alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

:wave: taas hetkeen. aivan hävettää kun kerkeä tänne.. :ashamed:

kiitos onniteluista vielä. :) poika oli sairaala hoidossa paripäivää keltaisuuden/velttoisuuden takia ja todettiin että oli päässyt kuivumaan :eek: keskosuus kuulemma teki sen että ei jaksanut imetystä eikä sitten saannut tarpeeksi nestettä joka lisäsi keltaisuutta, se väsymystä yms. :( itellä pahamieli että en tajunnut lopettaa pojan imettämistä ja antanut vain pullosta maitoa, lisämaitoa annoin mut en näemmä riittävästi.. onneksi poika pääsi kotiin ja voi paremmin, katseleekin kovin sinisimmu :heart: itselle tuli sitten rintatulehdus ja antibioottia naamaan. pumppata 3-4h välein ja maitoa tulee kun meijeristä :D 125ml-200ml per kerta, sen kyllä saa tuntea luissa asti jos jätät pumppauksen välistä :kieh: harmillista kun aina ei lapsilta kerkeä, tämäkin toinen tauko 10min kahvikupin juonin verran tänään.. jotenkin vain yksin kotiin jääminen pelottaa kun ei kädet riitä. vanhemmat lapset siirtyvät osittaiseen päivähoitoon, mitäs sitten kun kaikki kolme kotona ja kun mies kolmivuorossa..kääk! :headwall: nytkin tytöllä vesirokko ja keskimmäisellä räkäflunssa, kiva jos vauvalle tulee..
kiva tulla tänne katselemaan masutuksia, saapa masukaipuuseen lääkkeen kun kuitenkin lapsiluku täynnä. masut vaan on niin ihania :D

hmm.. teidän pitää nyt kestää että tänne tungen vuodattelemaan :D :ashamed:

triple ja jätkä 1vk 4pv :heart:
 
Mä tunsin liikkeet, jee mä tunsin ne :D :LOL: :heart:
Illalla kun menin nukkumaan ja nyt sitten aamulla :) Jee. Eka vaan luulin et elohiiri tai vastaava mahassa nyppis mut sit tajusin ku se vaihteli kohtaa :LOL: Ihanaa, nyt tietää et se vauva ei oo kuollut, kuolleet eivät kummittele, eivätkä potki :LOL: (kummituskirjasta kuolleet eivät kummittele :D )
 
Vaavimasu tervetuloa mukaan! :wave:

Garbalolle onnea liikkeiden tuntemisesta!!! :heart: :flower:

Trple: Sun on PAKKO tulla meitä viihdyttämään tänne :saint:

Täällä juhlitaan raskauden puoltaväliä. Eli tänään kasassa rv 20+0 :xmas: Ihanaa!!! Oksentelut on nyt kai jo takanapäin ja supistukset ovat alkaneet TAAS :headwall: Eipä tässä kummempia. Torstaina olis rakenneultra ja sitä kovasti odottelen..

-kyrsä ja nappula 20+0
 
Onnittelut KYRSÄ:lle puolivälin saavuttamisesta! :)

Mä kaipaan jatkuvasti päikkäreitä. Väsyttää. Kummallinen tämä raskaus. Niin ja lenkkeilyt yms on aika pitkälti pois suljettuja, kun alavatsalle tulee heti viiltelevää kipua, kun lähden reippailemaan. Tarvii miettiä, mitä sitä vielä voisi tehdä että pysyis suunnilleen ees kunnossa.

Näin viime yönä taas unta vauvasta. Tällä kertaa syntyi tyttövauva, jolla oli paljon tukkaa. Aiemmissa unissa on seikkaillut poikavauva. Niin ja kaksi aiempaa lasta ovat syntyneet suht. vähän tukan kera. Joten pörröpää vauva olis jotain uutta. *hymytys*

Nyt neulepuikkojen ääreen soffalle. ;)


tulia & viljami 23+4
 
Ensinnäkin triplelle jättisuuret onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta!!! :hug: :heart: Ihana kuulla, että siellä nyt kaikki hyvin.

