alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

heipparallaa..:D
juu eilen oli rakenne ultra ja kaikki oli hyvin :D
Kätilö otti pari 4D kuvaa et ois saanu kuvaa vauvan kasvoista, mut tää kaveri esitteli vaa niskaansa. Saatiin nyt kuitenki jtn kuvaa mut ei saatu sitä kasvo kuvaa oli tää pikkunen ihan toista mieltä..oli joko kädet kasvojen edessä tai käänty vaan pois päin..
Hirmu meno päällä oli mahassa mut eipä noita liikkeitä tunne ku on istukka edessä..kahessa aikasemmassa raskaudessa istukka oli takaseinässä...mut kyl niit jtn tuntee ja vielä kerkee tuntea :D

 
IllanHämy no kyllähän noita viikkoja alkaa olemaan sinullakin, muutama viikko laskettuuaikaan enää :heart:

memmu84 niissä voi tietenkin olla joku soittoaika neuvolassa..täällä meillä se oli ennen 11-12 ja nykyään jo aamusta 8-9 aikaan.. :)

mammakoo mukaan vain, kyllä tanne mahtuu kirjoittelemaan =)

äippä84 onko se perjantaina se käynnistys aika vaan ihan vain tarkastuskäynti jos ei ole syntynyt sitä ennen? toivotaan ja pidetään peukkuja että vauva syntyis kuitenkin ennen sitä
:)
sirpula näinpä kävi minullekin alussa et ensin niitä raskausoireita kovasti odotti ja kun niitä ei tullut niin kamala huoli että onko kaikki ok =) vaikka se ihan normaalia onkin että kaikille ei tule mitään oloja mut itsellä huoli kun ei ole tavallaan "todistetta" siitä et olet raskaana :D kyllä sinulle vielä kerkeää tulla oireetkin jos on tullakseen :heart:

täällä herätään joka aamu siinä ennen seitsemää, vaikka unta riitäis paljon paljon pidemmälle :D poika pitää nykyään huolen siitä et jokainen on ylhäällä ennen seitsemää :kieh: :heart:
ihme pääkipu alkanut kun kestänyt jo noin viikon ajan ja menee ohi aina vähäksi aikaa jos ottaa panadolin, ei mikään kova kipu edes mutta sellanen joka tuntuu aika ikävältä koko ajan :kieh: |O

jane85 ja rv 22+6
 
onnimanni onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: kyselittekö sukupuolta, kumpi on tulossa? :)
minulla on myös kahdessa ekassa ollut istukka takaseinässä ja olen liikkeet tuntenut ekasta noin 20+ ja kakkosesta 15+
nyt istukka on etuseinässä ja liikkeet on tuntunut jo 14+ lähtien :eek: ja niistä olen kyllä ihan varma, että liikkeitä ovat olleet :D
 
Huomenta!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana |O otin nukahtamis tapletin, vaikka ei olis pitäny ( joka tosin ei auttanu ) :headwall: Nimittäin eilen tuli taas kipeitä supistuksia ja tiuhaan tahtiin ja aika monen tunnin ajan. Lääkäri kun sanoi että viikkoa ennen sektiopäivää ei saa noita syödä tiedä sit miksi ) ja tässähän voi tulla lähtö milloin vain ku supistuksia rupeaa olee aika paljon.

onnimanni onnea ultrakuulumisista. Minä en ole koskaan tienny missä istukka sijaitsee, eikä sitä ole koskaan sanottu. Esikoisesta tunsin liikkeet 19+, tokasta 14+ ja tästä kolmannesta jo 12+ :heart:

Niin ja tervetuloa uusille :)

Nyt aamupalalle ja muihin aamutoimiin, näyttäs ulkona olevan pilvetön taivas =) Lämmöstä en sitten tiedä ku ei ole jaksanu raahautua mittarille asti :snotty:

JanuLiitus ja kirppu 36+0 ( tasan 3vko sektioon ) :heart:
 
Koitas nyt januliitus vielä pysyä yhessä koossa, mä haluun ekaks alta pois :LOL:

Jane: Terkka ei osannut sanoa kumpiko tuo aika on.. tai siis voi olla että käynnistävät silloin pe, tai sitten lähettävät vielä viikonlopuksi kotiin...riippuu kai niin monesta tekijästä...

