alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

huomenta!

tännepä on hiljaista tullut taas yhtäkkiä..tripleä ei oo näkyny pitkään aikaan??huolissaan kovasti jo olen täällä :(

garbalo päässyt käymään serenassakin :) onpa kyllä erikoista et säästävät vedessä tuollain.. :eek: vai olisko ollu sit joku muu vika suihkuissa..?ei kyllä tosiaan varmaan lapsia sit sellaseen paikkaan mielellään veis :whistle:

me täällä jännitetään mun kaverin puolesta ku sillä ilmeisesti synnytys jo hyvässä vauhdissa :D

ja sit sellanen joku ihme parantuminen tapahtui minulle eilen :eek: paikat ei ole enää yhtään kipeät mistään, yöllä oli aivan outoa ku pysty kylkeä kääntämään ilman että piti alkaa itkua vääntään :D viimeksi ollu näin joskus viikolla 20.. :whistle:
aivan uskomatonta! ja ihanaa!! :) näin ku oliski loppuun asti..vaan enpä usko :/

jane ja rv 35+5
 
:ashamed: :wave:

Mie olen ihan unohtanu käydä täällä :ashamed: On tullut niin paljon sivuja että en millään jaksa rueta niitä lukemaan.

Kohta janella on la lähettyvillä =) ihanaa... Oletkos muuten facebookissa? Jos sais sinua sinne kaveriksi, niin mikäli sinne olet profiilin tehnyt :D

... Meillä tyttö kasvaa hyvin ja on oikein hyvä tuulinen. Nukkuu hyvin ja syö hyvin. Tänään hymyillyt koko aamun :) 30.7 oi neuvola ja tyttö painoi 3770g ja oli 52cm pitkä. Ens kuussa olis vasta seuraava neuvola käynti.

JanuLiitus ja tyttö 2kk 8pvä
:heart:
 
moikka!

JanuLiituskin, pitkästä aikaa täällä :D hienostihan teillä on tyttö kasvanut :) ja aikakin menny näköjään tosi nopeaa..jo kaksi kuukautta :eek: joutuuko monesti yöllä heräileen syöttöhommiin??
ai että mä ootan sitä aikaa että saa taas heräillä yöllä muutaman tunnin välein :whistle: :LOL: tän mahan kans alkaa olemaan aika tukalat oltavat..huh! ja muistan ku JanuLiituskin vasta oli ihan kypsää kamaa oman masun kanssa :LOL:
juu, oon tehny oikeestaan aika vasta profiilin sinne facebookiin :D miten mä sut löydän sieltä?? :D kato ku ei älyä oikeen vielä sitä menoa siellä :) ilmeisesti nimellä?? voin laittaa yv:nä itekki jos se niin toimii..?
onko muuten muilla siellä profiilia? :D kavereita/ystäviä ei ole koskaan liikaa :)

jane ja rv 35+5
 
Moikka!
Joo olen kyllä, Garbalo, tainnut siirtää yrjöilyni takaisin sulle :D Taas on niin hyvä olo, ettei tosikaan.

Mulla on galleriassa ja facebookissa tunnukset. Facebookia oon ihan surkee käyttään, en ymmärrä siitä mitään.... Muta jos jotain kiinnostaa katsella meidän kuvia niin tässä teille linkki
http://irc-galleria.net/view.php?nick=sukuvika
:whistle:

JanuLiitus: Voi kun pikkanen neiti teillä vielä :heart: Mutta ihanaa, että mennyt hyvin!

-kyrsä ja nappula 13+4
 
jane joskus ei tarvii yöllä kertaakaan herätä ja joskus kerran tai pari. Että hyvin menee eikä tyttö kovin paljoa valvota. Minäpäs pistän sulle yy:nä mun nimen niin voitpi minut nimen perusteella kaveriksi hakea :D

Ja muut voi yy:llä laittaa oman nimensä, jos tahtoo yhden kaverin lisää :D ;)

.. Juu tosi pieni tuo meidän neiti vielä :heart: mutta hyvin kasvaa ja mikäs kiire sillä on. Jaksanpahan kantaa pidempään :D
 
jane Se meidän lehmä poiki vasta tänä aamuna, vaikka oli silloin levoton koko yön. Lehminen vasikka tuli, eli nyt pitäs keksiä sille A-kirjaimella alkava nimi.

