alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

tulia mä olin kans masentunut, ehkä silti enemmänkin työuupunut vajaa vuos sitten. Ainoo mitä mä jaksoin viime kesänä, oli työ koska mä oon niin kunnollinen ettei voinut ottaa sairaslomaa vaikka aamusti itki kun piti lähtee töihin, tai sitten ku menin toiseen paikkaan yöksi töihin niin itkin ennen. Mentiin viime kesänä naimisiin ja häiden jälkeen mä väsyin ihan täysin, mies pakotti mut lääkäriin ja huolehti et otin sairaslomaa töistä.. Sitten loppukin se kesätyö ja koulun lopetin kunnei se sit ollut oma ala. Vuoden verran huilasin ja nyt on olo ihan hyvä :)
Eri tilanne kuitenkin ku sulla, mutta hyvä että puhut siitä, sekin jo helpottaa paljon! Et vaan yritä olla liian reipas ja kunnollinen. Voimia sulle ja hienoa todellakin että ootte hakeneet/saanut apua! :hug:
 
iltaa. B) niin se mies lähti taas töihin ja lapset hoidossa.. itse jäin selkääni lepuuttelemaan ja tulinpas tänne pölisemään, laskujen hoitamisen ohessa.. :)

Janen tytsylle nyt ekaksi pikaiset tervehtymiset. meillä tuo tyttö kans on sellanen joka "tuli perseen alla" yleensä ja sitten kun kipee, makaa vaan ja kattelee telkkua tai kirjaa yms. jotenki ite aina sitten oudoksuu ettei tarvikkaan juosta mitään tai tuliko nyt tehtyä muka kaikki mitä piti tehdä.. :D

memmu84: eli halvemmaksi tulee kuitenkin ja kilo nyt sama kuin litra :D ite en tiedä onko kuinka lähialueella moiseen edes mahdollisuutta. :eek: tosin ehkä turhan rankkaa olisikin tällä hetkellä kyykkiä.. :| nyt odottelen et anoppilan pihas alkais viinimarjat oleen kypsiä ja niitä sitten pakkaseen ettei jää mätänemään kun kuulemma ite ei jaksa ja piittaa..

mitähän mun piti sitten sanoa.. niin naimisiin menosta ja nimestä onnea äipälle! :flower:

Tulia: :wave: täällä on yksi joka kamppaillut asian kanssa yli 7v! välillä parempia kausia ja välillä huononpia. terapiassa käyn edelleen nyt tosin taukoa mut syksyllä taas kerran viikossa. lääkitystä en ole tarvinnut vuoteen ja sitä ennen 7v aikana kauseittain. itsellä myös noiden tunteiden hallitseminen vaikeeta ja opettelua on tarvittu. prosessi kuitenkin hyvällä mallilla ja toivon että pääsen joskus täysin tasapainoiseen elämään. :) syitä kuitenkaan en lähde kertomaan, mut itse arjesta se ei kuitenkaan ole täysin ollut riippuvaista.. lasten myötä saannut apua sillä saralla että ovat kasvattaneet pinnaa ja on löytänyt ihmeellisiä voimavaroja joita ei ajatellut olevan sen lisäksi että uusia keinoja löytyi vaikeisiin tilanteisiin kuinka käsitellä tunteita. välillä tulee taka iskuja mutta ei kannata lannistua.. itse olen välillä agressiivinen mutta olen oppinut kanavoimaan sen vaikka että menen omaan rauhaan ja huudan, potkin palloa tai "pehmustan" tyynyä. muihin en kuitenkaan kohdista sitä, en koskaan.. esineisiin ja joskus kauan sitten itseeni, nyt toiset keinot. hienoa että olet kuitenkin apua hakenut, se on tärkein askel eteenpäin! mieheni on ollut tukena nämä kaikki vuodet ja käynnyt läpi pahimmankin ja vieressä edelleen, uskoo minuun ja potkii eteenpäin! hyvä jos perheesi on myös rinnallasi, sitä tarvitset, tukea. voit laittaa minullekkin yv:tä jos haluat. :)

