alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

no hieno homma että selän vihlominen on loppunut kokonaan :) eihän ne vihlomiset mitään aina meinaa edes et olis mikään vikana..minulla on vihlonut koko raskaus ajan selkää ja supistellut ihan alusta asti..eikä muutenkaan ole ollut helppo raskaus :whistle: ja kaikki on ihan hyvin vauvalla ollut tähän mennessä kuitenkin :heart:
täytyis itsekkin mennä kasvo/jalkahoitoon kun sain synttärilahjaks lahjakortin :D jos vaikka ens viikolle varais ajan :)

jane ja 23+1
 
huomenta "vanhoille" :D ja uusille :wave:

olipas taas kiva yö. neiti ei nukkunu eilen ollenkaan päikkäreitä, joten se kostautu yöllä :/ kahden aikaa Janna rupes huutaa ihan hullunu ( ihan ku päätä oltais leikattu ) ja ei meinannu millään rauhoittua. Silittelin hiukan ja sainkin sen nukahtaa mut ei kauaa niin huuti taas että isin sänkyyn, isin sänkyyn :/ Sit taas rauhoittui ja eikös neiti taas jossain vaiheessa huutanu ja kömpiny meidän väliin nukkuu. Ja arvatkaa vaan sainko mä unta :kieh: Hyvä etten sängystä koko ajan tippunu ku yks änkee koko ajan enemmän ja enemmän mun puolelle :/ ja koko aamun kiukutellu + mikään ei kelpaa mitä teen vaikka itse pyytää tekemään :kieh:

No jo riittää minusta :D

Mut jokos äippä on päässy pois?

jane olen kateellinen ku pääset hemmoteltavaks :snotty: Oi, kasvo ja jalkahoito olis niin kivaa.

JanuLiitus ja kirppu 36+2
 
voi, kuulostaa niin tutulta JanuLiitus meillä tyttö jo noin vuoden ajan tullut joka yö meidän väliin nukkumaan..ja ihana kun änkee koko ajan kylkeen enempi ja enempi :kieh: no mutta siihen on jo kerenny tottua, mut selvästi heräilee useammin sillon kun tyttö on vieressä..
ja ihana uhma teillä alkanut..meillä sekin on kestänyt jo noin vuoden ajan...mikään ei kelpaa...itse ensin pyytää esim. leipää ja sit ku saa leivän käteen se lentää seinään ja alkaa huuto et en halunnu tällasta leipää...huh, huh :kieh: :whistle: =)
mutta eiköhän se ohi mene joskus :D

öippö ilmeisesti on päässyt täältä, kun ei mitään kuulu :heart: toivotaan parasta! :heart:
 
:LOL: :LOL: Täällähän minä :D

Äitipolilta kotiuduttu, ja vauva voi sen verran mainiosti etteivät vielä käynnistä...Lapsivettä riittävästi, mutta niukasti (mitä mahtaa olla suomeksi..?) ja painoarvio 3596g... lääkärikin totesi että "vilkas kaveri, kun vielä noin päätäänkin pyörittelee..." :D
Joten maanantaina käynnistys ellei ennen lähde vauva tulemaan... ihanaa saada jokin päätepiste tälle odotukselle :saint: Eli nyt vaan jotenkin äkkiä kuluttamaan tämä viikonloppu...

äippä ja nytty rv 41+3 :heart:
 
ei oo totta :LOL: olin ihan varma et oot jo saanu vauvan :D on kyllä niin päättäväinen kaveri siellä masussa et se ei halua tulla sieltä pois ollenkaan..onneksi sait maanantaille käynnistys ajan jospa se viim. silloin saatais ulos :heart: :heart:
 
kiitos.. :flower: =)
jane85: Vaasalaisia ollaan B) fiona n.2v6kk ja Gabriel n.1v4kk, niillä ikä ero 1v4kk ja sama tulee suunnilleen kolmannenki kans. sitte onki 3 alle 3v :D

ruvennu kyllä miettimään et kuinkas mä nuoden kans rattailla liikun?? :eek: mikähän olis kätevin vaihtoehto. fiona kävelee kyllä mut ei pitenpiä matkoja jaksa, gabriel ei vielä tallusta olleskaa. se on aina ottanu liikkumisen kans lunkisti.

