alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Onnea sirpulalle onnistuneesta ultrasta ja poikalupauksesta :heart:

Itselläni tuo oksentelu on tuollaista ihme "kausiluonteista" saattaa mennä reilu viikko, et on ihan tosi mahtava olo kokoajan ja sit ihan ykskaks yöstä vaan laatta lentää. Mutta nyt noiden oksentelujen tilalle on tulleet nuo -niin jo tutuksi tullet- supistelut :headwall: Tiistaista neuvolaa odottelen ja kysäsen siellä, et kannattaisko jo mennä näytille. Kuopuksesta oli tässä vaiheessa kohdun ulkosuu 1cm auki ja nämä supparit ei ainakaan niihin supistuksiin verratuna kakkoseks jää :/ Tänään erehdyin siivoamaan ja vaihdoin järkkää mein huoneessa (joo ja ihan yksinäni :ashamed: ) ja voi TSIISUS niitä suppareita. Kävelin sen jälkeen äidilleni (100m:n matkan) n. 15min. Lyllersin kun olisin synnyttämään menossa ja siltä se kyllä tuntuikin.

Kasasin sit vauvalle jo sängyn valmiiksi kun ystäväni soitti, et heiltä jäi se meille luvattu pinnis nyt ylimääräiseksi. No eipä sille sit muuta paikkaa löytynyt niin piti se jo kasata valmiiksi. Patjaa ei vielä tuossa ole pölyttymässä tai muutakaan.

Janelle kovasti voimia sinne kahden vauvan talouteen :) Varmasti ei juuri aikaa löydy koneella istumiseen. Vähäks mäkin kaipaan sellaista tuhisevaa nyyttiä, joka parkuu mun tissin perään :heart: Se on jotain niin unohtumatonta kuinka läheisiä ne imetyshetket onkaan. Siinä tulee sellanen korvaamaton fiilis :heart:

-herkkis kyrsä ja nappula 16+1

Ei nyt ihan kokonaan tipahdeta :attn:

Kävin tänään ylijäämävarastolta ostamassa noihin tankokaappeihin lisähyllyjä. Mun mielestä tosi edullisesti kun sahasivat siellä laitteillaan oikean mittaiset ja tosiaan saatiin nyt 2 tuplaleveää vaatekaappia lisää kun ei me kolmella tuplaleveällä tankokaapilla ja yhdellä kapeammalla tankokaapilla mitään tehdä. Niin siis 7?/hylly ja on siis tuplaleveät. Vitsit mä olen iloinen. VIHDOIN on kaapissa järjestystä kun ennen noissa tankokaapeissa oli vaan laatikko toisen päällä jne...
Nyt saa sit vauvan vaatteillekkin tilaa :p Tosin ne saa odottaa vielä, että tulee ensiks vuosi 2009. Helmikuussa tosiaan olis vasta se eräpäivä tällä mahalla.

Eipä tänne sen kummempia. Edelleen liikkeitä odotellaan ja mahaa samoten.

-kyrsä ja nappula 16+3

Onpas täällä hiljaista, missäs kaikki luuhaa? :D

Pikapikaa kuulumiset tännekin...

).(: Mua on väsyttäny aivan älyttömästi nyt viimeisen parin viikon aikana, mutta eilen neuvolassa käydessäni HB oli kuitenkin 142!! :eek: Olin siis itse aivan varautunut siihen, että rautakuurille joudun kun väsymys tuli jotenkin niin yllättäen ja voimakkaasti esille. Verenpaineet oli ok ja muutenkin kaikki hyvin. Painoa on tullut nyt koko raskausaikana yhteensä pikkusen alle 2 kg, eli ei vielä ainakaan kovin paljoa (ruokahalun huomioonottaen)! ;) :whistle:

Ultrattiin taas ja siellä vauva kovasti touhusi menemään, potki ja nyrkkiä pui heti kun kuvaruudulle pääsi! :D Iltaisin käy masussa kova touhuaminen, tuntuu välillä oikein muljahduksia ja välillä sellaista kutinaa. Ihanaa kun liikkeet tuntuu nykyään lähes päivittäin! :heart:

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan! |O :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 21+4 :heart: -

Hei vaan!

