+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Braba
Kirjoitin äsken pitkän sepustuksen, mutta lähetys epäonnistui :|
Eli nyt lyhyesti. Mukana matkassa mekin ollaan, vaikka kirjottelu jääkin.

Toissapäivänä oli Nt-ultra rv 11+0. Sielä se "sintti" köllötteli ja välillä jaksoi päiväuniltaan vilkutella =). Mittaa oli 39,3mm ja vastasi rv10+6. Niskaturvotustakin oli vain 1mm, eli kaikki hyvin!

Onko täällä ketään muuta, joka on gluteiinittomalla ruokavaliolla?

Onnellista odotusta kaikille!

Braba 11+2
 
Anteeksi..seuraa omaanapaa :ashamed:
P****N päivä aikoihin. Järkky väsy, itkukohtauksia ja masentaaa.. taas pitkästä aikaa vuoto jatkuu , silleen oikeesti, eikä vaan tuhruna :| Pää hajoaa ja tuntuu et työt on kun tervaa.. En tiiä..pitää hakee pian jotai pää-saikkua.. ainoo vaan et just ens viikolla mun on pakko olla duunissa koska kaikki muut esimiehet on lomalla.. Jippii..

Parempaa päivää muille! :hug:
 
Braba: Hieno kuulla, että kaikki on hyvin edelleen. Käyhän kertoilemassa kuulumisia aina kun ehdit. :wave:

Haltia
: Lisäsin sut ekan sivun listalle. =)

Kauniskuu: Tsemppiä! Mua lääkäri varoitti pari viikkoa sitten, että vuotoa voisi edelleen tulla sen jälkeen, kun se oli lakannut. Keskenmeno niillä viikoilla olisi ollut sen verran runsas vuoto, että siitä ei voisi erehtyä erehtyä. Joten häntä pystyyn!

Mähän varasin neuvolan vasta aika myöhään.Tämä siis sen takia, että heti plussaamisen jälkeen soitin varatakseni aikaa ja tulin kertoneeksi, että on koeputkihedelmöitys ja yksi km takana, niin terveydenhoitaja oli sitten sitä mieltä, että soittaisin uudestaan sen jälkeen, kun ensimmäinen ultra TAYS:lla on takana. No, sittenhän niitä ultria tuli muutama ennen kuin soitin uudestaan.
 
Heippa!
Jospa sopisin vielä tänne joukkoon... olin pitkään tuolla apuja tarvitsevien vauvakuumeisten pinossa, kunnes alkuvuodesta totesin että lapsettomuuspuolelle oikeasti kuuluisin. En vaan sitten ehtinytkään sinne kirjottelemaan, kun ihme tapahtui ja 1. inssi toi plussan :heart:
Ensimmäinen on tulossa ja laskettu aika 8.11.

Tässä pinossa tuntui olevan vähäoireisuus yleistä, mullakaan ei ole mitään huonovointisuutta ollut. Pari viikkoa olin ihan tolkuttoman väsynyt ja menin aina viimeistään ysiltä nukkumaan, mutta nyt viimeisen viikon ajan oon ollut taas jo normaalipirteä. No maha on kyllä kunnon pömppis, lieneekö sitten turvotusta tässä vaiheessa?

Tsemppiä Kauniskuu, jospa se kuitenkin olisi vaaratonta!
 
Niin ja taustalla mulla ovulaatiohäiriö / PCO-tyyppiset munikset, luomumenkkoja ei koko puolentoista vuoden yrityksen aikana kuulunut kertaakaan. Hoidoissa varsinaisesti viime vuoden toukokuusta asti, clomeja vedelty monet satsit, kunnes tässä vikassa kierrossa vaihdettiin piikityksiin mitkä sitten ehkä tehosikin paremmin =)

Lueskelin vielä tuota ketjun alkupäätä ja vähän jo huolestuin jutuistanne oireiden häviämisestä... mutta onhan sitten kuitenkin lähes kaikilla mennyt tosi hyvin, täällä olette vieläkin!

