alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Onnea sirpulalle liikkeiden tuntemisesta! :heart: Se eka kerta aina yhtä ihanaa. Lopussa sitä joskus jopa toivoisi, että olisi nyt hetken paikallaan :LOL:

Itse kävin eilen pika-neuvolassa. Siis ihan vaan pissa, paino, verenpaine ja hb katsottiin. Kaikki oli hyvin, paisti, että tuo paino ei miellyttänyt terkkaa sitten lainkaan. On kuulemma minun kokoiselle ihmiselle liian paljon jos 5,5kg putoaa paino näinkin alussa. :/ Itse en niin huolissani ole, mutta joudun kuitenkin pitämään nestepäiväkirjaa ainakin seuraavaan neuvoläkäyntiin asti. Ja painoa pitäisi jollain konstilla saada nostettua...

Mulla on huomenna aamulla ultra ja että mua jännittää :xmas: Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin :attn: Huomenna sitten ajattelin paljastaa tämän salaisuuden sukulaisillekkin JOS siellä ultrassa tosiaan on kaikki hyvin. Suunnittelin jo sellaisen riimittelylorun aikoja sitten, että minkä laitan textarina sit sellasille "ei niin läheisille" sukulaisille ja kavereille. Eniten mua jännittää miten äitini reagoi.... :whistle: tai kuinka mä suutun sille ja raivoan pää punaisena kun se ei heti onnittele.... :ashamed:

jep, mutta nyt iltapuuhiin...

-kyrsä ja nappula 12+5
 
KYRSÄ, juu selväksi tuli :D nyt vaan paljon paljon onnea matkaan teille huomiseen ultraan :heart: ihana varmaan päästä näkemään pikkuinen :) tuleppas huomenna kertomaan sit miten meni ultra :saint:
aika hurjasti paino laskenut sinulla :eek: toivotaan että saat painon kuriin ja nousu suuntaan..

sirpulalle myös paljon onnea eka liikkeiden tuntemisesta :heart: raskauskin tulee paljon todellisemmaksi itselle kun alkaa liikkeet tuntemaan :) sinullakin viikkoja jo kertyny ihan mukavasti kasaan, kohta jo puoliväli ohitettu :)

täällä masussa on ollu tänään sellainen elämä että oksat pois :whistle: ihan hirveitä potkuja tullu kylkeen..välillä tuntuu et tulee nahasta läpi kohta koko vauvan :D käy jo melko kipeää..yleensä tämä on liikkeellä iltasin enemmän, mut nyt jostain syystä ihan koko päivän monottanu kunnon potkuja :whistle:

jane ja rv 34+6
 
Mä näin joskus kuukausi sitten unta vauvan liikkeistä.. siinä näkyi ihan selvästi sen käsi vattanahassa, silleen tiettekö kauhuleffatyylisesti kun joku yrittää tulla ulos sun mahasta. yök. :D se oli aika ällö uni.. :LOL:
Mä just mietein ite et mahdankohan edes erottaa niitä liikkeitä sitten ku ne alkaa. ihmettelen varmaan vaan et miks masu möyrii. :LOL:

Yök tekee edelleen pahaa niin paljon.. en o sentään oksentanut tänään, mutta olo ei mitenkään mukava oo. Koska muilla loppu pahoinvointi jos sitä edes oli?
Mä kun en oikein jaksais tätä enää kauaa, joku ilta mua rupes oksettaan puhtaiden lakanoiden tuoksu kun oltiin vaihdettu.. |O ja maailmassa ei oikeesti o parempaa tuoksua ku se! :eek:
Mutta maha kasvaa jo, se näkyy kyllä jo ihan selvästi, ainakin mulle ja sellasille tutuille jotka tietää :) :heart:
 
garbalo oonki miettiny pari kertaa et milläs viikolla sä olitkaan :D miten sinulla on yleensä kestäny nuo pahoinvoinnit raskauksissa? sehän se maaginen 12vk on sinullakin jo aika lähellä, jospa ne pahoinvoinnit alkaa helpottaa sit pikkuhiljaa :)
mä muistan kans nähneeni sillon ku esikoista odotin, samantapaista unta että vauva liikku mahassa silleen et näky ihan selvät varpaat ja sormet nahan läpi :D sit se oliki yhtäkkiä syntyny ja osas jo puhuakki sellasella möreällä miehen äänellä :LOL: vaikka oli tyttö :LOL:
hauskoja noi unet kyllä joskus..varsinkin raskausaikana niitä tulee nähtyä harvinaisen paljon ja mitä ihmeellisempiä unia.. :)

hitto, meiltä on kahvi loppu |O minulla ei päivä lähe käyntiin ilman kupillista kahvia :whistle:
ja täällä on muuten ihan kauhee myrsky :eek: kattopellit romisee ja puut heiluu siihen malliin että kohta alkaa tapahtuun :whistle:
ja oli tarkotus lähtee tänään taas mustikkaan :( eipä vissiin pääse sittekään...

jane ja rv 35+0 :D :D hih, taas uus viikko alkaa....
 