Mun äiti on täällä käymässä, on pari päivää, ni en oo ehtiny käydä tääl kirjoittelee.

memmu ja rv 17+5
 
moikka!

memmu Lehminen vasikka??? :D nyt meni pikkasen ohi :whistle: mä en oikeen älyä näistä lehmäjutuista kovin kauheesti.. :) en edes tienny et niillä pitää olla tietyllä kirjaimella alkava nimi :ashamed: hui, onpas sullakin jo viikkoja :) onko masu jo kasvanut?

KYRSÄ no, pitihän se aamu aloittaa näin uteliaana ja käydä tsekkaan teidän kuvia tuolla galleriassa :) nättejä lapsia teillä :) itse et ihan vastannut mielikuvaani KYRSÄSTÄ :LOL: siis ei pahalla, vaan ihan positiivisessa mielessä :)
ihanat nimet myös lapsilla ;) me mietittiin kans tuota Casperia tuolle pojalle ensiksi..nimi oli jo valmiina mietitty, mut päivää ennen ristiäisiä sit muutettiin se kuitenkin Jereksi :)

jane ja rv 35+6

 
Moikka!
Onpas pitkästä aikaa mukava lueskella teitin juttuja, vaikka ite olenki jo tipahtanu teidän kyydistä :ashamed: Ja mä taidan olla jotenki sekasin ku pukkaa niin mieletöntä vauvakuumetta päälle...jaksaiskohan sitä..? Vastahan tuo nuorimmainen on kohta 3kk... Piru, että on tämä naisen elo vaikeaa...
Arki on tosiaan palaillut meidän elämään, vauva syö ja nukkuu ja isommat kiukuttelee.. jihuu |O
Pikkuneidiltä saatiin silloin kuukausi sitten lasta pois joten terve neitokainen :D

jospa palailisin tonne soppakauhan varteen.. :wave:

Äippä ja minea 3kk :heart:
 
moikat!

äippä, kiva kuulla sinustakin taas piiiitkästä aikaa :) hyvä että vauva on saanut jo lastan pois ja muutenkin voi hyvin :)
se on se vauvakuume, paha paha!!! :D minulla se hiukan hiipuu yleensä sillä että kuuntelen vähä aikaa kiukuttelevia lapsia ja mietin että niitä olis viel'ä yks lisää siinä :LOL: ei se kyllä kauaa aikaa auta..mutta kannattaa kokeilla :D
ja mikäs siinä jos jaksaa niin uutta putkoseen vaan :LOL: saahaan sut takas tänne! :p
paitti et meitsi kerkee häipyy ennen sitä :D ellen sit putkaha itekki kohta takas...no en mä..kauheita ajatuksia.. :eek: :whistle: :saint: nou nou!!

KYRSÄ, minulla tulee kyrsästä ekana mieleen makkara :LOL: ainakin me ollaan aina puhuttu niin et makkaraa on sanottu kyrsäksi :) että ei ihan mielikuvat käyny yksiin :D
et sä oikeen makkaralta sit näyttänytkään :LOL: etkä siltä et olisit kovi paljon syönytkään makkaraa :LOL:
ja kuvittelin jostain syystä sut tummaksi :D

jane ja rv 35+6
 
siitäpä tulikin mieleen että mistä te kaikki ootta oman nimimerkin keksinyt?
onko sillä joku "tarina" :D
ite oon vaan niin mielikuvitukseton et siitä voi melkein päätellä etunimen ja syntymävuosikinhan siinä on.. paitti et on mua kyllä jotku sanonu janeksi ku pienenä leikittiin isoveljen kans tarzania ja janea aina :D semmonen tylsimys tarina mun nimimerkin takana :)
niin ja äipältä kans piti kysyä tuota facebook hommelia..ootko sä tehny profiilia sinne?
JanuLiituksen kanssa jo löydettiinkin siellä :) olis mukava saada sinutkin sinne?
muut kans??jos teillä on profiili siellä??
 
garpalo luin sun serena jutun ja me käytiin siellä 9.8 ja silloin se suihkuvesi naisten puolella oli niin KUUMAA että en pystyny kovin hyvin itseäni kastelee :( Saunan puolella oli taas sopivaa vettä :) Harmi kun teillä oli nuin päin että ei tullut kuin kylmää :/

...Nyt valmistautuu hammaslääkäriin lähtöön :wave:
 
jane Niin siis tyttövasikka :D Se on meidän kannalta hyvä, saadaan siitä joskus aikanaan maitoa, sonnit myydään pois. Nimi pitää olla tietyllä kirjaimella alkava ja se kirjain vaihtuu vuosittain.
On tämä mun masu jo kasvanu =)
Toi nimimerkki on mun vanha lempinimi, en oo siitä ite aina tykänny, en ois halunnu et mies ja sen sisarukset alkais kutsua mua memmuksi, mutta ne sit kuuli sen mun siskolta...

memmu ja rv 18
 
hei. moikkailen tälläkin palstalla.
Vauva on jo pari viikkoa tässä potkutellut. Tai minä olen pari viikkoa tuntenut potkut. Hb ja paineet on ok ja painokin on pysynyt lähtöpainossa. Masu on tullut näkyviin ja nyt sitä sit saa jo korostaakin.