Olin varhaisultrassa 2 viikkoa sitten ja vasta sen jälkeen oon uskaltanut oikeasti tähän raskauteen uskoa. Siellä lääkäri sanoi että kaikki niin hyvin kuin voi siinä vaiheessa olla ja normaalia elämää vaan =) Ens viikolla sitten eka neuvolakäynti.

titonia 8+5
 
BRADA, katselinkin pinoa taaksepäin yks pv ja mietin miten sulla menee.
Onnea ultran johdosta!!! :)
Tervetuloa vaan TITONIA ja onnea odotukseen! Joo, jonkin asteista oireettomuutta potee koko pino :) Ja kyllähän niitä oireitakin tavallaan on, mutta itse jotenki odottais että oksentelis klassisesti päivät pääksytysten ;) Ja kun näin ei oo, niin on ihan huolesta soikea. Mut kuten sanottu, vielä eletään piinaa, ehkä vielä joskus voi oikeesti huokaista. Meet muuten about samoissa päivissä kun mie :heart:

Joo..ehkä mie sitte uskallan varata sen ulran. En tiiä miks mä olen jotenki ylivarovainen innostuksen kanssa, jotenkin taikauskoinen. Katselin jotain "nimi lapselle" kirjaa kaupassa tänään, mutta sai jäädä hyllyyn.. en vaan "uskaltanu" ostaa :ashamed:

Mut hei, laitetaanko loppuviikon kunniaks jotain "iloisempaa" tän jännäyksen oheen. Vaikkapa galluppia mieliteoista tai syömisistä :)?? Jos vaan jaksatte innostua.. ;)

Mä ite oon ollu aika askeettinen syöjä, tyyliin raejuustoa, kanaa, ruisleipää jne. Nyt sitte himottaa välillä ihan hulluna jotain suolaista mättöruokaa, tyyliin makkaraperunat.. Ja ketsuppia teki yks päivä ihan hullunlailla mieli.. Niin, ja yleensä en juo kaakaota, vaikka imelähiiri olenkin, nyt sortunut jo muutamana päivänä siihenki! Jooo.. ja sitte yks mitä kuolaten mietin.. MUNKKI. Joita ennen en juur koskaan oo pupeltanu. Mut sit toisaalta, entisenä suklaasyöppönä salmiakki maistuu paljon paremmalle :D Mut summa summarum.. evästä tulee pupellettua liianki kanssa ja liian usein :ashamed: ..

No joo, tällainen loppuviikon kevennys, jos sallitte :heart:

Kauniskuu 8+3
 
Titonia: Onneksi olkoon ja tervetuloa! :flower: Muistankin sut tuolta "Apuja tarvitsevista vauvakuumeilijoista". :) Ihanaa, että teilläkin tärppäsi heti ekasta inssistä!

Braballe onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kauniskuu: Joo, pieni viikonloppukevennys on tarpeen. :D Mun on tehnyt hirveästi mieli suolapähkinöitä! Lisäksi salmiakki maistuu hyvältä. Suklaata ei tee mieli. Jugurttia ja kaikkea kylmää ruokaa menee, lämmin ruoka ällöttää. Äääh, nyt alkoi taas himottaa suolapähkinät. :p
 
PANTSU Joo..! Ja toi on niin totta. Vaikka joku mättö himottaa välillä, niin lämpimän ruoan jälkee tulee tod ällöttävä olo ja koko haju tuntuu pahalle.. sit ei taas tee muutamaan päivään mieli ko jugurttia tai tuoremehua, oikein kylmää :)
 
Titonia, onnea plussasta ja tervetuloa!

Braballa myös hyviä ultrakuulumisia, onnea! Kiva kuulla sinunkin kuulumisia!

(.) Äitiyspolilta tulikin eilen kirje, jossa kutsuttiin ultraan jo 17.4. Rakenneultraanhan meidän piti mennä seuraavaksi vasta toukokuun loppuopuolella, näköjään sitä sitten aikaistivat, varmaankin kaksosten takia. Ens viikolla neuvola, pitääpä kysyä et miten usein näitä polikäyntejä nyt sit tulee olemaan. Mutta ihan hyvä asia että seuraavat, kyllä on turvallinen olo! :) Käsittäkseni monikkoraskaus luetaan aina "riskiraskaudeksi", ja seuranta sitten sen mukainen.