tänään oli kontrolli käynti sairaalassa ja siellähän se pikkuinen molski tyytyväisenä. rakenneultrassakin käyty ja kaikki olivat omalla paikallaan. eivät tosin ole kertonut kumpi masussa lymyää kuulenma käytännön vuoksi.
kuten aijenmin sanoin on ollut pikkuisen kanssa rankka taipale ja kaikki alkoi rytinällä vähän yli kolme viikkoa sitten vapun aikoihin, rv16 silloin menossa. menin illalla nukkumaan ja otin gabrielin (1v) viereeni nukkumaan kun kitisi hampaita ja halusi sitten tulla viereen, fiona (2.5v) nukkui omassa huoneessa ja mies töissä. heräsin yöllä lammikko allani, lapsivesi mennyt ja verta. tuuperruin lattialle ja sain soitettua apua, ambulanssi kiidätti sairaalaan ja veren menetys huolena. veri arvot romahtivat ja tulehdusarvot nousivat. makasin sängyssä ja katsoin kätilön tuomaa metalliämpäriä kauhusta kankeana odottaen että vauva syntyy. päivän päästä supistukset loppuivat. tutkittiin ja lääkäri sanoi että menee kesken vaikka vettä jäi vähän. lähetti kotiin ja sanoi että käynnistyy itsellään varmasti 2 viikon sisään. eipä käynnistynyt ja ultraan uudestaan. lapsivesi normaali ja reikä mennyt umpeen, vauva voi hyvin mutta seuranaan hematooma 8x20cm, ennuste huono kun tulehdus lykännyt päälle. itku kurkussa kotiin odottamaan panadolin voimin. makasin sängyssä ja katsoin kun mies yksin hoiti lapset, työn ja kodin voimattomana, apua ei saatu viikkoon ja saikkua ei miehelle myönnetty, lapset väliaikaisesti mummin luona. viikko sitten löytyi lapsille hoitopaikka ja rahoituskin hoitui. ultrassa kerrottiin hematooman pienentyneen 2x15cm ja tulehdus taltutettu vaikka antibiootti ei aluksi purenutkaan. tila oli vakaa vaikka ennenaikaisuuden riski olemassa.
nyt odotetaan ja otetaan päivä kerrallaan toiven parasta. sinnikäs pieni kun ei päästä irti vaikka muut luovuttivat.. onkos kellään kokemusta ennenaikasesta vedenmenosta tai hematoomasta? kuinka raskaus sujunut muilla?

triple ja rakas rv 19+5
 
JanuLiitus on nyt sairaalassa. Supistuksia tuleepi alle 5min välein. Sanovat että vauva olis alle kahen kilon eli vastais viikkoja 32 :eek: Tiedä sitten mikä se todellisuus on. Jos ei supistukset lopu niin tänään leikkaavat jo.

:wave: JanuLiituksen isosisko :)
 
Januliitus laitto äsken viestiä: Supistukset loppu yöllä. Aamulla tullu muutama mut ei ole ollu kipeitä. Seuraavat vielä päivän mittaan vauvan sydänääniä ja mun supistuksia. Eivät päästä niin helposti pois ku sektiolla syntyy... Ettei sitten tule kiire.
 
Hyvä että on januliituksen vauva vielä masussa =) Onko selvinnyt miksi vauva vastaa vain 32. viikkoista?
ihme asioita nämä raskaussysteemit; itellä vauva on vaan sitkeästi masun suojissa, vaikka olisi voinut syntyä jo monta aikaa sitten, ja toisilla ne lähtee änkeemään ulos liian varhain :/

Tämä baby on tosiaan päättänyt olla syntymättä ennen maanantaista häätöä...

äippä ja nytty rv 41+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Hyvä että on januliituksen vauva vielä masussa =) Onko selvinnyt miksi vauva vastaa vain 32. viikkoista?
ihme asioita nämä raskaussysteemit; itellä vauva on vaan sitkeästi masun suojissa, vaikka olisi voinut syntyä jo monta aikaa sitten, ja toisilla ne lähtee änkeemään ulos liian varhain :/

Tämä baby on tosiaan päättänyt olla syntymättä ennen maanantaista häätöä...

äippä ja nytty rv 41+4 :heart:
En tiedä sitten onko ne mitannu väärin vai mikä on. Mut ei ole JanuLiitus nyt laittanu siitä mittään.
Joo tuo odottavan aika on pitkä... :wave: rv 42+5 ja rv 41+1 :)
 
joskushan mittaukset menee pyllylle. mullekkin on saatu 3 eri laskettua ja nyt pysytään kuitenkin rv19+6 mukaan vaikka vastaa rv20+4. neuvola haluaa mennä rv19+6 ja VKS haluaa rv20+4 päädyttiin tohon aijenpaan sitten. periaattees noi voi heittää 4 päivää molenmin puolin, mulla aluksi kaksi viikkoa..
 
