alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Zoe-F
Moi!
Tänään oli sit eka työharjottelupäivä.
Ei niin paha mutta silmät kuivu koko päivän ku siellä on ilmastointi ja jalkapohjat on ihan kuolleet. Siinä kympin ruokalassa käyn syömässä ja pakko sanoa, minkä jo muistinkin monen vuoden takaa, siellä on kyllä maan mahtavat sämpylät, ja mä saisin syödä niitä neljä joka päivä, kun koulu maksaa ruuan.
Aamulla ei väsyttänyt edes pahasti, vaikkakin hieman huono olo olikin.
Eiköhän se tästä, yksi päivä takana, 39 samanlaista edessä.

Zoe ja Öttiäinen 14+3 :heart:
 
täällä ollaan!

poika syntyi lauantaina 14.09 päivällä pitkittyneen synnytyksen tuloksena. rakkaudella
mittaa 3295g ja 47,5cm eli ei mikään pieni vaikka näin arvioitiinkin. syntyi rv36+6. vauva on aivan ihana, kiltti kuin mikä. nukkuu 3-4h ja herää syömään ja nukkuu..ellei haisuvaippoja lasketa. ite vielä rätti poikki väsy, joten kirjotan synnytyskertomuksen myöhenmin ja laitan kuvaa mikäli jaksan siirtää kamerasta.. nopeesti pääsin kotiutumaan vaikka luulin että ei mahdollista vaikean raskauden yms. takia, hyvä näin. pitiköhän mun vielä jotain muuta nuppi kun ei oikein toimi, tuntuu nuo hormoonit laittavan tunteet pintaan urakalla.. no, tulen varmaan turisemaan tällä viikolla lisää teille vaikka nyytti onkin eikä mahaa.
menenpäs pumppaamaan maitoa yötä..

triple ja jätkä 2pv :heart: (kopioin tuon tekstin kun en jaksanu kirjottaa uudestaan..näyttää hassulta.. :D )
 
triple oikein paljon onnea!! :hug: :flower:

Pitkästä aikaa taas täällä. Lukemassa oon käynyt jutut mutta en oo jaksanut kirjoittaa mitään kunnei o mitään uutta kerrottavaa :kieh: Maha vähän kasvanut, pahoinvointi helpottanut iltapahoinvoinniksi ja koiranpentu on sähköpallo edelleenkin. Eli ne tärkeimmät oli siinä :)
Pinnasänky ostettiin siskon naapurilta halvalla ja mä tahtoisin ostaa jo ihan kaiken! Tahtoo! Pikkupikku bodeja ja kaikkia juttuja. Huoh. Koskahan sitä oikeasti sais ruveta osteleen?
Vaunuja ollaan katottu huuto.netissä, mutta tuntuu pahalta ostaa Emman käytetyt (sellaseet mitä tahdottais) niin 500 eurolla kun uudet saa sitten 700 ja sillon tietää ihan tarkkaan mitä saa..
 
moikka!

onnea triple toooooosi paljon teidän koko perheelle :D ihana juttu että kaikki päätty loppujen lopuksi parhaalla mahdollisella tavalla :heart: aivan ihanaa!onnea vielä kerran!!!
:heart: :heart: :heart:
tulehan kertomaan synnytyskertomusta meille kun joudat/jaksat :)

garbalo: aika kalliit on kyllä käytettynä nuo rattaat.. :/ melkein sama ostaa sit uutena..kun koskaanhan sitä ei tiiä mitä saa kun käytettynä ostaa..toivottavasti löytyy sopivat.

meillä mennyt ihan mukavasti pojan kans, kova on nukkumaan ja yölläkään ei heräile kun kerran tai pari syömään..sekin käy helposti kun nostan vauvan yöllä vaan viereen tissille ja se nukahtaa siihen heti :) ei oo tarvinu vielä ainakaan valvoa mahavaivojen takia..toivottavasti ei tarvikkaan..kovasti on hommaa noissa kahdessa pienemmässä kylä..ei oo kerenny tännekään kovin usein kirjoitteleen, enkä nytkään jaksanut lukea kaikkia tekstejä :ashamed: enkä jaksa kommentoida nyt enempää.. :ashamed:
mutta nyt täytyy lähteä tyttö hakemaan kerhosta :wave:

jane ja poika 3vk 5pv
 
Zoe-F
Meillä on tässä lähellä lastentavara kirppis, jossa on noita vaunujakin. Eikä ne maksa puoltakaan mitä kaupassa uutena. Me varmaan käydään siellä testailemassa ja ostamassa jos löytyy jotkut hyvät.
 