Gallup: Hedelmät maistuu täällä! Mulla mitään isompia himoja si suuntaan tai toiseen ole lainkaan, mutta selkeesti jotkut maistuu erityisen hyvin, ja toisista tulee kuvotusta. Porkkana on hyvä esimerkki: raasteena menis vaikka kilotolkulla, mut annas olla jos esim. keitossa on keitettynä, niin alkaa tahdosta riippumaton kakistelu :eek: Outoa!
Mä oon normaalisti kaikkiruokainen ja tykkään hyvästä ja hyvin laitetusta ruoasta, mut nyt tuntuu et mikään rasvainen ei uppoo ollenkaan. Alkuraskaudessa mullekin maistui salmiakki, nyt se on vähä tasottunu :)
(Ihan hassulta tuntuu sanoo "alkuraskaudessa"... tuntuu et omasta plussasta on vain muutama hassu viikko, ja et iha alkuraskaudessahan tässä ollaan vieläkin! VAIKKA ne viikot jossain vaiheessa menikin niin k-o-v-i-n hitaasti! Mut alkaahan tuo jo keskiraskaus olla käsillä :D )

Hyvää viikonloppua kaikille! Meillä on tiedossa tänään yks illanistujainen... pitää koittaa pinnistellä vähän pidempään virkeenä, yleensä tää on yöunilla jo klo 21.30... milloin se keskiraskauden virkeys oikein tulee?? Sitä odotellessa...

Raitanen ja kyytiläiset 12+3
 
Titonialle onnittelut ja tervetuloa mukaan!:wave:

Braballe onnea ultrakuulumisista! =)

(.) NT-ultrassa kävin tänään. Kyllä jännitti ihan sadalla :/ Mutta onneksi kaikki oli hyvin =) TAYS:ssa määriteltiin laskettu aika ja neuvolassa sen perusteella viikot olis tänään 11+2 (itse olen kyllä sitä mieltä että päiviä enemmän...). Ja niinhän tänään ultrassa näyttikin eli mittaa "kaverilla" oli nyt 52,8 mm eli vastaa viikkoja 12+0! Syke näkyi ja liikettäkin oli =) Niskaturvotus oli 1.4 ja se yhdistettynä verikoetulokseen + muuhun niin down syndrooman todennäköisyys on 1/12000. Eli ton perusteella kaikki siis todella hyvin! Jokohan sitä uskaltas hiukan alkaa iloitsemaan asiasta?!? Me lähdemme miehen kanssa nyt lomalle ja palaamme kotiin ensi viikon keskiviikkona. Pääsiäisen aikaan olis sitten tarkoitus kertoa ilouutinen läheisille.

Galluppia: Hedelmät ja jugurtti tekevät kauppansa hyvin. Ja ruoasta ihan perusruoka perunat ja joku soosi. Ranskalaiset ja muu ns. rasvainen ruoka ei uppoo... Ja kanaa ei tee mieli yhtään. Karkkipuolesta niin irtokarkit ajoittain maistuvat, mutta suklaa ei uppoo ollenkaan. Ja juomista mehu ja maito ruoan kanssa on hyviä. Kahvia en oikein mielelläni juo, nyt on kyl kylässä ollut pakko juoda, kun muuten kyselevät mikset ota... Mitään varsinaisia mielitekoja ei ole ainkaan vielä tullut...

Hauskaa viikonloppua kaikille ja palaan asiaan viimeistään loman jälkeen!

Lion 12+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!

Lion, hienoa että kaikki hyvin!!

Gallup: mulla mieli tekee jogurttia, juustoa ja jäätelöä =) Suklaata tykkäsin ennen syödä jonkun palan jälkiruoaksi, mutta ei uppoa kans enää. Alkoholiin ei oo harmi vaan tullut mitään vastenmielisyysreaktiota, kateellisena kattelen vierestä miehen juominkeja... mut onneks keksin että alkoholiton olut on ihan jees vaihtoehto kun kaipaa ruoan kanssa jotain muuta kun vettä, mitä lipittelee muutenkin koko päivän.
 
Titonia: Tervetuloa! Lisäilin tietosi ekan sivun listalle.

Lion32
: Onneksi olkoon hienoista uutisista np-ultrasta! Mikä onkaan nyt sitten laskettuaikasi? Onko muita, jotka haluavat tarkentaa laskettua-aikaansa? Tai joilta se puuttuu...

