alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

triple88 :hug: voi pientä poikaa. :| inhottavia nuo tuommoset yhtäkkiset reaktiot. kyllähän sitä varmasti säikähtää kunnolla. onneksi pahin ohi ja toivottavasti poika alkaa syömään pian kunnolla ja varsinkin juomaan. on vähän ihme, ettei muin pientä laittanut tippaan. toivotaan, ettei pientä aleta kiusaamaan myöhemmin.. en usko, kun aika monella taitaa olla tuollaista vikaa silmissä. ainakin mä tunnen joitakin.

meillä on x-adventure tuplat ja oon tykänny TOSI paljon. on vaan 72cm leveet eli mahtuu ovista hyvin ja sitte se etupyörä on kääntyvä. aivan uskomattoman helposti saat kaupassakin yhdellä kädellä pyöräytettyä vaunut ympäri. =)

minä olin vähällä lähtee viime yönä synnyttään. :eek: siis alkoi yöllä vähän ennen kahta kunnon supparit ja alaselkä oli tosi kipee. oli pakko nousta sängystä, kun jännitti ja pelottikin niiiin paljon. kesti säännöllisiä yli tunnin ja sitten alkoi tuleen lievempiä suppareita eli ei niin kipeitä. sit väsyneenä nukahin. kaikki olis kyl valmiina oottamas, et millon lähen. on ne vaan niin kipeitä ne supparit, että auuuh.. B) no, saa nähä millon sitä sit oikeesti lähtään! =)

hosso Terwetuloa joukkoon ja onnea plussasta teille! :heart: =)

IllanHämy 38+2 :eek: :heart:
 
Tervetuloa minunkin puolesta, hosso! :wave:

Niin ja kiitos triple ja hosso kannustuksesta! :hug:

).(: Luojan kiitos, verestä ei ole ollut tietoakaan sitten perjantai-illan, jolloin siis tuli kahteen otteeseen pyyhkiessä hieman veristä jälkeä paperiin. Muutoinkin ollut aivan normaali olo, nälkä koko ajan. Joten josko todellakin tällä säikähdyksellä pääsimme, toivottavasti. Ihana, tiistaina on se ultra, toivottavasti sieltä tulisi myös hyviä uutisia! :heart:

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+2 :heart: -
 
huomenta :wave:
kauheasti tullut tekstiä tänne :) ja uusia keskustelijoita =) tervetuloa mukaan hosso ja sativa =) päivitän teidätkin tuonne listaan mukaan :xmas:

JanuLiitus no sieltä tulee teille pieni vauva tälläkertaa :) vaan kerkeäähän se vielä ottaa loppukirin ennen sektiopäivää :p

sativa onnea teille vaan pikku ylläripylläristä :D :heart: eiköhän ne viikotkin selviä siitä pikkuhiljaa kun aikaa menee..nt-ultrassa se monesti tarkennetaan/tarkastetaan jos ei tietoa itsellä ole :) mistäpäin kirjoittelet?

Sirpula :hug: onneksi kaikki nyt hyvin kuitenkin :heart: kerkesin jo säikähtää kun aloin lukemaan näitä tekstejä :) toivotaan että pikkusella kaikki on kuitenkin hyvin =) ja tosiaan niinkun joku sanoi myös niin monella saattaa tulla esim. kuukautisten aikaan pientä vuotoa tai sit ihan muuten vaan. kohtahan sä saat tietääkkin että miten siellä masussa voidaan =) olikose nyt huomenna se ultra sinulla?toivotaan parasta! :heart:

IllanHämy viikot taas sinulla vierähtänyt mukavasti :D synnytyshän voi käynnistyä millon vaan :) koita olla ressaamatta niitä suppareita, ne on äkkiä ohi ja puudutukset on keksitty, joita annetaan ihan varmasti. :)

triple88 voi pientä poikaa :'( ihme etteivät tippaan laittaneet..yleensä ne sen kyllä tekee jos kovasti oksentelee vielä..no, kai ne tietää mitä tekee..
onhan niitä ihmisíä jotka jaksaa puuttua toisten elämään ja kiusata jonku pikkuasian takia.
tiedän itse monta ihmistä joilla sama "vika" ollut syntymästä asti..en usko että heitä on kiusattu sen takia =)

omaa napsua :) : selkäkipu vaivannut jo montapäivää ja pahemmaksi vaan menee..tänään sotin neuvolaan ja eipä tuo ollu huolissaan vaikka kipu säteilee jo kylkiin ja alamahakin on kipeä välillä..eilen varsin laskin "harjoitussuppareita" levossa ja niitä tuli tunnin aikana 10..ei siis mitenkään kipeitä kuitenkaan..
ei antanu lääkäriaikaa aikaisemmaksi vaan sanoi että päivystykseen laittaa jos vielä tulee kipeämmäksi :whistle: vissiin sitä pitää olla synnytys käynnissä ihan kunnolla ennenku ne alkaa edes tarkastaan paikkoja täällä :kieh: no, olenpa yrittänyt kuitenkin.
fysioterapiaan käski soittaa ja yrittää varata aikaa jos sais tukiliivin sieltä lainaa..mut enpä taida..kun en usko että se mistään rasituksesta johtuu..