Zoe-F
Keskviikkoa!
Hiljasta pitelee täälläkin.
Kävin tänään siellä neuvolassa.
Veriryhmä O
Ei Hivi:ä eikä kuppaa eikä muutakaa.
Pissa puhdas.
Paino +300g viikko :ashamed:
Paineet 119/73 ja suke 83
Hemo 122
Ja mukelon sydänäänet kuuluivat hienosti noin 150kert/min
Ja nyt kun kävin vaan neuvolassa enkä neuvolalääkärillä, niin se riittää, koska olen ravannut lääkärillä aivan tarpeeksi.

Siinäpä ne sitten.
Niskaturvotusultran tuloskin näkyi tuossa.
Jokseenkin epäselvä kylläkin, ehkäpä 0,3mm

Kohta mulla on kyllä sellanen pilleririvi ettei tosikaan.
Syön:
-Jättihelokkiöljykapseleita "huonoon ihoon", näppylöitä, atooppisuutta ja hilsettä.
-Multivitaa vitamiinien takia (plus estää itkukiukkukohtaukset)
-Rautatabletteja (en muista merkkiä;) tuli tänään mukaan neuvolasta
ja kuukauden päästä aloitan vielä Minisun D-vitamiinit.
Huh.
Zoe ja Öttiäinen 14+5 :heart:
 
IHANAA! Onnea TRIPLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower: :hug: Mahtavia uutisia ja on kyllä ihan reilun kokoinen jäbä noille viikoille =)

Tänne ei kummempia. Ostoksia ollaan tehty jo jonkun verran, ei tosin vielä läheskään kaikkea... Ostimme mun ystävän lasten vanhat rattaat, emmaljungat, tosi ihanat. Niitäkään ei juuri ole käytetty kun heillä tuplat olleet ykkösrattaina. Ja samalta ystävältäni sänky vauvalle, aivan ihana laatu-sänky + sängyn päälle laitettava hoitoalusta ja maksoimme yhteensä kaikista 300?, tais olla pieni kaveri-alennus siinä :saint:
Nyt pitäisi ostaa vielä sänkyyn patja, pinnasuojat, hoitoalusta. Rattaisiin kantokassi, joka on jo katsottuna, pitäisi vaan hakea kaupasta pois sekä turvakaukalo, joka sekin on jo päätetty. Ostetaan sellainen brion turvakaukalo, joka kiinnitetään siihen omaan alustaansa ja se alusta laitetaan kiinni auton omiin isofix-kiinnikkeisiin. Eipä tarvi vöiden kanssa pelata. Ja varmasti pysyy kiinni autossa vaikka mikä kolari tulisi :saint:

Onhan noita muitakin hankintoja, mutta onhan tässä vielä aikaakin. Vaatteita on nyt jo reilusti tullut hamstrattua, lelujakaan ei tarvitse ostella kun ne on säästössä, paisti jumppamatto, mut sen kerkee vielä vaikka ristiäisten jälkeenkin hankkia.

Tulipas taas paasattua kaikkee turhaa :LOL:

-kyrsä ja nappula 18+5
 
:wave: kiitos paljon onnitteluista! =)

tulinpas pikasesti nyt täs välis turisemaan kun hetki itsellekkin aikaa. tuntuu että on saannut juosta paikasta toiseen kun kolme niin pientä huushollissa. saannut setviä esikon ja keskimmäisen sisarusrakkaus riitoja :D :/ ja mustasukkasuustilanteita joita vauva on herättänyt..
nyt en kerkee kuvatusta latailla mut kerronpa synnytyskertomuksen, alkaen torstaista:

torstaina illasta supisteli 5h ennen nukkumaan menoa 10min välein ja veristä vuotoa ollut koko päivän, tuumasin että pian on menoa. supistukset eivät kuitenkaan ottaneet "tuulta alleen" joten väsyin ja lopulta nukahdin 1 aikoihin itkuisena. 4 aikaan heräsin, makasin verensekaisessa lapsivesilammikossa. soitin sairaalaan heti kun ihmettelin lapsiveden väriä ja supistukset alkoivatkin heti 5min välein. kehottivat lähtemään heti. anopille soitettiin ja ei päässyt katsomaan lapsia kun oli töissä. paniikki tietenkin iski, kun muita lastenvahteja ei ollut. soitettiin lasten päiväkotiin ja ottivat mielellään onneksi vaikka lyhyt varoitusaika. mentiin sairaalaan ja otettiin käyrää, paikat auki 3cm ja ei kun ravaamaan rappuja. lapsivedestä eivät sitten tuumanneet muuta kuin että johtuu hematoomasta joka aikaisemmin oli vauvan seurana ja vuosi pois. supistukset lopahti ja jämähti synnytys 3cm auki. sanoin päivällä että lähden kotiin odottelemaan kunnon käynnistystä, sanoivat että tule takaisin viimeistään ilta 8 että saa ruveta antamaan antibioottia. (ihmettelin mikseivät laittaneet tippaa edistämään..) lähdin kotiin ja imuroin,pesin lattioita, kaappeja yms. supistuksia taas 10-5min välein ja sitten lopahtivat. nukuin hetken ja kävin kahvilla ystävän luona, kävelin.. ei säännöllisiä supistuksia. ilta 8 sairaalaan, paikat 4cm auki. laittoivat antibioottia tipalla ja kyselin että laitetaanko tippaa edistämään. klo.23.00 lääkäri sanoi että ei laiteta tippaa vaan supistusten estävä yöksi että saan levätä ja aamulla käynnistetään. lähetin miehen kotiin ja menin nukkumaan. tipalla laitettiin 2 kertaa yöllä antibioottia, vauva oli ollut niin kauan ilman vettä. itsestäni tuntui että sitä vettä oli aivan tajuttomasti kun loprahteli pitkin päivää vielä vaikka makasin lammikossa.. kerran yöllä heräsin supistuksiin ja taas piikki käsivarteen, teki mieli itkeä ja huutaa turhautumustaan. aamulla 6 heräsin ja laitoin pesuainepurkit vessaan valmiiksi että ei tarvi synnytyksen jälkeen raahata, pesin hampaat ja söin aamupalan. 10 lääkäri tuli ja käynnisti tipalla, puoli 11 alkoi supistukset. soitin miehelle että herää ja tulis pikku hiljaa synnärille. mies saapui 12 aikaan seuraksi ja jutusteltiin niitä näitä ja yritin ristikkoakin tehdä. tippaa lisättiin kun supistukset loppuivat ja olin ihmeissäni. supistuksia lähti taas tulemaan 5min väliä, yhden jälkeen pyysin kohdunkaulanpuudutuksen, 7cm auki. ennen kahta tuntui taas supistukset voimakkaina, ei kuitenkaan mitenkään kivuliaina, kiitos puudutuksen. katsoivat ja sanoivat että 10cm auki mutta pitää odottaa kun reunoja tiellä että puhaltele supistuksia pois. kätilö lähti pois huoneesta, ihmettelin että miksi?!kohtahan synnytetään!seurasin käyrää miehen kanssa ja puhaltelin, yhtäkkiä käyrään ei tullut mitään enkä tuntenut mitään. arvasin että jotain tapahtuu.. supistus ja vauvan pää haarojen välissä, huusin hädissäni miehelle että hae kätilö. mies soitti kelloa ja kätilö tuli katsomaan. sanoin että ponnistuttaa ja tunnen pään. kätilö vaan tuumasi että katsotaanpas, olisi tehnyt mieli koppasta että etkö tajua saatari että se tulee! katsoi haarojen väliin ja tuumasi että hengitä että laittaa kaiken valmiiksi ja sitten ponnistetaan. mies otti kädestä kiinni ja itse puoli istuellaan rupesin vänkäämään ja tuntui kestävän ikuisuudelta, supistuksista loppui voima ja harvenivat. lisättiin tippaa ja muutaman supistuksen jälkeen ponnistin pään ja lopput pojasta kiskoivat ja silloin tuumasin että halkean. klo.14.09 viimein pieni poikanme syntyi 3295g ja 47,5cm pisteet 9/9/10. tikkejä ei yhtään. ponnistusvaihe 11min, mukamas vaikka tuntui ikuisuudelta ja synnytys katsottiin epäsäännölliseksi 3h39min kesti kokonaisuudessaan vaikka lapsivesi oli mennyt varmaan 20h sitten ja supistuksia tuli miten sattuu :D synnytys oli helppo, ponnistusvaihetta lukuunottamatta ja sitä että ei meinannut käynnistyä millään.