Ultra takana ja yksi sikiö sieltä löytyi :D Mun tuplaunet oli onneksi vaan unia :p
kaikki oli tositosi hyvin. Vastasi päivälleen viikkoja ja oli erittäin touhukas tapaus. Löytyi kaikki sormet ja varpaat, nenäluu ja muutkin tarvittavat luut :) kovasti jumppasi koipiaan ylös ja alas. NT oli 0.7mm, eli hyvältä näytti silläkin saralla B) Ainoa "huonompi" puoli oli, että istukka on vielä kohdunsuun päällä ja käskivät heti ottaa yhteyttä jos alkaa verta vuotamaan YHTÄÄN tai supistelemaan paljon. Mutta levollisin mielin tässä edelleen ollaan! Laitan tähän vielä kuvan nappulan jumppahetkestä :D



Nyt sitten tuolla irc-galleriassakin paljastin kavereille salaisuuden ja huomenna (?) pitäisi äiskälle kertoa. Lapsille kerron kunhan esikoinen tulee eskarista.

Mä muuten koin PIKKASEN morkkiksen tänä aamuna. Taas oikeen huonoäiti-fiilis. Meidän neiti 4v oli hakenut mikron takaa panadol-tablettilevyn ja painellut ne pitkin huonettaan eilen illalla. En sitä illalla tajunnut yhtään. Oli sit syönyt 3kpl 500mg panadoleja tuo 13kg likka. Ollut vähän väsynyt ja valitellut mahaansa. Tietysti Myrkytyskeskukseen soitin ja he sanoivat, ettei tuo määrä ole lähelläkään riskirajaa, eli ei pitäisi olla hätää.

ja nyt oli taas niin omanapa textiä, et melkeen hävettäis vaan ei nyt, koska mä olen NIIIN ONNELLINEN, et kaikki oli hyvin ja vauva voi loistavasti :heart:

-kyrsä ja nappula 12+6
 
Jane tää on mun esikoinen mikä masussa on, soluttauduin tänne pinoon vaan niin ovelasti mukaan kun kaikissa muissa oli niiiiiin kauheasti porukkaa ettei jaksanut kirjotella niihin.. mä vaan toivon että tää helpottaa tai tää jää myös viimeiseksi raskaudeksi :LOL: :LOL: (sen kun näkis.. :D ellei synnytyksessä tapahdu jotain tosi tramaattista.. )

Kyrsä onnea jumppa-vauvasta :D Tiedä vaikka se tupla sieltä sitten vielä tulisikin.. :LOL: Myöhemmin sitten. vai onko tää suunnitelmissa vika (siis viimeinen :D :LOL: ) vauva?

garbalo ja puolukka 10+5
 
moikka!

KYRSÄLLE paljon paljon onnea, pikkuihmeen näkemisestä!! :heart: komean kuvankin ootte saanu matkaan pikkusesta :D :D aika selvä kuva on, minun kuvat yleensä niin epäselviä et niistä ei erota ku pään ja selän vain :(
no hui, mikä tilanne teillä ollu siellä tytön kans :eek: onneksi ei ollu kerenny enempää syödä niitä..ja onneksi panadol kuitenkin on aika mieto lääke vaikka 500mg onkin..huh, onneksi ei pahempaa sattunut kuitenkaan!