KYRSÄ: hyvä että vakuutus kattoi kuitenkin. ja jos meinaavat nyhtää niin voihan sitä kameralla ottaa kuvaa katosta jos siinä pieniä lommoja ettei ole isompi vaurio että siitä lähettäis nyhtämään.. itse voisin olla niin pirullinen :ashamed: ihan kiva että täällä lapsi asiaakin puhutaan, täällä kun niitäkin on joilla muitakin lapsosia.. ihmettelen jos sinut tuosta tuomitaan "huonoksi" äidiksi. :eek: jotkut ovat niin ahdasmielisiä.. äitikin on ihminen virheineen ei kai sitä täydellinen kotiäiti tarvi essuineen olla.. :kieh:

hyi kauheeta! luitteko jutun siitä pikkuisesta joka hukkui eilen kun vaunut olivat ajautuneet järveen :'( jotenkin en osaa ymmärtää..

eilen kirjotin että 29+1 mut se on tänään oikeesti jo:

triple ja tossutin 29+3 :heart:
 
Tsemppiä TULIALLE :hug: e tosiaan on jo iso asia kun myöntää sen tilanteen itselleen.
Triplelläkin ollut kova koulu takana. :hug:

Ja maksikka asiaa: Täällä maksaa 1kg mansikoita itseopoimittuna 2,5?/kg. Kiloon mansikoita mahtuu 2 litraa :)

Taas on päivä mennyt kuitenkin oksentaessa vaikka aamu näyttikin valoisalta... Kaik tulee ylös, mikä menee alas...

GARBALO: toi työuupumus on meilläkin aika ajankohtainen asia. Mies tekee pitkää päivää eikä ole kuuteen vuoteen pitänyt mitään lomia! Paitsi tietty pyhät, mitkä firma on kiinni. Ja nyt olen huomannut hänessä muutoksia. Mutta kun jääräpäinen ukko ei suostu mihinkään lomiin ym "turhiin" lääkärikäynteihin.... :(
 
Kyrsä kuulostaa pahalta sun miehen työtilanne :eek: ite on jotenkin niin väsynyt töihin (vaikka oon ollut kesäkuusta alkaen ihan täysin työttömänä) että kauhistuttaa ajatuskin 6 vuoden työputkesta! Toivosti saatte kuitenkin asian selvitettyä ja mies vähän lomailtuakin.

Ite oon niin iloinen kun opiskelu alkaa syksyllä, kun oon jo toisaalta väsynyt lomailuunkin. vaikka siis ajatus töistä väsyttääkin :D :LOL: mutta työthän on eri asia kuin opiskelu? :D

Sympatiafiiliksiä täällä huonosta olosta kärsiville :hug: olin kaverin luona yllätysteellä ja söin koko ajan siellä jotain :D
 
mä ihmettelin et miksei hiiri oikein liiku normaalisti, johto tuntu kovin ottavan vastaan ja yritin sitä sit kiskoo. hetken kiskottuani kumarruin kattomaan pöydän alle niin eiköhän meen koiranpentuus ollut siellä ihan sekaisin johdoissa, yritti katsoa anovasti apua :D :LOL: se oli niin söpösti sekaisin pentu parka :D
 
Garbalo: Mun mies on firman ainoa työntekijä (pomon lisäksi) ja oikeastikkin kärsii työnarkomaniasta. Sen pomo on samalainen! Mun mies saattaa lähteä töissä käymään jouluaattonakin, ihan vaan tsekkamassa tilanteen :headwall: Mä olen tuota ukkoo koittanut lääkäriin patistaa, muttei sitä mihinkään saa! Yks ilta olisin soittanut ambulanssin kun miestä koski rintaan niin, että hikikarpalot otsalla kitui sängyssä, muttei se suostunut ambulanssiin :( Nyt se lupasi käydä mittauttamassa verenapineet, sitä niillä on suvussa. Mä en tosiaan halua menettää miestäni sen takia, että se on niin TYHMÄ, ettei mee lääkäriin. Sanoinkin sille, silloin illalla kun sitä sattui rintaan, että "jos nyt kuolet niin tuun kuseen sun haudalles" :ashamed: Olin niin raivona kun tolleen terveydellä leikkii! Ei se ole edes sairaslomaa pitänyt ton 6v:n aikana kun tasan 2 päivää. Kuumeessakin töihin vaan marssii, mut mä tunnen sen pomon ja sille aina soitan, et "se lähti töihin, mut sillon kuumetta, et lähetäppä se takas kotiin" sit ukko tulee ihan kiukkusena kotiin kun ei saanut mennä töihin. Se tykkää työstään ja rentoutuu siinä paremmin kun kotona! Näin se siis väittää. Saa nyt nähdä mihin tässä päädytään.... No kylläpäs tuli taas valitettua jostain. Se taitaa olla mun bravuuri....