Ajattelin teille kertoa mun eiliset neuvolaterveiset :saint:
Eli paino pysynyt samana kun kuukausi sitten. Eli MIINUS 5,5kg lähtöpainosta... Oli meinaan grammalleen sama kun edellisellä kerralla. Sydänäänet kuului hyvin ja siellä se myllersi vaikka en mitään tunnekkaan... hb oli 115 ja rr 125/65, mut silti väsyttää.
Terkka oli huolissaan mun supisteluista ja pisti lähetettä äitipolille. Soitin sit sinne äitipolille ja ne haukku mut pystyyn kun en ollut aiemmin ottanut yhteyttä. Kuulemma leikin vauvan hengellä ja saan vaan itseäni syyttää jos menee kesken ym... :headwall: No huomenna joudun sinne kontrolliin ja toivon, ettei se harakka ole siellä silloin.... :whistle:

-kyrsä ja nappula 16+5

moikka!

kerkesinpä tännekin välillä :p
KYRSÄ no on kyllä erikoista tomintaa äitipolilla :eek: no mutta hyvä että pääset kuitenkin tarkastukseen ja toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
sirpula mukava että liikkeet jo tuntuu päivittäin :) ei tarvi huolehtia et onko masussa kaikki hyvin.. joko liikkeet tuntuu ulospäinkin?:)
äippä kitoksia, ei olla vielä nimeä päätetty..joitakin ehdotuksia on kyllä mutta ei päästä miehen kans yhteiymmärrykseen niistä.. :)
laittakaapa hyviä nimiehdotuksia pojalle tulemaan jos teillä on mielessä hyviä :D

huomenna olis vauvalla sit punnitus..ja tytöllä 4v neuvola:)
jaahas, mutta nyt täytyy näköjään mennä taas...vauva heräilee syömään..
palailen taas...

jane ja poika 2vk

Joo´o. Äitipolilla käyty ja kaikki oli kunnossa. Oli se harakka siellä, mut osasin hillitä itseni ja ei se enää syytellyt... Mutta kohdunsuulla oli kaikki loistavasti ja ultrasivatkin samalla. tyttöä uskalsivat varovasti veikata, mutta sehän oli vasta varovainen veikkaus.

Niin ja toissailtana tunsin ekat potkut :heart: On ne aina yhtä ihania...

Nyt taas kärvistelen täällä. Kauheat pääkivut ja laattakin lentänyt. Olo on kun olisi 40 astetta kuumetta, mutta todellisuudessa ei ole edes lämpöä. Päätä särkee niin, etten kävelemään pysty :'( Mut ehkä tää tästä. Mulle tulee huomenna vielä mun kummipoikakin yökylään... :/

-valivali kyrsä ja nappula 17+0

tulin näin pikaisesti käymään, kyllä täällä varmaan vielä muistetaan..
onnitteluja jo käärön saanneille!
tuijotan nyt omaa napaa, toivottavasti kuitenkin täällä muilla sujunut raskaus hyvin.
itse ollut rv34 saakka vuodepotilaana ja sitten olenkin ollut kotona kärvistelemässä/keräämässä voimia tulevaan. vereslimaa vuodellen ja supistusten kera mennään eteenpäin. vauvan tila on hyvä, lukuunottamatta kasvun hidastumista, jolle ei ole löytynyt toistaiseksi syytä ja sen takia seurannassa h-hetkeen asti. toivottavasti se ei ole mitään kummenpaa ja vauva olisi terve. pää pystyssä menty kuitenkin, ihanaa että näinkin pitkälle päästy.. (osa teistä tietääkin historian..)
syksy on alkanut ja nautin siitä, kesä kun meni vähän "yli pään" eikä kerennyt sitten sillä tavalla nauttimaan kuin olis halunnut. vauvalle ostettu vaatteita, tutit,pullot ja korvikettakin jos kaikki ei menekkään imetyksen osalta hyvin (paineita kun en ota) kuitenkin haluaisin imettää niin pitkään kuin mahdollista muut meidän lapsukaiset ovat kasvaneet kivasti ja tytsy on saannut puhetulvan (2v9kk) ja nuorempi tallustaa perässä kovasti myös opetellen sanoja (1v5kk) silmälaseja käyttää ja pian lappuhoito alkaa.
tämä nyt tältä erää, toivottavasti pääsen useemmin tähän skrivaamaan ja kiitos tähän asti tukeneille. syömään välipalaa ->

triple ja rakas 35+5

helou..