(.): Mua aivan hävettää kun en ole melkein kuukauteen tänne itsestäni ilmoitellut mitään, vaikka aina silloin tällöin olen teidän kuulumisia käynyt kiireiltäni vilkuilemassa.. Ollu jotenkin tosi kiirettä; niin töissä kuin loppujen opiskelujen parissakin. Lisäksi olin pari viikkoa kauhean flunssan kourissa, lähes tulkoon petipotilaana! :snotty: Mutta nyt alkanut jo helpottaa.

Mulla masu kasvanut huimasti ja kovasti masuasukki touhuilee pitkin päivää, aivan näkyy päälle päinkin tiukan paidan läpi kun siellä venytellään! :D Neuvolassa kävin viime viikolla; kaikki hyvin. Painoa tullut nyt yht. 4 kg, hb 145 ja verenpaineet ok, pissat puhtaat. Ultrattiin taas, kovasti oli jumppa vauvalla menossa! :heart: Parin viikon päästä onkin sitten seuraava lääkärineuvola. Äitiyspakkauksen laitoin viime viikolla neuvolan jälkeen vetämään, sitä siis innolla odotellaan!

Vauvalle tullut osteltua rintareppua ja vaatteita, ei vaan malta olla ostelematta... :saint: ;)

Nyt iltapalalle ja unten maille, univelkaa taas kertynyt... |O
Mutta oikein ihanaista syksyä teille kaikille nyyttienne kanssa kotona olijoille/masun kasvattajille - yritän minäkin parantaa tapojani ja alkaa käydä taas useammin täällä.

- Sirpula ja Pikkuinen rv 25+3 :heart: -
 
Zoe-F
Maanantaita!
Jotenkin on alkanut tuntumaan ettei enään oo niin paljon sanomista kun ennen, kun on tää olo muuttunut hyväksi, eikä vielä tunnu liikkeet.
Tosin viime yönä heräsin johonkin kipuun, ja se oli varmasti sellasta unen sekasta pöpperöä, olin varma että joku potki.
Voi johtua siitäkin että siellä ultrassa kun silloin kävi, niin huomasin että palleron liikkeet tuntu kipuina, eli siis kun oli paikoillaan niin ei tuntunut mitään ja kun liikkui ja heilutteli käsiä ja jalkoja niin tuntui sellaista menkkamaista jomotusta.
Hmm.. mitähän muuta, no nyt ei tule mieleen.
Zoe ja Öttiäinen 16+3 :heart:
 
Zoe-F Ihan samat fiilikset: tuntuu ettei o mitään kerrottavaa.. :ashamed: Samaa rataa vain päivästä toiseen ja odotellessa mahan kasvua. Oon niin kade niille kellä jo tässä vaiheessa näkyy, mulla kyllä jos on kireä paita päällä mut jos huppari niin sinne jää piiloon.. |O Tahtoo jo vauvamasun :heart: no toisaalta, mä nautin nyt siitä että tunnen liikkeet ihan päivittäin moneen kertaan heti kun vaan istuu alas :) :heart:

Miehen veli soitti ja sano et ne löys autotallistaan vanhan syöttötuolin ja et me saadaan se :) Jee, maalataan se kans samalla kun pinnis mikä ostettiin siskon naapurilta. Saadaan sit vähän puuhaa ja uudennäkösiä kapistuksia :D
 
Zoe-F
garpalo Mulla on jo maha, mutta ne jotka mut tuntee, niin ei mitään huomaa kun olen laihtunut ja tilanne on plus miinus nolla, ja vieraat tuskin kehtaa vielä kysellä. Ja ihan hyvä jos nyt ei vauhilla kasvais, kun on vielä viis viikkoa työharjottelua jälellä, ja se aika pitäis mahtua haalareihin, ja nyt jo on tiukkaa.
 
:wave: taas näin hyvällä yöaikataululla joka siis ainoa laatuaan joka omaa aikaa :D :ashamed:

onnea garbalolle pikkuisen potkujen johdosta! ja KYRSÄLLE puolivälin ylittämisestä! :flower: (aika mennyt vähän nopeaa :eek: )
kiitos Sirpulalle onnitteluista, viikkoja näytti sinullakin olevan kivasti!

