alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Huomenta!

Tervetuloa uusille =)

triple88 no jopas oli neuvolatäti :eek: kyllä tosiaan pitäis kaikkia kohdella samanlailla, vaikka mikä olis. Johan tossa tulee paha mieli ja ajatus että toivoa ei edes ole |O |O Mie olisin varmaan avautunu tuossa vaiheessa tai sit päinvastoin, katsonu hoomoilasena et mitä v*ttua :snotty:

janella tosiaan ihania masukuvia.. Jos mie nyt tänään saisin aikaiseksi kuvattua tuota mahaa, ennenkuin on liian myöhäistä. Se on vain niin ruma ku on niin alhaalla :snotty: Ainiin, kannattaa kopioida se teksti ennenkuin lähettää niin ei tarvii uudestaan kirjoittaa :D helppoa, eiköstä juu?? :D

äippä taitaa viel olla synnyttämässä ku ei mittää kuulu :D Onkohan se vauva edes ulos vieläkää halunnu :LOL:

illanhämy: Mua pelottaa myös tuleva sektio :( Vaikka olen sen jo kerran kokenu niin silti pelottaa että jokin menee pieleen! Niin ja vauvan koko on mielessä. entäs jos pikkuinen joutuu jäämään osastolle, emmekä saa sitä heti kotia.

Noniin... Eli huomenna olis sit vauvan paino kontrolli 11:45.. Saa nähdä onko painoa kuinka paljon tullu. Toivottavasti tarpeeksi niin vauvan saa myös kotia ku sen aika on :heart:
Aamulla tuli taas polttoja. pari lievää ja yks ihan älyttömän pitkä ja kipeä. Näinköhän myö tuonne parin viikon päähän selvitään. Muutaman metrin ku päivässä kävelee liikaa niin illalla se kostautuu supistuksilla |O Onneksi on mies apuna. Ensi viikosta en sitten tiedä että kuka mua auttaa, ku miehen on varmaan pakko mennä töihin. Ei saa toista viikkoa pekkasia pitää ja sairaslomaa ne työterveydessä tuskin antaa :( Juu mut nyt kyl täytyy mennä makaa sohvalle :/

JanuLiitus ja kirppu 37+1 ( 13 päivää jäljellä ) :heart:
 
Täällä taas :wave: eilen jo kotiuduttiin mutta nyt vasta ehdin koneelle.... Eli tyttö syntyi 26.5 klo 14.24, mutta ei todellakaan käynnistyksellä; omat supistukset alkoi välittömäati kun vaihdoin sairaalan vermeet päälle :LOL: lääkäri totesi että hyvin on synnytys käynnissä, eipä tarvita apuja... Painoa neidillä 3410g ja pituutta 51cm, pipo 35.... ihana pikku nyttyseni :heart: :heart:
ja täällä pelataan nyt ainakin 8vkoa lastan kanssa, tytöllä kun todettiin molemminpuolinen lonkkaluksaatio :'(

mutta palailen paremmalla ajalla....

äippä ja tilta 3vrk
 
Paljon onnea äippä 84!!! :flower: :hug: Ihanaa... :heart: Kerrohan paremmalla ajalla lisää synnytyksestä ym.

).(: Soitin tänään neuvolaan ja sain puhelahjoja käyttäen kinuttua ajan varhaisultraan ensi viikolle, en malta odottaa tiistaihin! Jotenkin haluaisin niin saada varmistuksen siitä, että onhan tuolla massussa todella elämää ja muutenkin kaikki hyvin.

Kysyin tässä yksi päivä mieheltä, että onhan hän nyt kanssa tulossa sitten 11.6. sinne ensimmäiseen "oikeaan" neuvolaan. Katsoi hän minua vähän hölmistyneenä ja tokaisi että tottakai tulen, pidän töistä vaikka omalomapäivän jos en muuten saa järjestettyä... :D

Ensi tiistain ultraan menen yksin käymään, sillä mies ei silloin pääse tärkeiden työkuvioiden vuoksi tulemaan.