triple: sinua täällä ollaankin kyrsän kans välillä huudeltu :D ihana että kaikki on kuitenkin hyvin ja viikkojakin enää niin vähän..toivotaan että pieni kasvaa siellä vielä jonkun aikaa jos kasvun kanssa ollut ongelmia :hug:

ja kyrsälle onnittelut tyttöveikkauksesta :) niinpä taisit arvailla sit oikein :p jospa ne pahoinvoinnitkin alkai pian helpottaa sulla :) ne eka liikkeet on kyllä aina yhtä ihania ;)
nyt jo kaipaan potkuja ja sitä mahaa joka oli edessä vielä pariviikkoa sitten :p
nauttikaa niistä loppuun asti :D

meillä oli pojalla punnitus tänään ja painoa oli nyt 3170g eli aika vähän on painoa tullut parissa viikossa (sairaalasta lähtöpaino oli 2980g), mutta ei auta ku istua lypsyjakkaralle imetysten välissä ja antaa aina lisämaitoa syönnin päätteeksi :)
tytölläkin oli 4v neuvola ja neiti on kohta"metrinen" omien sanojen mukaisesti :D 95cm ja painoakin oli kertynyt huimat 14,5kg..

jane ja peikko 2vk 1pv

moi!

kyrsä: juu, meidän tyttö on aina ollut tosi pikkunen :) syntyessäänki 2830g ja 47cm vaikka meni viikon yli lasketunajan.. :)
taitaa tapiksi jäädä meidänkin tyttö :D mutta eipä kyllä vanhemmatkaan mitään pitkiä ole..
ja voimia sulle yrjöjen kanssa :D
täälläpä ei paljon enää porukka käy :whistle: huhuu, missä kaikki on?

garbalo oli reippailemassa bodycombatissa :D :LOL:
Oli se evakkoon muutto joten netti katkesi. Nyt vaan laiskuus iski eikä jaksanut tulla kertomaan ettei ole mitään kerrottavaa.. :LOL: paha olo on helpottanut vähän, mutta silti oksensin koirien kanssa lenkkeillessä. Onneksi oli jo myöhä ja pimeää.. :LOL:

Huomenna neuvola. nyt suihkun kautta sairaalaan moikkaamaan veljen vaimoa kun joutui sinne. LA on niillä marraskuun lopussa ja kovien alavatsakipujen takia sinne eilen joutui. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin mutta tarkkaillaan vielä.. Kurjaa tollanen, mutta onneks vauvalla kaikki hyvin.

Eihän muuten liikunnassa o mitään rajoituksia et mitä ei sais harrastaa tälleen alkuvaiheessa? Tiedän kyllä et ratsastus on riskilaji tippumisen takia, mut siis jos käyn punttiksella ja niissä jumpissa niin eihän o mitään sellasta mikä haittais.. ainakaan tässä vaiheessa? Jotenkin ajattelisin et kuuntelemalla omaa kehoa/oloa se selviää..
Mietein siks vaan kun tänään bodycombatissa (se on sellast taistelulajeista yhdisteltyä kuntoilujumppaa) menin aika täysillä kaikki hyppypotkut ja muut, eikä tuntunut yhtään pahalta, päinvastoin mulla oli tosi hyvä olo! =)

:wave: tulinpas nyt tännekkin skrivaamaan kun käännyn..yhtenä :)

huomenna olis lääkäri ja arviota, saapas nähdä mitä sanoo.. jotenki tuntuu että mun säkällä menee vielä yliaikaseksi. :/ toisaalta ei haittaa mut kärvistelyä aina välistä.. toivottavasti kuitenkin vauvan kasvu on kirinyt ettei sitä tarvisi mietiskellä.

jane juuh, täällä ollaan matkassa. :saint: voi ihana tuo vauvan kuvatus, sitä aina ihailemassa. :heart: on ne niin syötäviä :D ootko laittanu tänne synkertomusta? kun en nyt jaksa plärätä.. :ashamed:

kyrsälle voimia sinne pahoinvointiin ja kipuiluun :/ :hug: toivottavasti pian helpottaa.. onkos masu päässyt pyöristymään? :) tuli tosta pahoinvoinnista mieleen että itellä oli hassusti esikon kans aluksi pariviikkoa huonoolo sitten ei mitään ja neljäs/viides kuukausi oksennettiin taas ja ei mitään.. :eek:

garbalo kyseli että onko rajoituksia liikkumisen suhteen yms. ei tietääkseni ole.. muistaakseni viimeinen raskauskolmannes taitaa olla ainut jossa ei tiettyjä juttuja saa tehdä.. :ashamed: huonosti tiedän.. no, kunhan et lähde ajamaan karttinkia niin ei kai muuta kummenpaa :D

nyt mennä laittamaan viimein ne pyykit..