Me lähdetään rannalle koko päiväks vaikka mun olo on ihan perseestä! :x Toivon, että paranis matkalla....

-kyrsä(jolla tyhmä mies) ja nappula 10+6
 
hyvvää huomenta..

huonosti nukutun yön jälkeen :whistle: tytöllä ei kuume menny ohi koko eilis päivänä, yritin houkutella ottamaan lääkettä, mutta ei suun kautta mennyt alas mitään..en sit älynny edes suppoa antaa toiselle..onneksi illalla sit tajusin että niitäkin on..heti kun sain sen laitettua, alko kuume laskemaan ja nyt sitte tyttö on niinkun ei olis koskaan kipeänä ollutkaan :)
oli tosiaan eilen niin outo olo kun tyttö vaan makas paikallaan, niinku triple sanoi "ihan kun jotain olis jääny tekemättä olo" :LOL:

tulia, voisin kertoa omiakin kokemuksia paljon masennuksesta, mutta kerron nyt vaan ihan lyhyesti kun en halua alkaa muistelemaan asiaa sen enempää..
eli minun tällä esikoisella on eri isä kun näillä pojilla, ja silloin kun esikoista odotin ex-ukko sai mut todellakin masentumaan..hän käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa lähes päivittäin (huolimatta siitä että olin raskaana) useamman kerran yritti sekaisin tappaa minua ja vauvaa..silloin masennuin ja apuakaan en siihen saanut heti kun en saanut kulke muualla kun neuvolassa..kunnes sitten uskalsin karata kotoa tytön syntymän jälkeen ja pääsin turvaan tätä hullua..olen asiasta jutellut monien ihmisten kanssa ja pikkuhiljaa siitä sitten alkoi mielikin piristyä..tosin itse olen sitä mieltä että täysin en ole edelleenkään siitä toipunut vielä..no, mutta se siitä..
minulla esiintyykin agressiivisuutta ainoastaan raskaana ollessa, sillon en pysty kunnolla hallitsemaan hermostumista..ja usein siitä saa lapset kärsiä, (lyönyt en ole koskaan, en edes läpsäissyt mitenkään päin) mutta kova olen huutamaan silloin kun hermo menee :whistle:

hienosti muuten näyttää nuo triplen viikotkin vaan poksuvan :D

sirpula, sulla on ilmeisesti ollu niitä vihlaisukipuja joita tulee monesti alkuraskaudessa kun kohtu kasvaa ja nivelsiteen (vai mitkä ne on? :) ) venyvät..
minulla on iitä ollut nyt loppuraskaudessakin ja tuntuu et niihin ei lepokaan kunnolla auta, tuntuu että vihloo vaan alavatsaa vaikka tekis mitä ja olis missä asennossa tahansa..voihan ne tietty olla jotain muutakin tässävaiheessa mutta samalta ne ainakin tuntuu..
onko kenelläkään muulla loppuraskaudessa ollut kovaa vihlomista tai ( tuntuu että vatsalihaksen jämät on ihan kireällä)? ja nimenomaan vain alavatsan seudulla. itse en muista et näin olis ollu aiemmissa raskauksissa..

KYRSÄ, voimia sinulle sun miehen kans..varmasti ressaa paljon sellainen että toinen "leikkii omalla terveydellään" (vaikka ei välttämättä itse sitä edes ymmärrä) koitahan saada ukkos kuriin ja etenkin edes jonkinlaiselle LOMALLE!! vaikka kahdestaan johonkin viettämään kahenkeskistä aikaa ilman lapsia, jos se vaan on mahdollista.
mukavaa päivää teille sinne rannalle B) nyt onkin hyvä ilma (ainakin täällä oulussa) olla rannalla..koitahan pitää oksennukset kurissa :whistle: vaikka helppoa se ei varmasti ole :x

jane ja poks poks 33+0
 
Jane: Kauheita olet joutunut kokemaan :hug: Onneksi se on nyt mennyttä elämää, muttei kenenkään kuulu tuollasita kestää :'( Varmasti jättää syviä arpia...