Eilen olin työhaastattelussa (nyk. työsuhde päättyy 29.8.) ja sielläkin kerroin rehdisti raskaudesta. Ehdottavat siellä palkkauksesta päättävälle henkilölle minua työhön niin että työsuhde olisi ajalla 1.9.-31.12.2008. Onneksi päätös asiasta tulee jo huomenna, jotta ei tarvii ressata ja saa sit viikonlopun rauhassa kelata asioita.

Tämä nick mikä täällä on syntyi useamman koekilun jälkeen kun tätä ennen kokeilin ainakin kymmentä eri vaihtoehtoa jotka olivat kaikki käytössä. Simppelin kuitenkin halusin. Ei liity omaan nimeeni mitenkään. Tai no.. Ensimmäinen kirjain on sama.

Mut nyt töiden pariin.


tulia & viljami 17+2

Mutta nyt en töistä kehtaa tän isommin
 
Hei vaan kaikki! :wave:

Nimimerkistä sen verran, että olen ollut täällä monella eri nicikllä ja ne kaikki jotenkin liittyy mun nimii/lempinimiin (mielestäni enemmänkin vittuilunimiin :LOL: ) Joo, mutta olen eka ollut ihan KATI, mikä siis on mun oikea nimi, Sitten olin ÄIPPIS-84, Sähköjänis ja nyt sit KYRSÄ joka juontaa juurensa monen mutkan kautta. Mutta kyrsä perustaa juurensa sille, että palan joka kesä kun makkara, eli kyrsä. Tosin makkarat kyllä ruskettuu nätisti, toisin kun minä...

Äippä-84: Mikäs siinä, heti yrittämään uutta vauvaa kun vähänkin siltä tuntuu, että jaksais. :flower: Itse olen potenut tositosi TOSI kovaa vauvakuumetta ihan siitä asti kun kuopus syntyi, eli 2,5v sitten. Mies ei ole mun idealle näyttänyt vihreää valoa, ennekun vasta nyt alkuvuodesta ja hetihän siihen tilaisuuteen oli tartuttava ja toivottava, että tärppää ennenkun mies kerkee muuttamaan mielipdettään :LOL: Mulla taitaa olla krooninen vauvakuume... :whistle:

Tänne ei kummempia kuulu. Elämä jatkuu ja oksentelut on tiessään. Olo on upea ja illalla mennään raflaan syömään ja juhlimaan mun ystävän synttäreitä. Kuopus aloitti tänään oman kerhonsa ja oli niin reipasta isoa poikaa siellä kun hänet sinne jätin ja upeesti oli ollut kokoajan! Ainoo, ettei ollut kehdannut pissalle "vieraan" tädin kanssa vaan raukka oli 3 tuntia pidätellyt ja autuaasti potta täyttyi kun kotiin päästiin :D

-kyrsä ja nappula 13+6 :heart:
 
Nyt väsyttää ja on ihan puhti pois.. ei jaksaisi tehdä mitään, mutta ei jaksaisi vaan ollakkaan (ja kattoo ku mies pelaa pleikkarilla sotapelii.. :( ) Koiria yritin koulutella, et päästäisiin toisen kanssa ekoihin toko-kisoihin. Jännittää.. Toi pikkupentu on niin ihana kun se oppii kaiken niin helposti :D :heart:

Tänne ei muuten mitään uutta, paha olo ollut pari päivää poissa, nyt illalla tuli vähän takaisin. Voi silti johtua suklaasta ja parin tunnin päikkäreistä.. :whistle:
Ratsastamaan piti mennä tänään, mutta se peruttiin vesisateen takia :( Odotin jo niin innolla et pääsen vähän rehkimään. On nyt jotenkin ihan apea olo.. :ashamed: tai ei niinkään apea, mutta sellanen väsysurkeamaanmatonen. :headwall:

ai niin, nikissä on sellanen tarina et kun mä oon baarimikkona, mä jossain vaiheessa join aina karpalomehua töissä.. :D
 
