alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

hey.
Tulin vaan pikaiseen moikkaamaan. Kun tarvii mennä aamupalalle ennenku taju lähtee. Ja sit takas koneelle notta saa H&M:lle tilauksen vetämään.. *hymytys*

Anopille ja appiukolle sekä molempien puolisoille on nyt saatu vauvasta kerrottua ja muille kerrotaan sit kun tulee aiheelliseksi. Kunhan saadaan vielä mun isälle kerrottua niin sitten vapautuu toi munkin puoli sukua että voivat avoimesti puhua asiasta. Mutta kun ei niitä nää niin hirveesti niin ei kai sillä niin kiire sit ole.. (asuvat toisella puolella suomea)

Tänään käväsen neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ihan vaan itseni takia, kun en jaksa odottaa 18.8. asti. tarvii saada kuulla että kaikki on pienellä rakkaalla hyvin.

Mut nyt aamiaiselle.

tulia & viljami 15+3

Memmu: mihin sä jäit puristuksiin? Mulla lukee tos kirjassa, et 16 viikolla kohdun korkein kohta on n.8cm navan alapuolella, mutta voi vaihdella ihmisestä riippuen. ja sullahan siis jo 17. viikko meneillään....

Itse olen tosi kipeänä, olo on kuin olisi yrjötauti ja 40 astetta kuumetta....

lähden tästä potemaan!

-kyrsä ja nappula 12+0

Kyrsä Lehmä litisti mut parrenerottajaa vasten, silleen et mahapuolelle jäi pari metalliputkea ja elukka nojas selkään. On niin käynyt joskus ennenkin, viimeks alkuraskaudesta, mutta sais nyt toistaseks loppua tollaset...
Toivottavasti sä paranet pian.

memmu: Kuvauksesta päätellen litistys ei ollut sellainen äkkinäinen litistys, eli vaikka kohtu olisikin ollut tuossa navan kohdalla niin varmasti olisi antanut sen verran periksi, ettei vauvaan sattunut. Ainakin näin olettaisin. Toivotaan, ettei vastaavia satu enää. =)

Itse koitan ihmeparantua. Pikkuveljellä olisi tänään synttärit ja sinne pitäisi illemmalla mennä. Olikos se Jane, jonka pojalla oli myös tänään synttärit =) Onnea pojalle 1v:n johdosta :flower:
Ja sori jos erehdyin henkilöstä.... :ashamed:

iltaa!

memmu onkos teillä paljonkin lehmiä ja muita eläimiä? vai teetkö jotain sellaista työtä eläinten kanssa?
toivotaan ettei oo sattunu kuitenkaan mitään masuasukille :)

KYRSÄ juu, meillä oli tänään synttärit pikku-ukolla :heart: sai vaatetta ja pari pikkuautoa lahjaksi :) tyttö niistä tais vaan olla enemmän kiinnostunut :) meillä tuo neiti tykkää leikkiä autoilla, junilla ja lentokoneilla eniten..mitkään nuket ym. "tyttöjen" tavarat ei oo koskaan kiinnostanut :) mönkijä piti ostaa viimekesänä (sähkökäyttöinen) ja se on ollu kovassa käytössä kesät. saapa nähä mikä hurjapää tuosta neitistä tulee :)

saapa nähdä millon meillä synnytys alkaa..nyt on supistellu aika napakasti muutamina päivinä ja välillä kipeitäkin suppareita tullu..kauhea paineen tunne alapäässä koko ajan..maha on lasketunutkin jo aika alas..vessassa saa ravata jatkuvasti.tuntuu niinku jalkojen välissä olis potkupallo:)
ja jotain kirkasta limavuotoa tulee koko ajan..parit housut saa päivässä vaihtaa :whistle:
(en ole oikein pikkuhousunsuojien ystävä :D )
sais kyllä muutaman viikon ainakin vielä pysyä masussa :/

jeps, palailen taas!
:wave:

jane ja rv 34+1

jane eikö tossa vaiheessa oo vielä keskonen jos syntyy? toivotaan että vielä hetken malttaa pysyä kyydissä mukana. mä toivon ite et mun lapset tajuaa syntyä etuaikaisina ja vähän pienempinä ihan äitiänsä säästääkseen, mä oon niin kipuherkkä et mä varmaan pyörtyisin yrittäessäni punnertaa ulos 4 kilon pötköä... |O

Meidän kaveri sai viimeyönä tytön, jee :)