voi että! mitä työ noita mietitte että ei mitään kerrottavaa enää :D nauttikaa täysin siemauksin syksyn tuulista. :) ihanaa kun yöt pimenee niin saa laittaa kynttilöitä palamaan, lukee kirjaa ja nauttia kuumaa kakaota viltin kera, katsoa kuinka lehdet tippuu ja sataa vettä. käydä kuumassa suihkussa ja nauttia vaikka hieronnasta (pyytää miestä) kasvohoidoista, herkuista (vaikka hedelmänpaloista), aamulenkistä/veryttelystä ja kahvista, ottaa shoppailukierros yms. eläkää naiset ja hehkukaa! moni on sanonut että nainen on raskaana kaikista aisteikkain ja kaunein. :) vielä sitä kerkeää nukkumaankin ;)

mitäs meille. flunssaa ja rintatulehdusta. :ashamed: antibioottia nassuun, onneksi paremman puolella..sitte iski flunssa ja poika raasu sai sen multa. kävin päivystyksessä vauvan kanssa kun neukku sinne käski, kotio lähetti pienen katselun jälkeen ja tuumasi että takaisin jos oireet pahenee nyt näyttää normaalilta (musta kaikkea muuta kun sitä). poika edellisyönä yski ja oksensi kun ei hengitettyä saannut räältänsä joka vihreetä sitkeää limaa. eipä höyryhengitykset,suolatipat yms. auta vaan pumpulitikulla räkää kaivaa.. nyt illalla sama juttu, saa nähä kuinka yö. soitanpa huomenna uudestaan lääkäriin että ei se mikään päivän ohi menevä ollut.. muuten arki rullaa pikku hiljaa. tyttö toipumassa vesirokosta ja näpyt melkein hävinneet. tänään taisi olla toinen persoona käymässä kun potkimaan ja lyömään mua rupesi eikä suostunut keskustelemaan. mitenkähän tuossa tilanteessa pitäisi toimia? ei katsonut silmiin vaikka pyysin ja kysyin että miksi löi eikä vastannut, annoin sitten olla ja lähdin pois jonka jälkeen jatkoi leikkimistä. jäähylle jos laittaa niin aloittaa uudestaan istunnon jälkeen :eek: muuten ihan kivasti autellut vauvan hoidossa ja tykkää pitää sylissä, vaihtaa vaippaa ja syöttää :heart: Gabriel taas käy välillä katsomassa että mikä toi on :LOL: lähtee pois tai vähän osottelee sormella ja kokeilee ihoa sormen päällä. ei hirveästi kiinnosta, toisin kuin vauvan tavarat kuten tutti. olisikohan kun juuri omastansa luopunut ja pullonkin taitaa muistaa ;) ei ihme kyllä meteliä nosta..
nyt pitää joutua nukkumaankin.. tulen takaisin kun kerkiän taas. öitä tällä erää.. :)

triple ja jätkä 2vk2pv
 
Moikka..
Onkos täälä muita jotka vasta aloittaa toisen kolmanneksen? Vai ootteko kaikki pidemmällä?
Onkos muita oulaisiin menossa synnyttään?
Voi kun odotan innolla että pääsis sinne rakenneultraan asti ja näkis kumpi siellä polskii..En malta oottaa et saa tietää..
Ihana kun olot alkaa helpottaa..Tosin aamulla kun heräsin oli ihanasti kurkku kipee eli sairaaks olen taas tulossa..Ihana syksy...
Taas ei ehdi hirveesti kirjottaa kun pitää lähteä työskentelemään..
Kiitoksia kuitenkin että huolitte mukaan
:D

Vaavimasu ja napukka 12+6
 
tripple. meillä muistan aikoinaan kun kakkonen synty niin vaikka esikolla oli vielä oma tuttinsa niin jos äidin silmä vältti hetkeksikin niin isoveikan piti maistaa siukun tuttia.. ihan vaan tarkistaa et onko maku sama kun omassaan. Musta se oli tiettyyn pisteeseen asti tosi sulosta, mutta pidemmän päälle rasittavaa. Ihana vaan muistella semmosia nyt kun alkaa olla kärsimätön odottamaan vauvan tuloa ja muutenkin mietityttää vauvan ja sisarusten toimeentuleminen.

Mutta eipä täälläkään oo ihmeemmin ilmoteltavaa. Issias vaivaa, käveleminen sattuu, mutta pakko vaan liikkua, siitä huolehtii rakkaat lapsukaiset.


tulia & viljami 24+0
 
Täälläkin tällainen taantumakausi... Kun ei ole valitettavaa niin ei jaksa vaivautua purkamaan niitä teille :LOL: Ei vaan, tänään on kyllä ollut taas niin kauhea päivä, et onneks se on kohta ohi. Esikolla kauheaa uhmaa ja sit noi kaikki 3 tappelee kun yks on kotiarestissa...