Joo, rantareissu takanapäin. Tuloksena kolme väsynyttä lasta ja mun palanut selkä. Tuolla tosiaan vasta tajusin, et kyllä noi mun lapset on sitten isoja :eek: Edelleenkin huonoo oloa, mutta siihen vielä lisäksi pääkipu niin TERVE VAAN! :kieh:
Kaupasta sain juota ulos oksentamaan ja ihmiset varmasti luuli, että olen joku juoopoäiti kun puunjuurella kykin ja nestettä vaan yrjösin :x Mut eipä sille mitään voi kun on tullakseen niin tulee....

Nyt menen kylmään suihkuun viilentämään selkääni ja pistän miehen laittaan lapset unille!

-kyrsä ja nappula 10+6
 
jees. ihan vaan himpusti palaan tohon masennusasiaan.

Mulla oli joskus kuopusta odottaessani hetken aikaa lääkkeet, mutta niistä oli enemmän hyötyä kun haittaa, joten ne sai jäädä. Tällä hetkellä en niinkään koe olevani masentunut vaan enemmänkin kyse on siitä etten osaa kontrolloida ja kanavoida negatiivisia tunteitani vaan kun pinna on venynyt tiettyyn pisteeseen voi pienikin asia laukaista huutamisen. Tarpeeksi pitkälle kun mennään paiskon myös tavaroita ja ovia ja se tietysti ja ymmärrettävästikin pelottaa lapsia. Yleensä kunnon kiukuttelu laukeaa pienestä kinasta puolison kanssa kun on muutenkin jo väsyny ja rasittunu. Tilanteet päättyy poikkeuksetta siihen että minä itken ja yleensä myös ainakin toinen lapsista. Miehen kanssa asiat kyllä sovitaan vaikka toisillemme saatetaan huutaa pahastikin mun kiukuttelun aikana. Lapsia olen myös pyrkinyt rauhoittelemaan ja lohduttamaan, mutta niillä on oikeus kotiin, jossa ei tarvii pelätä sitä että äitillä palaa pinna. Siksi mä apua lähdin hakemaan ja koska mä en lyö tai muuten käytä fyysistä väkivaltaa ei mulle ole olemassa (ainakaan tampereella) tukiryhmää, joten yksilöterapialla sit koitetaan kaivella taustoja ja keksiä mistä kaikki johtuu, jos samalla sit keksittäis mikä tähän auttais. Onneksi noi mun totaali loppuunpalamiset on harvassa, mutta silti kertakin on liikaa, niin paljon ne tilanteet lapsia pelottaa.

mutta nyt iltapalalle ja unille. hyvää yötä.

tulia & viljami 14+2
 
KYRSÄ sait sitten selänkin poltettua :p minulla se on ollu jokakesäinen "tapa" polttaa selkä vaikka kuinka yrittää suojata ym.. :whistle:
joko ootte heittäny talviturkin pois? :D mä en oo saanu vielä heitettyä viimekesäistäkään turkkia :LOL: ja enpä kyllä tainnu käydä uimassa sitä edellisenäkään kesänä :D
mä oon sellainen vilukissa et en menis veteen ellei mua väkisin heitetä( iso maha on pelastanu minut siltä nyt parina kesänä) :D
miten muuten KYRSÄN lapsoset? meneekö ihan mukisematta kylmään veteen? meillä taitaa tyttö olla samanlainen vilukissa kun minäkin, sitä ei saa muutakun lämpimään punkkaan ulos, omalle takapihalle :LOL: mekin käytiin rannalla viimeviikonloppuna eikä tyttö käynyt uimassa, ei edes varpaita kastellut :)

tulia hienoa että oot kuitenkin itse ymmärtäny tilanteen ja lähteny hakemaan apua siihen :)

meillä ei taida auringonpimennyskään näkyä tänään kun on niin paljon paksuja pilviä edessä :/
mä alan jo kypsymään tähän mahaan ja tukalaan oloon |O yöllä ei voi enää kylkeä kääntää itkemättä kun on niin nuo alapään luut tai mitkä lie niin löysällä..auts :'( päivät saa kävellä niinku pingviini...mä haluun tän mahan jo pois :whistle:

jane85 ja rv 33+1
 
jane: mä olen tosi huono käymään järvessä uimassa, mutta eilen oli pakko kun oli niin tuskasen kuuma. Paha olokin helpottui kun hieman sai virkistystä. a noi lapsethan siellä innoissaan paineli järvessä. Esikoinen (6v) osaa jo uida ja kakkonenkin (4,5v) pysyy pinnalla sen hetken, ettei ainakaan hukkumaan pääse. Kuopus(2,5v) vaan leikkii siinä rantavedessä ja katselee uimalaseilla vedessä olevia kaloja ja ratsastaa puhallettavlla valaalla. Vesipetoja nuo meidän kaikki lapset ja naurettinkin, et he ovat horoskooppi merkeiltäänkin rapu, vesimies ja kalat. Tästä tulokkaasta tulee joko kalat tai vesimies.

Me aletaan raahautumaan kauppaan jos nyt onnistuis paremmin kun eilen :LOL:

-kyrsä ja nappula 11+0
 
Tervepä hei kaikille!

Ajattelin että voisin pinoutua teidän kanssa myös =)
Olen 21-vuotias esikoista odottava täältä Jyväskylästä. Meillä siis laskettu aika on 15.1.2009 ja tähän mennessä odottaminen on onneksi ollut ihan helppoa ja oon välttynyt melkein kaikilta "raskausvaivoilta". Siinäpä se pikainen esittäytyminen :D

sati ja muru 16+1
 
moikka näin pikaisesti vaan...

KYRSÄ, mä oon kans vesimies mutta ei puhettakaan että sais houkuteltua kylmään veteen :D enkä kyllä uskaltais enää mennäkään kun supistellu muutenki normaalia enempi niin sehän vauva syntyis varmaan sinne veteen sitte :LOL: joskus myöhemmillä viikoilla vois melkeen kokeilla :whistle: :LOL:

sativalle tervetulotoivotukset :) laittelen sinut tuonne listaan tässä kun käyn seuraavan kerran koneella..
nyt täytyy joutua.. :wave:

jane ja 33+1
 
sativa: Tervetuloa porukkaan vaan! :wave:

jane: Juu, niitä ne ilmeisesti oli ja tänään on taas jonkin verran tuntunut samankaltaisia ja äkillisiä vihlaisun/kivun tuntemuksia alamahan seutuvilla. Jotenkin en vain niitä nyt niin säikähtänyt kuin viime kerralla, kun en oikein tiennyt varmaksi että olivatko asiaan kuuluvia vai eivätkö..

Muuten, eikös sitä sanota, että vauvan pitäisi vielä tässä vaiheessa (ja muutenkin) olla melko hyvässä suojassa tuolla masussa, ettei pitäisi ihan pikku töytäisyjen tms. tai muutenkaan ihan pikku ihmeessä pitäisi ulkoisten rasitusten olla vielä vauvalle vaarallista?
Kysymykseen selityksenä, että tänään töissä yksinkertaisesti kompastuin ja horjahdin työkaverin päälle, ja siinä rytäkässä työkaverin kyynärpää töytäisi aika ilkeän tuntuisesti minua mahan seutuville. Mitään erikoisia/kovin normaalia kovempia kipuja/vuotoja ei ole ollut, mutta silti sitä heti huolestuu... :ashamed:

Ajattelin lähteä kohtapuoliin iltalenkille, kun mieskin on vielä töissä.

- Sirpula ja Pikkuinen rv 16 tasan :heart: -
 
Edelliseen viestiin vielä lisäyksenä minunkin kommentti tuohon talviturkin heittämiseen; toukokuun loppupuolella kävin mökillä saunan yhteydessä talviturkin heittämässä, mutta sen jälkeen en olekaan tohtinut mennä vilustumis- ja pöpö-vaaran vuoksi mennä. Muulloin olen kyllä varsinainen vesipeto ja viihdyn kesäisin paremmin kuin hyvin mökillä uimassa! :D
 
Mä heitin talviturkkini (varmaan parin vuoden verran ehtinyt karvoja kasvatella..) meen isän tykönä pienessä jääkylmässä lammessa. Hurr. Siihen taisi jäädä tämänkin kesän uinnit :) ollaan koirien kanssa oltu rannalla niin siellä oon kahlaillut meressä ja todennut että nyt pitäs olla pidemmällä raskaana niin ois hyötyä lilluttaa turvonneita nilkkoja vedessä :D