Sorruin sitten aamulla kauppareissulla ostamaan suklaalevyn, sitä täällä nautiskelen... ;)

Nyt siivoamaan... :wave:
 
oi :heart: oikein paljon onnea äippä :heart: Toivottavasti 8 viikkoa menee nopeasti niin saa neiti lastan pois. Onneksi ei tarvinnut käynnistellä =)

Sirpula: Sinulla eka neuvola 11.6 ja minulla silloin sektio päivä :D Toivotaan että tiistai tulee nopeasti niin pääset pikkuista katsomaan :heart:
 
iltaa :wave:

äipälle ihan ekana paljon paljon onnea pikkutytön johdosta :heart: :heart: :heart:
johan sitä ollaan kaikki odoteltukin :LOL: ja hienoa että kaikki meni luonnollisesti sit loppujen lopuksi :heart: tulehan paremmalla aikaa kertomaan kuulumisia :)

JanuLiitus mahtavan kokoinen masu sinulla :D aivan ihana :heart: ei mielestäni kyllä mitenkään ruma ole =) vaan tosi nätti =)

Palailenpa itsekin vähän paremmalla aikaa taas =) oli tullu tekstiä niin et en kerkeä kommentoimaan kaikkea nyt :D

jane ja 24+0
 
äippä84: onnea näin ensimmäisenä nyytin johdosta :heart:
JanuLiitus: on sulla mahalla kokoa! ihana "mammutti" :heart:

oli siinä itekki kun puulla päähän lyöty että mitä vois sanoa. nyt ei kun odotella vaan että rv24.. kyllä tuli pieni luokittelun maku suuhun. tiedän kyllä että tilanne ei välttämättä näytä parhaalta mahdolliselta mut olisin toivonu et olis ollu tasapuolinen kohtelu. itse uskon pikkuiseen sissiin!! :heart:

triple ja rakas rv20+4
 
huomenta kaikille :wave:

mitäs tänne?

Viikinkihelga päivittele sinut tuonne alun listaan myös mukaan =)

Sirpula hienoa että sait ultran puhuttua itselle :D se helpottaa kyllä kovasti mieltä kun tietää että siellä masussa on kaikki kunnossa :heart: tiistai tulee nopeasti =)
ja on sinulla ihana mies kun pitää noin itsestään selvyytenä ja jää vaikka töistäkin pois,että pääsee neuvolaan =) onhan se miehellekin iso asia :heart: meillä mies on osallistunut ultriin aina ja yhden kerran neuvolassa on ollut mukana kun ensimmäistä kertaa oli sinne meno :heart: mutta on tosiaan mahtava juttu että miehetkin on mukana raskaudessa ja odotuksessa :heart:

triple88 harmi että ne on noin tylyjä neuvolassa välillä..todellakin pitäis kohdella tasapuolisesti kaikkia tilanteesta huolimatta.
mutta sinullahan ei ole enää kun muutama viikko niin se 24 on täynnä :heart: kyllä sissi siellä pysyy :hug: :heart:

ihana päivä tulossa taas :D aurinko paisto aamulla silmään niin kirkkaasti että luulin jo nukkuneeni johonki 8:aan asti..nousin ylös niin kello oli prkl vasta 5.30 :eek: hohhoijjaa...siitä asti sit oon ollu hereillä :whistle:

löysin yhdet kaksostenrattaat aika halvalla..ne oli jotku sportti rattaat kolmella rattaalla...onko teillä kenelläkään kokemusta sellaisista jossa ne istuimet tulee peränjälkeen, eli ei oo vierekkäin??
ainakin ne näytti ja tuntu ihan sillain hyviltä ja sen verran pieniltä et niillä mahtuis helposti kulkemaankin kaupoissa ym..
 
huomenta kaikille :wave:

mitäs tänne?