Gallup: Mulla oikeastaan lämmin ruoka tekee aina kauppansa puolenpäivänä aikaan. Oikein innolla syön. Mulla ei oikeastaan ole selvää semmoista ruoka-ainetta, joka aina tökkisi, joskus syödessä saattaa vaan tulla yllätyksenä, että ei enää pystykään nielaisemaan palaakaan. Joskus ruisleipä tökkii. Tämä lähinnä töiden jälkeen kotona. Mitään ei oikein tee mieli, mutta on pakko syödä jotain. Hedelmät ja hedelmämehut menevät helposti alas. Suurempia himoja en myöskään ole kokenut. Makeeta ei tee mieli. Ranskanperunoita kylläkin teki mieli tässä yks päivä.

Tuo uusi äitiysvaatepakkaus on ihan kiva. Tosin tuo oloasu on kovin tyttövärinen ja tuo toppapuku ehkä poikavärinen (ellei luonnossa ole enemmän lilan sävyinen), mutta eipä se varmaankaan haittaa. Ihanaa ajatella, että nyt MÄ saan katsoa sitä äitiyspakkausta, jonka ME haemme MEIDÄN vauvalle postista. Uskomatonta! Sitä on hiplannut ystävien vauvojen äitiyspakkauksia haikeudella aikaisemmin.


 
Terkkuja ultrasta.

Kävinkin jo tänään, kun lääkäri pyys tuleen vuodon takia.
Siellä se typpi köllötteli, 21mm ja vastasi vkoa 9+0 :heart: Sydän löi, kaikki hyvin. Sitten maanantaina neuvolaa varaamaan.

Ihanaista viikonloppua!! Nyt voi taas huokaista ja hengähtää.

 
Täällähän on taas tapahtunut, kiva. Tervetuloa vaan uusille.

Oireettomuus tässä pinossa johtuu siitä että muutamat henkilöt ovat keränneet kaikkien pahoinvoinnin niskoilleen, minä yksi heistä! Viikkoja tänään 13 ja edelleen oksennan. Järkky olo, nyt alkaa mahakin olla sellainen ärsyttävä tasapaksu tynnyri ja naama finneillä joten tästä on hehkeys kaukana.

Ruokagallupista; pahimpaan oksuaikaan kun en päässyt sängystä edes ylös, sisällä pysyi vain cocacola ja sipsit! Sen jälkeen tuli makea kausi, munkkia ja pullaa teki mieli, samoin tuo kaakao mistä joku mainitsi. Ja näitä en syö muuten ikinä! Sitten tuli einekset, pinaattikeitto ja purkkilihapullat, höttösämpylät. Nyt alkaa olemaan normaaliruuissa, ruisleivänkin sain takaisin ohjelmistoon ja omenoita menee vaikka kuinka monta päivässä, niitäkään en normaalisti syö ikinä, aika jännää että syö kaikkea mitä ei normaalielämässä muuten syö.

Ihan kiva tuo uusi äitiyspakkaus, loistavasti sopii tuo makuupussi vanhoihin vaunuihin.
Oispa jo syksy!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Taas on ultrakäynnit olleet iloisia monella :heart:
Tervetuloa titonia, ja ONNEA!

Kyllä olisi ihanaa jos saisi syödä turkinpippureita joka päivä. Mikään ruoka ei tuota yökkäysrefleksiä, valitettavasti...Kaikki maistuu.
Muuten tätä kuvotusta ja oksentelua on koko ajan. Nyt se saattaa alkaa jo aamupäivästä kun aiemmin sinnittelin iltapäivään. Pitäisiköhän sitä akupunktiota harkita. Mihin ne piikit laitetaan??

Äitiyspakkausta me ei varmaan oteta. Vaatteita on todella paljon varastossa. Poika tästäkin varmaan tulee, miehen suvussa ei osata muita tehdäkään ;) Mutta saahan sitä haaveilla, että viimein pääsisin niitä ihania vaaleanpunaisia mekkoja ja muita hörhellyksia ostamaan, vaihtelua pääkallokuoseihin :whistle:
Se on vähän jännä, että vielä e osaa eikä uskallakaan, ainakaan ääneen sanoa, että olisipa masussa tyttö. Jotenkin se, että edes saa jommankumman, on todella suuri onni ja siunaus.

