alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

oijoi äippä :heart: Onnea käynnistykseen ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Itseasiassa taidat siellä jo olla :D Vauvan tuoksuisia päiviä =)

Jee jee, hyvin nukuttu yö takana |O Oliskin. Sairaalassakin sain nukuttua paremmin, mut tais kyl johtua siitä että antoivat unilääkkeen :LOL: 15 vaille 10 olis neuvola.
Eilen oli maha hiukan hellä ja kävely hankalaa ( johtuisko niistä supistuksista ) jopa vessaan. Piti oikein mahasta kiinni pitää ku sattui niin paljon :/ Kaupassa käynti oli aika mielenkiintoinen ku sai jokatoisella askeleella pysähtyä :| Täytyy ilmeisesti ottaa tosissaan nuo lääkärin neuvot että sängyssä pitää pysyä |O

Mutta mutta.. nyt suihkuun niin pääsee joskus sinne neuvolaankin

JanuLiitus ja kirppu 36+5 :heart:
 
huomenta!

flipi päivittelen tiedot ja onneksi olkoon =) :flower: syntymäpäivien johdosta ja myös pojasta :heart: meillekin on kuulemma poika tulossa :) tässä pinossa on paljon poika vauvoja :)

äippä no niin vihdoinkin tämä päivä koitti :D paljon paljon onnea synnytykseen :heart: toivotaan että kaikki menee hyvin ja käynnistys onnistuu. :)
tulehan sitten kertomaan kuulumiset :)

JanuLiitus no hyvä että oot jo päässyt kotiin :) jotenki itestä tuntuu ainakin että kotona sitä paranee aina paremmin kun sairaalassa =) aika pieni vauvalla tuo painoarvio kyllä..vaikka voihan se olla oikeasti paljon isompi, en menis luottamaan aina noihinkaan arvioihin :whistle: mutta toivotaan että pysyisi kuitenkin masussa vielä ainakin sinne sovittuun aikaan asti =) jaksuja sinne myös kipujen ja univaikeuksien kanssa :)
koitahan pysyä sängyssä ja levähdä mahd. paljon..

jane85 ja rv 23+4
 
triple88 no sinulla ei tosiaan ole ollut helppo raskaus :whistle: varmaan ihan kamala käydä läpi kaikki tuollainen. Toivotaan kovasti että saisit viedä raskauden loppuun asti :heart: aika sitkeä kaveri sielläkin tuntuu olevan kun ei ole halunnut luovuttaa :) ja viikkoja jo ihan kivasti kasassa sinulla:)
itse olen miettinyt myös että miten kolmen kanssa liikkuminen onnistuu ja tulin siihen tulokseen että ostan kaksostenrattaat nuoremmille ja tytölle ostan niihin rattaisiin seisomatelineen. en sitten tiedä miten käytännössä onnistuu, mutta sen näkee sitten :LOL:

jane ja 23+4
 
äippä on ilmeisesti siellä sairaalassa, onkohan siellä lie vauva jo maailmassa? Toivottavasti siellä menisi kaikki hyvin! :heart:

JanuLiitukselle kanssa tsemppiä, yritähän rauhoittua hieman että pysyisi siellä vauva mahassa vielä jonkun aikaa. ;)


).(: Kiirus viikonloppu takana, töissä ollessa meni enkä edes koneen äärelle jaksanut raahautua kun töistä kotiuduin. Muuten aika oireetonta oloa, ainoastaan tissit on tosi arat olleet monta päivää, sekä useamman kerran päivässä on tullut öklöttävä olo (mutta kertaakaan en vielä ole oksentanut) syönnin päälle. Niin, ja kyllähän tuo väsyttää, lauantaina hierojalta tullessani menin sohvalle tv:tä katsomaan ja olin sitten nukahtanut ja nukkunut melkein 3 tuntia, heräsin kun mies tuli kavereiden raksalta kotiin! :eek: |O Niin ja nälkähän tuo on kanssa usein, parin tunnin välein saa olla jääkaapilla jotain ottamassa... :saint:

Onhan noita oireita vaan kummasti kun alkoi mustaa valkoisella niitä lukemaan....jotenkin ne vain tuntuu niin pieniltä oireilta kun niitä päässään pyörittelee.

Soitin muuten tänä aamuna HUS:in johonkin palveluun, jossa kätilö vastaili raskauteen ja odotukseen liittyviin kysymyksiin, liittyen esim. erilaisiin rajoituksiin (kuten minulla töissä infektiot jne.) sekä lääkkeiden turvalliseen käyttöön. Puhelimessa oli mahtavan symppis kätilö, jonka kanssa oli tosi helppo jutella. Eli jos jollakin on jotain tuollaisia asioita mielen päällä, niin suosittelen sinne soittamista.

