alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Moiks kaikille :wave:

Milloinkas te olette ruenneet tuntee liikkeitä? Minä tunsin eka kerran möyrintää rv12 ja siitä sitten joka päivä jotain pientä. Tosin 15-16 viikoilla neiti oli kääntyny selkään päin, jolloin huolestuin kun ei mitään tuntunu :( viikon 16 jälkeen hän on potkinutkin melkeinpä tauotta. Koko ajan vauhdissa :D Rv18+3 liikkeet tuntui jo päällepäin :heart: Mikä on sinänsä outoa, koska moni noilla viikoilla alkaa vasta tuntee liikkeitä.
Nytkin kaveri potkii niin perhanan lujaa että oikein sattuu :kieh: Mut nyt on kyl lähdettävä hakee uutta työpöytää ( mies rikkoi tän entisen :kieh: )

JanuLiitus ja kirppu 23+6
 
JanuLiitus...mä en oo vielä ainakaan tuntenut liikkeitä..mut poikaa kun odotin tunsin liikeitä joskus viikolla 13-14..päällepäin potkut tuntu muistaakseni vk21 tai jotain...
nyt kovasti odotellaan eka potkuja =) sinulla on aikasin tuntunut liikkeet jo..tosiaan mitä olen itsekkin haastatellu ihmisiä niin liikkeet on tuntunu vasta joskus 17-20 viikoilla..mut varmaan useamman synnyttäneellä tuntuu liikkeet hieman aiemmin kun tietää mitä osaa odottaa =)
 
hipsuli: Onpas tosiaan outoa..mutta mukavahan sitä masukkia on tiirailla =)

JanuLiitus: esikosra tunsin rv 18, kakkosesta rv 16 ja tämä kolmonen mullasi jo viikon 14 tienoilla... Ja tällä hetkellä kun on vauvalla kokoa jo enemmän ja raivotarjonnassa köllöttelee, niin mukavasti monottaa tuonne kylkiluihin... :D :headwall: Mulla ollut kaikissa raskauksissa istukka etuseinässä, mutta ei ole kyllä mulla ainakaan vaimentanut noita iskuja :LOL:

Äippä ja nytty rv 29+0 :heart: (ihanaa, 30.raskausviikko siis aluillaan)
 
Minä oon vm.-86 eli 21-vuotias nuori mammuska kouvolasta. Esikoista odotellaan :D Laskettu aika elokuussa.

Kerrottiin vauvauutisista ekan neuvolan jälkeen, ku sydänäänet kuului niin selkeesti ja reippaasti ja neuvolatäti sanoi, että "paras alkaa uskoo; teille tulee vauva!" Mulla kun oli pientä epäuskoa silloin alussa... =) Olin niin onnellinen, etten meinannut itsekään todeksi uskoa! Mutta siellä se pikkuinen polskuttaa! Liikkeet tunnen jo (olen tuntenut kans jo jostain 12. viikolta lähtien) ja vilkas tapaus tää meidän vaaveli liikkeistä päätellen :p

Hyvin ottivat läheiset vauvauutiset vastaan. Tulevat mummelitkin niin innoissaan..!




 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
hei jippy ja onnea..mistä päin olet?
sarbe..parempi myöhään kun ei millonkaan :LOL: onhan niitä mukava laittaa ja onpahan sitte valmiina kaikki =) jos tulee yllätyksiä matkan varrella :/ meillä on valmiina jo nyt lastenhuone..paitsi siellä asustelee tämä puolivuotias vielä ainakin =)
Täältä satakunnasta päin olen

=) Liikkeistä oli puhe, tunsin ekat liikkeet rv 16 aika selviä olivat silloin jo :) Istukka tosin takaseinässä, että ei ole ollut vaimentamassa niitä =)
 
huomenta vaan kaikille!
melluli Onnea kovasti sinulle =) meillä myös sydänäänet kuului jo eka neuvolassa :heart: vk9+5.. mut päätettii olla vielä kertomatta kenellekään..mieli tekis kyllä kovasti kailottaa kaikille mut päätettii ihan muuten vaan pitää salassa mahdollisimman pitkään =) mun äiti kun on joku ihme selvänäkijä(joka kerta arvannu mun raskaudet heti plussan jälkeen)..nytkin yritti ihan alusa kysellä jotai mut saatii se vannoutuun siittä et ei kolmatta ihan heti meille =) mukava joskus päästä yllättään porukka ihan kunnolla :LOL:

[
 
jane85 varmaan mukava yllätys sitten kun kerrotte kaikille :D Minä sain pidettyä salassa viikolle 12 asti. Piti kertoa vasta jouluaattona raskaudesta, jolloin viikkoja olis ollut muistaakseni sen n.15. Mutta mutta. Neuvolassa tekivät mokan :kieh: Heillä oli mun tiedoissa minun äidin numero ja olivat sitten soittaneet hänelle kun oli unohtaneet antaa minulle jonkun lapun. Ja äitihän nyt heti arvas mistä on kyse vaikka neuvolassa eivät olleet raskaudesta sanoneet mitään. Meidän tyttärellä kun ei silloin ollut mitään aikaa neuvolaan pitkään aikaan. Kyllä otti päähän, koska se olisi ollut ihana joululahja kaikille :kieh: Mut äiti kyl sanoi että hän oli aavistellu raskautta ennen sitä puh.soittoa, koska olin pyöristyny jo viikolla 10 aika paljon. Mutta eihän äiti uskaltanu asiasta kysyä, jos olisin vaikka vain lihonnut :D :LOL: Olisi sitten mukamas loukannu mua, ja pyh :D