Huolentonta viikonloppua, jokainen päivä vie lähemmäksi la:ta =)
mm 11+4
 
Bardolino: Vähennän lääkkeitä samalla tahdilla kuin Lionkin eli ensin pudotan kolmesta kahteen kahdeksi päiväksi ja sitten kahdesta yhteen kolmeksi päiväksi ja sitten lopetan. Yöllä vaan tuli päänsärky, johon heräsin. En tiedä johtuuko hormonien vähentämisestä vai ei. Toisaalta eilen ajoin autolla poikkeuksellisen paljon ja mulla on niskat sellaiset, että kun ne jotekin jumittuu, niin tulee armoton päänsärky.

Gallup 2: Haluatteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Me emme ole vielä päättäneet osallistummeko tutkimukseen, jossa sukupuoli selvitetään ja sitten täytetään kyselylomakkeita siitä, miten tieto on vaikuttanut vanhempiin ja vauvan odottamiseen jne. Tällä hetkellä ehkä tuntuu siltä, että emme osallistu...

Ellastiina (11+4)
 
Lion: Onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista! :) :flower:

Jozefinalle jaksuja huonon olon kanssa. :hug: Toivottavasti pian helpottaa!

Kauniskuu: Hienoa, että ultrassa kaikki hyvin! Toi vuotelu on varmasti todella raastavaa. :(

Äitiyspakkauksesta tykkäsin kovasti. Minusta on hienoa, että siinä on otettu enemmän huomioon ekologisuus. Otamme varmasti pakkauksen, sillä esikoista odotetaan. Olemme miehen kanssa molemmat perheidemme (ja sukujen) esikoisia, joten vaatteita tai muita tarvikkeita ei ole ennestään.

G2: Haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, jos se vaan on mahdollista. Olisi kiva hieman varautua poikaan tai tyttöön, vaikken erityisesti pidäkään "pojille sinistä, tytöille punaista" -ajattelusta.

ON: Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran kunnolla kuvottava olo. :x Helpotti kyllä kun söin. Hain eilen apteekista Rennietä närästykseen ja Aqualan oilia kuiville limakalvoille. Molemmat ovat kyllä oiva apu.

Yöllä näin ensimmäisen raskauteen liittyvän painajaisen. :( Ultrassa näkyikin vain tuulimuna. Onneksi en usko enneuniin. Ehkä painajaiset ovat keino käsitellä alitajuisia pelkoja. Enää viisi päivää ultraan. Toivottavasti unet paranevat sen jälkeen.

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :)

-Pantsu 6+4
 
Olen pysytellyt taka-alalla vielä toistaiseksi, kun jotenkin on vaikea tulla tänne odotuspuolelle. Tuntuu, ettei uskalla vielä iloita koko raskaudesta ja että jos kauheasti hehkuttaa meneekin taas kesken tms. Viimeksi mulla oli runsasta vuotoa näinä päivinä, kun Icsi:n jälkeen lopetin luget. Siksi olenkin ollut kauhusta kankeana ja pelännyt, että nyt alkaa jotain vuotoa, mutta onneksi ei ole mitään tullut. Maanantaina pitäisi soitella klinikalle ja varata aikaa varhaisultraan. Jos olen laskenut oikein mulla olis tänään rv 4 +6 ja laskettuaika 6.12.

Kauniskuu ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin, itselläniki oli viimeksi se tuulimuna ja vuotelua koko sen 7 viikkoa, joten ihanaa, kuulla, ettei se vuotelu aina huono merkkikään ole.

Äitiyspakkausta katsoin minäkin, ja mun mielestä se oli oikein kiva. Ainoastaan tuo toppapuku oli musta vähän tylsä, kun en vaaleansinisestä pidä, ja se oloasu oli mun mielestä myös vähän tyttömäinen, mutta muuten kiva, pidin myös niistä värikkäistä raidellisista vaatteista.

ruokagalluppiin Olen kasvissyöjä, mutta jostain syystä viimeiikonloppuna oli pakko saada savusiikaa. Toisaalta taas innoissani paistoin soijanakkeja, mutta kun ne valmistui pelkkä haju sai yökkimään ja yhden sain väkisin alas, muut jäi lautaselle. Tuorepuristettu tuoremehu, missä on paljon hedelmälihaa tekee kauppansa, ja greippi. Suklaa ei uppoa, vaikka tavallisesti sitä tekee aina mieli, Myös roskaruoka ei uppoa.