sain äitiyspakkauksenki jo perjantaina :D nopeaa toimintaa, täytyy sanoa..
paperit vein viikko sitten kelaan :) ihan oli hyvä paketti mielestäni, kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista..mies meinas et kortsut ainakin otetaan käyttöön heti synnytyksen jälkeen :LOL: siitähän piti saada tietenki riita aikaiseksi ja alkaa mököttään ku ei kelpaa minun kans lapsia tehä enempää :LOL: on nää hormonit välillä kyllä niiiiin rasittavia :D alko jo itteäki naurattaa koko ajatus, mut vasta jälkeenpäin kylläkin =)
en ihan ajatellu kuitenkaan alkaa heti perään yrittään neljättä :LOL: nou tänks! :D mut jostain se riitakin on pakko saada aikaan :LOL:


jane ja napsu 24+4
 
Kehtaanko enää edes tulla :ashamed:
Täytyy sanoa että lähestulkoon heti kun vauvan sai niin tämä puoli unohtui kokonaan, sorisori :xmas:

Piti vaan tulla lukemaan janen ja muiden kuulumiset!

Muillekin oli vauvoja tullut onnittelut :flower:

Meillä menee tosi hyvin!
Poika kasvanu uskomatonta kyytiä (verraten kirppusiskoonsa) ja oli 2kk-neuvolassa jo päälle 6kg ja 62cm :heart:
Sai myös pari viikkoa takaperin nimensä ja Veeti hänestä tuli. Tämä nimi oli valmiina jo esikoiselle parisen vuotta sitten eikä haluttu sitä vaihtaa. Eilisessä hesarissa olikin ilmoitus :D
Masukipuja oli alussa mut pahoja huutoja ei enää ole ollut lähes lainkaan, ihanaa!

Oikein mukavaa ja onnellista odotusta kaikille :heart:

Suvitus+Veeti päälle 2kk :heart:
 
Minä en tosin odota vauvaa mutta halusin tulla onnitteleen kaikkia teitä NUORIA äitejä ja äideiksi tulevia! :D :flower: Hieno huomata että kaikki ei tee "vanhana"eli yli 30v ekaa lastansa!Mun sanonta kuuluukin että minkä nuorena oppii,sen vanhana taitaa :D T:3 ipanan äiskä :D
 
moi :wave:

kyselinkin jo tuolla jokuviikko sitten et miten suvituksella ja muilla jo lapsen saaneilla menee :) ymmärtäähän sen ettei sitä enää kerkeä paljon kirjoitella kun pikkunen vie kuitenkin aikansa :heart:
suvitus mukava kuulla että teillä menee hyvin :) pikkunenhan on kovasti kasvanut jo :D melko möllikkä varmaan :heart:
Miimari-84 kiitoksia onnitteluista :heart: ja minun puolesta tänne voi kyllä tulla juttelemaan ja kertomaan omia kokemuksia vaikka ei raskaana just nyt olekaan =) onko sinulla kuinka vanhoja lapsia? miten on mennyt kolmen pienen kanssa? =)
itsekin tosiaan hämmästyin kun niin paljon nuoria äitejä on, kun kuitenkin tosiaan niin moni tekee sen esikoisen vasta 30 ikäisenä suurinpiirtein :heart:
sitä on itse vielä suht. nuori silloinkin kun lapset alkaa olla aikuisia :D

jane ja napsu 24+4
 
moi =)

suvitus teillä on kyllä iso poika jo :) ja onnea nimen saannin johdosta, Veeti on niin ihana nimi ja tulisi myös meidän pojan nimeksi jos sellainen olis tulossa..

jane: Juu pieni vauvaa taitaa tulla :heart: tai mistäs sitä tietää minkälaisen loppu kirin se ottaa :D

... Ensi viikolla meillä sitten onkin nyytti kainalossa :heart: jännittää jo hirveästi vaikka siihen on viel 9 pvä aikaa :snotty: mut onneksi mies on kotona. siirsi yhden kesäloma viikon täksi viikoksi, niin saan olla suht rauhassa =) eipä tarvii yksin täällä jännitellä.
15 vaille 3 olis pikku neidillä lääkäri aika. Pari viikkoa ollut näppyjä siellä sun täällä. osassa on jo rupi ja osaan ilmestyy ihme "renkula" ympärille. ja niitä ilmestyy ihan yht'äkkiä :eek: saa nähdä mitä ne on.
nyt son moro taas :wave:

JanuLiitus ja kirppu 37+5 :heart:
 
Joo, nää kaks lasta pitää mut tällä hetkellä tarpeeks kiireisenä. Ne ei pelaa yhtään samaan pussiin vaan Veeti huutaa kun nukutan esikoista ja aina toinen herää kun toinen nukahtaa :saint: Tällä hetkellä yksi harvinaisista vapaahetkistä B)

Ja on tosiaan kasvanut! Ottaa tommosia pituuspyrähdyksiä et viimeks oli kolmessa viikossa tullu 5,7cm pituutta :eek:
Ja esikoisen kanssa käytin samoja vaatteita tosi pitkään mut nyt jo reilu 2kk:na meillä käytössä 68cm vaatteet ja osa jopa 74cm! Oon ihan äimänä :D Mutta hyvä näin niin eipä tartte toisen kasvusta olla huolissaan! Esikoisen kanssa käytiin useasti painokontrolleissa ja viimeksi juuri neuvolassa ei ollu tullu yhtään painoa, mutta kun on sirpakka :heart: 2,5-vuotiaana nyt painaa vähän yli 12kg, pikkuveikka menee kohta ohi :LOL:

Ja kiitos JanuLiitus nimen kehuista, itse pidämme siitä myös paljon ja sai kaikilta muiltakin paljon kehuja :heart: Saa teiänkin pikkumies (jos sellainen tulee) komian nimen :D

Sulla ei enää kauaa suureen koitokseen, ihanaa :)

Suvitus+nukkuvat naperot :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
moi :wave:

kyselinkin jo tuolla jokuviikko sitten et miten suvituksella ja muilla jo lapsen saaneilla menee :) ymmärtäähän sen ettei sitä enää kerkeä paljon kirjoitella kun pikkunen vie kuitenkin aikansa :heart:
suvitus mukava kuulla että teillä menee hyvin :) pikkunenhan on kovasti kasvanut jo :D melko möllikkä varmaan :heart:
Miimari-84 kiitoksia onnitteluista :heart: ja minun puolesta tänne voi kyllä tulla juttelemaan ja kertomaan omia kokemuksia vaikka ei raskaana just nyt olekaan =) onko sinulla kuinka vanhoja lapsia? miten on mennyt kolmen pienen kanssa? =)
itsekin tosiaan hämmästyin kun niin paljon nuoria äitejä on, kun kuitenkin tosiaan niin moni tekee sen esikoisen vasta 30 ikäisenä suurinpiirtein :heart:
sitä on itse vielä suht. nuori silloinkin kun lapset alkaa olla aikuisia :D

jane ja napsu 24+4
Kiitos kysymästä,oikein hyvin on mennyt! =) Vanhin tyttö Viivi täyttää heinäkuussa JO 5v(äkkiä menee aika!)keskimmäinen poika on kohta 2v8kk ja nuorimmainen tyttö Iita on 8kk:tta =) Tämä nuorimmainen on todella helppo tapaus,rauhallinen pikku yksilö :heart: Terve on ollut eikä oo juurikaan mahavaivoja onneksi ollut,jonkin verran silloin ihan vauvana.Syö hyvin,nukkuu hyvin jne.Jos voisi sanoa niin täydellinen vauvaksi :D ku se on niin helppo hoitoinen!Poika mulla oli semmonen syli vauva ihan syntymästään asti ja huono nukkuja,muuten sekin oli rauhallinen ja iloinen =) Sitten tuohon ikään,minusta on tosi positiivinen juttu tuo että lapsia tehdään nuorena eikä ootella siihen että on jo kovassa uraputkessa ennenkuin voi lapsia tehä.Jos elämäntilanne vain suinkin sallii niin miksipäs ei :D Mulla ei oo ess ammattia mutta en minä sitä murehdi koska oon sitä mieltä että mulla on aikaa hommata se ammatti myöhemminkin,tällä hetkellä tärkeintä on lapset =) Ja se että SAAN ite hoitaa niitä kotona :heart: Vaikka tympeitäkin päiviä välillä on sehän on selvää =) On kaiken näköistä uhmaa,kiukuttelua tai muuten vaan sattunut huono päivä.Ja nyt paljastan yhen asian,mulla on vauvakuume! :kieh: Minä jos joku tykkään vauvoista olkoon ne omia tai muitten,niitten hoitaminen on ihanaa :D Neuvola käynnit on aika pahoja ku siellä näkyy aivan yli söpöjä pikku vauveleita! :D Viimeksikkin mun oli pakko vähän hypistellä yhen vauvan pikkusormia ja poskea silittää :heart: Ihan semmosen Pikku myyn näkönen pikku tyttö(2kk) katteli kaulapitkällä silmät isolla äitinsä sylissä :D Tuumin että mulla tullee vauvakuume ku nään noin söpöliinejä vauveleita,nainen tuumi ku katto turvakaukaloon että eihän sun omasikaan vielä kovin iso oo,sanoin että ei niin mutta ei se enää kovin pieneltä vauvalta tunnu ku kattoo tuollaista 2 kuukauden ikästä vauvaa :D
T:miimari the ikuinen vauvakuumeilija! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
moi :wave:

kyselinkin jo tuolla jokuviikko sitten et miten suvituksella ja muilla jo lapsen saaneilla menee :) ymmärtäähän sen ettei sitä enää kerkeä paljon kirjoitella kun pikkunen vie kuitenkin aikansa :heart:
suvitus mukava kuulla että teillä menee hyvin :) pikkunenhan on kovasti kasvanut jo :D melko möllikkä varmaan :heart:
Miimari-84 kiitoksia onnitteluista :heart: ja minun puolesta tänne voi kyllä tulla juttelemaan ja kertomaan omia kokemuksia vaikka ei raskaana just nyt olekaan =) onko sinulla kuinka vanhoja lapsia? miten on mennyt kolmen pienen kanssa? =)
itsekin tosiaan hämmästyin kun niin paljon nuoria äitejä on, kun kuitenkin tosiaan niin moni tekee sen esikoisen vasta 30 ikäisenä suurinpiirtein :heart:
sitä on itse vielä suht. nuori silloinkin kun lapset alkaa olla aikuisia :D

jane ja napsu 24+4
Arvaas,just hokasin yhen hauskan sattuman!mulla tuo nuorimmainen Iitukka on syntynyt 17.9 :D Ja eikö sulla ollutkin LA 18.9? =)
 
moikka kaikille :wave:

Miimari-84 joo, täällä samanlainen vauvakuumeilija :D mulla oli vauvakuume jo laitoksella kun olin pojan synnyttänyt :LOL: olihan poika jo päivän ikäinen kun vauvakuume tuli uudestaan:D otettiin sitten sellainen asenne että katsotaan miten käy ja jos on kolmas tullakseen niin tervetuloa :) no, eipä mennyt sitten kauan kun tein positiivisen testin (poika oli just täyttäny 4kk) =) mut uskoisin että tän jälkeen lapsenteko saa jäädä minun osalta ainakin pariksi vuodeksi :D tiedän kyllä jo nyt että jos vaan mahdollista on niin aion kyllä tehdä lisää lapsia.. :heart: on ne niin ihania :p ja hyvin jaksaakin kun on nuori vielä itsekin :)
teillähän sitten jo vanhimmainen kohta lähtee kouluun, on se vaan ihme että miten tuo aika menee niin mahottoman nopeaa..tuntuu että ihan vasta esikoista odotti ja kaikki oli uutta ja jännää =) vaikka en voi väittää etteikö vieläkin kaikki ole uutta ja jännää kun lasten kans touhuaa päivät niin tulee kyllä joka päivälle uusia yllätyksiä joita ei voi kun ihmetellä :LOL:
joo ja tosiaan minulla oli se laskettuaika 18.9 :heart: saa nähdä miten käy :D nt-ultrassa meinasivat että sikiö oli silloin 6 päivää vanhempi eli voi syntyä kyllä aikaisemminkin :)
millaisia sun synnytykset on ollu? onko synnytyksen kestot ollu lyhyempiä kakkosesta ja kolmosesta? sori, tää mun kyselyikä ei lopu koskaan :LOL:

MiljaLiina tervetuloa mukaan =) kiva saada aina uusia =)

jane ja napsukka 24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
moikka kaikille :wave:

Miimari-84 joo, täällä samanlainen vauvakuumeilija :D mulla oli vauvakuume jo laitoksella kun olin pojan synnyttänyt :LOL: olihan poika jo päivän ikäinen kun vauvakuume tuli uudestaan:D otettiin sitten sellainen asenne että katsotaan miten käy ja jos on kolmas tullakseen niin tervetuloa :) no, eipä mennyt sitten kauan kun tein positiivisen testin (poika oli just täyttäny 4kk) =) mut uskoisin että tän jälkeen lapsenteko saa jäädä minun osalta ainakin pariksi vuodeksi :D tiedän kyllä jo nyt että jos vaan mahdollista on niin aion kyllä tehdä lisää lapsia.. :heart: on ne niin ihania :p ja hyvin jaksaakin kun on nuori vielä itsekin :)
teillähän sitten jo vanhimmainen kohta lähtee kouluun, on se vaan ihme että miten tuo aika menee niin mahottoman nopeaa..tuntuu että ihan vasta esikoista odotti ja kaikki oli uutta ja jännää =) vaikka en voi väittää etteikö vieläkin kaikki ole uutta ja jännää kun lasten kans touhuaa päivät niin tulee kyllä joka päivälle uusia yllätyksiä joita ei voi kun ihmetellä :LOL:
joo ja tosiaan minulla oli se laskettuaika 18.9 :heart: saa nähdä miten käy :D nt-ultrassa meinasivat että sikiö oli silloin 6 päivää vanhempi eli voi syntyä kyllä aikaisemminkin :)
millaisia sun synnytykset on ollu? onko synnytyksen kestot ollu lyhyempiä kakkosesta ja kolmosesta? sori, tää mun kyselyikä ei lopu koskaan :LOL:

MiljaLiina tervetuloa mukaan =) kiva saada aina uusia =)

jane ja napsukka 24+4
Niin se vaan on että aika kuluu kuin siivillä! :eek: Välillä tulee oikein haikea olo ku aika menee niin joutuin ja lapset kasvaa silmissä :/ Kohta se nuorimmainenkin on jo vuoden,ketä minä sitten hoidan ja pidän sylissä jne?Sitä on jotenkin tottunut että aina on joku jota saa pidellä sylissä ja hoitaa ym.Sitten tulee jossakin välissä lapsille se että ne ei enää suostukkaan juuri sylissä olemaan tai paljon pussaaileen,kuulostaa naurettavalta mutta pussailen paljon noita pikkusia,vauvaa varsinkin :D Mulla on kauhea hoiva vietti ollut aina,jospa sitä alkais sitten miestä taivutteleen että miten ois vielä yksi :LOL: :D
Joo noista synnytyksistä.Eka kesti(muistaakseni)7h30min ja toka 9h15min ja tää kolmas 4h17(tai 7min).Kaksi ensimmäistä oli melko samanlaisia,supistuksista lähtien.kaikki on alkanut samallalailla limatulppa irronnut ja sitten supistukset tietysti.Ikinä en oo kovin kipeä ollut.Jälkimmäistä eli Iitaa ku lähin synnyttämään niin sen piti olla vaan "tarkastus"käynti ku supistukset oli pirun kipeitä mutta siedettäviä,niitä tuli vaan tosi tosi harvoin ehkä kerran tunnissa ja välit vaihteli miten sattuu!Koskaan ne ei säännöllistyneet!Onneksi en jääny kotia enää ootteleen niitä säännöllistymisiä ku tyttö ois muuten syntyny kotia! :eek: Kello oli illasta 18.15 kun kirjauduttiin synnyttäjienvastaanottoon ja sille reissulle jäin,olin siinä tarkastuksessa jo 8cm auki enkä siis kerinny saamaan mitään kivunlievitystä,en ois kyllä tarvinnutkaan ku niin nätisti hoitu kaikki.Pikku Iita syntyi klo 19.10 :D Painoi 2600g ja pituus 48.5cm.
Minkä kokoisia sulla on lapset olleet syntyessään ja onko synnytykset olleet millaisia?
Viivi painoi 3355g ja oli 50cm,Eikka(Jami) 2990g ja 48.5cm.Kaikki on menneet yli ajalle =)
Niin joo,saatat ihmetellä tota Eikka nimeä se on ollut pojan kutsuma nimi jo mahasta asti ja oikea nimi on tuo Jami jolla en osaa kutsua sitä yhtään :LOL: :D Tuo eikka tulee luonnollisesti Einarista joka on sen kolmas nimi :D Kello on jo paljon saattaa nämä asiat hyppiä vähän sinne sun tänne mutta toivottavasti saat selvää :D kirjoittelemisiin taas! =)
 
