alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

kiitos Jane 85 ja onnea vaan kaikille!! :) Oulustapäin tääl ollaan!!
joo, nyt eka kertaa kysyttiin sukupuoli, mutta se on salaisuus. ;) on jo tytö ja poika ja nyt sitten jompi kumpi. :D

viikkoja on nyt kasassa 24+3. on se välil aika vilskettä jo nuiden kahden kaa, kun toinen uhmisiässä ja toinen siinä iässä, että kaikkea kokeillaan ja tehdään niin paljon tuhoa kun ehditään. :kieh: :heart:

mulla oli nyt tosi vaikee väsymys ja pahoinvointi tään kolmannen kohdalla..väsymys oli ainakin pahin mitä nuilta edellisiltä. ja olokin välil ihan kauhee. mut nyt oon niin virtaa täynnä yleensä joka päivä! =)
 
pikku-laura..minulla myös jotain alaselän särkyjä oli tuossa viikko sitten..onneksi ne ei ole kuitenkaan mitään vakavaa =) ja särkyjähän tässä vielä kerkeää tulla jos sama kaava toistuu B) joten eiköhän me kestetä. =) hienoa että isäkin haluaa osallistua lapsenne elämään..isiäkin on niin monenlaisia =)
minulla on esikoinen toiselle miehelle, mutta eron otin kun lapsi oli puolivuotias...eikä tätä isää ole kiinnostanut kovinkaan paljon..ja tälläkin hetkellä tämä kyseinen "isä" istuu vankilassa..!mutta onneksi löysin myöhemmin niin ihanan miehen joka rakastaa lapsia ja minua tietenkin myös ja pitää tyttöä kuin omanaan =) eli meillä on tavallaan tälläinen uusioperhe =)
 
IllanHämy..me myös oulusta =) tai oulun lähistöltä..niin sullaki nuita viikkoja noin paljon niin ei luultavasti olla samaan aikaan synnyttämässä =)
eikö oysissa kuulemma olla testattu nyt sellasta käytäntöä et pääsis synnytyksen jälkeen melkeen heti kotii jos kaikki ok..ainikin kuulin tällästa..mua nyt jo ottaa päähän se et siellä joutuu oleen kolme yötä =) vähä aikasta murehtia sellasta mut sairaala ei todellakaan oo mun paikka =) eikä niistä hoitajista oo niin hyviä kokemuksia et tekis mieli jäädä.. =)
millanen käytäntö teillä muilla paikkakunnilla on? eli kuinka kauan ne pitää synnyttäjiä vai saako lähteä jo aiemmin kotiin jos kaikki hyvin? ..taitaa olla sama varmaan useammassa paikassa et kolme päivää...
 
Pinoudun! :wave:

Täällä 21-vuotias naisenalku Vantaalta, esikoista tosin vielä odotellaan mutta enköhän mie jo äidistä mene.. :) Mies 22, tavattiin viime kesänä ja se olikin sitten aikalailla menoa, kolmen kuukauden päästä ensi tapaamisesta huomattiin kaksi viivaa tikun päässä :heart:
Silloin oltiin jo muutettu yhteen, kihloihin mentiin itsenäisyyspäivänä ja nyt on viikkoja kasassa 25+2. Tässä nyt meidän tarina pähkinänkuoressa, loistavasti menee, ja sydämessä todella tuntuu siltä että jos sitä oikeaa on ollakseen niin tässä se nyt on!
 
jane: käytännöt vaihtelee paljon.. esikosta olin 3 päivää, kakkosesta 2 päivää ja täällä alkoi nyt tässä kuussa sama käytäntö kuin siellä eli uudelleensynnyttäjät voivat kotiutua 6- 24h:n kuluttua synnytyksestä, mikäli kaikki sujunut normaalisti...
Mielestäni on kuitenkin melko riskialtista lähteä roudaamaan muutaman tunnin ikäistä vauvaa kotiin, eli aion itse ainakin tuon vuorokauden olla sisällä...
 
loaloa..onnea teille kovasti =) ei meilläkään kauaa nokka tuhissu nykyisen mieheni kanssa kun tavattiin, plussa läsähti meillä myös kolmen kuukauden serustelun jälkeen ja yhteen muutettiin samoihin aikoihin..kihloihin mentiin viime kesänä muutama kuukausi ennen pojan syntymää ja nyt meille sit toinen yhteinen lapsi tulossa.. B) häistäkin ollaan puhuttu mutta suunnitelmissa ehkä vasta vuodenpäästä kesällä =) ja kyllä sen todella tietää kuka on oikea ja kuka väärä =)
 
jane85 Oi, onnea vain teillekin kovasti! Meilläkin kyllä häät mielessä, mutta näillä näkymin muutaman vuoden päästä, niin saadaan sitten juurikin niin mieleiset juhlat kuin halutaan :)
Teillä tosiaan ilmeisesti kaikki mennyt hyvin? Meillä lähinnä alku"shokki" ja kaikki vain lähensi entisestään :)
 