Mä olen jo saanut aikalailla kaikki vauvatavarat (välttämättömät) hommattua :xmas: Aika ihana fiilis. Vielä puuttuu kantokoppa rattaisiin (sekin jo katsottuna vaan ei ostettu vielä) ja imetystyyny. Ainiin ja itkuhälyyttimet puuttuu.
Nyt on hommattuna rattaat, pinnis+ pinnasuojat+ patja, hoitotaso+ hoitoalusta, turvakaukalo+ telakka, vaatteita, rintapumppu, kantoliinakin jopa (ekaa kertaa), Peittoja ym petivaatteita, sitteri...

Oli pakko jo nyt katsoa, et kaikki kondiksessa kun loppuvuodesta menee mukavasti rahaa kaikkeen muuhun kun vauvaan.... :whistle: Me ollaan aina kerran vuodessa käyty (joulukuun alussa) pikku hotellireissulla ukon kaa tuol Tuurissa ja sieltä saa samalla kaikki joululahjat... Tosin niitäkin olen jo ostanut urakalla. Huuto.netistä kun saa uusia, avaamattomia leluja puoli-ilmaseks. Just ostin neidille laatikollisen avaamattomia bratz-nukkeja, no okei, oli siellä 2 avattuakin pakkausta, mutta 60? maksoin ja niiden hinta uutena olisi ollut varmasti liki 200?.

No jopas pomppas aiheesta ihan vikateille :saint: Kai menen tästä silittämään vaatteita |O

-kyrsä ja nappula 20+4 (odottelevat torstaista ultraa) :heart:
 
Ultrassa käyty täälläkin. Mun tyttöolo sai vahvistuksen, eli meille olisi tulossa TYTTÖ. Kaikki oli tosi hyvin, rakeneteet kunnossa ja kaikki vastaa viikkoja. Neidillä oli painoa n 375g ja pään ympärys oli 18cm. Arvatkaa vaan pitikö heti kotiin tultuani juosta hakemaan mittanauha ja mitata millanen se 18cm on todellisuudessa ympyränä. Sellanen pieni tennispallo

Mä siis heti ultraan meniessäni sanoin, että saa heti kertoa sukupuolen jos näkyy. Sit hän aloitti ultraamisen ja kysyi, että minkäs sukupuolisia teidän muut lapset ovat. Sanoin, että "poika-tyttö-poika" ja ultraaja lisäsi perään "ja tämä on tyttö, kylläpä olette järjestelmällisiä"

Istukkakin oli jo noussut pois kuhdunsuulta, mut etuseinässä alhaalla oli edelleen.

-onnellinen kyrsä ja neiti-nappula rv 20+6
 
Vaavimasu :wave: Mä oon menos Oulaisiin synnyttää. Onko sulla kuin pitkä matka sinne sairaalaan? Mulla on noin 50 km.

Mulla oli eilen neuvola. Kaikki oli hyvin. Tosin se kohdun korkeus oli 28 cm, kun tässä vaiheessa normaalisti keskimäärin 22 cm, et meni selvästi ylärajan yli :whistle:

memmu ja rv 25+0
 
Zoe-F
Tänään sain sitten ystävältä leikkimaton ja mobiilin ja pehmoleluja ja yhden soivan sellaisen, hihattomia ja hihallisia potkupukuja, tutteja ja vaippoja ja sen sellaisia.

Vielä kyllä puuttuu, mutta en ole ihan varma mitä kaikkea, ainakin sitteri, vaunut, lakanoita, tuttipulloja lisää riepuja ja vaatteita mietin sitten kun olen äitiyspakkauksen saanut.

Täytyy kyllä myöntää että ihan ihmeissäni olen tästä kaikesta ja tuntuu etten varmasti ole muistanut tai muista hankkia kaikkea mitä tarvitsee.