moi!
en ole kirjoittanut kuin viimeks joskus helmikuussa kai.. mutta mut voi nyt toistaseks poistaa listalta, meinaa toi raskaus meni kesken jo maaliskuussa, ei ole vaan ollut puhtia tulla tänne sanoo.
Mä sain tänään, tai siis maanantaina positiivisen raskaustestin, kun terveyskeskuksen labrassa kävin.. mutta näin katellaan päivä kerrallaan..
 
huomenta :wave:

Jana85 pahoitteluni keskenmenosta :'( :'( se ei varmasti ole mikään mukava kokemus, kun niin kovasti pientä odotti. mutta toivotaan että tälläkertaa vauva jaksaa pysyä mukana loppuun asti :heart: onnea plussasta :hug: ja tervetuloa vaan uudestaan mukaan keskustelemaan meidän kanssa.. =)

Miimari-84 se vauvakuume on paha kun se tulee :D siitä ei kovin helpolla pois pääse vaikka yrittäis kuin järkevästi ajatella :LOL:
luulen et se on minulla taas edessä kun tämä kolmonen on ulostautunut täältä :whistle: mies ei vaan ole ihan samaa mieltä minun kanssa :D se puhuu jo nyt että ei enää ainoatakaan lasta meille tule, nämä kolme riittää.. :)
mutta onneksi miehiä ei ole kovinkaan vaikea taivutella jos haluaa jotain.. :whistle: ;)
meillä Carita syntyi viikolla 40+3 ja oli 2830g ja 47cm, synnytyksen kestoksi merkittiin 8h ja jotain (nyt ei muista tarkkaa) synnytys alkoi supistuksilla yöllä ja tyttö syntyi päivällä klo 12:08 :heart: Jere syntyi 39+3 ja oli syntyessään 3550g ja 50cm, kestoksi merkittiin 10h ja jotain... vaikka mielestäni kesto oli täysin sama kuin tytölläkin...koska supistukset alkoi just samaan aikaan yöllä ja poika syntyi samaan aikaan klo 12:06 :heart: saapa nähdä miten käy tälläkertaa kun minulla nuo supistukset ei ole olleet mitenkään kipeitä ja samalla tavalla olis meillekin käynyt että poika olis syntynyt kotiin jos ei olis ukko saanu pakotettua mua lähteen sairaalaan, jotenki itellä oli vaan sellanen olo että ei oo mitään kiirettä mihinkään..sairaalaan kun päästiin niin olin kuitenkin auki 6cm ja pari tuntia kerettiin olla sairaalassa kun poika jo syntyi. luulen että meilläkn tää kolmas tulee sillain salamyhkäisesti et sit tulee tosi kiirus sairaalaan :)
itse olen muuten tykännyt tuosta Jami nimestä aina ihan kamalasti :heart: ja jo pienenä päätin että minun pojan nimeksi tule Jami :D no, siitä tuli sit kuitenkin Jere..olen mietiskellyt että jospa tuo mies tälläkertaa suostuis siihen nimeen.. :D se ei viimeksi oikeen lämmenny sille nimelle kun tykkäs niin kovasti tuosta Jere nimestä :)

jane ja napsu 24+5
 
:wave: dodiin,takasin taas.. poika onneksi sitten toipui seuraavana päivänä pahinmasta ja eilen soitettu lääkärille ja sano että ei enää uutta tippaa.. oli tarkotus tulla eilen jo skrivailemaan mut en sitten mahataudilta jaksanut, mistä lie pöpön saannut. :/ supistuksia pakkas jakeleemaan 15min kautta tunti mut menipäs yön nukuttua ohi. tänään ihana päivä, harmi että liian kuuma olla auringos.
tulin vaan näin pikasesti kattomaan, kaippa illalla jaksais vähän ennenmän.
nautiskelkaa ihanasta kesäpäivästä! B)

triple ja tossutin rv21+2 :heart:
 