Eli yhessä koossa edelleen...

äippä ja nytty rv 41+1 :heart: :headwall:
 
JanuLiitus alkaa näköjään etuileen muita :LOL: kannattaa tosiaan sit varmaan olla ottamatta niitä lääkkeitä jos tosiaan ei edes auta mitään ja jos sattuukin et synnytys alkais aiemmin..äkkiä nuo sinun viikot on menny :D olit samoilla viikoilla sillon alussa kun minä nyt =) ja nyt ei enää ole kun 3viikkoa :heart:
menis tämä minunkin aika nopeampaa :D

ja äippä täällä taas tänään =) nyt kaikki potkimaan äippää pois täältä!!! :LOL:

jane ja rv 22+6
 
äippä 84: Juu mä yritän pysyä kasassa viel kolme 3 viikkoa. Mielummin menen ihan suunniteltuun aikaan, kuin se että pitäis kokea hätäsektio, jolloin kaikki ei välttämättä mene hyvin :/ Entisellä luokkakaverilla oli hätäsektio, tuloksena: Tulehtunu leikkaushaava :(
Ja sie voisit nyt vaikka kävellä sinne synnärille, niin jos se sit syntyis ku saa tarpeeksi liikuntaa :D

jane85: Juu aika menny tosi nopeasti ja vois mennä vielkin nopeammin :D Mua ihan jännittää että kumpi täältä nyt tulee.. Tyttöä ne silloin veikkas mut kaikki sanoo mahan perusteella että olis poika tulossa ( Jannasta oli samanlainen maha ) mut ei se kyl mun mielestä pidä paikkaansa. Niin ja mulle on tullu ihme tunne että saattais olla poika :) Mulle ihan sama kumpi on, pääasia että tulee terveenä ulos :heart: ( tai salaa toivon että olis tyttö :LOL: tiedä sitten miksi.. )
 
En millään jaksa lukea koko ketjua lävitse. Niin huono olokin juuri, mutta sellaista mietin.
Katsoin että on monta toista ja kolmatta odottavaa, niin kuinka moni on esim. kolmatta odottaessa ottanut äitiyspakkauksen?
Itse tässä jo kovasti pähkäilen mitä tehdä, ottaako 140e rahaa vai pakkauksen. Edellisistä olen kummastakin pakkaukset ottanut. Taitaa pakkaukkset olla vm. 2004 ja 2006, mitä siis jo kotona löytyy. Onko tosi tyhmää ottaa vielä kolmaskin pakkaus?
Tuntuu vaan ettei tuolla rahalla saa mitään...
 
mammakoo: Minä en kerennyt esikoisen kohdalla saamaan äitiyspakkausta, koska esikoinen menehtyi juuri ennen sitä. Toisen kohdalla otin ja nyt tämän kolmannen kohdalla myös. Tuo 140? on niin pieni summa verrattuna siihen että kuinka paljon äitiyspakkauksen tavarat yhteensä maksaa, että itse otan kyl aina pakkauksen. Jos meille nyt vielä tämän vauvan jälkeen kolmas terve lapsi suodaan joskus ( ja jos itse halutaan vielä yksi lapsi ) niin otamme myös silloin pakkauksen..
 
Mammakoo: Mä otin tälle kolmannelle rahana, koska olen kahdelle aiemmalle ottanut pakkauksen... Joka paikka pursuilee muutenkin vauvanvaatteitta, kylpypyyheitä, makuupusseja yms.. niin koin järkevämmäksi tuon rahan, vaikka melko mitätön summa onkin verrattuna tohon pakkauksen sisältöön...
 
hyviä neuvoja JanuLiitus sinulla :D taidanpa itse kokeilla samaa jos menee yliaikaiseksi tämä raskaus =) minulla ei ole kun 25km sairaalaan matkaa :)
ja äippä mars matkaan niin kerkeät sinne ehkä enne perjantaita :LOL:
Mammakoo minä olen myös valinnut pakkauksen kaikista kolmesta, vaikka vatteita tuntuu olevan paljon niin silti tulee välillä sellainen olo et ei niitä olekkaan tarpeeksi :D minä kun en ole mikään innokas pyykinpesijä :LOL:
ja on niitä niin mukava hiplata niitä vatteita ja odottaa sitä pakkauksen saapumista :D
tosin makuupusseja ja täkkejä on kyllä turhan paljon meilläkin,mutta olen niitä vanhimmasta päästä antanut kavereilleni joilla enemmän tarvetta niille :)


jane85 ja rv 22+6
 
Nostelenpa meitä vähän, kun ei edelleenkään muutakaan tekemistä ole... |O

Masuvauva peesissä siis edelleen... Huomenna onneksi on heti aamusta se äitipoliaika, saas nähdä mitä siellä sanovat...