Oma vointi onkin ollut taas vähän huonoa, tosi paljon tekee pahaa koko päivän. koko ajan saa olla syömässä jotain :eek: mur. mut tissit on kasvanut aivan ihanan isoiksi, niitä mä ite hypistelen aina iltaisin :D :LOL:

garbalo kyllähän se vielä keskonen olis jos syntyis nyt, mutta hyvät mahdollisuudet kuitenkin on jo selvitä ilman suurempia ongelmia..tovottavasti nyt pysyisi kuitenkin se pari viikkoa vielä ainakin..sitten se ei enää haittais vaikka syntyiskin. ultrassahan minulle sanottiin sillon alussa että vauva olis 6 päivää vanhempi, mutta eivät lähteneet kuitenkaan papereihin muuttamaan laskettua aikaa..sen ultran mukaanhan olis viikkoja mulla nyt 35+0, mutta lasken itsekin papereiden mukaan kun ei se 6päivää niin paljon ole..
itsekin toivon että tämä syntyis kuitenkin hiukan ennen kun mut on niin yvin peloteltu et sieltä iso vauva tulee :whistle: ainakin mittojen ym. mukaan...
ja poika tosiaan oli sen 3550g syntyessään joten en haluais sen isompaa alakautta mailmaan puskea :LOL: oli siinä kuitenkin haastetta jonkuverran vaikka ponnistusvaihe ei 4min kauemmin kestänytkään..jäi kuitenkin mieleen ihan kiitettävän selvästi :D tyttö ooli sit 2830g ja oli huomattavasti helpompi saattaa maailmaan :)
ihme että pienikin koko ero tuntuu ihan selvästi :whistle:
tissit on tosiaan kasvanu täälläkin ja niitä on kiva peilailla välillä kun normaalisti niitä tuskin kukaan huomaiskaan :LOL: nyt kehtaa pitää vähän avonaisempiakin paitoja päällä :D
innossaan ostinkin uusia liivejä yks päivä ja yllätyin oikeen positiivisesti kun sain ostaakki yhtä kokoa isommat :LOL: ja nyt nekin tuntuu vähän ahtailta :LOL:

iltaa!

täällähän on ollu ruuhkaa :D taitaa olla kaikki oman kultsin kainalossa viikonloput:)
eipä täällä itsekään tuu viikonloppuna paljon käytyä..

memmullahan on sit eläimiä siellä paljon :D meidän tyttö olis ihan sekaisin kun pääsis sellaiseen paikkaan missä niin paljon kivoja eläimiä :)

enpä jää taaskaan sen kummempia jaarittelemaan, huomenissa neuvola kuulumiset sitten:)
missäs triple???alkaa taas huolettaan että onko kaikki ok? :hug:

jane ja rv 34+3

memmu kuulostaa aika ihanalta :) Mä tykkäisin kanssa saada maatilan jossain vaiheessa, ehkä enemmän sellaseen perinnemaatilan, missä on muutama lehmä, sika ja enemmän hevosia ja sit heinät ja puujutut tehtäis hevosella ja omasta lehmästä maitojuttuja.. Se ei taida olla mahdollista vaan nykyaikana tukijuttujen takia, mutta toisaalta, mies lukee liiketaloutta niin ehkä me keksitään joku porsaan/lehmänreikä miten saadaan toi jotenkin liikeideaksi :D jotain maatilamatkailua, kuten koivuniemen herra! Aivan ihana paikka minne kannattaa mennä jos asuu tässä jossain lähellä, tai itse asiassa kyllä kannattaa lasten kanssa vähän kauempaakin mennä :D Pääsee taluttaan minipossua, lypsään lehmää, ajelemaan shettiksellä ja ruokkimaan muita eläimiä. nyt oksentamaan ja sitten nukkumaan :x |O

Memmulla tosiaan on aika kivasti noita elikoita =)

Itse olen ihan sekaisin kun esikoinen aloitti eskarin tänään. :'( Toinen oli niin reipas, vaan äiti siinä itkua pidätteli... Olipas kova paikka vaikka onhan tuo esikoinen kerhoissakin käynyt. Kai sen ajattelee vaan niin, että siitä se koulutie pikkuhiljaa alkaa...

Mutta tosiaan itse olen nyt toista päivää oksentamatta *kopkop* toivon, ettei ala uudelleen. Taidan olla nyt 100% varma, että uusin tulokas olisi tyttö. Meillä tosiaan kun tytöstä oksensin VAAN 12 viikolle asti. Pojista 24-25 viikolle.

-kyrsä (totuttautuu arkeen) ja nappula 12+3

huomenta!