Meen nyt yöksi taas töihin, onneksi on aika rauhallista näin perjantaisin.. Huomenna onkin kiirettä sen edestä.. Huoh, ei millään oikein tekisi mieli mennä kun pahaa tekee koko ajan. mahaakin sattui tänään oudosti.
Meen jompikumpi koira söi tänään luumunkiven! Ei muuten mitään, mutta kun ne on aika pieniä koiria ja pelkään et tulee joku suolitukos ym. mies saa jäädä valvomaan koissuja kunnes mä pääsen töistä. Toivotaan parasta.
 
Sativa: tervetuloa joukkoomme :)

Sirpula: Kyllä se vauva siellä vielä aika hyvin on turvassa. Vauva on tuossa vaiheessa sen n.16cm pitkä ja kun se on siellä kippurassa niin varmasti aika pieneen menee :) Itse jouduin äitipolille edellisessä raskaudessa aika lopussa (36+jotain) kun otin likkaa kiinni liukumäen alla puistossa ja likka laskikin niin lujaa, että vauhdista kun otin kiinni niin liukastuin ja kaaduin suoraan mahalleni siihen jäätikölle. Se oli vielä sellainen kierre luikumäki, et kyl siinä vauhtia tuli. Silloin sanoivat, et pitää mennä näytille kun viikkoja jo noin paljon. Ottivat verikokeita ja ultrasivat ja totesivat vauvan olevan kunnossa. Toivottavasti sinullakin on masussa kaikki hyvin. =)

Garbalo: Noi koirat osaa kyl välillä pistää hommat sekaisin. Mun kummitädin koira nielaisi nuppineulan, mutta eläinlääkäri vaan sanoi, että tutkikaa joka kakka, kyllä sen kuulemma ulos pitäisi tulla. Se oli kyl aika hurjaa, etteivät edes laitaneet (siis eläinlääkäri) koiraa röntgeniin, ties mihin suolistoon se olisi voinut jäädä kiinni. Tuli se lopulta kakan mukana ulos. Toivotaan, että teilläkin tulee ulos luonnollista reittiä.

Mä olen oksentanut siis koko päivän ja voimat ihan finaalissa. Sit noi muut tilas pizzeriasta pizzat ja kebabit (itse en tilannut kun en voinut kuvitellakkaan sellaista syöväni). Söin silti miehen kebabista ne jalapenot (kirjoitetaankohan noin?) ja mun olo parani HETI! Ne mulle siellä sairaalassa sanoivat, että MAUSTETTUA ja voimakasta ruokaa pitää välttäää ja nyt noi chilit paransi mun oloni :eek: Eipä siinä mitään. Tietää ainakin mitä ostaa kaupasta seuraavalla kerralla :LOL:

-kyrsä ja nappula edelleen 11+0
 
hellou!

sirpula joo eiköhän se pikkunen vielä ainakin toistaiseksi sen verran suojassa ole siellä että pikkutöytäisyt tuskin kovasti haittaa..tietenkin eri asia jos sit jotain vuotoja, kovia kipuja ym tulee niin kannattaa käydä tutkituttamassa varalta..ja muutenkin jos teillä neuvolakäynnin yhteydessä ultra mahdollisuuskin on niin mikä ettei kannata tietenkin varmistaa aina asia :) toivotaan ettei mitään ole kuitenkaan sattunut! :hug:

kaikkea ne koiratkin suuhunsa laittaa.. :whistle: aika erikoista ettei alkaneet kuvaamaan vaikka oli nuppineulan nielaissut :x hyvä että ulos tuli kuitenkin luonnollista tietä :D
ja toivotaan että luumunkivetkin tulis sitä oikeaa kautta myös garbalon koiralla.
siitäpä tulikin mieleen että minkäsrotuisia koiria teillä garbalo on?

