälkeen hakee likkaa kotia, tosin kotiuduttiin sieltä vasta viiden jälkeen. Käytiin saunassa ja likka nukkui siellä päiväunet. Päiväunie jälkeen likka oli tosi kuuma ja hengitti raskaasti ja hirmu nopeasti. Noh, mittari pyllyyn ja kas kummaa! Kuumetta 38,5 astetta :( Varmaan vesirokko tulossa ( naapurista varmaan tarttui. )
Ennen kotia lähtöä mittasin viel kerran lämmön ja mittari pomppas hetkessä 39,5 asteeseen :/ Nyt neiti on menossa nukkuu, kuumetta ei ole (annoin nestemäistä panadolia aikaisemmin) mutta saattaa yön aikana nousta jos huonosti käy. Nyt sit odotellaan että jos ne näpyt tulis parin päivän sisään. Mukavaa vaan kun lauantaina olis ne neidin synttäri kutsut :( Jee, huomen 10.08 meidän neiti on 2v :heart: Ja musta ihan tuntuu siltä kuin se olisi ollut vasta pieni vauva =)
 
huomenta kaikille.. =)
JanuLiitus onpa teidän tytöllä ollut paljon kuumetta..no mut jos se vesirokkoa on niin parempihan se on että se tulee ja menee alta pois.. =) meillä ei oo vielä ollu vesirokkoa vaikka tyttö oli päiväkodissa vähän aikaa parivuotta sitten ja siellä se kiersi melkein jokaisen, paitsi meidän tyttöä.. =) meidän neiti on ollu omilla synttäreillä joka krta kuumeessa, aina on pitänyt siirtää juhlia parilla päivällä. =)

Ihanaa, meillä huomenna alkaa "lapsiloma" joka kestää torstaihin asti.. :D ajateltiin ensin et oltais käyty mökillä mut ei jaksa parin yön takia ajaa niin kauas..käydään sit varmaan elokuvissa ja syömässä jossain...eiköhän sitä jotain keksi luulisin niin :LOL: viimekerrasta on niin kauan aikaa et ootan huomista kun kuuta nousevaa :LOL:

hui, ja ultraan ei oo enää kuin viikko.. =)

jane85 ja rv 11+4
 
heips=)
Onnea jane85 omasta lomasta... meillä on tiedossa vasta kesällä.... ja silloinkin vaan isommat tytöt lähtevät mummilaan ja tämä tuleva vauva jää kotia :)

Meillä ei myöskään lapset oo sairastaneet vesirokkoa, vaikka olen niitä yrittänyt kierrättää "rokkopaikoissa", sais senkin pois alta..mutta ei... :/

Kyllä ne pikkuset vauvat vaan on aina yhtä sulosia..miehen sisko sai lauantaiaamuna pienen pojan ja ai, että tahtois tämän omaki nytyn jo syliin :ashamed: mutta no, johan tässä alkaa kohta loppusuora häämöttään =)

Tänään iltapäivällä neuvolaan, joten palailen asiaan sen jälkeen...

äippä ja nytty rv 29+6 :heart:
 
äippä 84 hui, sulla oli jo noin paljon viikkoja.. =) huomenna taas uus alkaa.. no eipä tarvi sun kauaa enää tosiaan odottaa että saat pienokaisen syliin.. :) on ne vaan niin ihania noi vauvat..mut tuntuu et ne kasvaa niin vauhdilla et ei kerkee mukana pysyä..meidän poika opettelee jo konttaamista..kamala miten äkkiä on aika mennyt..vastahan se syntyi :LOL:
juu, ei tosiaan meille tunnu toi vesirokko myöskään tarttuvan..no se tulee sit kun on tullakseen =)

 
jane85: Se aika tosiaan kuluu... mäkin ihan hoona mietin et mihin se aika oikeesti katoaa... esikoinen mielestäni syntyi just ja täyttää syksyllä kuitenki 5.... :LOL: :headwall: Ja kuitenki jo kolmatta ootellaan (jonka senki plussasin mielestäni ihan vasta...)
 