Olen yrittänyt hoitaa jo näin aikasessa vaiheessa nuita hankintoja pois alta, että kun kuitenkin on mahdollisuus, ettei myöhemmin jaksa, tai selkä reistaa tai mitä tahansa, niin voi sitten ottaa ihan rennosti.
Zoe ja Öttiäinen 16+6 :heart:
 
Mä kävin eilen läpi meidän vauvojen vaatteet. Ensinnäkin totesin että meidän vauvan vaatteet taitaa olla vähän reiluja vastasyntyneelle, kun suurin osa vaatteista näyttäis olevan 80cm tai isompia. Haikeudella kävin isommatkin läpi ja erottelin seasta kaikki pienemmät. Haikeudella siksi että voi olla niin että osa ihanista vaatteista ei enää koskaan tule meillä käyttöön. Sniif. Kaipaan vauvan ohella pientä taaperoa tänne pyörimään, mutta josko nyt ensin selvittäisiin kunnialla tästä raskausajasta ja sitten vielä vauva-ajastakin.

Penkomiseni jälkeen huolestuin tosissani. Onko meillä tosiaan näin vähän vauvanvaatteita?! Missä ne ovat ne mielikuvien vauvan vaate röykkiöt?! Tosin vein paljon jotain lasten vaatteita keväällä päiväkodin järjestämälle unicef-kirpparille. Nyt olenkin sit eilisillan ja tän päivän miettinyt et mitä kaikkea mä olenkaan sinne vienyt. Tyttövauva vielä ehkä jotenkin pärjäisi noilla vaatteilla mitä löysin, mutta pojan kohdalta tilanne on hankalampi, sillä suurin osa vaatteista on iloisesti vaaleanpunaista. Tässä kohtaa helpottaisi jos tietäisi vauvan sukupuolen.

No jos muistan oikein niin meillä on kyllä kellarissa vielä lisää vaatteita vauvaa varten. Toivottavasti onkin ja jos ei ole niin toivottavasti saadaan sukulaisilta vaatetta lainaan, sillä muuten on edessä SUURI shoppailureissu. Muuten ajatus uusien vauvan vaatteiden ostelemisesta voisi olla ilahduttava, mutta kun rahatilanne on muutenkin p:stä niin ei hirveästi ajatus shoppailusta rentouta. Onneksi tällä hetkellä on ajankohtaisempaa alkaa miettiä missä isompien muksujen talvivaatteet, kaulaliinat ynnä muut on. Onpahan jotain muuta ajateltavaa.

Sori piti vähän päästää paineita. :D

Mun oleminen on nyt rajoittunut kotiin neljän seinän sisälle, kun keskiviikko iltapäivästä asti on mahaan koskenu. Sekä keskiviikko että torstai iltana oon joutunu ottaa grammasen panadolin, kun kipu on iltaa kohden voimistunut niin kovaksi. Eilen illalla jokainen penkiltä nouseminen ja takaisin istahtaminen ja varsinkin suoristautuminen sattui, liikkeet olivat hitaita ja olo kertakaikkisen hankala. Ja siihen kun lisää lasten iltapalan tarjoilemisen ja unille laittamisen niin voin sanoa että rankkaa oli ja lapset olivat kärsimättömiä. Tänään soitan vielä neuvolaan ja harkitaan maanantaille lääkärin tarkastusta, jossa katsottaisiin kohdunsuun tilanne ja otettaisiin streptokokki näyte. Toivottavasti kipu pikkuhiljaa rauhottuisi, kaikki olisi ok ja pieni rakas malttaisi nyt pysyä masussa. Huolettaa.


Zoe-F: Yllättävän paljon hankintoja ehtii tehdä vielä sittenkin kun vauva on jo syntynyt. Esikoiselle ostettiin esimerkiksi kylpyamme ja tutti vasta kun poika oli syntynyt. Ja lisää lakanoita. Eikä sitterikään ole välttämättömyys. Kyllä sä ehdit vielä ja jos jotain "unohtuu" niin kyllä sen sit viimestään huomaa kun vauva on syntyny ja tuskin se elintärkeää on, kyllä sen ehtii sittenkin kun vauva on syntynyt. *hymytys*

KYRSÄlle onnittelut tytöstä!