moi

triple88 hyvä että on pikkunen parantunut jo pahimmasta =) noista supistuksista sen verran et onko sinulla ollut ns. harjoitussuppareita alusta asti?
itse miettinyt niitä kun minulla eka kerran supistukset alko tuntumaan jo viikolla 13+ kun kävin istukkabiopsiassa ja sen jälkeen niitä on tosiaan tullut aika paljon..nytkin yks ilta varsin laskin niin tunnin aikana niitä tuli noin 10 ja monena iltana saattaa tulla viiden minuutin aikanakin muutamia..ei mitenkään kipeitä tosin ole mutta mietin et voikohan paikat alkaa aueta niistä kivuttomista harjoitussupistuksista..tietääkö kukaan?
tai onko kokemuksia..aikaisemmissa raskauksissa tosiaan nämä harjoitussupistukset on alkanut tuntumaankin vasta joskus 20+ viikon jälkeen..
en saanut tosiaan sitä lääkäriaikaakaan aikaisemmaksi vaikka kerroin asiasta ja selkäkivuista ym. poltoista mitä on ollut..
miten muuten JanuLiitus jakselee?? ei ole enää pitkä aika teillä synnytykseen =)
entäs äippä? ilmeisesti kiirettä pitää pikkuisten kanssa :) tuleppa kertoilemaan kuulumisia kun joudat =)

jane ja 24+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
huomenta :wave:

Jana85 pahoitteluni keskenmenosta :'( :'( se ei varmasti ole mikään mukava kokemus, kun niin kovasti pientä odotti. mutta toivotaan että tälläkertaa vauva jaksaa pysyä mukana loppuun asti :heart: onnea plussasta :hug: ja tervetuloa vaan uudestaan mukaan keskustelemaan meidän kanssa.. =)

Miimari-84 se vauvakuume on paha kun se tulee :D siitä ei kovin helpolla pois pääse vaikka yrittäis kuin järkevästi ajatella :LOL:
luulen et se on minulla taas edessä kun tämä kolmonen on ulostautunut täältä :whistle: mies ei vaan ole ihan samaa mieltä minun kanssa :D se puhuu jo nyt että ei enää ainoatakaan lasta meille tule, nämä kolme riittää.. :)
mutta onneksi miehiä ei ole kovinkaan vaikea taivutella jos haluaa jotain.. :whistle: ;)
meillä Carita syntyi viikolla 40+3 ja oli 2830g ja 47cm, synnytyksen kestoksi merkittiin 8h ja jotain (nyt ei muista tarkkaa) synnytys alkoi supistuksilla yöllä ja tyttö syntyi päivällä klo 12:08 :heart: Jere syntyi 39+3 ja oli syntyessään 3550g ja 50cm, kestoksi merkittiin 10h ja jotain... vaikka mielestäni kesto oli täysin sama kuin tytölläkin...koska supistukset alkoi just samaan aikaan yöllä ja poika syntyi samaan aikaan klo 12:06 :heart: saapa nähdä miten käy tälläkertaa kun minulla nuo supistukset ei ole olleet mitenkään kipeitä ja samalla tavalla olis meillekin käynyt että poika olis syntynyt kotiin jos ei olis ukko saanu pakotettua mua lähteen sairaalaan, jotenki itellä oli vaan sellanen olo että ei oo mitään kiirettä mihinkään..sairaalaan kun päästiin niin olin kuitenkin auki 6cm ja pari tuntia kerettiin olla sairaalassa kun poika jo syntyi. luulen että meilläkn tää kolmas tulee sillain salamyhkäisesti et sit tulee tosi kiirus sairaalaan :)
itse olen muuten tykännyt tuosta Jami nimestä aina ihan kamalasti :heart: ja jo pienenä päätin että minun pojan nimeksi tule Jami :D no, siitä tuli sit kuitenkin Jere..olen mietiskellyt että jospa tuo mies tälläkertaa suostuis siihen nimeen.. :D se ei viimeksi oikeen lämmenny sille nimelle kun tykkäs niin kovasti tuosta Jere nimestä :)

jane ja napsu 24+5
Jännä kuulla sitten miten sulla tuo kolmas synnytys sitten on mennyt =) Mulla tämän kolmannen odotus oli täysin erilainen ku muut.Ei ollut pahaa oloa enkä siis joutunut ees oksentamaan,vilutti ja väsytti.Yleensä oon ollut tosi hyvässä kunnossa loppuun asti,oon jaksanut kävellä pitkiäkin matkoja mutta tässä viimesessä en kunnolla ees postilaatikolle ku maha painoi ja läähätytti :x Supistukset oli aivan järettömiä tosi äkäsiä,piti aina istahtaa lähimpään kohtaan mikä tuli vastaan :D Tuli vähän se leikki mieleen missä musiikki soi ja sitten ku se loppuu niin pitää yrittää äkkiä istua vapaalle tuolille :LOL: :D Sitten mulla napsui ja paukkui tuo häpyluu :x Yöllä ku vaihtoi asentoa ku kyljelleen nukuin tietysti(oikealla) ja halusin lähtä vessassa käymään niin heivautin vasemman jalan lattialle ja ihan kunnon heitolla niin naps!olin ihan kauhuissani että voikohan nuo luut katketa! :LOL: :D Sitten sitä kolotti aina monta päivää ja kysyin neuvolassakin että voiko ne naksahtaa poikki,niin neuvolan täti vaan nauroi että ei voi :D Tulee aina sitä mahaa oikein ikävä ja joka paikassa missä käykin niin sitä bongaa aina ne odottavat äitit ja kaiholla kattelee niitten masuja :D
Hitsi,pitäsköhän mennä jatkamaan nurmikon leikkuuta..ei huvittas kyllä mutta pakko kai se on =) Millaisia sun odotus ajat on muuten olleet?Ja millainen tämä tuorein on?Tiiätkö kumpi sieltä on tulossa,oliko poika vai muistanko väärin?
noista nimistä vielä,Jerehän teillä on?Jos Viivi ois ollut poika niin oisin Jeren laittanut.Yritin ehottaa Eikan nimeksi Jereä mutta mies ei oikeen lämmennyt.Ei mennyt nämä nimi jutut yhtään putkeen.Tokasin vaan että kerran sulle ei mikään mun ehotus kelpaa niin mieti sitten ite se nimi :D Sitten se ehotti tota Jamia ja suostuin =) Tuossa Jami nimessä on vielä hauska yhteensattuma jonka miehen äiti hoksas,tuo nimi tulee mun ja miehen etunimistä,mies on Jani ja minä Minna ja siitä tuli hyvin Jami :D Eikä sitä oltu ees aateltu :LOL: Nuorimmaiselle nimen päätin minä ja siitä tuli Emmi-Iita,se oli ihan pikku Iitan näkönen pikkusena jo,oikee emäntä :D
Jahas,neitokainen heräskin päikkäreiltä pitää nyt lopettaa ja lähtä antaan ruokaa sille =)
 