Viikinkihelga päivittele sinut tuonne alun listaan myös mukaan =)

Sirpula hienoa että sait ultran puhuttua itselle :D se helpottaa kyllä kovasti mieltä kun tietää että siellä masussa on kaikki kunnossa :heart: tiistai tulee nopeasti =)
ja on sinulla ihana mies kun pitää noin itsestään selvyytenä ja jää vaikka töistäkin pois,että pääsee neuvolaan =) onhan se miehellekin iso asia :heart: meillä mies on osallistunut ultriin aina ja yhden kerran neuvolassa on ollut mukana kun ensimmäistä kertaa oli sinne meno :heart: mutta on tosiaan mahtava juttu että miehetkin on mukana raskaudessa ja odotuksessa :heart:

triple88 harmi että ne on noin tylyjä neuvolassa välillä..todellakin pitäis kohdella tasapuolisesti kaikkia tilanteesta huolimatta.
mutta sinullahan ei ole enää kun muutama viikko niin se 24 on täynnä :heart: kyllä sissi siellä pysyy :hug: :heart:

ihana päivä tulossa taas :D aurinko paisto aamulla silmään niin kirkkaasti että luulin jo nukkuneeni johonki 8:aan asti..nousin ylös niin kello oli prkl vasta 5.30 :eek: hohhoijjaa...siitä asti sit oon ollu hereillä :whistle:

löysin yhdet kaksostenrattaat aika halvalla..ne oli jotku sportti rattaat kolmella rattaalla...onko teillä kenelläkään kokemusta sellaisista jossa ne istuimet tulee peränjälkeen, eli ei oo vierekkäin??
ainakin ne näytti ja tuntu ihan sillain hyviltä ja sen verran pieniltä et niillä mahtuis helposti kulkemaankin kaupoissa ym..

jane ja rv 24+1
 
Huomenta huomenta :wave:

On tosiaan ihana päivä tulossa. Onneksi meillä niin tummat verhot ettei aurinko pääse silmiin paistaa ja hmm, johtuisko myös siitä että aurinko paistaa just toiselle puolelle rakennusta ku mis meidän makuuhuone on :LOL:

Tänään sit sinne painokontrolliin, hui. Saa nähdä tekeekö ne sisätutkimuksen että miten paikoille on käyny. Pelkään että joudun taas jäämään sinne tarkkailuun. Uskallanko edes mainita eilisistä kivuista. Ku käveli niin sattui ihan koko ajan ja olo oli sellainen että yks tunkee päätä niin alas ku vaan voi :|

Ja mikähän tota koiraakin vaivaa ku pitää vinkua vaikka vieressä olen :kieh:

jeps, mut nyt on mentävä taas lepäämään ( EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA )

JanuLiitus ja kirppu 37+2 ( 12 pvä enää )
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Sorge mä taas tungen itteni tänne...
Niin sisko rakas, kyllä mä voin wimpulan kanssa ensviikolla tulla teille tai ottaa likan meille niin saat levätä... :hug:
ai :heart: saa nyt nähdä mitä ne jukan työpaikalla sanoo.. sunnuntaina selviää että saako se vaapata vai ei =)
 
sairaalassa käyty. vaavi painoi 2,2kg edelleen. sydänkäyrä oli vauvalla ok. supistuskäyrän ottivat ja yllätys yllätys että supistuksia tuli alle 5 min välein ja teki jotkut kipeää.. kohduunsuulla ei ole tapahtunu mitään erikoista. Onneksi kotia pääsin kuitenkin, vaikka vähän siellä meinasit supistuskäyrän mukaan että sinne pitäis ehkä jäädä.. osaan kyl sit mennä sinne jos hätä tulee.
nyt taas lepäämään kun tuntuu ettei henkeä kunnolla saa :/
 
Täällä olisi kanssa eräskin neiti maha-asukin kanssa :)
ikää on 21 ja la on 21.11.2008, ensimmäinen pulla vasta uunissa.
Vielä ei noita viikkojakaan kamalasti ole. Ja laskettu aikakin saattaa siirtyä n. kk kun
eivät neuvolassa osanneet sanoa missä vaiheessa mennään vielä.
kun ei ultrassakaan ekalla kerralla näkynyt :whistle:

Ylläripylläri muksu siis tulossa :D

Niin, ja kaikille morot minulta :wave:
 
jane: On kyllä ihana kun mieskin on niin mukana tässä kaikessa!