garbalo ai niinhän se olikin että esikoista odotit :D sori, mun moka!! :headwall:
paljonhan täällä niitä esikoisen odottajia on, mutta ei niin kovin ahkerasti oo kirjotellu vaan :)
just hokasin et oonko sua edes laittanu tuonne listaan vielä :eek: täytyypä katsastaa tilanne :D

ps: KYRSÄ, minulla oli myös tässäraskaudessa alussa ihan kaksostunne :D ei olis meitä haitannu ollenkaan vaikka olis ollutkin kaks :) tää raskausaika ei todellakaan sovi minulle ollenkaan(olis voinu ottaa kaks kertaheitolla:d ) ..ei pahoinvointien puolesta, mut jostain syystä oon niin raivona koko ajan ja lapset+mies saa vähän turhankin usein siitä kärsiä :/ mielialat heittelee kahdensekunnin varotusajalla :D ja tosiaan sit kun on vielä noi ihanat liitoskivut :kieh: prkl!!
oho, ei ollu tarkotus alkaa kyllä tässä muriseen omista ongelmista :LOL:

nyt laitan kuvan masusta vielä kerran ainakin :) tuntuu et olis jo vähän laskeutunut alemmaksi...ainakin wc on tullut tutuksi kun saa ravata siellä vähän väliä...


jane ja rv 35+0
 
Onpas sulla jane jo komia masu :D Ihanan näkönen! :) Omaa odotellessa.. :p

Kyrsä piti kans sanomani tuosta et onneks ei käynyt pahemmin tytön kanssa! varmaan kauhia paniikki iski.. täytyykin muistaa ottaa myrkytyskeskuksen numero esille..
oliko se silleen että sinne sai soittaa jos koira oli syönyt jotain myrkyllistä? Kun hätänumeroon ei saanut elukoista soittaa, mutta saikohan tonne..?
 
Jane: Komia masu sulla :D Mä JUST tänään sanoin sille kätilölle, et Jos joku olisi raskaana mun ppuolesta niin mä voisin synnyttää ilomielin ja ottaa sen vastasyntyneen, mutta RASKAUS ei vaan sovi mulle :saint:

Garbalo: Mulla on tallennettu toi myrktyskeskuksen numero kännykkään. Ollut siellä niin kauan kun olen ollut äiti ja kyllä sitä on tarvittukkin. Varsinkin just ton neidin kanssa. Kerran se joi iskän partavedet, söi pyykinpesuainetta, söi liimapuikon... en varmaan edes muista mitä kaikkee, mutta lääkkeet olen aina pitänyt visusti kaapissa, vaan neiti olikin salamaakin nopeampi ja nyt ekaa kertaa niitä söi. On meillä tuolla lääkehiiltä valmiina jos jotain pahempaa syö... Mutta siitä en tiedä,m että voiko myrkytyskeskukseen soittaa esim. koirista... :/ Kyllähän sinne kai pitäisi saada soittaa! Varmaksi en osaa sanoa!
 
KYRSÄ ja jane: Kiitos! =)

Ja ihanaa että KYRSÄllä siellä jo noin hyvä kuva vauvelista ja muutenkin kaikki ollut hyvin!

Janekin se pompsahti taas uudelle viikolle ja vieläpä noin komean mahan kanssa, wau! ;)

).(: Tänään en ole (ainakaan kovin selvästi) tuntenut vauvan liikkeitä, onkin kyllä ollut paljon kiireisempi & touhukkaampi päivä kuin eilen joten josko en vain ole niitä nyt niin selvästi huomannut kuin eilen. Tuntuu myös, että tissit on kasvanut entisestään - mies on innoissaan... :D

Mutta nyt riennän kiireen vilkkaa unten maille, aamulla aikaisin töihin! |O :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+6 :heart: - (ihanaa, huomenna tulee taas pyöreitä viikkoja! :heart: =) )
 
moikka!

KYRSÄ no on teillä kyllä silmälläpitämistä tytössä :D meillä onneksi tuo tyttö ollu pienestä asti sellainen et ei oo suuhunsa laittanut mitään ylimääräistä..nykyäänkin aina kysyy ruoastakin että mitä tämä on ja varovasti maistaa :whistle: lääkettäkään ei saa suun kautta menemään alas..toisaalta ihan hyvä niin ei mee sinne suuhun ainakaan mitään vaarallisia aineita :)
täytyy kuitenkin itsekin nyt laittaa se numero ylös kun meillä taas sit poika on sellainen et laittaa kaikki suuhunsa :x rannallakin kun oltiin niin löysin sen suusta tupakan natsan :x :x kauankohan lie pureskellu sitä...
ja kaikki pienet ja isot roskat mitä löytää niin menee suuhun..on kyllä ihan erilailla perään katsominen entä tytössä :D

sirpula itselläkin on välillä sellaisia päiviä että ei oo tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä, yleensä sellaisina päivinä kun on ollut paljon tekemistä ja ei ole kerennyt edes ajattelemaan koko asiaa..mutta kohta sinullakin vauvan potkut tuntuu päivittäin ihan selvästi, et ei ole enää edes epäilyksiä siitä onko ne potkuja vai ei. :) mukavasti jo viikkojakin sulla..ja tänään poksuukin :D