Huomenta! Neidillä nous yöllä kuume yli 39 asteeseen. Lääkettä annoin ja helpotti hetkeksi. Aamulla oli taas 39 astetta :( Neiti nukahti just uudestaan. Sillä on veto ihan pois eikä jaksa mitään tehdä. Valitti aikaisemmin että mahaan sattuu! Saa nyt nähdä onko tuo alkava vesirokko vai mitä lie. Näppyjä ei viel näy. Netissä luki että pari päivää ensin kuumetta ja sit vasta näpyt ilmestyy, mutta kai se on niin yksilöllistä.
jane85 kohta se huominen jo on =) Pitäkää hauskaa, ja tosiaan elokuvissa ja syömässä käynti on ihan mukavaa :D Pääasia että saa kahdenkeskistä aikaa aina välillä. Silloin voi vaikka vain istua sohvalla toisen kainalossa ja nauttia =) :heart:
 
no niinpä..meillä tytär täyttää 4 tän vuoden puolella.. ja kaikki on vielä niin elävästi mielessä kun tultiin sairaalasta kotiin jne.. =) kohta sitä kuskataanki esikoisia kouluun =) muutama vuosi enää.. ja sekin aika menee niin et ei kerkee edes tajuta :LOL:
 
JanuLiitus on se mukava päästä oman kullan kainaloon :D pitkästä aikaa saadaan olla ihan kahdestaan..ei meillä paljon kaksinkeskistä aikaa ole jäänyt kun lapset saa nukkuun niin mä olen siinä vaihessa valmista kamaa sänkyyn :LOL: nyt on sit aikaa ja siittä otetaan ilo irti :kieh: :heart:
 
pitkästä aikaa tääl kirjoittelen.. :) miehellä nyt hiihtoloma. mun pikkuveli tuli käymään lomalla meillä. ihana, kun saa aamulla nukkua vähän pidempään kun normaalisti. :p

mulla on nyt ihan muuan päivä sitten tullut ekaa kertaa semmonen olo, että ruoka nousee ylös kurkusta. :$ onko se sitten närästystä? mut ei mulla polttele kurkkua yhtään.. aivan inhottava olo on, kun tuntuu, että kohta nousee jotain suuhun. :(

maha on kasvanut aika isoks..ainakin omasta mielestä.. to.na olis neuvola. viimeksi mulla oli verenpaine vähän koholla. siis se yläpaine 141. onko muilla ollut? no, se tilanne oli aika kiireinen, kun menin sinne ja siel oli joku opiskelijakin, joka oli tosi tarkka tai semmonen kokemattoman oloinen, niin ehkä se sitten jotenkin vaikutti. just, kun se opiskelija mittas, niin se mun oma terkkari tuli sinne ja alkoi höpöttään jotain..no, ei se mun oma terkkari ees paljon noteerannut tuota korkeaa painetta. kysy vain, että olenko nukkunu huonosti viime yön.. ja olinhan minä..lapset valvotti juuri silloin.
:)


hyviä vointeja!! :hug:
 
moikka IllanHämy pitkästä aikaa =) minulla joskus oli yläpaine hiukka koholla mut ei nin paljoa et olis pitänyt huolestua..yleensä ne on pysynyt ihan normaali lukemissa kaikissa raskauksissa =) kokemusta on myöskin näistä opiskelija/vasta valmistuneista..lääkäri neuvola oli, kun poikaa odotin ja se lääkäri oli joku tosi nuori..viikkoja oli silloin 13+5..noh..lääkäri sit pätevänä alkoi kuunteleen sydänääniä eikä saanut niitä kuulumaan vaikka yritti useaan otteeseen..kerkes jo säikäyttää minut myös omilla puheillaan siittä et nyt ei kaikki kyllä oo ihan oikeen jne...no menin lääkäriltä neuvola tätin luo ja kerroin tilanteen siinä itkien, neuvolatäti naurahti ja sanoi että meneppäs tuohon niin laitetaan ne äänet kuulumaan ja samantien kun dopleri meni päälle sieltä kuului mailman ihanin ääni =) en enää sen lääkärin luo mennyt..
 
mulle tuli tänään lisää ihanaa vauva tavaraa :heart:
ostin käytettynä ruskovillan silkkipipon ja kapalon.. ihanat :heart:
nyt on ruskiksen silkkipaita, bambu/silkki body, silkkipipo ja kapalo.. ja villahousut :whistle:
 
Sarbe moikka ...ihana olis jo itekkin päästä katseleen vauvan vaatteita..mut ei iha viel uskalla =)
hei onko teillä muilla kokemusta niistä masutuubeista? ajattelin tälläkertaa hommata sellasen..viimeksi käytin toppia masun piilotukseen =) ei raski kuitenkaan ostaa niitä kalliita äitiyspaitoja ku ei niitä tuu sit kauaa pidettyä kuitenkaan..se kuulostais ihan kivalta paidan jatkeelta se tuubi..
 