Niin ja tässä olis mahakuva rv18+3 (ja arvatkaa vaan minkälainen se nyt on kun viikot tasan 24).. Klikkaamalla saa isommaksi :)

 
JanuLiitus niin ja olit ihan varma et siellä ei oo kahta? :LOL: on kyllä mielestäni viikkoihin nähden aika iso maha =) yritin itsekkin laittaa kuvaa viikolta 36 niin olis voinu verrata(siis kun poikaa odotin) en vaan osaa näitä koneita oikeen käyttää vielä =)
 
jane85 juu ihan varmoja ollaan että yksi on tulossa :D vaikka olishan se kaksikin kerralla ihan kiva =)
Mulla kasvaa maha ihan hirveää vauhtia ja lopussa se on niiiin edessä että oikein inhottaa ku se on niin ruma :snotty: Mulla ei nimittäin kasva pysty eikä sivusuunnassa kunnolla kun olen niin lyhyt, että se mahtuu kasvaa vain eteenpäin :ashamed: Alkuvaiheessa viel näyttää ihan nätiltä =)
 
JanuLiitus minulla myös eteenpäin kasvaa masu aina..sitä on tosiaan lopussa aika rasittava =) koko ajan edessä =) minulla ei kuitenkaan onneksi kovin iso maha ole ollut vaikka lapset ollu ihan hyvän kokoisia syntyessään..
mielellään ottaisin itsekkin kaks lasta kerralla =) ..eihä sitä vielä tiiä vaik siellä kaks oliskin =) (toiveajattelua) mut se selviää ultrassa sitten 11.3....aika kauan vielä :whistle: on meillä yhdet kaksoset suvussa äidin puolella, mun käsityksen mukaan se on jollain lailla periytyvää just äidin puolelta =) en sit tiiä pitääkö paikkaansa tämä väite =)
 
JanuLiitus - ihana vauvamasu sinulla :flower: ootko tosiaan 100% varma, että on vaan yksi tulossa? :LOL: No ei sen puoleen kyllä minullakin on aikamoinen masu jo vaikka "vasta" 16. viikko lopuillaan. Ja kyllä meilläkin pitäisi ihan vaan yks vauveli olla tulossa :LOL:
 
Meillä se rakenneultra vasta 31.3. Ei malttais odottaa niin kauaa...! :p

Mitäs siellä muuten tehdään? Saako silloin tietää jo onko tyttö vai poika tulossa? Mua kiinnostais tosi paljon jo tietää..(malttamaton kun olen).
 
yleensä rakenneultrassa jo näkyy kumpi on tulossa..eihän ne aivan 100% varmoja ole mutta meillä ainakin pitänyt paikkaansa molemmilla kerroilla =) ja se taitaa riippua myös missä asennossa vauva on ja haluaako esitellä omia sukukalleuksiaan :LOL:
 
siellä ultrataan ja tottakai ne kyselee jotain. Minä olin viimeksi siin selällään tunnin ja kattelin tunnin meidän pienokaista :heart: Saa tietää kumpi on, niin jos se vain suostuu haaransa levittää :LOL: Minä olin sen takia nuin kauan ultrattavana, koska meidän pikku tyttö on niin vilkas että ei se suostunu kunnolla mittoja antaa ottaa :D Kesti pirun kauan ku se aina lähti karkuun =) Mut eipä se mua haitannu. Saipahan kauemmin ihailla tulevaa nyyttiä.
 
siitä tulikin mieleeni että minkä kokoisina teidän pikkuset on syntynyt?
meidän tyttö oli 2830kg ja 47cm, vaikka meni muutaman päivän yli lasketun ajan..(aika pieni) mut ei liian pieni kuitenkaan =) poika oli 3550kg ja 50cm jonku verran enemmän haastetta oli =) ja syntyi pikkasen ennen la:a
 
mä en oo ollu tuossa rakenne-ultrassa ja se vähän ihmetyttää.. np-ultrassa kyllä olin 14 vk paikkeilla :) mutta kun 10.3 on se kontrolli (katsotaan onko istukka noussut kun ollut niin alhaalla ja jos ei ole sectio sitten määrätään) niin kaippa sielä sit myös vauvelia katsellaan, oon vähä pihalla tuosta asiasta :whistle:
 
niin ja siitä saako tietää sukupuolen vai ei, mielestäni täällä päin ei kerrota vaikka kysyisi :| kuulemma sen takia ettei ultraaja halua ottaa "vastuuta" jos sanoo joo poika on tulossa ja sitten kun syntyy syntyykin tyttö.. mutta kyllä mä ainaki ajjon kysyä tuolloinm 10 pv ;) kertoo jos kertoo..
 
joo se tosiaan riippuu ihan ultraajasta et kuka kertoo ja kuka ei..täällä oulussa on ainakin kerrottu mut perään sanottu et sehän ei aina ihan varmaa kuitenkaan ole :hug: ..me taidetaan tälläkertaa pitää ihan salaisuutena se sukupuoli =) onpahan jotain jännättävää sit =) siis, jos maltan sit kuitenkaan olla kysymättä
 

Yhteistyössä