memmu, ahaa mä jälkeenpäin mietinki tuota hommaa ja tulin itsekin siihen tulokseen et se ei voi muuta tarkottaa kun että se on tyttövasikka :D sitten taas tyhmä kysymys perään :D ..voiko sitä lehmän maitoa juoda suoraan tissistä :LOL: ?? siis sillai et lypsää tietenki eka johonki ja sit juo?? :LOL: ku nehän maidot on aina jotenki käsiteltyjä mitä purkeissa on..vai onko :whistle: `? tyhmä minä!! :headwall:
jaa saako se nimi sit olla ihan mikä vaan a:lla alkava?? ja onko se ens vuonna b:llä alkava?? sori, mä oon ihan tollo näiden asioiden kans, mutta haluaa tietää ku tykkään lehmistä! :D en vaan oo koskaan perehtyny kunnolla tällasiin asioihin..

tulialle onnittelut pikkupotkujen tuntemisesta :heart:
ja työasioista myös, hienoa että rehellisesti kerroit raskaudesta..luulen et ihan plussaa vaan työnantajan mielestä että rehellisesti sanotaan, helposti onet jättäis kertomatta..niinku KYRSÄ sanoikin, rehellisyys maan perii ;)

KYRSÄ, hyvä että pahoinvoinnit sulla helpottanu taas :) toivotaan et ei tulekaan enää takaisin..
hmm..jotain muutaki piti kirjotella, mutta joku ihme muistin menetys taas tuli...joten..aamukahville :wave: moikka

jane ja rv 36+1
 
jane Purkeissa oleva maito on pastoroitu eli iskukuumennettu jotta säilyy pidempään ja sit on lisätty D-vitamiinia. Niin ja rasvaa vähennetty tietenkin :D Kyllä sitä maitoa voi toki juoda sellaisenaan, me ei osteta kaupasta maitoa ollenkaan. En mä ihan suoraan mukiin lypsäisi ja sitä joisi, on nimittäin lämmintä se maito :D Eli eka tankkiin jossa jäähtyy nopeasti ja sieltä otetaan itsellekin. Onhan se kyllä rasvaista, meillä tankkimaidon rasvaprosentti ollutnyt 4.1%, mutta kun on vähän aikaa ollut kylmiössä, niin kerma nousee pintaan ja sen voi siitä ottaa pois. Vastapoikineen lehmän maito on erityisen rasvaista, siitä saa tosi hyvää pannaria :p
Kyllä se nimi saa olla mikä vain a:lla alkava. Voi olla että b ja muut vierasperäiset kirjaimet hypätään yli, mutta muuten kyllä menee aakkosten mukaan (toissavuonna oli V ja sit viimevuonna ne loput eli lähinnä ä ja ö ja w). Tämä tietty alkukirjain ei koske ihan kaikkia tiloja, mutta ei siitä nyt enempää, ettei mene liian sekavaksi.
En minäkään näistä asioista ole aina tiennyt. Ihan olin kaupunkilainen siihen asti, kun löysin mieheni, joka siis maanviljelijä. Olen sitten opetellut näitä asioita ja jäänyt tähän töihin.
Tässähän tulikin paljon lehmä ja maito asiaa =)
Pitääkin ilmoittaa tuo vasikka syntyneeksi ja sitten nukkumaan.

Niin vielä sen verran et kyllä mun masu näkyy kai jo melko hyvin, kun eilen huomasivat kaupassa että olen raskaana vaikka mulla oli takki päällä.

memmu ja rv 18+1
 
Arvatkaas mitä mä tein eilen? :D Ajoin kiihdytyskisoissa Kauhajoella mun isoveljen autolla! Sain ihan hyvän ajankin, 450 metrillä 15,85 sekuntia. Loppunopeus oli 156km/h :D Mä olin ihan fiiliksissä siellä autossa kyllä .. :LOL: se oli tosi hyvä aika ja suoritus, kun mun isoveljen oma aika oli 13,6 sekuntia ja se on hyvä tossa hommassa. Jee :D Oisitte nähny kui ylpee se oli must ku mä tein sen :D Musta taitaa tulla kiihdytyskuski.. :LOL: tai sitten meen lapsesta.

Sit meen molemmat koirat on kipeitä, toisella virtsakiteitä eli se saa kuukauden ajan syödä pelkästään tiettyi raksui ja vettä (ei esim. luita, kotiruokaa..) ja toista pisti amppari tänään huuleen.. Annettiin heti kyytabletti sille ja mokoma rontti pisti niin paljon vastaan ettei mitään järkee ja sit ku se pääsi irti, se söi ite lattialle pudonneen toisen puolikkaan. Ihan naisen logiikka :LOL:

garbalo ja vauhtinappula 12+0
 

Yhteistyössä