Olen pysytellyt taka-alalla vielä toistaiseksi, kun jotenkin on vaikea tulla tänne odotuspuolelle. Tuntuu, ettei uskalla vielä iloita koko raskaudesta ja että jos kauheasti hehkuttaa meneekin taas kesken tms. Viimeksi mulla oli runsasta vuotoa näinä päivinä, kun Icsi:n jälkeen lopetin luget. Siksi olenkin ollut kauhusta kankeana ja pelännyt, että nyt alkaa jotain vuotoa, mutta onneksi ei ole mitään tullut. Maanantaina pitäisi soitella klinikalle ja varata aikaa varhaisultraan. Jos olen laskenut oikein mulla olis tänään rv 4 +6 ja laskettuaika 6.12.
Kauniskuu ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin, itselläniki oli viimeksi se tuulimuna ja vuotelua koko sen 7 viikkoa, joten ihanaa, kuulla, ettei se vuotelu aina huono merkkikään ole.
Äitiyspakkausta katsoin minäkin, ja mun mielestä se oli oikein kiva. Ainoastaan tuo toppapuku oli musta vähän tylsä, kun en vaaleansinisestä pidä, ja se oloasu oli mun mielestä myös vähän tyttömäinen, mutta muuten kiva, pidin myös niistä värikkäistä raidellisista vaatteista.
ruokagalluppiin Olen kasvissyöjä, mutta jostain syystä viimeiikonloppuna oli pakko saada savusiikaa. Toisaalta taas innoissani paistoin soijanakkeja, mutta kun ne valmistui pelkkä haju sai yökkimään ja yhden sain väkisin alas, muut jäi lautaselle. Tuorepuristettu tuoremehu, missä on paljon hedelmälihaa tekee kauppansa, ja greippi. Suklaa ei uppoa, vaikka tavallisesti sitä tekee aina mieli, Myös roskaruoka ei uppoa.
Sukupuoligallup itse en haluaisi tietää etukäteen lapsen sukupuolta, mies taas haluaisi. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä mikä on meidän lopullinen valinta.
Josefina Voimia huonon olon kanssa elämiseen. Toivottavasti helpottaa pian. Minä olen myös ainakin tässä alkuvaiheessa kärsinyt järkyttävästä pahoinvoinnista. Yleensä aamulla on ihan hyvä olo, mutta mitään ei voi touhuta pitkään tai olo muuttuu todella heikoksi ja huonoksi. Sitten kun lepäilee, olo taas paranee, mutta ei kestä kauaa. Pari kertaa olen oksentanut. Ei voi oikein suunnitella kaupunkireissuja tms, koska pystyn olla liikenteessä max 1,5 h ennen pahoinvointikohtausta.
Pari kysymystä
Onko teille tullut tilanteita, että muut eivät tiedä raskaudesta, ja ihmettelevät, miksi ettei juo mitään? Meille on tänään tulossa vieraita illalliselle, ja punaviinit on varattu, enkä oikein tiedä mitä tekisin. En haluaisi vielä kertoa, raskaudesta, mutta jos en ota lasillista viiniä vieraat arvaavat sen varmasti, ja silloin olisi ehkä helpompaa kertoa. Entäs juustot, osaatteko te jo pidemmälle ehtineet selventää mitä en saa syödä? Olen hirveä fatajuustojen ystävä, ja harmittaa, että ne pitää jättää väliin, onko mitään fetoja, mozarelloja tms, mitä voisi raakana syödä hyvällä omallatunnolla? miksi juuri niitä tekee mieli mitä ei saisi syödä.
Rentouttavaa viikonloppua minunkin puolesta
Haltia (oletettavastai) 4 + 6