jane ja rv 35+1
 
Jane: meillä onneksi vaan toi tyttö on sellanen maistelija :LOL: Se kyllä vetelee huoletta kauhean makuisetkin lääkkeet. Sairaalassa antoivat jotain sellaista nestettä tytölle, mikä kuulemma maistuu tosi ällölle (jotain allergialääkettä se oli) ja senkin tyttö vetäsi reippaasti suuhunsa eikä ilmekkään värähtänyt! Tänään ostin uusia vitamiinivalmisteita itselleni ja laitoin ne liesituulettimen päälle (koska muuten en muistais ottaa niitä) ja sanoin tytölle, että "ethän sitten vaan pistä näitä suuhusi" niin tyty siihen vastasi "en. onneksi ne on noin korkealla, etten mä saa niitä" :headwall: Hyvin meni oppi perille näköjään eilisestä! :kieh:

Itse olen elellyt päivän sekavissa tunteissa. Kerroimme eilen mun äidille raskaudestani ja kommentit oli juuri niitä mitä ajattelinkin: "No onnee nyt sit vaan", "Mitäs sun mies tähän sanoi? kai oli vahinko?", "miten aiotte mahtua kotiinne?" (meillä 4h,k,s 93m2) "miten sä jaksat 4:n pienen kanssa?" Ei puhettakaan, että olisi edes kysellyt vointejani, saatika, et olis halannut! Eilinen meni mulla hämmästellen ja tää päivä on mennyt surren.
No päivällä äiti soitti mulle ja sanoi, että kertoi mummullemme uutisen ja mummu oli tosi onnellinen ja iloinen meidänkin puolesta. Hän oli myös kertonut tulevalle vaarille (ei mun isä vaan äitini mies) ja vaarikin oli ollut iloinen. No sitten äitini sanoi, että " on se kyllä ihana asia, mummu saa taas yhden rakkaan mussukan lisää" :headwall: Mä vaan olin hiljaa puhelimessa kokoajan ja kyyneleet valu poskillani. Olin onnellinen, mutta silti raivostutti noi äitini kommentit ja ykskaks kaikki onkin hyvin.... Kai äitini halusi varmistaa, että on varmasti samaa mieltä äitinsä ja miehensä kanssa |O

Joo oon mäkin tyhmä kun tällaisesta valitan kun huonomminkin voisi asiat olla :(

-kyrsä ja nappula 13+0
 
garbalo Mä itse odotin hirveästi sitä viikkoa 12, jotta pahoinvointi loppuisi. Oli sit melko suuri pettymys, kun ei loppunutkaan siihen. Tuolloin vielä kaiken lisäksi hemoglobiinikin laski alas ja olin kamalan väsynyt. Oisko pahoinvointi loppunut suunilleen viikolla 15. Ja väsymyskin on nyt helpottanut.

Minäkin luulisin, että tunsin vauvan liikkeet, olikohan se nyt eilen, mutta en ole ihan varma, kun en tiedä miltä niiden pitäisi tuntua. Tuntui vähän kuin masussa olisi kuplinut.

memmu ja rv 17+1
 
memmu mä jotenkin tiedän ettei tää pahoinvointi tuu loppumaan vielä viikolla 12, joka alkaa huomenna.. Mut todella toivon että tää loppuu joskus, en saa oikein mitään irti tästä ajasta kun koko ajan saa pelätä oksentavansa.. :eek:

Kyrsä mä ymmärrän hyvin sun tunteita! :hug: Kuulostaa tosi kamalalta et saa odottaa äidin iloista reaktiota ja et äiti kysyy et kai oli vahinki..
Meillä oli vähän sama tilanne mut kuitenkin eri miehen isän kanssa.. Oltiin valmistauduttu siihen et menee välit poikki raskausuutisen myötä kun aateltiin, et se reagoi niin negatiivisesti että meillä menee hermot siihen. Se on siis aina raskaudesta ja vauvaunelmistamme puhuttaessa ollut tosi negatiivinen. Sepä yllätti ja otti asian ihan iloisesti vastaan! Pahoitteluni sulle vielä, koitahan jaksaa silti vaikka harmittaa.. Opittiinpahan taas miten sitten omia lapsiamme tullaan/ ei tulla kohtelemaan kun ne kertoo raskauksistaan :)