JanuLiitus: Wautsi mikä maha sulla on!!! :D

jane, JanuLiitus ja muut.....

).(: Sitten omaa napaa...olen täällä viimeisen tunnin vain itkeä tihruuttanut, sillä wc:ssä käydessä pyyhkiessä tuli paperiin ihan vähän kirkasta veren näköistä. Sama toistui kun parin tunnin päästä taas kävin pissalla. Pönttöön/pikkareihin ei ole tullut yhtikäs mitään. Voi Luoja, toivon niin maailman eniten että vauvalla on massussa kaikki hyvin, ja tämä olisi harmitonta! Ensi tiistaina on se varhaisultra, mitä teen jos vuoto yltyy?

Oon todella peloissani, ja mieskin on töissä... :'( :'(

Koko ajan vain silittelen massua... :heart:

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+0 :heart: -
 
sirpula jos vuoto yltyy niin kannattaa ottaa yhteyttä äitipolille. puhelimessa tuskin osaavat mitään sanoa ja käskisivät tulla näyttämään, mutta onhan se hyvä varmistaa jos se siitä yltyy.. Eiköhän siellä ole kaikki kuitenkin hyvin :hug:
olen kuullut monella olevan alkuraskaudessa vuotoa ja kaikki on kuitenkin ollut hyvin =)
Seuraile tilannetta.
 
Sirpula :hug: voimia ja paljon jarrusukkia sille pienelle, että se pysyisi siellä masussa. toivotaan parasta!! :heart: koita olla ressaamatta, vaik ei oo varmasti helppoa olla ajattelematta. :/

Januliitus ihana mahahan sulla on!! nauti siitä! :heart: onneksi vauvalla oli sydänkäyrä ok. jännä, ettei ollu kohdunsuulla tapahtunut mitään, vaikka nuinkin paljon supisteli. no, se sitten yhtäkkiä tapahtuu. :) koita nyt levätä paljon, että jaksat!!

sativa Tervetuloa sulle tähän joukkoon!! =)



jane85 siehän aikaisin oot heränny. :D voi mahoton..on se inhottava, jos arska paistaa suoraan naamalle! B)



äippä84 HURJASTI ONNEA PIENOKAISEN PRINSESSAN JOHDOSTA!! :heart: :heart: :heart: aika jännä, kun alkoi omat supparit samantien, ku vaihoit sairaalakamat. :LOL:

itse oon taas vaihteeksi riehunu tuon imurin kanssa. :kieh: ei ees roskia löytynyt. on kai sitä vähän tyhmä. :D luutuaminen taitaa jäädä huomiselle, kun alkoi nyt laiskottaan..

tänään tuli muuan tosi kipee supistus ja yks niin pitkä, että mietin, että loppuukohan tää ees. no toisaaltaan sitä toivoo, että tulis vaan lisääkin suppareita, mut toisaaltaan mä pelkään niitä. B)

voimia kaikille!!

IllanHämy rv 38 :heart:
 
JanuLiitus ja IllanHämy: Kiitos, toivotaan näin! :heart:

Nyt juuri vessassa käydessäni ei taas ollut tietoakaan mistään vuodosta, toivottavasti päästiin tällä säikähdyksellä. Mieskin säikähti ihan tosissaan kun äsken töistä tullessa hälle kerroin. Enkä itkemättä pystynyt tietenkään kertomaan, vaan heti hänet nähdessäni "pato" murtui kokonaan... :'( :snotty:

Mutta juteltiin miehen kanssa siitä, että nyt ei taida muu auttaa kuin yrittää olla vain mahdollisimman rauhallisin mielin ja ajatella positiivisesti. Toivottavasti vuoto ei yllykkään ja onneksi on se ultra-aika tiistaina niin saa sitten ainakin varmistusta masuasukin tilanteesta.
Toiveikkain ajatuksin, masua vähän väliä silitellen,

Sirpula ja Pikkuinen :heart:
 
Sirpula: paljon voimahaleja sinne päin! lue hyvää kirjaa ja syö vaikka jtn hyvää, tois vähän positiivista mieltä. helponpi sanottu kuin tehty mut kannattaa yrittää.. ite huomannu että mitä ennenmän panikoi sitä pahenmaksi tuntuu kaikki menevän.. (itsekkin kun yli 4 viikkoa jo vuotanut ja supistuksia välillä) toivotaan parasta ja ennen kaikkea älä itse menetä toivoa vaikka joku sanois mitä! :hug:

sativa tervetuloa joukkoon!

JanuLiitus: pian on sulla suuri h-hetki käsillä. onnea paljon synnytykseen jos pian tykkäis..! :flower: B)

tänään ihana päivä, ehkä tosin liianki lämmin. ainaki Vaasan päässä.. tänään koululaisilta loppuu koulut ja lakkiaisia pitkin kyliä ja kaupunkia. niin se kesä tuli ettei huomannukkaan, toivottavasti pääsee itekki mukaan..

triple ja rakas rv20+6
 
Löysin minäkin tämän pinon, jos mukaan viel mahtuu..
Elikkä, savosta olen kotoisin, ensivkolla täytän 21, (mies 28) ja ensimmäistä odotellaan syntyväksi 5.8.08 , tosin kolmen alkuraskauden keskenmenon jälkeen.. Minulla menee verenkierto lääkitys "varmuuden" vuoksi viikolle 36 istukkaverenkiertoa parantamaan, koska aikasempiin km ei löytynyt mitään syytä, tämä raskaus mennyt mukavasti, harj. suppareita tullut vaan reippaasti ja nyt "muuttuneet" kipeiksikin, varsinkin jos yhtään rasittaa itseään.. hmm, empäs tiedä mitä muuta runoilisin, en ole lukenut kaikkia kirjotuksianne läpi, mutta näin pikaselauksella sirpulalle täältäkin voimia, ja triple88 myös.

t. Hosso ja Iida 30+4
 
tervetuloa hosso mukaan!

voihan rähmäkäpälä. poika (1v2kk) sai eilen allergisenreaktion silmätipoista :eek:
lääkäri määräsi alotettavaksi eilen ja poika saikin rajun oksennusreaktion 5min päästä ja oksensi niin että sairaalaan lähti mies sitä viemään. lähetti kotiin sitten 2h jälkeen ja sanoneet että lääkkeen sivuvaikutus.. eivät laittaneet tippaan mikä ihmetytti kun poika ei enää oksentanut kuin limaa kun mtn ei mahassa enää ollut ja vähätkin juomiset ylös.
nukkui raasu suurimman osan ajasta ja nuokkui, onneksi illalla vaikka oksensi rupesi juomaan kun vähän pahimmasta yli. tänään ei mitään muuta kun väsymystä itkustanut. pitää soittaa silmälääkärille maanantaina.
pojalla siis todettiin viikko sitten synnynnäinen vika silmissä. taittot, toinen 4+ ja toinen 4-6+
koskaan ei tuu normaalisti katsomaan eli kierossa silmät, eikä leikkaa kun on vain kosmeettinen virhe. toivon vaan ettei koulussa/tarhassa myöhenmin ruveta kiusaamaan.

kertokaas mammat kellä useampi lapsukainen mikä on ollut toimivin ratasmalli?? rattaita kun olen mietiskellyt mut en osaa päättää onko se kaksostenrattaat vai yhdistelmät+seisomalauta/sisarusistuin.

triple ja rakas rv21 tasan! :heart:
 

Yhteistyössä