alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Lyy
Täällä olis kanssa "nuori" äiti. Mulle ensimmäinen tulossa LA 23.4., ensi kuussa täytän itse 24. Miehellä on kaksi lasta ennestään, jotka kyllä asustelevat ihan vakituisesti meillä, joten äippänä olen saanut toimia jo ennestään ;)
Nyt saan ekan kerran sitten ihan vauvasta asti hoitaa pikkuisen itse... Me ollaan kuljettu yhdessä kolmisen vuotta, kihloihin mentiin viime kesänä... Maistraattiin on jo aika varattu :whistle: Mutta siinäpä minun tarina lyhykäisyydessään...

T. Lyy ja poitsu 31+6

p.s. enää ensi viikko töitä =)
 
jane85 omien laskujen mukaan viikkoja on kasassa 4+3 ja oireina on armoton väsymys ja palelu, niin ja närästys. Kauhulla jo oottelen sitä ihanaa pahoinvointia alkavaks, joka viime raskaudessa alko juurikin kuudennen viikon tietämissä.. no, kyllähän senkin kestää, kun tietää mitä saa syliinsä 9kk:n päästä =) juu, ja mä olen kotosin täältä kaakkois-suomesta, kymenlaaksosta. nyt täytyy rienttää, kun toi pikkuneiti tais herätä.
 
täällä kans yks nuori äiti, elikkä vajaat 2 ja ½ viikkoa vielä niin 18 täytän :)
meillä vanhemmat otti asian ihan hyvin, ja kun iso siskollakin on kaksi ihan pientä taapertajaa niin... viikkoja kasassa olis jo 26+4 ja L-A on 28.5.08 :heart:

pahoinvoinneista ym joku kyseli niin olen säästynyt aivan kaikelta paitsi aivan alkuraskaudesta väsymys otti vallan muutamaksi viikoksi mutta muuten ei ole ollut mtn pahoin vointia eikä mitään! :) paitsi nyt on tullut selkä ja nivelkivut ja kaiken maailman kivut :LOL: :LOL:
 
Tervetuloa uusille=)
Kyllähän meitä nuoria, useammankin lapsen äitejä näköjään maa päällään kantaa... viikonloppunakin sanoin kaupungilla miehelle, että onko tämä joku kummajainen nykyään, jos kolmatta lasta odottaa? Ihmiset pälyilee vuoron perään ensin mua, miestä, sitten tyttöjä ja lopuksi naama venähtää kun katsovat masua... :headwall: Melkeinpä suurperheeksi tuntee itsensä... :LOL:
Mitenkäs te muut asustelette? meinaan vaan, että tuleeko monelle muuttohommia tulokkaan synnyttyä?

äippä ja nytty rv 29+0 :heart:
 
no meille luultavasti muuttohommia tulee..asutaan aika pienessä kolmiossa kahden pienen kans ja kun kolmas tulee niin on varmasti ahdasta, kun tuntuu jo nyt ettei meinaa tänne romun sekaan mahtua =) saa nyt nähdä mihin päin maailmaa sitä lähdetään.. =)
 
vaasan lähettyviltä kirjottelen :) ja raskaus aika on sujunut hyvin, mutta nyt on tullut kuvioon selkäkivut ja pahasti löystyneet nivelet josta olenkin ollut sairaslomalla reilun viikon :) myös harkka supistukset ovat alkaneet mutta ei kipeitä ! :)

muuttohommista sen verran että miehen kanssa ( vai voiko sitä mieheksi kutsua kun on 20 ;) ) asutaan yhdessä jo viime syksystä asti asuttu.. tai no minä vielä epävirallisesti mutta muutamien viikkojen päästä ihan virallisesti :D ja tilava kaksio tämä on ettei isompaan tarvitse vaihtaa..
 
Meidän ei onneksi tällä kertaa tarvitse muuttaa (molempien tyttöjen syntymän jälkeen menty isompaan...). Ostettiin viime syksynä 250m2 ok- talo täältä maalta, joten nyt piisaa tilaa vaikka useammallekkin lapselle :D Kaksi koiraa ja marsuakin mukana hyörii...
 
äippä 84..teillä on ainakin tilaa missä asustella pienten kans =)
omakotitaloa mekin suunniteltu..saa nyt nähdä mistä löytyy se meille sopiva =) vai aletaanko kesällä sit rakentaan..siinä olis ainakin kesäksi hommia..onneksi minun velipoika on opiskellut raksamieheksi ja toinen veli on sähkömies
=) itse maalari ammatiltani ja mies maaputkiasentaja =) johan me yks talo saadaan pystyyn neljästää. :LOL: ei tarvi ainakaan palkata ylimääräisiä työmiehiä :whistle:
 
jane85 Meillä oli myös eka haaveissa tuo rakentaminen, mutta jotenkin ajatus siitä lasten ollessa vielä noin pieniä (ja varsinkin kun tajusin olevani raskaana heti tähän muutettuamme) tuntui liian "rankalta"... ja tämä oli kyllä hyvä valinta meille, minen ainakaan tähän hössötykseen kaipais yhtäkään remonttia... Sanoinki miehelle, että rakennetaan sitten joku mummonmökki meille kahdelle kun lapset lentelevät pois kotoa :LOL:
 
unohdin kertoa mistä päin olen.. eli Turussa asustellaan.
Saatiin vihdoin eilen vauvanhuoneesta pois ylimääränen sohva ja molemmat vaunut sisälle. nyt tartteis lähtee ostaa laatikoita et saan kankaat säilöön. ja sit fiksailee beiben huonetta. :saint:
miten niin ajoissa :whistle:
 
hei jippy ja onnea..mistä päin olet?
sarbe..parempi myöhään kun ei millonkaan :LOL: onhan niitä mukava laittaa ja onpahan sitte valmiina kaikki =) jos tulee yllätyksiä matkan varrella :/ meillä on valmiina jo nyt lastenhuone..paitsi siellä asustelee tämä puolivuotias vielä ainakin =)
 