KYRSÄ toivotaan että ei tarvi enää oksentaa..jospa se nyt pikkuhiljaa siitä rauhottus.
aiotteko ottaa selvää jos mahdollista, sukupuolesta? :) aika hauska jos se sit onkin tyttö :D
garbalolle kans jaksuja oksentelemisien kanssa :hug:

neukkukuulumiset näin pikaisesti:

rv 34+4

paino: +200g/vk (painoa tullut yhteensä vain 6.3kg)
turvotus: --
paineet: 105/51
pissa: puhdas
hb: 113
sf-mitta: 33cm
tarjonta: raivona tulossa :D
sydämensyke: + 135
liikkeet:++

eipä siinä sen kummempaa, supistuksillekaan ei enää näillä viikoilla tehdä kuulemma mitään joten ei auta kun odotella että mitä tapahtuu..parin viikon päästä on tosiaan sit se painoarvio/ synnytystapa-arvio ultra..jänskättää jo nyt :p

jane ja rv 34+4

Jane: Juu kyllä aiomme ottaa selvää jos vaan ultrassa näkyy. Mutta jos tosiaan oksentaminen kokonaan loppuu jo nyt niin voin pistää vaikka pääni pantiksi, että on tyttö. Kuopuksen aikaista odotuspäiväkirjaa luin ja siinä olin rv 14 kirjoittanut, että "olen varma, että olet poika" ja pojasta siinä koko loppuraskauden kirjoittelinkin. Rakenneultrassa sanoivat, "ettei tässä lapsessa kyllä poikaa ole senttiäkään", mutta silti kaappi oli täytetty poika-aiheisilla vaatteilla. Vihdoin joskus rv 24 selvisi, että poikahan se siellä. Kyllä äiti tietää. Kakkosesta olin varma, että on tyttö ja sehän se. Ekasta ei ollut hajuakaan, mutta eipä ollut yhtäkään raskautta takana (paitsi tuulimuna) niin ei ollut mihin verrata :D

KYRSÄ kyllä se niin taitaa monesti olla että sitä itse jotenkin vaistoaa, kumpi sieltä on tulossa :) itsellä esikoista odottaessa oli todella vahvasti tunne että tyttö tulee..ostin tytölle mekkoja ym.. vaikka en tiennyt kumpi siellä on :) ja sitten rakenneyltrassa selvisi että tyttö on tulossa..sitten taas kun aloin poikaa odottaa, oli tunne ihan selvä että poika siellä on ja poikahan se sit olikin...nyt oli myös alusta asti tunne että poika sieltä taas tulee ja niinhan ne veikkas aika suurella todennäköisyydellä poikaa tulevaksi :)
niin se vaan on että kyllä äiti tietää :D

Tää äiti ei kyllä tiedä yhtään että kumpi tulee :LOL:
mies on varma et tulee tyttö, mutta mä kattelen ite enempi poikavaatteita. Mut siihen se mun tietoni sitten jääkin.. saapi nähdä sitten josko kertovat täällä sukupuolen.

Ai niin meillä on tänään 1v hääpäivä :D :heart:

Onnea garbalo hääpäivän johdosta :flower:

Kun se lehmä nojaili muhun, niin mulla meni kylki niin kipeeks, että kävin sit tänään lopulta terveyskeskuksessa. Voi olla, et kylkiluussa hiusmurtuma, mut ei ne kuvanneet kun oon raskaana. Kattoivat varmuudenvuoksi ultralla, niin vauvalla kaikki hyvin.

memmu ja rv 16+4

hyvä juttu memmu että vauvalla kaikki hyvin, ja toivotaan että sun kylkikin paranis pian.

Mulla on ihan kauhea nälkä.. mies vei mun pitsan lopun eikä tehnyt eilen mitään ruokaa vaikka lupas joten täällä minä nälkäisenä.. koira oli käynyt paskalla terassilla kun takapihalla niin pitkä nurmikko ettei halunnut mennä sinne.. (arvatkaapa ketä luvannut leikata sen..)
Pikkupentu kuskailee miehen vaatteita kun niitä lojuu jokapaikassa, pari päivää sitten heitin pesuhuoneen lattialle miehen puhtaita vaatteita et josko jo 2 viikon+usean sanomisen jälkeen tajuaisi viedä ne pois. Pikkukoira oli sieltä käynyt varastamassa sukkia niin mies keräsi sukat ja heitti ne takaisin sinne pesuhuoneen lattialle |O :eek: Mä oon nyt niin vihanen sille kaikesta tollasesta mitä se lupaa tehdä mutta ikinä ei tee. Mitä sitten ku se lapsi tulee? mä siivoon edelleen kaiken ja se elää ku sika? :kieh:
Anteeksi valitus, on vaan niin kurja olo.. autokin pitäs katsastaa ja kukahan se joutuu korjaamaan!? Mä vien sen meen isälle ja pistän sen korjaamaan, onko se nyt reilua? |O :snotty: hemmetti.