jane85 ja rv 33+2
 
Jane meillä on kaks mittelspitziä, uros 1½v musta ja narttu 12vko ja sellanen omar-karkin värinen :D :heart:
Se pentu on niin söpö, uros oli "kummitädillään" (meidän koirakuumeinen kaverimme :LOL: ) hoidossa ja toi pentu oli NIIN hellyyden kipeä kuin olla ja voi! Se halus väkisin nukkumaan meen väliin ja koko ajan oli nuolemassa meen naamaa ja miehen korvia :D (se jotenkin aina menee nuolemaan niitä kun se pääsee. hassu koira )
Tossa pari kuvaa kun se oli 6 viikkonen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2277061.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2277104.jpg

ai niin ja luumunkivi löytyi aamulla koirapeiton päältä, oksennettuna. Helpotus oli kyllä ettei tukkinut mitään suolistoa eikä mitään, nyt sitten päätettiin hoitaa koiraensiapulaukku kuntoon ja sinne tankoparsaa jos vaikka meenkin koira söis nuppineulan. Se söi matolääkkeenkin paljaaltaan ilman herkkuja, joten nuppineula vois ollakkin aika herkkua :D
(Tosi outoa että annettiin sen nupparin sinne koiraan jäädä, sehän rikkoo suolen vaikka kuin helposti! Käskettiinkö edes syöttää tankoparsaa, kun se on just tollasiin teräviin esineisiin kietoutuvaa juttua? )

 
KYRSÄ miksihän maustettua ruokaa pitää välttää? Kun jossain kaksplussassa/vauvalehdessä mitä mä kaverilta ison pinon sain sanottiin että vauva tottuu jo kohdussa makuihin jos äiti syö mausteista ruokaa.
Toivottavasti olo jo parantuu sullakin.

Mä kävin ostamassa pelkkää b6-vitamiinia, oli tosi kallista mut toisaalta kyllä mun olo on vähän nyt helpottunut.
Olin molemmat yöt baarimikkona viikonloppuna ja mun piti juoda tosi paljon ettei sit tullut sellanen ällöolo. Sain sit ravata koko ajan vessassakin.. mikä ei sit kyl enää lauantaina onnistunut kun mä jäin yksin tiskille kun työkaveri oli niin kipeä. Sit kassa hajos ja mun piti ottaa kaverin kassa, ja sit onnistuin sekottamaan kaikki hanatuotteet kun ne menee kassoittain.. oli kyllä tosi häsä ilta, ja sit kotona tajusin et olin jättänyt kassan ja tilitykset sinne tiskille.. :headwall: :headwall: argh, onneksi ei nyt o ennen torstaita mitään töitä :D |O Ei taida enää sopia tää yövalvominen mulle..
 
Hei kaikki! Ja tervetuloa uudet äidit:)

En o päässy käymään moneen päivään täällä...

Garbalo Kiitoksia tsempeistä B) Olen nyt viikon ollu polttamatta,eikä oo mielikään tehny ku aatellu pienokaisen parasta:) Mulla on kans maaliskuussa laskettuaika (20.3)

Jane85 Kiitoksia oikein paljon. Täältä sain kyllä lisäpotkua pyllylle tupakoinnin lopettamiseen :heart:

Tosiaan viikon ollu polttamatta ja on koko viikon irronnu sitä tervaa ja kaikkee möhnää,ja loppua ei näy. Ihanaa vaan että pääsee myrkyistä eroon. Isäpuoli oli oikein ilonen ku oon lopettanu polttamisen,sano äitille että sie oot nyt ainoa syntinen tässä perheessä.. hih

Mulle töissä sanottiin että jos voisin jatkaa töitä siellä.. on kato vaan kuukauden sopimus tehty.. Hu ehkä sit teemmä pomon kans uuen sopimuksen. Ovat näköjään sitten tykänny musta:)

Omalla kämpillä on pahaa oloa mutta kun olin vanhempieni luona viikonlopun niin ei yhtää ollu huono olo.. Huomasin että kotona etoo toi oikeen rasvasen ruoan haju, ku mies on tehny nötkötistä sapuskaa... yöh :ashamed:

Torstaina kävin sisaruksieni (6 ja 8v) kans hesessä syyömässä ja vein mummon vielä illan päätteeksi katsomaan Mamma mia elokuvan :) olin todella pirteä sinä päivänä,mummokin sano että mie oikein hehkun eikä oo ikinä mua näin onnellisena nähnyt... hih :)

Onnellista odotusta kaikille ja hyviä vointeja :)

Terveisin: Linda ja vaavi 7+1
 

Yhteistyössä