äippä 84..juu, kyllä sen vuorokauden ajattelin olla itsekin, riippuen nyt miten kaikki menee. ja onko käytäntö enää edes voimassa kun sinne asti päästään.. mut eiköhän se kolme päivää ja vaikka pidempäänkin mene jos on pakko B) meinasin vaan et minulle ei ole sattunut niitä "mukavia" hoitajia vielä kertaakaan niin siellä on ollut aina melko ankea tunnelma...tuntuu et jotku on melko ennakkoluuloisia nuoria äitejä kohtaan, vaikka paljon nuoria siellä varmasti näkevät =)
 
Sainpas likan nukahtaa B) Täällä pääsee kanssa kotia aika pian, eli ei tarvii olla 3 päivää sairaalassa. Minä tosin varmaan joudun olee, koska leikkaus vei minulta viimeksi niin voimat pois ja teki kipeäksi että olin 4 päivää sairaalassa. Saa nähdä miten tämä leikkaus sujuu kesäkuussa, toivottavasti paremmin koska haluan mahdollisimman pian kotia.
Me olemme mieheni kanssa huhtikuussa olleet kaksi vuotta naimisissa. Mentiin samaan aikaa naimisiin kun tytär kastettiin :heart:
 
loloa..kiitos =) kyllä meillä on tosiaan menny kaikki niin hyvin kun vaan voi mennä =) lapsikin oli suunniteltu, eli ei tullut edes yllätyksenä vaikka olihan se pieni järkytys kun tajus et ollaan oltu vasta niin vähän aikaa yhdessä =) mut kumpikin haluaa lisää lapsia vielä tämänkin jälkeen =)
vaikka onko sillä edes niin merkitystä kuinka kauan on seurustellut jos molemmat on valmiita tekemään lapsen ja kasvattamaan sen yhdessä..moni kaverini on eronnut pitkänkin yli 10vuoden seurustelun jälkeen heti kun lapsi on syntynyt..että minun mielestä sillä ei ole merkitystä kauanko on seurustellu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
loloa..kiitos =) kyllä meillä on tosiaan menny kaikki niin hyvin kun vaan voi mennä =) lapsikin oli suunniteltu, eli ei tullut edes yllätyksenä vaikka olihan se pieni järkytys kun tajus et ollaan oltu vasta niin vähän aikaa yhdessä =) mut kumpikin haluaa lisää lapsia vielä tämänkin jälkeen =)
vaikka onko sillä edes niin merkitystä kuinka kauan on seurustellut jos molemmat on valmiita tekemään lapsen ja kasvattamaan sen yhdessä..moni kaverini on eronnut pitkänkin yli 10vuoden seurustelun jälkeen heti kun lapsi on syntynyt..että minun mielestä sillä ei ole merkitystä kauanko on seurustellu =)
Kuule, just ajattelin samaa, toiset yrittää ja yrittää saada lasta, ja ovat olleet vuosia yhdessä ja kun viimein tulee plussat niin tulee ero... Ei se siitä ole kiinni miten pitkään on oltu yhdessä vaan juurikin siitä että miten vanhemmat ovat sitoutuneet toisiinsa, miten kemiat pelaa käytännön asioissa ja toki siitä rakkauden määrästäkin... ;)
 
Jane 85. joo, mä oon siitä uudistuksesta TOSi mielissään, kun mä en tosiaan oo itsekään mikä sairaala ihminen, vaikka lähihoitaja olenkin. =) aion olla korkeinatan 2vrk, jos kaikki hyvin mulla ja vauvalla. Oysis ne aina ennen on niin nihkeesti päästänyt ennen kolmea vuorokautta. mä kinusin ihan kivasti tältä toiselta, niin pääsin kuin pääsinkin kotiin 2vrk kuluttua. musta se on tosi hyvä aika! eteläs harva on kolmea vuorokautta mun mielestä..siel eka synnyttäjätkin ykeensä 2vrk päästä kotiutuu..
 
onko teil muutes ollu kellään raskaudiabetestä? mlla oli eka raskaudes se keskimmäinen arvo koholla. se oli 11.6 (olisi saanut olla 11 korkeintaan). toises raskudes ei ollut, mutta saapa nähä onko nyt sitten. en oo käyny viel rasituksessa. eipä oo terkkari eikä lääkäri puhunut koko asiasta mitn, mut kai ne pian siitä sanoo. tai sitten itse täytyy ottaa asia selville. en oo kyl ylipainoinen, mutta suvussa aika paljon tätä raskausdiabetestä.
 