-Sirpula ja Pikkuinen rv 6+3 :heart: -
 
iltaa :wave:
juu, toivotaan että äipällä mennyt kaikki hyvin tänään :heart: jänskättääkin jo kovasti et miten on mennyt :D

missä JanuLiitus ja neuvolakuulumiset =) :LOL: onneksi en ole turhan utelias.. :D no mutta sitä kun on niin huolehtivainen että haluaa tietää että kaikki on ok =)

Sirpulalle jaksuja raskausoireiden kanssa, jos niitä nyt alkaa tulemaan enempi :whistle: toivotaan että selviät vähällä kuitenkin =)

tulin just uimahallista ja sain lapsetkin jo sänkyyn..huoh! ihanaa, omaa aikaa hetki =)
ihmeellistä kun vedessä alkaa aina särkemään ja vihlomaan mahasta..ns. kasvukipuja kai ne on..ainakin samalta ne tuntuu..mutta kyllä kummastuttaa että aina vedessä :whistle:
ja nyt salattuja elämiä katsomaan :D

jane ja se sama rv 23+4 :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
moi =)

Mä pääsin tänään kotia, jippii! Vauvan painoarvio n. 1,9 - 2,2kg... Vuodelevossa joudun olemaan ja miehen pitää hakea sairaslomaa, koska en saa Jannaa nostella, saati tehdä mitään muutakaan :/ Tänään tullu yks supistus ja onneksi sairaalaan on lyhyt matka jos tulee äkkilähtö.
Onneksi ei vielä syntynyt kun vauva on niin pieni ( vaikka ei sitä todellista painoa ultralla saa. )
Saas nyt nähdä päästäänkö loppuun asti, eli siis viel 2vko ja 3pv :D
Huomen pitää soittaa äitipolille ja varata perjantaille painokontrolli aika... Kyl se tästä. En päässy äippä viel etuilee :D Huomenna sinulla on jo nyytti kainalossa jos käynnistys etenee nopeasti. =)

onnimanni: eilen sanoivat että istukka on edessä, eli nyt tiedän senkin :D

JanuLiitus ja kirppu 36+4 :heart:
:D
 
jane: Kiitos! =) Kai sitä on oikeasti yhdellä lailla seonnut, kun niin tosissaan niitä enempiä raskausoireita odotan hullun lailla tulevaksi, ehkä jos tietäisin mitä tuleman mahdollisesti pitää sisällään, olisin ihan tyytyväinen näihinkin oirelukemiin! ;) :D Välillä on vain niin epätodellinen olo, että onko tuolla masussa todella joku. Tänään miehellekin puhelin, että toivottavasti masussa on vauvalla kaikki hyvin ja sitten neuvolassa reilu 2 vkon päästä hänen sydämensykkeensä ensi kertaa nähtäisiin! :heart: Mies sanoi, että varmasti siellä kaikki on hyvin, älä murehdi sitä etukäteen vaan keskity siihen masus kasvattamiseen! :D
 
huomenta nuoret äidit :wave:

Sirpula ei se kannata ainakaan huolestua jos niitä raskausoireita ei tulekaan kovasti, tai vaikka ei tulis ollenkaan =) kyllä kaikki varmasti on ihan hyvin :)
itsekin huolestuin tässä raskaudessa kun ei yhtäkkiä raskausoireita tullutkaan ja aiemmissa niitä on kuitenkin ollut..mutta niinkun neuvolassakin sanoivat että KAIKKI raskaudet on erilaisia, samasta odottajasta huolimatta..eli ei kannata olla mitenkään huolissaan ainakaan niistä oireista, kun kaikille niitä ei tule ollenkaan :heart:
sitten kun vauva siellä alkaa enempi kasvaa ja masu näkyä ulospäinkin niin se helpottaa kyllä huomattavasti, eikä tarvitse miettiä että onko kaikki hyvin =)
eikä tosiaan kannata ainakaan liikaa lukea kirjoja aiheesta =) sitten sitä varmasti huolissan on joka asiasta :heart:

jane85 ja rv 23+5
 
Moi =)

Eilisiä neuvolakuulumisia:
paino: +233g/vko
turvotus: +
RR: 109/65
Pissa: puhdas
Hb: 102 ( rautaa tupla annos pitää syödä )
sf-mitta: 30cm
tarjonta: rt