ps. mitähän Januliitukselle kuuluu?

triple ja tossutin 36+2 :heart:

ai niin.. unohdin et piti laittaa kun oli niin hauska juttu. tänään tytsy kysy multa et mikä toi on ja osotti mun tissejä, johon vastasin että äidin rinnat. tytsy sitten tuumas siihen; mullekin ostetaan rinnat! :LOL: :LOL: yritin selittää että ihan kasvannut ja sitten kun tyttö vanhempi.. :D
pojan lappuhoito alko eilen ja hyvin lähti käyntiin vaikka raasun näkönen on. onneksi ite otti asian hyvin ja saapahan leikkiä luvan kans merirosvoa.. :D :heart:

Täällähän on ollut melko hiljaista.

Kävin tarkistamassa tuollaisella laskurilla, että mikä raskausviikko on menossa. Se on jo rv 21+5 ja jo 6. raskauskuukausi hui, onpa aika mennyt nopeasti :eek:

Mun pitäisi etsiä verokortti, mutta ei oikein innosta, se on kuitenkin niin hyvin hukassa :( Mut kaipa se on pakko...

Triple kyseli mahan pyöristymisestä... Eipä VIELÄKÄÄN vauvamahaa havaittavissa. Pitäisi varmaan napata uusi kuva. Edellisellä sivulla taitaa olla viikko sitten otettu kuvatus...
On noi lapset hauskoja :LOL: jaa, että tissit pitäs käydä neidille ostamassa :D Meillä pojan 6v ja tytön 4,5v keskustelu kun lukivat mun raskausajan kirjoja:

p: Onneks mä olen poika!
t: miks?
p: Et mä en voi tulla raskaaks!
t: miks sä et haluu tulla raskaaks?
p: Kun en halua joutua sairaalaan
t: mut arvaa mitä?
p: no?
t: mun äiti on aika raskas ja mustakin tulee isona raskas!

Triplelle tsemppiä lääkäriin! Sullahan on jo viikot ihan loistavalla mallilla! =)

-kyrsä ja nappula 17+4

:wave: päiviä

Eilen sitte pakkasin jo valmihiksi illalla kassia sairaalaan ja laitoin mukaan pikkuiselle söpöt vanttuutkin. :) mietin kyllä että laitan vasta h-hetkenä mut sillon ei kyllä ajatus välttis kulje mukana shamppoo purkeis yms. :D

tänään siis neukku ja lääkärikäynti/arvio:
pissa puhdas, verenpaine hyvä, paino +250 viikkoa kohden eli nyt oon sitte lihonu kokonaisuudessaan tasan 10kg lähtö painosta (mikä ei haittaa kun en niin suuri ole),
sf-30 ja sydämensyke 140 ja liikkeet ++
lääkärin arv: alatiesyn, arvioitu syntp. 2,5-3kg eli ihan hyvähän se on :) kohdunsuu pehmeä ja vajaa sentti kaulaa. raivotarjonta ja pää kiinnittynyt.
lääkäri tuumas vauvan koosta että vaikka pienenpi kun sisarukset on ainakin nyt kasvua tullut eli ei viittaa poikkeamiin ja alkuraskauden vaikeudet on voinnut vaikuttaa.
siinä se pähkinänkuoressa sinisestä nyytistä :heart:

memmu84 sä saat sitten pian hakea äippäpakkausta. :) vai meinaatko ottaa?

KYRSÄ: lääkäri kuulumiset.. :) On ne lapset niin ihania ja niiden väläytykset! sananparren mukaan lapen suusta kuulee totuuden, sitä on kiva verrata lapsen tuumauksiin. :D tänäänkin kun vietiin lapsia hoitoon, tyttö näki auton ikkunasta kun purattiin vanhaa kauppaa kaivinkoneilla ja huusi hädissään: Se menee rikki! ei saa, mummi suuttuu ja rupesi itkemään! :LOL: :headwall: lutunen toinen, mistähän lie päähänsä saannut että mummi moisesta piittaisi :eek: rauhoittelin sitten että vanhakauppa "siiretään" ja ehkä tillalle tulee uusi, ei mummi siitä.. saa sitä karkkia toisestakin.. :D
kuinkas sulla on ollu aikasemmis tuo masun kasvu? sulla on varmaan sitten selkärankaan päin "kasvava" kohtu/vauvamasu :) itelläkkään ei mikään suuri ole ollu koskaan ja tuntuu että rakenneultr. mennes muilla sellanen pallo ja ite melkeinpä lauta niihin masuihin verrattuna. :/ nyt loppuvaihees onneksi kirii että näyttääkin raskaana olevalta :D

tervetuloa mukaan Zoe-F! oma rakas äiteeni asuu kotkassa myös eli tuttu alue.. :)

triple ja tossutin 36+3 BTW, mitä ootte mieltä nimestä Aaron?

moikka!