Onko teillä muilla yhtä saamattomat miehet? no pakko silti sanoa, että mun mies tekee tosi hyvää ruokaa kun se vaan sitä tekee, ja kyllä se sitä ihan suht usein tekee( useemmin ku mä..) :LOL:

moikka

memmu no, onneksi vauvalla kaikki kuitenkin hyvin..pikaisia paranemisia sinulle. :hug:

garbalo no meillä ukko kyllä tekee, mutta ei yleensä oma aloitteisesti, eli pitää mainita erikseen asiasta ennenku älyää tehä jotain :) vaatteita lojuu pitkin kämppää meilläkin, mutta oon tehny nyt niin et kun alan itse siivoileen tms. kerään kaikki ukon vaatteet ja nakkaan ne sen päälle niin se alkaa kiltisti viikkailla niitä kaappiin :D
ruokaa ei meillä muut yleensä tee kun minä :D joskus mieskin kokeillu, mut sillä on tapana tunkea kaikki mitä kaapeista löytyy samaan soppaan ja mua ei oikeen kauheesti kiihota sellanen gurmee ruoka kun nötkötti,tonnikala,makaroni, kananmuna, nuudelikeitto :LOL: yök! :x
paremmaksi oon sit todennu sen et itse teen ruoat :D

jane ja rv 34+4

Memmu: Onneksi kaikki on hyvin :)

Garbalo: Ensiksikin HYVÄÄ HÄÄPÄIVÄÄ :flower: Ja toisekseen ihanaa kuulla, et muillakin on saamattomia miehiä :LOL: Mun mies hoitaa palkkatyönsä enemmän kun kunnialla ja autonkin, mutta siihen se jää. Mä olen meillä AINA siivonnut. Ja tottapuhuen, itse olen oman ojani kaivanut kun olen sellainen perfektionisti, ettei mulle kelpaa mikään suurinpiirtein imurointi :D Mies laittoi perjantaina pyykkitelineen päälle henkarissa läjän juhlapaitojansa ja siinä ne on edelleen kun en periaatteestakaan niitä saiitä pois siirrä. Onneksi ei tarvita tuota kuivaustelinettä kun on toi rumpu, mutta vatuttaa silti! Sen mielestä mä olen nipottaja perfektionisti. Ehkä se on oikeessa, mutta tällainen olen aina ollut enkä muuksi muutu. :headwall:

Täällä kans ukko heittäytyy välillä todella saamattomaksi, samasta asiasta saa moneen kertaan sanoa ja välillä sittenkin se tehdään vain "jotenkuten ja sinne päin" - asenteella.. :kieh: Ja sitten minä tulen ja teen saman perässä ja ensi kerralla teen suosiosta itse ko. homman jos en häntä jaksa siihen anella. Eipä siinä, tekee tuo ukko aina joskus (harvemmin kylläkin) jotain oma-aloitteisestikin. ;)

jane: Yritä nyt jokunen viikko yhdessä kasassa pysyä! :D

Pahoinvoinnista kärsiville temppiä! :hug:

).(: Mulla on masu pullahtanut nyt muutamassa päivässä tosi paljon esille, ihan itteänikin hämmästytti kun viikonloppuna sen huomasin. Tänään oli toista kertaa mammahousut jalassa töissäkin, oli ihana olla kun ei ahdistanut eikä kirrannut ne housut, niinkun farkuilla ym. tähän asti olen mennyt. Mutta saa kai ne tavalliset housut kiristääkin jo rv 18 ... ;) :whistle: :heart:

Nyt pikkuhiljaa unten maille... :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+3 :heart: -

Meillä mies ei hoida edes autoa kunnialla.. :kieh: olin äidin luona valittamassa sillekkin kun meni hermot tohon mieheen, niille on vaan inhottava valittaa kun ne ei yhtään puolusta mua eikä o puolueellisia vaan kyselee ja kertoo miten mun pitäs toimia ja ymmärtävät miestäkin.
Miksei ne voi vaan syyttää miestä mun kanssa.. |O :LOL: epäreilua.
Puhuttiin nyt taas asiasta miehen kanssa ja kyllähän se aina vilpittömästi on pahoillaan ja sanoo vaan että ei huomaa niitä asioita tehdä oma-alotteisesti eikä sitten jaksa mennä tekemään kun sanon ja sen jälkeen hän unohtaakin jo koko jutun.. |O
No, sen ruohon se äijä saa leikata ihan yksin ite. ja haravoida ne heinät sitten pois sieltä. mur. nyt kuitenkin hyvillä mielin nukkumaan, en ole edes oksentanut tänään! :attn: :D
Ai niin, sain meen äidiltä kaikkia ihania meidän vanhoja vauvan vaatteita, sellasii 70-luvun froteejuttuja.. ne on ihania! :D Mies ei tykkää kyllä yhtään niistä.. :LOL:

huomenta!