Polttoja tullu hiukan, mut rauhassa kun ottaa niin kyllä se siitä :) Roskapussia eilen otin roskiksesta, niin rupes heti supistaa :/ Mies sai loppu viikon pekkasia ja on tehnyt kotihommia ( mikä on ihme ) :D Ruoan eilen laittoi ja touhuaa tytön kanssa enemmän kuin ennen. Tuntuu niin inhottavalta kun pitää miestä käskyttää "tee sitä, tee tätä, tuo sitä ja tuo tätä" :snotty: Käy niin luonnon päälle ku minä tykkään kaiken tehdä suurinpiirtein yksin ja nyt pitää vain maata :ashamed:

sirpula ei tosiaan kannata huolestua nuista oireista.. Minulla ei niitä tullut ja olin kyllä aika hädissäni ku kahdessa ekassa oireet oli aivan hirveät, joten varasin sit ajan alkuraskauden ultraan ja kaikki olikin hyvin :heart:

jane se on hyvä olla utelias :D :LOL: Eilen en vain kertakaikkiaan jaksanu koneelle vaivautua niin paljon että olisin kuulumisia tullu kertoo..

JanuLiitus ja kirppu 36+6 :heart:
 
Heips taas!

luinpa tuosta meidän lehdestä kastettuja.. Minä kun olen täällä palstalla kertonu että pojasta tulee Veeti Elias Antero ( mut tuskin meille poika tulee ku tyttö ultrassa nähty ) niin eikös kastetuissa ollut just tuo nimi ja ihan prikulleen sama ja samassa järjestyksessä |O |O On kyl aika outo sattuma että ihan sama nimi... Harvoin sellaisia kolme nimisiä tapaa joilla kaikki samat nimet... noh, tyhmä minä ku sen olen täällä kertonu :kieh:
 
jane85 toivotaan todellakin :) meillä käytössä carenan kaksostenrattaat ja myyn ne nyt sitten pois vaikka 3kk vanhat kun en tykkää ja mielestäni huonot vaikka tuikut.. :/ jotenki ne pyörät on sellasset että että vaikee kääntää rattaita kaupassa. menenpäs katsomaan käytettyjä sitten ku myynny pois jos löytyis hyvät ja halvat. en vaan oikeen tiedä mistä ettiä. carenan tuplat oli alennuksessa 200e eli tosi edulliset ja nyt pitää sitten tyytyä käytettyihin kun muut tuikut 600-700e :(
 
huomenta nuoret!

JanuLiitus joo, harvoin kyllä sattuu ihan täysin sama nimi, ei kannata ainakaan tänne kirjoitella tosiaan jos ei halua et kohta on samannimisiä joka paikassa :heart: :D
Veeti on aika yleinen nimi vissiin, kun täällä meillä pain ainakin on paljon sen nimisiä..
minun luokalla oli ala-asteella ihan just samanniminen poika kun minun isoveli, sukunimikin sattui vielä olemaan sama, vaikka ei oltu mitään sukua keskenään :)

triple88 aha, eli ei ilmeisesti kannata sit ostaa itekkään niitä carenan tuplia, olen katsellu huuto.netistä ja mielestäni siellä ne pyytää ihan sairaita hintoja siihen nähden minkä kuntoisia ne rattaat on..ei kyllä raskis mennä ihan uutenakaan ostamaan kyllä, on ne sen verran arvokkaat. ajattelin itse suunnistaa seuraavaksi etsimään niitä lastentarvike kirpputorilta :) onneksi tässä on vielä aikaa etsiä :D
olet jo sinäkin päässyt ylipuolenvälin viikoissa :heart:

mitäs muille kuuluu?? onko äippä jo päässyt kotiin :saint: :D :heart: ???

jane ja rv 23+6
 
Uskaltaiskoha tännekin littyä, vaikka viikoja on niin vähän ja oireita ei ole ollut juuri ollenkaan, muutakun että rintoja aristelee.
Olen 20v täytän 21. Esikoista odottellaan, ja laskettu aika olisi luutavasti 21.1.2009 jos kaikki menee hyvin.
6.6 olisi ensimmäinen ultra (ultra on niin aikaisin eli rv 7+2 koska olen lapsettomuus puolelta),
jännittää ja pelottaa hirmuisesti että onko siellä masussa edes oikeesti joku ja onkohan siellä kaikki hyvin. Ihmetyttää kun oireitakaan ei ole pahemmin ollut, niin epäilyttää että onko kaikki niinkun pitäisi! :/

Martzu & Nuppu 6+0 :heart:
 
Apua. Miten aikaisin teillä muilla on alkanut masu näkymään?
Mä sovittelin tossa juhlavaatteita, et mitä laittaisin miehen siskon lakkiaisiin, mut en mä löytäny mitän sopivaa. Tä masu näkyy kaikista ja ois tarkoitus pitää salassa vielä kolme viikkoa :| Onkohan siellä kaksoset vai miks jo nyt, mä luulin et se näkys vasta myöhemmin (nyt tietääkseni vasta rv 5+6). Pitääkö mun käydä ostamassa isommat juhlavaatteet, mut nehän käy taas kohta pieneksi.