Sarbe: Meillä onkin sitten aikalailla samat viikot menossa :D Vauva syntyy tasan 39 viikolla, niin ellei halua syntyä aikaisemmin. Ärsyttää oikein tietää se syntymäpäivä kun jännittää jo nyt valmiiksi ja odottaminen käy pitkäksi :snotty:
 
Täällä ois kans yks :wave: Elikkäs 23 (syksyllä 24) ja toista odotus on vielä alkutaipaleella; rv 7+5 nyt. Ennestään jo 2-vuotias tyttö. Miehen kans taivalta taitettu kohta 7 vuotta, kihloissa 6 ja naimisiinkin ois kiva päästä kuha näiltä tohinoilta kerkeis :D Niin ja Oulun seudulla asustellaan.
 
Heippa =) Täällä kirjoittelee myös yksi "nuori" äippä, vuosimallia 84. eli 23 olen, mutta ens kuussa vanhenen taas vuodella.. Meillä hyörii täällä kotona 1-vuotias (02/07) tytön tylleröinen ja toisen masukin la on marraskuussa, jos kaikki menee hyvin. Vielä on kovin epäuskonen olo tän raskauden suhteen, vaik kovasti on plussaa jo toivottukin.
 
loloa..aivan, totta puhut. =) näin on juuri käynyt muutamalle hyvälle ystävälleni. harmi sinänsä mutta se todistaa juuri tämän asian =) ja mitä olen jutellut heidän kanssa niin nyt ovat onnellisimpia ja se oleminen ex-miehen kanssa on ollut kuulemma vain sitä että on vaan niin totuttu olemaan yhdesä..lapsi ei sitten pelastanutkaan heidän liittoa..
IllanHämy...juu, mä jouduin esikolta oleen oysissa 5vrk koska olin niin nuori ensi synnyttäjä...kuulosti oudolta mut kai ne eivät luottaneet lastenhoitotaitoihini..toiselta jouduin olemaan sen 3vrk vaikka yritin kysellä josko olisin päässy kotiin toisen yön jälkeen..kaikki oli myö silloin sujunut hyvin..kaksi yötä menee vielä mutta kolmas alkaa tuntuun jo tosissaan.. :)
sarbe..tervetuloa ja onnea myös sinulle =) viikkoja jo ihan mukavasti sinullakin.
hipsuli..onnea sinullekkin..mitenkäs on alkuraskaus mennyt? onko ollut pahoinvointia tms..?
tyty84..onnea kovasti ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin myös sinulla.montakos viikkoa on täynnä? ja onko ollut minkäänlaisia oireita?
mistä päin suomea olette muuten tyty84, hipsuli ja sarbe?


jane85 t04 p07 ja masu10+4 :'( =) =)
 
niin ja tuosta vielä kun puhuin ystävieni pitkistä suhteista jotka päättyivät kuitenkin eroon niin en kuitenkaan yleistä..onhan paljon ja toivottavasti enemmän niitä jotka pysyy ja on yhdessä lopppuun asti =) eli tarkoitus ei ole loukata ketään täällä olijoita. mielestäni sekin on hienoa että pitkään seurustellut pari tekee lapsia ja pysyy yhdessä. toki on niitäkin jotka heti tavattuaan haluaa lapsen yhdessä mutta suhde päättyy eroon..
ymmärtänette varmaan mitä tässä yritän niin kovasti selittää :LOL:
 
hei!täällä vielä yksi matti-myöhänen! :wave:

Olen vm.85 äippä! esikoispoika -05, enkelipoika -06, ja kolmas poika -07! :heart: :heart: :heart:

nyt sitten odottelen neljättä lasta niinkin tuoreena juttuna etten ole vielä neuvolassakaan käynyt!enköhän minä pian pääse neuvolaan niin tietäis suunilleenkaan mitkä viikot menossa kun nyt tuota poikaa vielä imettelen (aina silloin tällöin) ja imetin ihan täyttäpäätä ja menkat oli jossain välissä ja ku ei kuullut toisia menkkoja, tein testin enkä ollut raskaana ja ei oo sen kuummin kuullut sitten niitä menkkoja..ja sitte yks ilta aloin ihmetellä että miten oon ollutki niin hermoromahduksen partaalla nämä edelliset päivät ja pahaa oloa pukkas aina johonkin väliin, sitten tein testin ja sieltähän ne asiat loksahti paikoilleen.. :LOL: :D

on se vaan niin ihanaa alkaa aina odottaan pikku nyyttiä.. :heart:
asustelen pohjosessa...
 

Yhteistyössä