alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Kyllä meilläkin yleensä herätään jo kasin maissa mut tänä aamuna neiti kömpi viereen kun mies lähti töihin. Eli taitaa olla meidän sängyssä hyvä nukkua kun uni nuin maittoi. Juu olen katsonu nuita kuvia niistä vaatteista ja olen kyl väreistä tykänny. Harvoin niistä kyllä ihan vain "tyttöjen" värejä löytyy. Taitaa melkeinpä aina olla pojille sopivia värejä, tai neutraaleja!
 
Eli tuossa kuukauden päästä 24v olen ja yhden tytön äiti (08/05) ja nyt poika tulossa rv 31+2.
heti sillon alussa jo tän pinon kyllä huomasin,mutta en heti kerennyt kirjottelemaan :) Nythän tää pino olikin kasvanut jo huimasti..
Paljon siis meitä nuoria äitejä!
Me pojan isän kanssa erottiin jo aika alkuraskaudessa ja aika hankala on tilanne sinnepäin muutenkin,mutta en jaksa nyt tuollaisilla päätäni vaivata! Onnellisena tytön kanssa odotellaan pikkuveikkaa :)
Mitäs te olittekaan puhunut jo täällä.. Mulla oli esikoinen syntyessään rv 40+4 4,53kg ja 53cm. Kamalan synnytyskokemuksen takia olenkin nyt käynyt pelkopolilla ja pääsin äitipoli-tarkkailuun poitsun koosta yms. Sillä yli 4kilosta en haua enää synnyttää! Papereihin on jo kirjattu että toivon synnytyksen käynnistystä rv 38. Senhän lopullisesti päättää sitten lääkäri.. Hassua kyllä että 7viikon päästä saattaa olla poitsu mulla sylissä :) Ei malttais odottaa..
Ja äitiyspakkausta en ottanut,kuitenkin kaikki tallessa siitä -05 pakkauksesta ja vaatetta tykkäsin sitten ostaa just sellasia mitä itse haluan,niin otin sen rahan. Vaikka tuo nyt jaossa oleva paketti onkin tosi ihana minusta! :) mutta pakko oli järjellä ajatella.
Kivoja mahoja teillä kellä kuvia oli! (ite en taida osata laittaa kuvaa tuonne profiiliin..) Ja kuka puhui että maha näkynyt aikasin? :) täällä kans!! Piti jo rv 6-7 peitellä vaatteilla ettei masua huomais! aika ajoissa näkyi kyllä tytöstäkin,mutta nyt vielä aikasemmin..
Onko muilla muuten eri mallisia mahoja ketkä tyttöä ja poikaa odottanut..? kun mulla viimeksi oli levee maha,ja levisin muualtakin reilusti kuin mahasta,ja kaikki tyttöä ennusti,ja tyttö tuli :) yt taas eteenpäin ja sellanen "pallo" tuo maha,siis ihan selkee poika-masu. ja kaikki tällä kertaa poikaa ennustaneet (ja siis tiedän itse että poika tulossa). aika jännä minusta,mitenhän ihmeessä se vauvan sukupuoli voi mahan muotoon vaikuttaa.. :)
Mutta kirjottelen toisen kerran taas lisää!

Viva,tyttö 2,5v päikkäreillä ja poitsu 31+2
 
ViVa: minähän se olin joka tuosta masun näkymisestä ajoissa höpöttelin.... Mutta tuohon en voi yhtyä, että sukupuoli vaikuttaisi mahan muotoon... itellä takana kaksi täysin erilaista vauvamasua ja tuloksena kaksi tyttöä, joten ei ainakaan mulla pitäny paikkaansa :LOL: tosin nyt tuo masu on (kuten kakkosestakin... :whistle: ) edessä pallona, joten saas nähdä onko tällä kertaa tyttö vai poika...
 
Viva mukava saada taas uusia tänne =) tervetuloa!
sinullahan on iso lapsi ollut syntyessään =) kyllä sen eron tosiaan huomaa kun itse sain tytön joka oli aika pieni syntyessään, ei synnytyksestä jäänyt mitään kauheita mielikuvia...mut sit pojan syntyessä se oli jotai ihan kamalaa..vaikka ei paljoa kuitenkaan isompi ollut..nyt sitten kolmas vasta rv 11+0 ja mies jo kohta hermostuu kun puhun jo nyt tulevasta synnytyksestä hänelle lähes päivittäin, jotenki vaan niin jännittää...saa nähdä mikä paniikki iskee kun synnytys käynnistyy.. :whistle: oon kyllä jo neuvolasa keskustellut siitäkin..ja onneksi neuvolatäti on ihan mukava ja saa mut rauhottuun heti.. =)

joo ja tosiaan masu oli minulla ihan samanlainen molemmissa raskauksissa, eli edessä pienenä pallona, niinkun kuvasta näkyi.. =) ja tytön ja pojan olen synnyttänyt.. =)
 
Täällä 19 vuotias Helsinkiläinen, esikoista odottelen viikolla 21+5! LA on siis 04.07. Tyttö sieltä ultraäänitädin mukaan olis tulossa, ja ihan kiva jos tuleekin tyttö kun siskolla on kaksi pientä poikaa ja äidilläkin kolmevuotias poika. Tyttö jotenkin tois vähän vaihtelua tähän hommaan! :D Muuten sillä ei sinänsä väliä, molempia haluan ja mielellään enempi ku yks!