Suvitus mitenkäs sinulla menee?jokos olet vauvan saanut maailmaan? =) ei ole mitään kuulunut pitkään aikaan ja laskettuaikakin on ihan näillä viikoilla..tuleppas kertoilemaan kuulumisia kun saat nyytin kotiin =)
 
Täällä edelleen :wave:

En oo vaan kerenny edes tietokonetta availee ku yritän koko ajan touhottaa tytön kanssa :ashamed: Mitä lie huonoa omatuntoa poden ku vauva tulee ja tyttö on niin äidin ja isin tyttö että :heart: Jokasella kauppareissulla ostan jotain pientä ja ku tullaan vauvan kanssa kotiin niin ostetaan tytölle semmonen nasu-tuoli kodin1:stä. Mut kaipa hän tähän tottuu.. Mä oon vaan niin herkkis et tulee koko ajan paha mieli :'( Eilenki tyttö läimäytti uhmasena mua vahingossa silmään ja itkin sitä varmaan 5minsaa ja tyttö katto surullisena vieressä ku oli jo anteeks pyytäny ja halinu mut multa vaan ei itku loppunu :| Hormones :D

Lääkärikäynnillä ei ollu ihmeellistä. Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu mitään eikä vauva ollu laskeutunu. Nyt tosin tänään katoin peilistä ja ekaa kertaa musta näyttää et maha olis nyt laskeutunu, jee B) Voi kuitenki olla et pidättelen vauvaa lasketusta ajasta viikon eteenpäin niin saadaan se sama syntymäpäivä.. Hmm, pidättelen, niinku se oliski jotenki musta kiinni :LOL:

Turvotus on iskeny ja kunnolla!! La-aamuna heräsin niin et silmiin koski ja koko naama ihan turvonnu :eek: Se laski siitä sitte pikkuhiljaa mut mitään suolasta en voi enää illalla syödä.. Eilenki pelkäsin turvotusta ni illan aikan join 1,5l vettä ni sainki juosta tunnin välein vessassa yöllä :kieh:

Kivuttomia supistuksia tulee sillon tällön, mut rauhallista on vielä.

Ja tänään hehkutin miehelle et ens viikolla on laskettu aika :attn:

Tuun kyllä heti ilmottelee kun jotain tapahtuu mut voi mennä vielä aikaa :whistle:

Kaikille uusille onnittelut ja tervetuloa :flower:
Myös onnittelut sydänäänistä ja muista!
Luin sivut pikapikaa läpi joten en muista ketä piti onnitella ja mistä hyvästä :ashamed:

Ja hakemaan pyykkejä! Yritän joka päivä vähän siivoilla ja järkkäillä paikkoja ettei sit jäis kamalaa sikolättiä tänne ku lähetään synnyttää.. Ja eilen kyllä informoin miestä että saa luvan siivota täällä ennen ku kotiudutaan vauvan kanssa :xmas:

Suvitus+v-pain 38+2
 
Moi!
Pitkästä aikaa! :) Tulin just tytön kanssa neuvolasta. Meidän viimeinen lääkäri neuvola! Hyvältä näytti, Toukka on oikein päin tulossa, kohdun suu on pehmeä ja jälellä 2cm. Eli kohta sieltä tullaan ja vauhdilla... :LOL:
Tänään alkoi viikot 36+0 ja muutama viikko aikaa laskettuun aikaan... :heart: Mutta kova on kutina jos tuo Toukka tulisi jo aikaisemmin. Eilenkin oli kovat selkä kivut ja paljon supistuksia. Mies hyöryää kovasti "et vosit alkaa" pikku hiljaa synnyttää... No eilen oltiin katsomassa sen "lapsuuden leluja" ja legoja olohuoneen lattialla ja siivoiltii romut roskiin, niin sanoin et kovasti koskee selkää ja supistelee... Tokas vaan "noh, älä vielä synnytä täs on nää legot viel levälleen"...! :LOL: ;)
Juu, suu jäi pikkasen auki! :whistle:
Enstex on kova kiirus, mut sit kun "ois mahdollista" synnyttää niin, hei sori miul on viel muuta tekemistä! :heart:
Kyl noi miehet on sitten joskus niin "lapsia"... :LOL:
Pitänee alkaa kovasti siivoomaan... Saunomaan ja Sekstaamaan! :LOL: Niin saadan tuo pikku toukka ulos. Lääkäri sanoi paino arvioksi 2700g. Et ihan sopivan kokoinen on luvassa. :heart:
Itseen ärsyttää kovasti kun paino on noussu ihan hirveesti... Paljon enemmän kun ensimmäisen lapsen kanssa... :headwall: Johtunee myös siintä että omaan jo valmiiksi "huonona" olen selän, kivut ovat kovat jne. Ja en pysty välillä kävelemäänkään paljon mihinkään... Joko on hirmu liukasta tai en vaan pysty kerta kaikkisesti liikkumaan mihinkään... Ja syödään välillä "ihan huvikseen, kun ei ole muutakaan tekemistä"... Ja ei ihme että alan muistuttamaan jättiläis amazonia! :headwall: :LOL:
Nyt yritän mennä nukkumaan, kun tuo neitikin nukahti päikkäreille.. |O
 

Yhteistyössä