tulia & viljami 24+3
 
Zoe-F
tulia Mulla on vaan jo nyt selkä tosi huonona, että en tiiä miten menee sitten se loppuraskaus. (Valmiiksi väljät nikamat, lento hevosen selästä ja raskaushormonien vuoksi nikamien löystyminen jo nyt=tosi kipeetä :D ) Ja mä olen aina ollut sellanen että ensin pitää tehdä kaikki mitä pitää ja sitten voi rauhassa nostaa jalat pöydälle =)
En malttais millään oottaa sitä rakenneultraa että sais tietää kumpi on, mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että mä en ole poikaa tehnyt, ja jos sellanen tulee niin se on jonkun muun :D
 
HEIPPA! :)

Muistin tuossa yht`äkkiä, että olin joskus aikoinaan ilmoittautunut tähän pinoon ja piti tulla tarkistamaan vieläkö tämä pino on "elossa" ja täällähän tämä, jostain kumman syystä kirjoittelu sitten vähitellen jäi kokonaan pois :ashamed:

Täällä ei taida olla ketään "vanhoja" kirjoittelijoita, siis niitä jotka liittyivät jo helmikuussa tähän pinoon, joten kukaan ei varmaan minuu muista :)

Mitäs janelle kuuluu? Joko oot päässy synnyttämään? En jaksa nyt alkaa selailemaan sivuja josta varmaan tämäkin asia selviäisi! :)

Meille tosiaan syntyi rv: 41+4 9.6.2008 tyttö ( Julia ) 3650g ja 51cm pitkä, hyvin kasvaa 4kk neuvolassa painoa oli jo 7500g :D

maj ja julia 4kk :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu84:
Vaavimasu :wave: Mä oon menos Oulaisiin synnyttää. Onko sulla kuin pitkä matka sinne sairaalaan? Mulla on noin 50 km.

Mulla oli eilen neuvola. Kaikki oli hyvin. Tosin se kohdun korkeus oli 28 cm, kun tässä vaiheessa normaalisti keskimäärin 22 cm, et meni selvästi ylärajan yli :whistle:

memmu ja rv 25+0
Kiva ku muitakin..Meiltä on varmaan jotai apua paljokohan sitä ois..Oiskohan 70km ihan vikaan..Nivalastaolen sanotaan nyt ihan virallisesti sekin,mut asutaan täällä syrjässä niin täältä on vielä pidemmästi kuin keskustasta..
Onko sinulle eka tulossa vai monesko? Mulla kolmas tulossa mut vähän on myöhemmin kyllä kuin sulla =) Oletko ajatellut mitään synnytystapaa vielä? Jos et ole kokeillut niin suosittelen allasta! Se on ihana...

Ollankos me memmu84 kans ainoita oulaisiin meneviä?

Mutta nyt tulee hirvee nälkä joten pitää rueta syömään..Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Vaavimasu ja napukka 13+2
 
Zoe-F
Jos joku ei ole lukenut tätä niin laitampa tämän tänne:
(panacodista yms)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1026878

En sitten tiedä tämän todenperäisyydestä enkä ota kantaa. Kannattaa kuitenkin huomioida, että jokaisella ihmisellä ei ole tuollaista aineenvaihdunta ongelmaa että muuttaisi kodeiinin morfiiniksi.
 
Mitäpäs tänne muiden sunnuntaihin kuuluu? =)

Kävin Zoe-F lukemassa kans tuon, tosiaan todenperäisyyden voi jokainen itse arvioida ja että uskooko vai eikö. :whistle: Mulle lääkäri määräsi ensimmäisessä lääkärineuvolassa reseptin Panacodia migreeniin, mutta en vielä tänäkään päivänä ole käynyt sitä edes apteekista hakemassa. Sanoinkin lääkärille, että sitkuttelen kyllä pelkän Panadolin voimalla migreenikohtaukset niin pitkälle kuin suinkin, mutta halusi antaa varulta että saan hakea sitten jos alkaa näyttään etten ilman pärjää. Mutta toistaiseksi ainakin on vielä ilman pärjäilty. Migreenikohtauksia ollut nyt raskausaikana n. 1/kk ja ne menny toistaiseksi ohi Panadolilla ja levolla ( + hiljaisuus ja pimeä ).

Ihana kun näitä raskausviikkoja kertynyt, päivä päivältä lähempänä oman nyytin syliin saaminenkin... :heart: =)

- Sirpula ja Pikkuinen rv 26+2 :heart: -
 

Yhteistyössä