Mä tein tänään 2 urotekoa : Olin ratsastamassa! :heart: oli aivan ihana tunti, mentiin mun kaverin tasolla (mä oon siis edistyneempi ku se) joten tunti oli tarpeeks kevyt mulle mutta silti oli niin ihana päästä vääntämään laukannostoja ja siirtymisiä, asetuksia ja taivutuksia.. :) :heart: Vielä kun tunsi hepon ja tiesi ettei se ihan joka tuulenpyrähdystä säikähdä, uskalsi rentoutua siellä selässä ihan hyvin.. Eikä ollut edes hirveän paha olo! Käynti oli pahin askellaji! :LOL:

Toiseksi me tehtiin mehua meen punasista viinimarjoista :D Jee. Mä rakastan punasta mehua ja oli tosi ihanaa tehdä mehuu meen äidin kanssa. Mulla on maailman paras äiti :heart: Sit fiilisteltiin klassisten pianokappaleiden kanssa, oli ihanaa..
Ootteko sitä mieltä, että vauva tuntee nyt jo, mitä mä tunnen? Vaistooko se sen jo näin aikasessa vaiheessa että mä nautin klassisesta musiikista ja pianon soitosta? Ois ihanaa jos se perisi rakkauden pianoon multa :D

väsynyt, huomenna kipeä mutta onnellinen garbalo ja pienenpieni puolukka 10+6
 
Moi.

Mä tulin sit tänne kirjoittelee. Oli tarkoitus mennä tosi aikaisin nukkumaan ja kävinkin navetalla iltatarkastuksella jo yhdeksältä. Mut yks lehmä näytti siltä et poikii todennäköisesti ennen aamua. Koetan siis pysyä vielä jonkin aikkaa hereillä ja tarvittaessa joudun yöllä heräilee noin parin tunin välein tarkistaa tilanteen... Niin oon siis yksin kotona. Päästin miehen vapaalle täksi viikonlopuksi, on kaverinsa luona.

garbalo Kuinka pitkään sä oot ratsastanu? Minäkin ratsastin aikoinaan noin 7 vuotta säännöllisesti, mutta sitten se harrastus jäi. Silloin tällöin on senkin jälkeen tulut käytyä, mutta ei kovin usein. Nyt raskaana ollessa mies ei päästä hevosen selkään, pelkää kai että tipun.
Mä tiedän et toi pahoinvointi on oikeasti aivan kamalaa. Toivottavasti sinullakin loppuisi pian.

memmu ja rv 17+2
 
memmu mä oon nyt vuoden säännöllisesti, sitä ennen ala-asteella säännöllisesti kerran pari kuussa :D Mut mä oon nyt vuoden aikana ratsastanut kerran viikossa tunnilla ja väh. 2, joskus useemmankin, kertaa siihen lisäks hoitohepolla.. Otin tehokkaasti menetetyt vuodet takaisin :D Kyllä mä ajattelin nyt jatkaa tuolla tunnilla, kun kerran pystyn vielä..
 
moikka!

KYRSÄ onhan siinä vähän enempi haastetta sellaisen lapsen kans joka mielellään syö vähän kaikkea mahdollista :D luulen et meidän pojasta tulee ihan samanlainen tapaus :whistle: tänäänki oon joutunu suusta poistamaan jo styroksia..??(ihmettelee että mistä sitä on edes tänne tullut) :LOL: patterin oli saanu irti kaukosäätimestä :D se löytyi sit suusta :whistle: ja aamulla oli ihana yllätys kun nousin ylös...poika oli yöllä repiny vaipan irti ja sänky oli ihan mustikka kakassa :LOL: arvaatte varmaan missä muualla sitä oli :x (juup, naamassa eniten) yök! :x
onpa inhottava kun oma äiti ottaa noin iloisen asian noin tylysti vastaan :( jos hän ajattelee teidän jaksamista eikä heti osaa olla iloinen ennekun on täysin ymmärtänyt asian..hmm, olipa vaikeasti selitetty.. :D mutta jokatapauksessa, äitis on kuitenkin varmaan iloinen teidän puolesta..joillakin vaan menee kauemmin asian käsittelyssä.
:hug:

jokos memmun lehmälle on pikkunen syntynyt?? :D olispa jännää nähdä ihan livenä sellainen synnytys :)
koiran ja kissan synnytyksessä oon ollu apuna, mut en isompien eläinten..

jane ja rv 35+3
 
Nostellaans taas meitä kun päästään aina putoilemaan.