nyt poika on 4 päivää jo
:heart: sairaalassa hoidettiin lämpöhoidolla kun ei ruumiinlämpö oikein pysy ja kotonakin villavaatteella, syö hyvin ehkä liiankin kun rinnat aivan rikki :ashamed: välillä pumpatessa. pumppaan ylimääräset pois 4 kertaa päiväs ja aina 100ml ihan järjettömästi maitoa, kunnon meijeri lehmä :LOL: keltasuutta myös pojalla mut valohoitoa ei onneksi tarvinut, muuten kuin luonnonvaloa pihalta hakemaan. :) tekstiä tais tulla aivan tuhottomasti, anteeksi :ashamed: nyt pitää mennä, tulenpas taas turisemaan ja tukkimaan palstoja myöhemmin. ;) vaikka vauvautunut jo olen B)

triple ja jätkä 4pv
 


tuossa näin pikaisesti nyytistä kuva kun koisaa isukin sylissä :heart:
KYRSÄ oot hyvässä matkassa, kohta puoliväli häämöttää ja pian äippäpakkausta saat hakea, niin mikäli meinaat.. =)
ihana kuvatus masusta, tuo vaihe tuntuu kuin eiliseltä..toisaalta haikea mieli kun ketään ei potki mutta ihana katsoa tulosta. :heart: kirjottelen kuulumisia paremmalla ajalla kun syöttö odottaa.. :D

triple ja jätkä 5pv
 
Nyt menen napsaseen kuvan mahastani kun olen tän viestin kirjoittanut.

Ihana poju TRIPLE :heart: Meille ei oteta tällä kertaa äippäpakkausta kun kuitenkin jäisi meillä käyttämättä. Ekaks toppapuku olisi iso (68cm) ja seuraavana talvena pieni... Olenkin jo ostanut itse lindexiltä toppapuvun (pussimallisen) vauvalle. Makuupusseja meillä on 3 kpl ja äitiyspakkauksen vaatteet ei ihan sytyttänyt mua :saint: Mutta sillä rahalla saa sit kirppiksiltä ostettua edullisesti uuden veroista vaatetta paaaaaljon.

nyt napsiin kuvaa...

-kyrsä ja nappula 19+1
 
Zoe-F
Välillä kun turvottaa kovasti, niin tuntuu että oon vaan ihan läskikasa.
Mutta tuli kyllä tossa keskiviikkona käytyä neuvolasa todistelemassa itselleni että on siellä joku tulossa.
 
Onnea triple=)

Meillä neitokainen kasvaa ja on jo kova touhuamaan... 4kk neuvolassa käytiin ja pituutta neidillä 62cm ja painoa 6,4 kiloa.. eli hyvin on mamin maito piisannut! nyt ollaan parina päivänä maisteltu perunaa ja maissivelliä, kun alkaa äitykkä oleen sen verran mukavuudenhalunen, että sais tuo yösyöminen pikkuhiljaa mennä vähiin päin :whistle:

Kovasti neitokainen kääntyilee mahalleen, selälleen, mahalleen.. ja hups...onkin jo keittiössä vastassa :LOL: samoin oli joku kerta repinyt kaikki puhdistuspyyhkeet, kun olin jättänyt pakkauksen lattialle... pikkuinen täystuho :saint:

äippä ja minea 4kk :heart:
 
Ensinnäkin onnittelut triple88:lle ja jane85:lle pikkuprinsseistä!