Sukupuoligallup itse en haluaisi tietää etukäteen lapsen sukupuolta, mies taas haluaisi. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä mikä on meidän lopullinen valinta.

Josefina
Voimia huonon olon kanssa elämiseen. Toivottavasti helpottaa pian. Minä olen myös ainakin tässä alkuvaiheessa kärsinyt järkyttävästä pahoinvoinnista. Yleensä aamulla on ihan hyvä olo, mutta mitään ei voi touhuta pitkään tai olo muuttuu todella heikoksi ja huonoksi. Sitten kun lepäilee, olo taas paranee, mutta ei kestä kauaa. Pari kertaa olen oksentanut. Ei voi oikein suunnitella kaupunkireissuja tms, koska pystyn olla liikenteessä max 1,5 h ennen pahoinvointikohtausta.


Pari kysymystä
Onko teille tullut tilanteita, että muut eivät tiedä raskaudesta, ja ihmettelevät, miksi ettei juo mitään? Meille on tänään tulossa vieraita illalliselle, ja punaviinit on varattu, enkä oikein tiedä mitä tekisin. En haluaisi vielä kertoa, raskaudesta, mutta jos en ota lasillista viiniä vieraat arvaavat sen varmasti, ja silloin olisi ehkä helpompaa kertoa. Entäs juustot, osaatteko te jo pidemmälle ehtineet selventää mitä en saa syödä? Olen hirveä fatajuustojen ystävä, ja harmittaa, että ne pitää jättää väliin, onko mitään fetoja, mozarelloja tms, mitä voisi raakana syödä hyvällä omallatunnolla? miksi juuri niitä tekee mieli mitä ei saisi syödä.

Rentouttavaa viikonloppua minunkin puolesta

Haltia (oletettavastai) 4 + 6
 
Missä tuollainen tutkimus järjestetään, ja miten, Ellastiina?
Onnea Pantsu lisääntyvistä raskausoireista ;)
Haltia, mulla oli ihan samanlaiset fiilikset alussa, ja kieltämättä vieläkin, että ei uskalla iloita raskaudesta jos se menee sittenkin kesken...

Mä en ole näitten ruoka/juomakieltojen suhteen kauheen nipo. Jos mun tekee mieli syödä fetasalaattia, mä syön sitä, tmv. Kaikkee niinku kohtuudella. Alko ei meidän elämään juuri muutenkaan kuulu, joten sen suhteen ei ole pitänyt isoja uhrauksia tehdä. Tässäkin uskon taas siihen, että vähän ei haittaa...Jos yhden punkkulasillisen haluaa juoda kun on vieraita, niin tuskimpa siitä isoa vahinkoa vauvalle saa tehtyä, kunhän se ei ole jokailtaista!
Joten onnistuisiko Haltia, että lipität sitä yhtä lasillista (ikäänkuin huomaamatta) koko illan?

Mä haluaisin kovasti tietää sukupuolen etukäteen. 4d-ultraan olen suunnitellut tilaavani aikaa.
Meillä tän esikon kanssa kävi niin, että rakenneultrassa sanottiin, että tyttö on tulossa ja siihen uskoin ja vaalenpunaiset täytti vaatekaapin. Ja poikahan me sitten saatiin :D
oli aika ilikeetä vaikeasta sektiosta toipuessa lähteä osteleen "oikean" värisiä vaatteita. Toisaalta, mitäpä väliä sillä oikeastaan on missä väreissä se ihminen elämänsä pari ekaa viikkoa on...
Mutta nyt kun on kyseessä varmaan meidän vika lapsonen, ja kaapit on täynnä sinistä, niin kyllä mä haluaisin tietää, että täytyykö niitä alkaa poistaa vaaleanpunaisten
tieltä :whistle:

mm 11+5
 
HALTIA: Suomessa valmistettuja juustoja voi syödä ja homejuustoa lämmitettynä, kun Suomessa on pastöröinti pakko niin se tappaa mahd. listerian. Sehän siinä on se miksi niitä ei suositella. Listeria kun voi aiheuttaa keskenmenon. Mä olen vedellyt Valion fetaa ainakin. Alkon suhteen mulla on nollatoleranssi täysin.