äippä ja nytty rv 41+2 :heart:
 
huomenta :wave:

äippä jospa ne huomenna vähän avittais pikkusta haluamaan ulos sieltä :)
enpä olis uskonu et noinkin pitkälle tämä sun raskaus menee,kun sillon monta viikkoa sit puhuit jo et on paikat valmiit jne.. :) mut hyvän edestä täytyy vähän kärsiä ;) eikös se niin mene..

mitäs muille kuuluu?

mä sain pitkästä aikaa vähän vapaata, tyttö lähti kerhoon muutamaksi tunniksi niin saa olla ihan rauhassa kun poikakin nukkuu jo "päiväunia" :)
edelleenki tämä ihmeellinen pääkipu vaan jatkuu...huh,huh...alkaa panadolit loppua kesken...
tietääkö kukaan voiko ottaa 200mg ibumaxia? siinä ohjeessa ainakin sanotaan että ei oo haittaa ja kun sitä voi lapsillekin antaa..
neuvolassa vaan sanoi minulle että ainut on panadol mitä saa ottaa..prkl..mutta taidan ottaa kiellosta huolimatta!

jane85 ja rv 23+0 :heart:
 
jane: sitähän mäki oon kironnu, ku "lupailivat" sillon kuukausi sitten että tuskinpa yli ainakaan menee... :kieh:

Ja ihan rauhassa vaan otat ibumaxia, ei se niin vaarallista ole, ja se "kieltohan" koskee pääasiassa ekaa raskauskolmannesta.. Tosin en tiiä että hyödyttääkö tuo 200 millinen sua mitään.. että kannattaa varmaan ottaa kaks kerralla...
 
Ei sitä ibuprofeenia oikein suositeltas raskaana oleville, varsinkaan loppuraskaudesta. En halua pelotella ja tuskin yhestä tabletista haittoja tulee, mutta yleensäkin se voi hidastaa synnytyksen käynnistymistä ja pidentää synnytystä, sekä aiheuttaa valtomotiehyen sulkeutumista jo sikiökaudella (tarkistin kirjasta). Parasetamoli ainoa turvallinen.

Varasin tänään neuvola ajan. se on vasta 19.6. Sanoi, että katsotaan samalla ultralla. Täältä meidän kylältä on kuulemma just loppunu neuvola kokonaan, on täällä terveydenhoitaja, mut se ei oo tehny niitä neuvola-asioita :( Pitää sit ajella kaupunkiin neuvolaan, mut ei sinne oo onneks ihan 30 kilometriä.
 
moi kaikille!

Ekaa kertaa tänää tämä palsta toimii.. Muilla näköjään toiminu aamusta asti |O siskokin sanoi että sillä ei ole toiminu koko päivänä..

Juu jane, mulla on aina hyvät ideat. Ja eihän tuo 50km, saati 25km missään tunnu :D :LOL: Mut eikös luulis saavan vauvaan vauhtia ku "hiukan" lenkkeilee?
Niin ja tuohon päänsärkyyn.. Mulla on migreeni, johon määrättiin panacodia ja litalginia. Ja niitähän ei sais raskaana ollessa syödä, mut kaippa nuo lääkärit tietää mitä määrää.. Et etköhän sinäkin voi jotain vahvempaa ottaa! Tosin kannattaa kyl ensin vaikka varmistaa neuvolasta tai lääkäristä..

äippä :hug: ( ei oikein muuta voi sanoa )
Lähetän sulle tällaisen :D


JanuLiitus ja kirppu 36+1 :heart:
 
Niin Panadoliako saa käyttää raskausaikana? Onko se, että jos ei mitenkään ilman pärjää niin sitten vai ihan ettei ole mitään vaaraa vauvalle?