Täällä yrjöilyt jatkui vaikka olikin jo viikon verran liki tiessään. Mitäköhän lie tääkin on... :headwall: Eipä meille kummempia. Eilen oltiin tivolissa lasten kaa ja toissapäivänä jäädytin itseni vesisateessa esikoisen futis-turnauksessa :xmas: Taas arki jatkuu omalla painollaan ja pitäisi alkaa silityspuuhiin.

Janehan kohta jo poksahtaa :eek:
 
aamulla kävin katseleen täällä, mut en jaksanu nostella meitä :D hiljaista on ollut taas viikonlopun :)
kyrsä, jospa se sit onkin poika joka sieltä on tulossa kun ei vielä oo pahoinvoinnit loppuneet :D ..no, mutta toivotaan nyt että pääsisit niistä oksuiluista :/
meillä tivoli oli jo täällä jo kesäkuussa..käytiinkin sillon siellä, vaan on ne kalliita ne liput niihin laitteisiin :whistle: sinne menikin monta kymppiä rahaa ja muutaman laitteen kävi tyttö pyörähtään siellä :) joka vuosi tainnu nousta noi tivolin hinnat :/

(.) ei poksahduksesta tietoakaan :LOL: eipä kyllä haittais tosiaan vaikka sitä jo pääsis jakautumaan :whistle: alkaa olemaan hermot entistä kireemmällä kun paikat on jo niin kipeät ja kaikki mailman vaivat lyöty kerralla mulle!!
pahoinvoinnit tullut nimittäin tännekin..vähä väliä tulee etova olo, etenkin jos ei oo vähään aikaan mitään syöny :x ihan ku joskus alkuraskaudessa...
mahaa on vääntäny ihan kummallisesti tänään..sivuilta jotenki tosi arka tuo maha ja pikkunen siellä sit potkii koko ajan just tuonne kylkeen mistä maha kipeänä |O
suppailut jatkuu edelleen, tuntuu et välillä jotain kipeitäkin (menkkamaista jomotusta alamahassa) samalla kun supistaa.. mutta ei mitenkään hälyttävästi kuitenkaan kun oon jo niihinki tottunu sieltä viikoilta 20+ asti :/
eli ei muutoksia olotilassa täällä :D
alkaa pikkuhiljaa olemaan aika malttamaton olo jo...vielä kuukausi olis laskettuun aikaan! :)

jane ja rv 35+4
 
garbalo ilmottautuu :wave:
Oli kiva viikonloppu, ei tehnyt oikein yhtään pahaa! b d *peukutuksia että se nyt menis pois jo meiltä.. se pahoinvointi tais siirtyä sitten kyrsään :LOL:
Oltiin sunnuntaina Serenassa kavereiden kanssa "häämatkalla" kun meil oli hääpäivä 11. ja niillä 12. elokuuta :D Oli tosi ihanaa! Paitti et yks tositositosi iso miinus Serenalle; siellä suihkut ovat säädetty KYLMÄLLE. Ei siis viileää, haaleaa tai kädenlämpöistä, vaan JÄÄTÄVÄN KYLMÄÄ! |O yhtä kylmää ku kylmävesialtaan vesi!? Eipä tullut kauheasti hygieniasta huolehdittua, pääasia et sai ihon senverran märäksi ettei ajettu takas suihkuun.. :eek: Se oli ihan järkyttävää! En kyllä ikinä veis pieniä lapsia sinne jäätymään, nehän saa sydänkohtauksen ku sinne veden alle laitetaan.. :| ja ite meinasin saada kans.. mur. Eipä oikein kukaan muukaan siellä ollut itteäs pessyt, eli olipa Serenalla kova säästö vedessä, mut sit taas hygieniassa kyllä menetetään.. Palautetta laitan kyllä asiasta :D
Sitten mentiin Helsinkiin syömään sellaseen pieneen söpöön italialaispaikkaan ku Pompei, kannattaa kyllä mennä jos siellä päin on! Liisankadun ja Snelmanninkadun kulmassa oli tuo. Ihanaa pizzaa ja spagettia. Nam. mä sain syötyä koko lautasellisen spagettia ja vähän pizzaakin, vaikka muuten ruokailu tässä jäänyt aina noin puolta vähempään mitä normaalisti. nam. Sinne kyllä meen uudestaankin :D Vähän vaan pitkä matka täältä Porista lähtee nopsasti hakeen ruokaa :LOL:
 

Yhteistyössä