Pahoinvointikin on alkanut. Mä meen sinne juhliin keittää kahvia ja auttamaan muissakin valmisteluissa jo aamupäivällä. Toivottavasti mä en yöki siellä...
 
moikka :wave:

tervetuloa mukaan vaan keskustelemaan Martzu87 =) ja onnea paljon teille raskautumisesta :heart:
sen verran noista oireista, että jos niitä ei ole niin se ei välttämättä meinaa että siellä masussa ei olisi kaikki hyvin =) itselläni on myös menossa, voisin sanoa että täysin oireeton raskaus (lukuunottamatta rintojen arkuus) ja kaikki on tähän menessä ollut hyvin :heart: alussa oli sillon viikolla 6+ muutamana päivänä pikkusen etova olo ja luulin että nyt alkaa kunnon olot, mutta ne meni tosiaan ohi ihan parissa päivässä..itse olin huolissani myös siitä mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin :)
teillähän kohta onkin jo ultra :) toivotaan että kaikki hyvin :heart:

memmu84 minulla oli kovasti turvotusta masussa ihan alusta saakka ja maha kyllä näkyi jo aika pian..itsekin olin varma että kaksosia odotan kun niin nopeasti kasvoi masu :D
mutta neuvolassa meinas että siksi kasvaa nopeaa kun edellisestä synnytyksestä ei ole kuin muutama kuukausi aikaa..et sekin voi vaikuttaa asiaan :)
olishan se kiva jos kaksosetkin saatais tähän pinoon ;)
ja voimia pahoinvointien kanssa sinne, koita olla yökkimättä ainakaan leivoksien päälle :LOL:
mä oon ostellu vaatteita kyllä ihan alkuraskaudesta asti, ihan normi vaatteita jotka ei tosiaan enää mahdu kyllä kaikki edes päälle :D mut luotan siihen et ne menee sit raskauden jälkeen taas.. :D

jane ja masu 23+6
 
memmu84: Juu uskon sen että masu on vaikeaa pitää piilossa enää sitten kun se kerran on alkanut kunnolla näkymään. Kieltämättä mullakin tuntuu että maha jo "pömpöttää" vaikka joku tunika-paituli olisikin päällä... :D :heart:

jane: Ihania masukuvia, toivon niin että mullakin alkaisi kohta selvästi näkymään raskaus muustakin kuin jatkuvasta hymystä.

Tänään tuli mulle postissa ihkaensimmäiset mammahousut, huuto.netistä tilasin tosi hyvät mustat perushousut - ja olivat kuin uudet! Heti piti pyykkikoneen kautta laittaa että pääsee sitten illalla miehelle niitä päällä esittelemään... Ihanaa, kasvaisipa tuo maha jo joutuummin (siis muutakin kuin lällykkää! :LOL: ) niin saisin lähteä enemmältikin noita ihania mammavaatteita ostelemaan. ;)

Osaisiko joku sanoa, että saako ultra-reissulla aina sen kuvan myös mukaan? Vai onko siinä jokin jippo, että pitää olla just joku tietty ultra (siis joku erityisempi np. tms.) että sen saa vai miten? Huomaa, että täällä ensikertalainen liikenteessä... :D

Ei ilmeisesti ole äippä vielä palaillut? Kiinnostaisi niin kovasti tietää että miten siellä on kaikki mennyt...

Nyt ruoan laittoon, palaillaan! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 6+5 :heart: -
 
piti ihan pikaisesti tulla kurkkaan vielä tälle illalle..

Sirpula ainakin meillä on niin että ultrakuvan saa mukaan..np-ultrassa ja rakenneultrassa.
kaveri sai kuvat mukaan myös kun kävi yksityisellä varhaisultrassa, eli kyllä ne saa mukaan sieltä kun vaan kysyy :)

moikka :wave:
 
jane85: ihania masukuvia! :heart: puolenvälin yli päästiin mut neuvolas tänään sano että ei anna mun hakea äitiyspakkausta yms ennen ku rv24 on menny rikki. :'( jos en sitte tee sillä mtn jos jtn käy ennen sitä.. laitto vähän katkeraks. :kieh:
joo me ostettiin 3kk sitten Baby stylestä tuikut carena oliko twin buggyt ja en tykkää, jotkut voi toki olla eri mieltä mut ite pidän jämäkämmistä ja vanhenpi muksuista oli vaikee saada sinne istumaan ku jäi jaloista kiinni..