Zoe-F: tervetuloa minunkin puolesta mukaan :) laittelen sinua tuonne listaan myös kun tässä joudan :) tulin taas ihan pikaseen vaan lueskeleen teidän kuulumiset.
triple: juu, taisin laittaa synnytyskertomuksen tännekin pinoon..taitaa olla tuolla jossain parin sivun päässä...ei tänne paljon oo kerenny tekstiä tulla parissa viikossa :)
mukava että kaikki vauvalla ok ja sinulla myös..nyt vaan odotellaan jospa se sinulla seuraava vauva syntyy tänne :D viikot näyttää jo aika lupaavalta :D jänskättää jo kovasti sun puolesta :)

KYRSÄ: ihana keskustelu ollu teidän lapsilla :LOL:

garbalo: ai sä käyt bodycompatissa :) mä oon miettiny sitä koko raskauden ajan ja nyt olis tarkotus kaverin kans sinne bodycompatiin ilmoittautua :) kuulostaa ainakin ihan mukavalta.. pakko alkaa vähä liikkumaan nyt kun se kerranki on mahdollista :D tässä parivuotta menny raskaana ollessa niin ei tuo kuntopuoli oo oikeen mikään huippuhyvä :D

jep, mutta poika se aina minut keskeyttää niin nyt ei kerkeä tämän enempää... :wave:

jane ja peikkopoika 2vk6pv

Zoe-F
Iltaa!
Tässä tukkaa värjäillessä tulin aikaa tappamaan ja teille juoruamaan.
Tänään tulikin käytyä kaupassa ostamassa kaikkea tarvittavaa synttäreitä ja leipäkakkua varten (NAM :p)
Huomenna siivotaan sitten ihan urakalla. Ja värjätään tukkaa lisää. On tämä ja kanssa. Eilen blondasin osan tukkaa ja tänään vielä pikkaisen lisää latvoja, ja huomenna tulee oikeat värit. Kun on ollut pitkään musta tukka ja nyt haluan vähän vaihtelua niin tämän siitä sitten saa, vaikkakin vaan puolet tukan pituudesta ja alle puolet hiuksista yleensäkin tarvitsee blondata, niin on se silti ärsyttävää.
Koirakin oli illalla keksinyt itselleen virikettä, ja avannut ruokapöntön kannen ja syönyt siitä "seisovasta pöydästä"
Kahden vuoden kotikasvatus ja tässä tulos, kun koiralla murkkuikä, ja appiukko antaa kinkkua ja leipää pöydästä. En kyllä enää ota koiraa sinne ikinä, kun en haluu että se alkaa varastelemaan.
Zoe ja Öttiäinen 13+6 :heart:

Zoe-F: Tervetuloa myös munkin puolesta =)

Triple: Joo, ei mulla noista kenestäkään ole aikaisin maha alkanut näkyä. En ole tajunnut kysyä koskaan, et mihinkäs päin se kohtu kasvaa, vois vaikka kysästä rakenneultrassa...
Nimestä AARON: Mun ystävän poika on Aaron ja sitä sanotaan aina Roniksi. Kun ekaks tulee Aaron ---> Aaroni ---> Roni =) Mut ihan kiva nimi .

Tänne ei kummempia. Ihan ok olo jos väsymystä ei lasketa B)

-kyrsä ja nappula 18+0

tulinpas kääntymään äkkiä tässä ja sanomaan että lähden itsekkin nyyttiä nyt laitokselle hakemaan! yöllä meni lapsivesi ja käyty sairaalassa aamuyöstä. 3cm auki, supistukset kuitenki lopahti ja tulin kotiin nukkumaan hetkeksi. nyt taas käynnistynyt uudelleen ja pian on olo sellanen ettei kotona enää jaksa keikkua.. tulen ilmottelemaan sitten kun kotiudun minkänäköstä pakkausta! :D :heart:

triple ja tossutin 36+5 :heart:

Yhteistyössä