moikka :wave:

voi ei toivotaan että JanuLiituksella menisi kaikki kuitenkin hyvin :) ja että pysyisikin vielä vähän aikaa jos koko vastaa viikkoa 32..onkohan ne sit saanu kuitenkaan ihan oikeita mittoja vauvasta.. :/ tsemppiä JanuLiitukselle ja voimia kovasti tulevaan synnytykseen :heart: toivotaan että kaikki menee hyvin.

jane ja 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
onnimanni onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: kyselittekö sukupuolta, kumpi on tulossa? :)
minulla on myös kahdessa ekassa ollut istukka takaseinässä ja olen liikkeet tuntenut ekasta noin 20+ ja kakkosesta 15+
nyt istukka on etuseinässä ja liikkeet on tuntunut jo 14+ lähtien :eek: ja niistä olen kyllä ihan varma, että liikkeitä ovat olleet :D
Kätilö kyllä kysy haluunko tietää ja en halunnu tietää on kiva jännittää synnytykseen saakka ja molempi parempi :)
Mulla oli kun kahdessa ekassa raskaudessa takaseinässä istukka ja liikkeet tunsin paljon paremmin kun nyt näihin aikoihin mitä nyt tuntee liikkeet. Liikkeitä tuntee kyllä mut ei tunnu niin hyvin mitä on noissa kahdessa aikasemmassa. Nyt on rv 20+5, kätilö sano et istukka on kohdun edessä nii voi olla et liikkeitä ei niinkää hyvin tunne kun vauva potkii istukkaa mut kyllä se jytää välillä oikee urakalla et tuntuu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Huomenta!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana |O otin nukahtamis tapletin, vaikka ei olis pitäny ( joka tosin ei auttanu ) :headwall: Nimittäin eilen tuli taas kipeitä supistuksia ja tiuhaan tahtiin ja aika monen tunnin ajan. Lääkäri kun sanoi että viikkoa ennen sektiopäivää ei saa noita syödä tiedä sit miksi ) ja tässähän voi tulla lähtö milloin vain ku supistuksia rupeaa olee aika paljon.

onnimanni onnea ultrakuulumisista. Minä en ole koskaan tienny missä istukka sijaitsee, eikä sitä ole koskaan sanottu. Esikoisesta tunsin liikkeet 19+, tokasta 14+ ja tästä kolmannesta jo 12+ :heart:

Niin ja tervetuloa uusille :)

Nyt aamupalalle ja muihin aamutoimiin, näyttäs ulkona olevan pilvetön taivas =) Lämmöstä en sitten tiedä ku ei ole jaksanu raahautua mittarille asti :snotty:

JanuLiitus ja kirppu 36+0 ( tasan 3vko sektioon ) :heart:
Viimeks neuvolassa (kk sitte) sano, kun haki sydän ääniä et ei oikee meinaa kuulua äänet. Koska istukka on edessä ja rakenne ultrassa ainaki täällä tai siis tuolla Lohjalla (asun ite Nummelassa) laittaa neuvola korttii istukan paikan (np-ultra ja rakenne ultra tehää täällä päin Lohjalla). Sieltä sen olen aina lukassu ja on välillä joko neuvolassa sanonu tai rakenne ultrassa sen istukan paikan..
Olipa sulkuja ja outoo tekstii..okei laitan ton ajan piikkiin toivotaan et tajuut mitä ajan takaa ja tarkotan
 
moi =)

Mä pääsin tänään kotia, jippii! Vauvan painoarvio n. 1,9 - 2,2kg... Vuodelevossa joudun olemaan ja miehen pitää hakea sairaslomaa, koska en saa Jannaa nostella, saati tehdä mitään muutakaan :/ Tänään tullu yks supistus ja onneksi sairaalaan on lyhyt matka jos tulee äkkilähtö.
Onneksi ei vielä syntynyt kun vauva on niin pieni ( vaikka ei sitä todellista painoa ultralla saa. )
Saas nyt nähdä päästäänkö loppuun asti, eli siis viel 2vko ja 3pv :D
Huomen pitää soittaa äitipolille ja varata perjantaille painokontrolli aika... Kyl se tästä. En päässy äippä viel etuilee :D Huomenna sinulla on jo nyytti kainalossa jos käynnistys etenee nopeasti. =)

onnimanni: eilen sanoivat että istukka on edessä, eli nyt tiedän senkin :D

JanuLiitus ja kirppu 36+4 :heart:
 
ajattelin vain ilmoittaa tännekin et en ole enää 19 vaan täytin viime keskiviikkona 20...joo ja olen saanut tietää että saan pojan...et olis kiva jos joku viitsii päivitellä tuonne mun tietoja koska en itseosaa...:) poju potkii nykyään todella paljon...:)
 

Yhteistyössä