SUKUPUOLIG: Ei olla vielä päätetty halutaanko tietää. Toisaalta haluaisin 4D ultraan sitten jossain vaiheessa, kun tää on aikalailla ainutlaatuinen tilaisuus...

RUOKAG: Mitään himoja ei ole ainakaan vielä. Edelleen saa aika tarkkaan miettiä mitä söis, kun ei kauheasti tee mitään mieli. Viileät menee paremmin alas kuin lämmin ruoka.

RAITANENkos se kyseli kynsien kasvusta? Mulla ainakin tuntuu kasvavan nopeammin...koko ajan saa olla leikkelemässä.

ON: Tällä viikolla kokonaisuudessaan tuhrua tullut vähemmän kuin edeltäviä viikkoina. Saas nähdä mihin suuntaan se lopun kaiken etenee. Jos se vaikka loppuis...
Ai niin..olin aika yllättynyt, kun neuvolassa kävin ekan kerran puntarissa sitten hoidon aloituksen ja painoa oli tullut vain alle kilo. Olin ihan varma, että olen lihonut kauheasti. Tuo kortisoni turvottaa nimittäin naamaa niin, että näytän aika mielenkiinotoiselta. No ei tarvi sitäkään enää montaa viikkoa syödä.

Bartsu ja toukka 9+2
 
mm: Kiitos oireonnitteluista! :D Itsehän niitä oireita kaipailin ja olenkin saanut koko päivän edestä. Huonovointisuus on siis jatkunut. Ostosreissulla jouduin hakemaan Arnoldsista smoothien, kun tuntui, että pökrään ihan just. :ashamed:

Juustojen ystäville: parmesanjuustoahan ei suositella, mutta Valiolla on sellainen parmesantyyppinen Forte-juusto. Ei tosin ole yhtä hyvää kuin aito italialainen, mutta käy kyllä korvikkeena. ;) Mun intohimoja ovat punaviini ja homejuustot, ja jo nyt välillä haikeana niitä kaipailen. :ashamed:

Bartsu: Kiva, ettei painoa ole tullut. Mulla on vieläkin paino n. kilon verran alempi kuin raskauden alkaessa. Johtuu viime viikon vatsataudista. Saa kyllä mun puolesta pysyäkin alhaalla ja toivon, ettei kauheasti paino nouse tämän alkuraskauden aikana. Mulla on tota "vararengasta" jo etukäteen, joten ylimääräistä rasvakerrosta en halua kasvattaa. :whistle:

haltia: Minäkin varmaan sipittelisin viiniä ihan pikkuisen ruuan kanssa. Voithan vedota vaikka lääkekuuriin. Minä olen muutamankin kerran saanut bakteerivaginoosiin sellaisen antibioottikuurin, jonka kanssa alkoholi olisi aiheuttanut antabus-reaktion. Tietysti intiimivaivoihin on varmaan epämiellyttävää vedota... :/

Kyselenpä minäkin: Oletteko katsoneet sen Helistimen dvd:n (ketkä olette sellaisen neuvolasta saaneet)? Mua ärsytti se niin paljon, että ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen oli pakko lopettaa. Jotenkin se asetelma, jossa vanhemmat ovat keskiluokkaisia naimisissa olevia kolmekymppisiä ja raskaus on "positiivinen yllätys" vaan otti päähän. :kieh: Neuvolan muut esitteet olivat jotenkin neutraalimpia, mutta toi video oli kyllä niin stereotyyppinen. Entäs yksin odottavat, sateenkaari- tai uusperheet?

Mehän emme tosiaan ole naimisissa (häät tosin ovat olleet suunnitteilla syyskuulle jo pidempään, mutta vielä ei tiedä meneekö suunnitelmat uusiksi), opiskelemme, asumme vuokralla jne. Ehkä eniten ärsytti se, "oho, taidan ollakin raskaana"-juttu. Nii-in, sehän se unelmatilanne raskauden alkamisesta varmaan kaikilla on. Vauva saa alkunsa "vanhempien mökillä" ihan ilman sen kummempia yrittelyitä. En tiedä, onko tämä vielä jotain lapsettomuuden aiheuttamaa katkeruutta tai jotain muuta, mutta taidan heittää tolla dvd:llä kyllä vesilintua. :whistle:
 

Yhteistyössä