Mitäs tässä kuuluis... Semmosta kuuluu että erottiin lapsen isän kanssa puoltoista viikkoa sitten =/ surullista mutta se oli aika välttämätöntä, ja tiedettiin jo silloin ku lapsentekohommiin ruvettiin että luultavasti erotaan, joten ei tää silleen maailmaa kaada. Lapsi haluttiin kuitenkin!

Paino mulla on temppuillut, pitäny oikein väkisin syödä enemmän ku paino vaa tippu, eikä toi lähtöpaino oikein ollut semmonen että paljoa viittis tiputella. Tuli heikko olo jatkuvasti ja vatsassa tosi selvästi erottu kohtu ja laps ku ei siinä muuta ollu! Nyt saanu sen pari kiloa takasin ja paljon parempi olo.

Muuten kuuluu sit aivan mahtavia, olo on hyvä ja luottavainen, enkä enää pelkää keskenmenoa! Tää raskaus siis lähti heti km:n jälkeisestä kierrosta, ja joka kerta ku tunnen jotain kosteata juoksen vessaan tarkistaa ettei se ole verta. Nyt alkaa vihdoinki luottaa omaan kroppaansa ja tuohon vauveliin, ja on semmonen outo "äitiys on niin luonnollista" fiilis kokoajan, semmonen että kyllä mä osaan ja kyllä kaikki on aivan loistavasti :D

Toivotan muille myös hyviä fiiliksiä!
 
Elikkä ei siis pidä paikkaansa kaikilla tuo maha-juttu.. :) ehkä se onkin jostain muusta kiinni.. Ja tuo olis hyvä että pojalle ja tytölle omat paketit.. mutta oishan se oltava se "unisex-pakettikin" kun kaikki ei halua tietää.. Mä niin kärsimätön että heti kysyin kun vaan mahdollista :D tytöstäkin koitin kysyä useemman kerran,mutta aina oli jalat ristissä niin tyttömäisen vienosti.. Ja poitsu taas auliisti esitellyt sukukalleutensa (kuvankin sain oikein kun 2vkoa sitten ultrassa kävin :LOL: )
 
viva meillä kans pojan sukukalleudet löytyi heti kun kysyttiin =) tytöllä taas meni jonku aikaa ennenku löytyi,eikä ollut ihan varma edes ku huonossa asennossa oli.. =)

me saaatiin muuten meidän pojan np-ultrassa sellanen 4d vai onko se 3d kuva..?siis sellanen ihan ku oikea valokuva pienestä..onko muissa paikoissa vielä sellaisia laitteita? siksikin ootan sitä ultraa ku kuuta nousevaa jos sais taas sellasen oikean kuvan pikkuisesta =)
tuossa pojan kuvassa näkyy vain pylly ja selkä =) olispa kiva kun näkyis edestä päin kasvotkin tälläkertaa =)
 
Jane,missäpäin se 4d laite on..? tuolla EKKS:ssa ihan normi ultrat vaan. On kyllä sentään uudet laitteet,et aika kivat kuvat sai sieltäkin! Ja tuo nyt plussaa kun pääs np- ja rakenne-ultraan,kun 05 oli vaan np-ultra,ja sekin niin vanhalla laitteella että siitä kuvasta ei kyllä saa mitään selvää!! :D
Jännä kyllä tuo että tytöt jo kainostelee pienestä pitäen ja pojat esittelee paikkansa enemmän kuin auliisti.. :LOL:
 
Juu,mä olin itse syntyessäni just saman kokonen kuin tyttö (4,53kg) ja mun pikkuveli sitten olikin jo 5,1kg!! senkin takia pelottaa,kun useinhan seuraava on isompi ja pojat isompia kuin tytöt.. Mutta se jo helpottaa aika paljon että seuraavat nyt tarkemmin,että jospa hän ei kuitenkaan yli 5 kiloseksi kerkeis kasvaa.. :D
 
viva oulussa sain sen kuvan..jotkut ei jostain syystä ole saanut niitä 4d kuvia sieltä, ja sit rakenneultrassa sitä taas ei ollut meilläkään.. =) mutta nyt aion kyllä ksyä siitä laitteesta heti kun ultraan pääsen taas.
 
majj joo, ei minunkaan mielestä kovin iso viikkoihin nähden =) mutta kyllä itsestä tuntui kovin kovin suurelta siinä ihan lasketun ajan lähettyvillä :LOL: tytöltä minulla oli tuotakin pienempi massu viikolla 38.. =) saa nähdä mitä tämä kolmas tuo tullessaan =)
 
Jane,jospa sielä on vaan yks sellanen 4d laite ja se tuurista kiinni pääseekö just sille laitteelle sitte..? :)
Majj:lla söpöt kuvat! :)
Musta on toisaalta kiva kun on aikas iso tää masu,mutta totta että liikkumista vaikeuttaa kovasti jo :D kyykystä ei meinaa ylös päästä yms.. Mutta ei tätä onneksi kauan kestä!
 

Yhteistyössä