Meillä päin toisiaan tarjotaan kaks ultraa, taitaa olla melko uus käytäntö, kun ekaa odottaessa pääsi vain rakenne uä:n. Silloin me tosin käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa, mut nyt taidetaan malttaa oottaa sinne kunnalliseen. Hirveesti kyllä haluttais käydä kurkkaamassa, et tuolla masussa on kaikki hyvin.. Asumisesta olitte kirjotelleet, niin me muutettiin tossa kuukausi sitten omaan taloon, ja vielä on remppa yläkerrassa pikkasen kesken. Ennen asuttiin kerrostalo-kaksiossa, mut vuokrat rupes olemaan seitä luokkaa, et kivemmalta tuntuu maksaa lainaa ja asua ihan omassa rauhassa. On tytölläkin tilaa temmeltää =)
 
Täällähän on paljon porukkaa jo =)

jane85 Mulla on menny mainiosti tää alkuraskaus, virkeä ja hyvä olo, ei pahoinvointia ja ainoina oireina raskauvesta vois pitää arkuutta nänneissä, nälkä+jano ja vessas ramppaaminen :D Välillä jopa ihmetyttää oonko ees raskaana.. ;) Esikoista ootellessa olo oli ihan erilainen, kauhee väsy, paha olo yms. niin tässä pähkäilly voisko nyt olla poika tulos vai onko kellään kokemusta oliko tytön ja pojan raskaus erilainen?

Ens tiistaina olis eka neuvola, ei millään malttas oottaa varsinkin kun tietää et ne ultraa heti ja sydänääniä koitetaan kuunnella :p Muutenpa täällä ei sit oo ku rakenneultra, mikä ei kyllä haittaa yhtään, en np-ultraan ois halunnukaan. 4D-ultraan ois kauhee hinku, jospa sais rahaa siihen säästöön kun aika arvokasta tällä seudulla kuulemani mukaan.

Niin ja meilläkin muutto kesä-syksy aikoihin omakotitaloon, ihana päästä muuttopuuhiin ison mahan kans.. :whistle: ;)
 
Hipsuli: Eipä taida olla mitään merkitystä noilla oireilla sen sukupuolen suhteen... itellä myös tämä kolmas raskausaika ollut erilainen kuin tyttöjä odotellessa ja itse miehen kanssa ultrakuvissakin oltiin pippeli näkevinämme, mutta enpä uskalla siihen luottaa...

*muoks.* ihanko totta että teillä päin yritetään jo kerralla sydänääniä kuunnella sekä ultrata? Meillä kunta tarjoaa vaan tuon np- ja rakenneultran...
 
Hipsuli..mulla sama homma, ei mitään raskausoireita =) aluksi vähän säikähdin kun kahdesta ekasta oli huono olo koko ajan ja monta viikkoa..minulla tytön ja pojan raskaudet oli täysin samanlaisia..huono olo alussa ja lopussa kaikki muutkin vaivat mitä olla saatta =) synnytykset meni myös täysin saman kaavan mukaan eli molemmilta synnytys alkoi yöllä klo 2.30 ja molempien syntymä ajaksi merkattiin klo 12.08... =) paitsi poika halus tulla hiukan ennen laskettua aikaa ja tyttö tuli muutaman päivän jalkeen la:n.
 
Tervehdys kaikille "nuorille äideille"! :LOL:
Täältä löytyy myös yksi nuori mami. Olen 22 vuotias ja kohta toisen lapsen äiti. Ensimmäinen on nyt 2v2kk ja toisen vaavan la on 31.3, et piakoin. Toivottavasti... :)
Asuskellaan Lappeenrannassa, rivarin puolikkaassa. Onko täältä päin ketään odottajaa!? :)
Miehen lisäksi meiltä löytyy koira (joka on myös nyt mammalomalla 3poikaa, 2tyttöä) eli olen "mummo" :LOL:
Ja toistaiseksi Urho kani, joka taitaa muuttaa pikkusiskolleni piakoin.
Naimisissa ollaan ja ihanaa yhdessä olo päivästä toiseen... :) :)
 
tervehdys viivi-85 ja onnea myöskin sinulle =) täällähän löytyy jo nuoria mummojakin :LOL: hienoa =) tarvetuloa vaan mukaan. lappeenrannasta ei tainnut olla ketään...laitoin listaan tuohon ihan alkuun kaikkien iät, paikkakunnat jne..katso jos siellä joku on lähellä sitä =) itse olen oulusta, eikä kyllä ole hajuakaan missä päin lappeenranta on =) maantieto ei oo mun alaani :LOL:
teilläkin on melko vilskettä kun koiran pentujakin löytyy =) niissä sitä hommaa piisaa =)
 
äippä84 joo, minäkin ihmettelin suuresti kun neuvolasta aikaa varasin, niin sano et ekalla kerralla heti sit lääkäri ultralla kattoo :eek: Mut en tosiaan valita, kiva vain nähä mitä pienelle kuuluu ja onko kaikki hyvin. Viikkoja tosiaan sillon kasassa vasta 8+6 ja sano vaan et hyvin riittää =)

Ja laskettu aika on siis 8.10 :heart:
 

Yhteistyössä