Moi :wave:

Jana85 olen pahoillani keskenmenosta :hug: Toivotaan että nyt kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy mukana. Joten lähetän hänelle jarrusukkia =)

jane hyvin täällä jaksellaan. Hirmuista paineen tunnetta alapäässä kun kävelee ja välillä saattaa tulla parin min kipeä suppari, mut menee onneksi ohi. Loppuun asti kuitenkin haluan päästä tuon vauvan koon takia. mut muuten onkin kaikki ihan ok =)

...Huomenna olis vika neuvola ( varmaankin... ) Tuskin laittavat enää mulle aikaa ku kuitenkin jo ens viikon keskiviikkona on sektiopäivä :eek: hui, niin se aika vaan menee! Jännittää niin pirusti ja viime yönä pyöri vaan vauva mielessä ja itse leikkaus, mikä pelottaa mua nyt ihan hirveästi :ashamed: Vaikka sen olen jo kerran kokenut niin silti pelottaa ( ehkä se puudutus piikki eniten.. ) No ehkä tämä "pelotus" menee ohi leikkaus aamuna, ainakin toivon niin :D
Palailen huomenna neuvolan jälkeen :wave:

JanuLiitus ja kirppu 37+6 :heart:
 
iltaa :wave: jane85: nyt piti oikein miettiä mut joskus rv15 jälkeen alko ekat harjotus supparit. ekan kans joskus rv30 ja tokan kans rv25. vaikee sanoo että avaako paikkoja, ei kai jos ei kivuliaita oo. kirjotin tonne aijenmin et 15min kautta tunti mut tarkotin 15 min välein eli n.4 kertaa tunnissa. eipä mtn vaikka supistuksia tulee mut sitte ku rupee tuntumaan ite joutuu paniikin valtaan. :ashamed: yirtti sitten "psyykata" itteensä ajattelemaan positiivisia ja muuta ylipäätänsä. niin ku pihassa olevan kauniin tuomen tuoksu :LOL: pakko sitä oli jotain keksiä :LOL:

tänään ei onneksi ole suppareita jaellut, sitten ei haittaa jos viikkoja olisi hyvin kasas mut ei.. nyt vaan rauhas kattella. kontrolliin olis enää 2viikkoa 6 päivää, toivon mukaan hyviä uutisia. =)

ite muuten mietin tos tytölle ja pojalle nimeä ja haluan erikoisenman nimen niin kuin muillakin lapsilla. tytölle söpö olis Amelie ja pojalle ehkä Jaro. noi toki vain mietinnöis..

JanuLiitus: ite pelkäisin leikkausta niin että hampaat löis loukkua vaik kokemusta ei ookkaan :ashamed: toivottavasti kaikki menee sulla hyvin ja toipuisit nopeesti :hug:
monesti kans miettiny että miten se nyt eroaa alakautte synnyttämisestä toipumis mieles ja kipu..

triple ja tossutin rv21+2
 
huomenta :wave:

mahtava ilma taas tänään näyttäis tulevan B) heti itekki paljon paremmalla tuulella kun ulkona hyvä ilma :D

JanuLiitus itse sitä on aina jotenki ajatellut että se olis helpompi kun tietäis päivän valmiiksi jne...mut tósiaan kun tarkemmin ajattelee asiaa niin ei varmaan oo kovin mukava jos sitä jännittää sit enempi ja eipä tosiaan oo kokemusta sektiosta niin eipä sitä voi itse sanoa kumpi olis sit helpompi..mutta voimia ja jaksamista sinulle odotukseen :heart: toivotaan tosiaan että kaikki menis hyvin ja nopeaa :hug:


Miimari-84 =) aika jännä toi teidän nimi valinta kun sattui molempien nimien eka kirjaimet...aika hauska oikeastaan :D meillä taitaakin olla sit aika samanlainen "nimimaku" =) aion kyllä yrittää tosissaan sitä Jamia tälle tulevalle pojalle..eli joo, poika meille on tulossa :heart: ensin ajateltiin olla kysymättä mut eihän sitä sit malttanut kun oli siihen mahdollisuus :D
minulla myös niin että eka raskaudessa ei ollut yhtään vaivoja tms.lukuunottamatta pahoinvointi..
toisessa oli myös pahoinvointi ja vasta loppuajasta nämä liitoskivut alko vaivaamaan..häpyluu paukku ja nivuset oli tosi kipeät..
nyt tässä raskaudessa on ollu alusta asti kaikkea..meillä np- ultrassa oli niskaturvotusta jonkun verran ja jouduttiin istukkabiopsiaan, joka ei onnistunut ja mentiin parin viikon päästä lapsivesipunktioon, niistä kai aiheutui nuo supistukset joita on ollut ihan sieltä 13+ viikoilta asti..+selkäkivut..liitoskivut on jo nyt kaksikertaa pahemmat kuin poikaa odottaessa =) häpyluu on niin kipeä välillä että ei pysty sängyssä edes kääntymään =) että aika samalla tavalla täälläkin tämä kolmas raskaus :LOL:
varmaan ihmiset kattoo kun välillä pitää kävelläkin kuin pingviini ja masu kuitenki on vielä aika pieni :D hauskan näköistä hommaa varmaan :D
ja mielellään tulee kyllä istuttua ennemmin kun seisottua :LOL:
mut minkäs teet, kun ei näille vaivoille taida apukeinoja löytyä =)

huomenna olis taas ultraan meno :D oonpa saanu nähdä pikkuista ainakin useamman kerran tän raskauden aikana :heart: mutta melkein toivon että tää olis viimeinen kerta :eek: rakenneultrassa oli aivoissa joku arvo vauvalla ylärajan tuntumassa ja siksi nyt sit uusinta ultra, tarkastavat että onko se vielä kohollaan..toivottavasti kaikki olis hyvin niin ei enää tarvis miettiä ja ressata..

juu, mutta nyt mä lähen aamukahvin keittoon ja vien poitsun "päiväunille" :LOL: ku herra on taas vaihteeksi heränny jo klo 5:00 =) |O

jane ja napsu 24+6
 
moi
täällä on ollut vähän verenvuotoa viikonloppuna ym. sairaalassa ravaamista niin en oo jaksanut kirjoitella :/ mutta nyt onneks kaikki on ok ja vuoto on lakannut =)
ja ultrassa vauva näytti erittäin virkeältä :D se oli jo mun neljäs ultra :D toi rakenne ultra mul on 1.7.08...
no mut nyt hoitolapset saapu pihaan ni pitää men keittää puuroa =) joten mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille ja uusille tervetuloa :flower:

-äiti88 ja toukka 16+6-
 
Huomenta, tai siis iltapäivää :D

Neuvolassa kaikki ok. hb oli noussu 114 :) painoa tullu päälle 700g viikko. sf-mitta 31 ja verenpaine ok.
seuraavan kerran neuvolaan vauvan kanssa :heart: samalla olis tikkien poisto.
Tyttären kohdalla sektio ei ollut kovin miellyttävä. tai ei itse leikkauksessa mitään, mutta olin niin huonossa kunnossa sen jälkeen että nyt pelottaa sama "kohtalo"... Tahtoisin niin nauttia ekasta päivästä vauvan kanssa. Jannan kohdalla mä tajusin sen olemassa olon vasta seuraavana päivänä :ashamed: :snotty: Puudutusaineet sai hiukka huonon olon ja päivä meni nukkuessa :kieh:

Nyt mennään ulos kun niin kaunis ilma. ja en jaksa koko aikaa sisällä istua.

JanuLiitus ja kirppu 38+0 :heart:
 
Vihdoin ennätin minäkin koneen äärelle tulemaan. Kävin eilen aamulla siellä varhaisultrassa ja oli tarkoitus mennä illaksi töihin, niin olivatkin sillä aikaa töistä jo tavoitelleet ja jouduin lähtemään "keikalle" saman tien, äsken vasta kotiuduin...sellainen 30h työpätkä, nyt onkin sitten hyvällä omallatunnolla pari vapaata! B)

Ja sitten niihin ultrakuulumisiin... siellä massussa se meidän valtavan rakas Pikkuinen köllötteli ja sydän löi kovasti! :heart: Vastasi aivan viikkoja, joten LA on se alkuperäinen 16.1.2009. Pituutta masuasukilla oli 1,19cm. Muutoinkin oli kaikki niinkuin pitikin, voitte uskoa kuinka mua helpotti. Kyllä siinä kyyneleet alkoi valumaan poskea pitkin, kun terkkari näytti että tuossa se teidän vauva nyt on. Tuijotin sitä ruutua ihan sanattomana ja kyyneleet valui. Mieskin tuijotteli kuvaa sen käsiin saatuaan pitkän tovin ja silitteli vauvaa kuvasta ja heti tuli mun massua paijaamaan! :saint:

Niin, ja eilisen ultrakäynnin kruunasi jo aamusta ensimmäinen aamupahoinvointi!! Heräsin eilen aamulla joskus kuuden aikaan kun oli kova jano ja pissahätä. Kävin sitten lasillisen appelsiinimehua hörppäämässä ja pissalla, sänkyyn takaisin tullessa pitikin tehdä melkoinen U-käännös ja juosta kiireen vilkkaa kylppäriin oksentamaan! :x kaksi kertaa oksensin ennen neuvolaan lähtöä, sitten hellitti.

Saatiin neuvolasta mukaan lappusia ja vihkosia, ensi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen virallinen neuvola, jonne mieskin tulee mukaan. Terkkari sanoi, että voidaan ultrata vaikka joka neuvolareissulla jos haluan, ihanaa! =) :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 7+5 :heart: -
 

Yhteistyössä