sirpula yhdessä kasassa vielä täällä :D neukku eilen sanoikin jo että suppareille ei enää mitään edes tehdä vaikka niitä tuleekin..mutta tosiaan haluan ainakin sen muutaman viikon vielä kasassa pysyä ;)
kylläkai jo 18 viikolla on lupa pitää jo mammahousuja ;) :D varmasti mukavammat kun ei masun kohdalta kiristä eikä purista :) itse pidän edelleenkin vielä joitain housuja mitä pidin ennen raskauttakin :D vaikka oon kyllä joutunu ostaan nyt parit mamma housutkin :whistle: joita kuitenkaan harvemmin tulee pidettyä..

garbalolle jaksamista miehes kanssa ;) sellasia ne ukot on, et ei ne tajuu aina tuollasia asioita :) mutta eihän me ilman niitä pärjättäis :p tai no... :LOL: ne ei pärjäis ilman meitä :D rehellisesti sanottuna :LOL:

huomenta

tulin nosteleen pinoa :wave:
missäs kaikki on????

kävinpä sit eilen mustikassa tytön kans ja voin sanoa että on paikat kipeänä :whistle:
selkä ihan paskana ja lonkat jotenki tuntuu et ne on jumissa :eek: outo tunne..
enkä edes saanu mustikkaa ku pari litraa :p

jane ja rv 34+6

Pikapikaa kuulumisia, meinaa olla hieman kiirus...

).(: Tunsin tänään töissä ollessani ensimmäistä kertaa aivan selvästi vauvan potkut, voi että oli mahtava tunne!!! :heart: :D Ensin tuntui mahan oikealla puolen noin navan korkeudella sellainen kutittava tunne (n. 10cm matkalla) edestakaisin, välillä enemmän, välillä vähän vähemmän. Parin tunnin päästä alkoi tuntua samallalailla ja hetken päästä se sama tunne vaihtui aivan selväksi muljahteluksi navan alapuolella - ei ollut epäilystäkään siitä etteivätkö nämä olisi olleet vauvan liikkeitä, taisi kuperkeikkaa masussa heitellä! ;)

Jotenkin tunsin liikkeet selvemmin kuin mihin oli varautunut, luulin etten aluksi osaa niitä liikkeiksi yhdistääkään. Mutta nyt oon leijunut koko päivän puoli metriä maan pinnalta, niin tuhanne onnessani oon näistä ensimmäisistä liikkeiden tunnistamisista ollut! :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+5 :heart: -

Onnea sirpulalle liikkeiden tuntemisesta! :heart: Se eka kerta aina yhtä ihanaa. Lopussa sitä joskus jopa toivoisi, että olisi nyt hetken paikallaan :LOL:

Itse kävin eilen pika-neuvolassa. Siis ihan vaan pissa, paino, verenpaine ja hb katsottiin. Kaikki oli hyvin, paisti, että tuo paino ei miellyttänyt terkkaa sitten lainkaan. On kuulemma minun kokoiselle ihmiselle liian paljon jos 5,5kg putoaa paino näinkin alussa. :/ Itse en niin huolissani ole, mutta joudun kuitenkin pitämään nestepäiväkirjaa ainakin seuraavaan neuvoläkäyntiin asti. Ja painoa pitäisi jollain konstilla saada nostettua...

Mulla on huomenna aamulla ultra ja että mua jännittää :xmas: Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin :attn: Huomenna sitten ajattelin paljastaa tämän salaisuuden sukulaisillekkin JOS siellä ultrassa tosiaan on kaikki hyvin. Suunnittelin jo sellaisen riimittelylorun aikoja sitten, että minkä laitan textarina sit sellasille "ei niin läheisille" sukulaisille ja kavereille. Eniten mua jännittää miten äitini reagoi.... :whistle: tai kuinka mä suutun sille ja raivoan pää punaisena kun se ei heti onnittele.... :ashamed:

jep, mutta nyt iltapuuhiin...

-kyrsä ja nappula 12+5

Yhteistyössä