On jääny syrjään tämä palsta, kun oon masun kasvua julistanut tuolla tammikuisten palstalla. Jane85: Listaan vois lisätä että Tampereelta olen, sitten kunhan vauvalta ehdit.

Maha on kasvanu ihan hirveästi (kuva muutaman viikon takaa profiilissa). Olo on jokseenkin tukala ja kotona työttömänä olo kyllästyttää.. Syyskuun alusta oon siis ollu työttömänä. Nyt olis torstaina työhaastattelu, joten toivottavasti se menis sit nappiin. Pahoinvointia on ilmennyt edelleen ja ruokahaluttomuutta, joka tosin johtuu varmaan ihan siitä että maha tuntuu niin isolta, ettei mahaan mitään mahtuisikaan. Makeanhimo on iskenyt yllättävän rajulla voimalla. Vauva potkuttelee vilkkaasti ja potkut tuntuvat ulospäinkin selvästi.

Rakenneultrassa käytiin jo syyskuun alussa, siellä kaikki oli ok, sukupuolta ei edes kysytty. Viimeisimmässä neuvolassakin kaikki oli kunnossa. Painoa on nyt tullu kokonaisuudessaan +2kg. Kelaan on nyt paperit lähetetty ja meillekin tulee pakkauksen sijasta raha, jolla saadaan sit kaverilta käytetyt yhdistelmävaunut.

Eikä tässä sit kai kauheesti muuta ollutkaan.


tulia & viljami 23+0
 
Zoe-F
Tiistaita!
Eilen illalla kun kävin nukkumaan niin tuntui, kuin joku olisi vatsan sisäpuolelta painanut sormen nahkaa vasten ja piirtänyt sillä viivan.
Tunne oli vain hetken ja juuri kun olin nukahtamassa.
Ja todennäköisesti siitä, ja yhden hauskan ja hulvattoman sivun takia näin jotakin sekoa unta että olin synnyttämässä ja sainkin kaksoset ja isäntä pyörtyi :)
Taaskaan olossa kummempia.
Kaveri tarjosi juuri mobilea ja ostan häneltä varmaan myöskin leikkimaton.
Työharjottelussakin olen alkanut saamaan tahdista ja tavoista kiinni ja päivät tuntuvat paljon mielekkäämmiltä.
Zoe ja Öttiäinen 15+4 :heart:
 
Heissan! :)
Musta on tullut vallan vainoharhainen :headwall: koko ajan pelkään että vauva on kuollut, vaikka just pari viikkoo sitten sydänäänet kuunneltiin ja masu kasvanut siitä aika paljonkin.
Sanokaa mulle, että se ei voi olla kuollut.. alavatsaan sattuu mitä eriskummallisimmilla tavoilla, tuntuu että se venyy ja paukkuu :) välillä juilii ja nippailee, mutta ei kuitenkaan mitään sellasta tosi kovaa terävää huolestuttavaa kipua.. Paha olokin tuli taas hetkellisesti takaisin, hampaita harjatessa oksensin illalla. :x

Oon nähnyt aika paljon unia vauvasta, mutta vielä se on aina ollut masukkina vaan. Tajusin tänään että mä ihan oikeasti rakastan sitä jo, vaikka se on siellä vielä niin pienenä! :heart: se on hassu tunne, kun mä en jotenkaan oo uskonut että tunnen sitä kohtaan kovinkaan suurta kiintymystä ennenkuin se on ollut kotona pari kuukautta :LOL: *tiedän, olen hölmö..* (samoin mä pelkäsin etten tykkää meen koirasta enää sitten kun se on aikuinen, tykkään vaan pentuna siitä.. :D )
 
Heissan..Vieläkös otatte joukkoonne uusia..?
Kolmatta lasta odottelen ja olen 24v. Ennestään kaksi poikaa meillä ja nyt sitten olis toiveissa että josko meille tyttö suotais..Poikakin tietysti tervetullut jos niin käy.
Eilen kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin.
Laskettuaika olis huhtikuun 15pv..
Mutta nyt lopettelen ja häippäsen töihin..

Vaavimasu


 

Yhteistyössä