).(: Täällä taas yksi lähes oireeton päivä; muutaman kerran tullut hiukan kuvottava/öklö olo, mutta ei mitenkään kovin erityisesti. Joskus ollut samantyylistä oloa, jos olen syönyt mahan tosi täyteen / ollut kauhean kiljuva nälkä. Tänään kävin taas pitkällä kävelylenkillä. =)

Toivottavasti sinua, äippä ei täällä enää huomenaamulla näy, vaan olisit jo nyytti kainalossa laitoksella! :saint: Kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen, palkinto on varmasti sen arvoinen! :hug: :heart:
 
Sirpula Panadolia saa käyttää raskausaikana, eikä siitä ole haittaa vauvalle.

JanuLiitus Totta tuokin, että kannattaa varmistaa neuvolasta tai mielellään lääkäriltä, niiden arvioon voi varmastikin luottaa.
 
heippa kaikille tasapuolisesti! vieläkös mahtuis mukaan uusi mamma?? täs olis tällänen kohta 20v nuori äippä ja lapset löytyy tyttö -05 poika -07 ja masuasukki rv19+4 yks km -06.
raskaus on ollut kaikin puolin vaikea, olis kiva päästä vähän vaihtamaan ajatuksiakin. miksi ei löytää ihan kahvitus seuraakin. :D laskettu olis lokakuun 12 elikäs syysvaavia odotellessa.. :heart:
 
memmu84: Kiitos tiedosta. Hyvä tietää, jos sattuu joskus niin kova esim. pääkipu yllättämään ettei meinaa mennä ohitse, niin voi sitten turvallisin mielin ainakin sen Panadolin ottaa. Muutoin olen kyllä lääkkeiden minimi-käyttäjä, välttelen viimeiseen asti... ;)

Kuuluuko muuten alaselän vihlominen/kipuilu kuvaan? Nyt illan aikana oikealta puolelta tuntunut vähän ilkeältä.

triple88: Tervetuloa mukaan! :wave:
 
huomenta :wave:

tännehän on tullut paljon tekstiä :)
otin eilen tosiaan sen 200mg ibusalin ja soitin sit myöhemmin neuvolaan ja kysyin että onko haittaa vaikka otin, meinas vaan ettei sille enää mitään voi jos oon ottanu ja tuskin siitä niin kauheaa haittaa on jos vaan yks 200mg tabletin olen ottanut..mutta ei suosittele kuitenkaan sitä. eli en ota enää ja kärsin pääkivusta :kieh: :whistle: TAAS!!!!

äipälle tsemppiä kovasti tällepäivälle!!!! :heart: :heart: :heart: toivotaan että jotain alkais jo tapahtuun!

JanuLiitus joo, oon kans kuullu et ne lääkärit saattaa määrätä tosiaan vahvempiakin lääkkeitä raskaana oleville..just migreeniin ja myös univaikeuksiin ja masennukseenkin..kyllä ne lääkärit tietää mitä uskaltaa ja mitä ei määrätä. :)

triple88 tevetuloa mukaan, kyllä tänne mahtuu =) mistäpäin kirjoittelet?
teilläkin poika -07 :heart: minkäs ikäinen teillä poika on kun kolmas syntyy? :)
ajattelin vaan kun itsellä on kans poika -07 :) ikäeroa tulee meidän pojille 1v1kk, jos kaikki menee ok! =)

Sirpula minulla oli alussa myös jotain kipuiluja/ pientä vihlomista alaselässä ja sit alusta asti vihloi myös mahaa ja oli sellaisia kuukautiskipumaisia kipuja.
kannattaa tietenki soittaa neuvolaan jos kovin kipeäksi tulee että voivat tarkistaa asiaa ultralla tms.. :heart:

jane85 ja rv 23+1
 
jane: Alaselän vihlominen meni sitten yön aikana ohitse, nyt aamulla ei mitään tietoakaan moisesta. Sitä tässä itsekseni mietin, että josko olisi siitäkin selkä vähän kipeä, kun olen joutunut nyt viime päivinä istumaan tietokoneen ääressä normaalia enemmän..ensiviikolla pääsen hierojalle vähän vetreyttämään selkää ja muita kipeitä lihaksia! =)

Ihanaa, 6. raskausviikko pyörähti käyntiin! :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen -
 

Yhteistyössä