niin tervetuloa uusille ja vanhoille hei jotka eivät vielä tiedä :LOL:

triple ja rakas rv20+3
 
moikka pitkästä aikaa!!


mä en tajua mikä ihameen hermoilu päivä mulla oli tänään. aamulla viel olin ihan hyvillä mielin, mutta sitten yhtäkkiä alkoi kaikki hermostuttamaan. :( alkoi synnytys pelottaan ihan hirveesti. pelkään, etten ehi saada puudutusta yms.. jos oysissa on viel kiireistä aikaa, kun joka puolelta synnttäviä sinne laitetaan tulemaan. edellinen synnytys oli nopee. reilu 3h ja saa nähä miten tämä. en voi mitään, että pelkään sitä kipua ihan liikaa. :'( koitan ajatella positiivisesti, mutta ei oikeen auta! toivottavasti kaikki menee hyvin!

mies kun tuli kotiin, niin sanoin sille ,että oon ihan ressaantunut kaikesta. se yritti kannustaa mua. sitten kohta menin saunaan itkemään. :saint: no, hormonit heittelee vissiin. nyt jo parempi mieli. kävin sitten kaupasta ostamas itselle "lohdutus" suklaata. :snotty:

eilen oli neuvola rv. 37+4

painoa lähes kilo viikossa, mutta todellakin turvotuksesta suurin osa, sillä tänä aamuna kun kävin puntarilla, niin olin 800g kevyempi. =)

turvotus ++
RR: 136/74
hb: 117 (aluksi oli 142, joten siksin saatan olla väsynyt/ herkällä päällä)

SF-mitta taas VAIN 28.5, mutta terkkari laittoi kuitenkin korttiin 29, varmaan että olis ees sen puol senttiä kasvanu viime kerrasta. :whistle: en tiiä miks laittoi puol senttiä enemmän mitä sanoi mitatessaan. eli alakäyrän alapuolella vissiin menee taas tuo mitta, mutta ei ollu yhtään huolissaan.

tarjonta: RT ja pää oli kiinnittynyt eli ei yhtään liikkunut. :heart:
syke vauvalla: 150
liikkeet: ++

siis miten on mahollista, että mua pissattaa IHAN KOKOAJAN... viime yönä jouduin 4 kertaa käymään pissalla ja tänäänkin rampannut alvariinsa. jospa ens yö olisi vähän rauhallismepi. kai sitä turvotus nestettä poistuu pissan mukana.

vauvan pää tuntuu melko paineena tuol alhaalla ja supistelee välil ihan lahjakkaasti, mut ei viel säännöllisesti ja menkkakipuilua kans esiintyy, että jospa se tästä aika pian syntyis.

ihan kauhee stoori. :ashamed: huomaa, etten oo aikoihin kirjoitellut!

voimia kaikille teille ja tervetuloa uusille!!

janella ihana rivi kuvia masusta!! :)

IllanHämy 35+5 :heart:
 
ei oo totta, kirjotin kauheen stoorin ja sit yhteys pätkii...prkl! eiku uusiksi :)

tervetuloa mukaan vaan ViikinkiHelga keskustelemaan =) mistäpäin kirjoittelet niin laitan sinutkin tuonne meidän listaan? =)

triple88 täh? voiko ne tehdä niin neuvolassa? mielestäni siellä pitäis kohdella kaikkia ihan tasapuolisesti, oli tilanne mikä tahansa. Eihän sitä tiedä koskaan kenelle käy niin että vauva ei jostain syystä selviä ja äitiyspakkaus on kerennyt jo tulla..ihme hommaa, oikein pistää vihaksi :kieh: osaa ne neuvolan akatkin olla joskus törkeitä ja ajattelemattomia..vaikkei teille ole annetukaan paljon toivoa niin ajattele kuitenkin itse positiivisesti =) vauva on selvinnyt jo näin pitkälle kaikesta huolimatta, joten siellä täytyy olla melkoinen sissi =) eiköhän se loppuun asti selviä :heart:

IllanHämy minulla myös välillä tulee jotain ihme pelkoja jo nyt välillä =) kyllä se on ihan normaalia, että niitä tulee! =)
toivotaan nyt että kaikki menee hyvin kuitenkin ja kerkeät saada puudutukset ajoissa :heart: meillä onkin sama synnäri paikka..sä vaan taidat olla siellä ennen mua..:)
teilläkään ei tosiaan pitkäaika enä ole että saatte vauvan :heart:

jane ja rv 24+0 :heart:
 

Yhteistyössä